Škola jako poskytovatel DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Program Pracovní poradenství „Podpora sociální integrace v Bílině a Chomutově“
Advertisements

POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Strategie CŽU ČR a její implementace
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Martin Sycha Konference UNIV 2 KRAJE Ostrava Další vzdělávání v ČR.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení IPn SETKÁNÍ ŘEDITELŮ STŘEDOČESKÉHO KRAJE
Program konkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Další vzdělávání v terciárním vzdělávacím sektoru Současnost a výhled do budoucna MŠMT Odbor vyššího odborného a další vzdělávání Mgr. Monika Měšťanová.
Projekt: Analýza dalšího profesního vzdělávání v Pardubickém kraji Návrhy a doporučení Kolektiv autorů: Institut rozvoje evropských regionů,o.p.s. Univerzita.
Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání Systémový projekt (NSK – Národní Soustava Kvalifikací)
1 Školy jako centra celoživotního učení a uznávání Jana Bydžovská KONFERENCE MŠMT K VYUŽÍVÁNÍ ESF VE VZDĚLÁVÁNÍ
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji reg.č.: CZ.1.07/3.2.13/ Představení projektu Ing. Petra Semeráková, manažerka projektu.
Mgr. Jana Brabcová jednatelka Grafia, s.r.o. Konference KONCEPCE DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ, 13. června 2012.
„Sjednocení úřadů práce podpoří spolupráci zaměstnavatelů s kariérovými poradci – realizace Dohody o spolupráci MPSV se Sdružením automobilového průmyslu.
WBL – principy, nástroje a evropské modely Mgr. Jasmin Muhič
VÝHLED NA ROK 2009 Prioritní osa 1 – Počáteční vzdělávání Prioritní osa 3 – Oblast podpory 3.2 Podpora nabídky dalšího vzdělávání Pavlína Mikešová
S POLUPRÁCE SE SOCIÁLNÍMI PARTNERY OTROKOVICE,
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. Další vzdělávání v ČR.
1 Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST října 2008 Mgr. Kateřina Bučková.
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji - Klíčové aktivity projektu a jeho úloha v rámci současného vzdělávacího systému ČR přednáší.
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
Jan Brůha Konference UNIV 2 KRAJE Seč 2012 Další vzdělávání v ČR.
Další vzdělávání v ČR Konference UNIV 2 KRAJE , Liblice.
Další vzdělávání v ČR Konference UNIV 2 Kraje
Rozvoj dalšího vzdělávání jako jedna ze strategických priorit MŠMT Celostátní seminář, Celoživotní učení 12. května 2010 Kroměříž, Dům Kultury Kroměříž.
Lednice,  vzdělávání dospělých je velmi důležité (je mu však věnována menší pozornost než v zahraničí)  nabídka je dostatečná, kvalita je.
OSTRAVA 26. – 27. DUBNA 2012 ŘEŠENÍ PROJEKTU UNIV 2 KRAJE V MORAVSKOSLEZSKÉM KRAJI 10. KRAJSKÁ KONFERENCE PROJEKTU Jana Bydžovská.
Konference projektu UNIV 2 KRAJE ve Zlínském kraji PhDr. Helena Marinková, Ph.D.
Další vzdělávání v ČR Konference UNIV 2 Kraje , Otrokovice.
Ing. Eva Bartoňová, náměstkyně ministra, skupina finanční, právní a správy úřadu, MŠMT.
Aktuální situace v oblasti DV Procesy uznávání a rekvalifikace
Okresní hospodářská komora v Chomutově Podnikatelské fórum Rok 2015 – renesance technického vzdělávání 14. –
Tematické setkání externí skupiny MŠMT Prioritní osa 4 OP Výzkum, vývoj a vzdělávání Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu.
UNIV 2 KRAJE středních škol Karlovarský kraj Střední odborná škola logistická a SOU Karlovy Vary - Dalovice PaedDr. Vladimíra Štrynclová - ředitelka.
PODPORA DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ V ÚSTECKÉM KRAJI CZ.1.07/3.2.06/ Možnosti dalšího vzdělávání Zdroj: MŠMT, NSK, CUCU ÚK o.p.s.
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Ústeckém kraji Most
Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní učení Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje.
Aktuální vývoj v oblasti vzdělávání dospělých Konference k 10. výročí evropského programu Grundtvig 9. září 2010 Praha, Hotel President.
PaedDr. Věra Kolmerová vedoucí oddělení vyššího odborného a dalšího vzdělávání MŠMT konference projektu UNIV 3 Nesuchyně, Aktuální situace.
ŠVÝCARSKÝ SYSTÉM VZDĚLÁVÁNÍ A MOŽNÉ INSPIRACE Z NĚJ PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM
Využívání Evropského sociálního fondu v oblasti vzdělávání v letech Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR Schola Nova, Praha
Druhy DV a strategické směry Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
Aktuální stav dalšího vzdělávání a vize do budoucna Rekvalifikace a dílčí kvalifikace ; Monika Pokorná.
ŘEŠENÍ PROJEKTU UNIV 3 Seminář Seč 6. října 2015.
3. BLOK Aktuality v DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 20. prosince 2010 CVLK - Liberec.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
Operační programy Výzkum, vývoj a vzdělávání a Zaměstnanost HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.
Národní ústav odborného vzdělávání Aktuální úkoly v příštím období Jitka Pohanková Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol Špindlerův Mlýn,
UPLATNITELNOST A PODPORA TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ INOVATIVNÍMI METODAMI Projekty Národního ústavu pro vzdělávání Jana Bydžovská KONFERENCE SOŠ TŘINECKÝCH.
1 PODPORA DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ v Ústeckém kraji Most Role a zapojení sociálních partnerů do tvorby programů DV.
„Okna technickým oborům dokořán“
NÁZEV PROJEKTU: Podpora počátečního vzdělávání zdravotnických oborů, jejich propagace ve vzdělávacím centru pro komunitní práci a rozvoj klíčových kompetencí žáků 
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Střední odborné vzdělávání a trh práce „odpověď na demografický vývoj“
Úvodní konference projektu UNIV 2 KRAJE, PRAHA
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Aktuální stav dalšího vzdělávání a vize do budoucna
  Další vzdělávání v ČR Konference UNIV 2 Kraje , Liberec.
CENTRUM UZNÁVÁNÍ A CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE __________________________________________ Olomouc, Rooseveltova 79 Česká republika.
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Setkání kariérových poradců
Podpora polytechnického vzdělávání v Centrech celoživotního učení škol
Podpora procesů uznávání
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
Kariérové poradenství a podnikavost
  Další vzdělávání v ČR Konference UNIV 2 Kraje Karlovy Vary.
„Koncept“ – Koncepce dalšího vzdělávání
Transkript prezentace:

