Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum : leden 2012 Název :VY_52_INOVACE_5.2.4 Z6_ 16 Téma : Počasí Ročník : 6. Číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Anotace: Prezentace pomůže vytvořit žákovi správnou představu o měření veličin v atmosféře, prvcích, které ovlivňují počasí a o jevech s katastrofickými důsledky pro lidskou společnost (např. hurikán, písečná bouře..), pracovní list je určen k opakování pojmů. Materiál byl určen pro práci s interaktivní tabulí a internetem. Pro vyplnění pracovního listu využívá funkce pera. Pracovní list však lze využít i v tištěné formě na papíře. Cílová skupina: 6.ročník a opakování v 9.ročníku.
Počasí
Počasí vs. podnebí Počasí aktuální stav Podnebí je dlouhodobý režim počasí
Meteorologické jevy: srážky teplota vzduchu sluneční záření směr a rychlost větru tlak vzduchu oblačnost
Oblačnost Typ: kupovitá slohovitá Množství: jasno skoro jasno polojasno oblačno zataženo
Vrtochy počasí bouře písečné bouře písečné bouře tornáda hurikány tajfuny
Hurikán
tornádo
Spoj dvojice: anemometrteploměrbarometrsrážkoměrtlakdéšťvítrzima
Ničivý vítr není: hurikán harmatán orkán tornádo
Bouře není: písečná větrná sluneční sněhová
V atmosféře se nevyskytuje: kyslík vodík dusík ozon
Ilustrace –