Název školy : Základní škola a mateřská škola, Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum :červen 2012 Datum :červen 2012 Název :VY_52_INOVACE_5.2.3 Z9_ 8 Název :VY_52_INOVACE_5.2.3 Z9_ 8 Téma : Státní hranice Ročník : 9. Téma : Státní hranice Ročník : 9. Číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/ Číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Anotace: Prezentace seznámí žáky se základními typy hranic, s rozdělením států podle polohy vzhledem k moři a s pojmem pobřežních vod. Pracovní listy slouží k opakování nových pojmů. Materiál byl určen pro interaktivní tabuli. Pro vyplnění pracovních listů lze využívat funkce pera. Pracovní listy se dají použít i tištěné na papíře. Cílová skupina: 9.ročník
Státní hranice
územívlastní vládaúřední jazykvlastní zákony Znaky státu:
Státní hranice hory, řeky přirozené historicky vzniklé astronomické (kolonie) umělé
Státy podle polohy:vnitrozemsképřímořskéostrovní
Teritoriální (výsostné) vody je pás pobřežních vod šíře dvanácti námořních mílí od břehu přímořského státu je považován za svrchované území státu
Vnitrozemský stát je: Mongolsko Peru Angola
Ostrovní stát je: Španělsko Srí Lanka Thajsko
Přirozené hranice netvoří: řeka hory les
Teritoriální vody tvoří pásmo široké: 12 mil 20 mil 200mil
Ilustrace –