Škola jako poskytovatel DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem

Střední školy v DV Realizace DV ANO = 48,5 % (ÚK 53 %), NE+uvažujeme = 32,6 % Zapojení do procesů zákona č. 179/2006 Sb. ANO = 24,3 % (ÚK 25,8%), NE+chystáme se = 41,3 % Informovanost o DV ANO = 82,8 %, NE = 9,7 %, Netýká se nás = 7,5 % Pronajímání vybavení jinému subjektu DV ANO = 38,7 % (ÚK 37,9 %), NE = 61,3 %

Aktuální informace o vývoji DV - krize a podniky  vliv krize na rozpočty firem ve vzdělávání  zaměření na „core business“ aktivity firem  konec vzdělávání jako benefitu pro zaměstnance  nahrazování externích vzdělávacích institucí interními lektory  orientace na měřitelnost výstupů, praktickou uplatnitelnost. Zdroj: AIVD

Aktuální informace o vývoji DV - krize a občan  minimalizace nákladů v rozpočtech domácností (knihy, kulturních zařízení, účast na vzdělávání…)  řešení aktuální situace bez dlouhod. výhledu  zvýšená očekávání od státu  formální vzdělání (diplom) jako šance na lepší uplatnění, ale zároveň  skepse ke vzdělávání (ani VŠ nemají práci…). Zdroj: AIVD

Nejčastější důvody účasti v DV zlepšit kariérní perspektivu, dělat lépe – 32 % šance získat (změnit) zaměstnání – 10 % snížit (eliminovat) ztrátu zaměstnání – 8 % Zdroj: AIVD

Poskytovatelé DV Podniky a podnikové vzdělávací instituce (43 %) Vzdělávací instituce (28 %) Školy (10 %)

Školy – centra CŽU Otevřené instituce poskytující počáteční i nejrůznější druhy dalšího vzdělávání (včetně uznávání výsledků dalšího vzdělávání) nejen žákům, ale i dospělým a seniorům, a to jak s ohledem na jejich možnosti, zájmy a předpoklady, tak s ohledem na potřeby regionálního trhu práce

Činnosti školy

Počáteční vzdělávání promyšlené spektrum oborů kvalitní pedagogický sbor materiálně technické vybavení pohotová a kvalitní reakce na potřeby TP spolupráce se zaměstnavateli kvalitní výsledky vzdělávání vysoká uplatnitelnost absolventů na TP kariérové poradenství pro žáky

Další vzdělávání široké spektrum oborů, i těch, které se již v PV neotevírají pohotová a kvalitní reakce na potřeby TP spolupráce se zaměstnavateli spolupráce s ÚP kvalitní stále se vzdělávající lektorské sbory materiálně technické vybavení celoživotní KP

Kvalita dalšího vzdělávání Kvalita institucí: materiální vybavení škol spolupráce se zaměstnavateli Kvalita vzdělávacích programů: modulový program založený na kompetencích formulace konkrétních výsledků vzdělávání a kritérií pro jejich ověřování Kvalita poskytovaného vzdělávání: kvalita PP v roli lektorů DV

Uznávání výsledků dalšího vzdělávání školy = autorizované osoby spolupráce s ÚP spolupráce se zaměstnavateli KS + HS; ISCED 3C + ISCED 3A kvalita uznávání: - kvalita hodnotitelů; - kvalita průvodců; - kvalita procesu; - kvalita rekvalifikací; - odpovídající vybavení

Kvalita uznávání Hodnotitelé (autorizovaní zástupci): odpovídající odbornost pedagogická kvalifikace a zkušenost další vzdělávání potřebné vybavení Průvodci (poradci při uznávání): specifická příprava – kariérový poradce role, která byla vytvořena na podporu kvality procesu Proces: Zajištění kvality všech prvků

Potřebné změny v práci škol Rozvinout potřebné profesní kompetence PP: práce s dospělými vzdělávajícími se role průvodce a hodnotitele Zohlednit v řízení škol realizaci DV a uznávání Zařadit mezi kritéria pro hodnocení škol realizaci DV a uznávání Posilovat postavení škol jejich propojením do sítí

Přidaná hodnota pro školy rozvoj profesních kompetencí učitelů; vyšší respekt k požadavkům světa práce; provázanost a vzájemné obohacování se počátečního a dalšího vzdělávání; rozvoj spolupráce se sociálními partnery, nová partnerství.

Možnost financování OP VK:  Individuální a grantové projekty  UNIV 2,4 Kraje (3) OP LZZ  Individuální a grantové projekty OPPA