Bc. Jaromír Šetek VNÍMÁNÍ ZEMĚ PŮVODU ZNAČKY A ZEMĚ PŮVODU PRODUKTU VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Pavel Štrach, Ph.D. et Ph.D.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VSTUPNÍ ANALÝZY A PRŮZKUM CÍLOVÝCH SKUPIN 1 Projekt HC 198/10 Sledování krátkodobých trendů v poptávce po pracovní síle.
Advertisements

Monte Carlo permutační testy & Postupný výběr
4EK416 Ekonometrie Úvod do předmětu – obecné informace
Mgr. Alena Lukáčová, Ph.D., Dr. Ján Šugár, CSc.
Hypotézy ve výzkumu.
Statistické zpracování dat RNDr. Eva Reiterová, Ph.D.
ROZHODOVACÍ ÚLOHY.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_MARKETINGOVÝ.
Sociologický výzkum.
Přednáška č.7 Tržní segmentace.
KVANTITATIVNÍ NEBO KVALITATIVNÍ VÝZKUM?
Testování obalu přednáška.
Spotřebitelský výzkum
P6 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA Chování zákazníka na spotřebitelském trhu zahrnuje poznání: Které hlavní faktory ovlivňují chování spotřebitele? Jakými pravidly se.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_11.
Produkt.
VÝZKUM V OŠETŘOVATELSTVÍ
Analýza poptávky. Poptávka po produkci firmy jako významný parametr rozhodování firmy. Faktory determinující poptávku a odhady poptávkových funkcí. Alternativní.
Mezinárodní výzkum dospělých Programme for the International Assessment of Adult Competencies První zjištění z výzkumu OECD PIAAC MŠMT, Tento.
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Lineární regresní model Statistická inference Tomáš Cahlík 4. týden.
1 Cenová úroveň roku 2005, vývoj cen pro OZ Asociace Energetických Manažerů Partyzánská 7, Praha 7 Sdružení velkých spotřebitelů energie.
Lineární regrese.
REGIONÁLNÍ ANALÝZA Cvičení 3 Evropský sociální fond
Ekonometrie „ … ekonometrie je kvantitativní ekonomická disciplína, která se zabývá především měřením v ekonomice na základě analýzy reálných statistických.
Princip maximální entropie
Strana 1 Projekt Reflex Flexibilní odborníci ve společnosti znalostí Nové požadavky na terciární vzdělávání v Evropě Jan Koucký Středisko vzdělávací politiky.
Pohled z ptačí perspektivy
Dvouvýběrové testy parametrickch hypotéz
Náhodné výběry a jejich zpracování Motto: Chceme-li vědět, jak chutná víno v sudu, nemusíme vypít celý sud. Stačí jenom malý doušek a víme na čem jsme.
Hodnocení a řízení výkonu. Adaptace pracovní, sociální, kulturní.
Metrologie   Přednáška č. 5 Nejistoty měření.
Znalost pojištění ve veřejném mínění Bc. Petr Horák Brno, červen 2012 Vedoucí: Ing. Zuzana Hrdličková, Ph.D. Obhajoba bakalářské práce Oponent: Ing. Ondřej.
8. Kontingenční tabulky a χ2 test
Normální rozdělení a ověření normality dat
TECHNIKY SBĚRU DAT KVANTITATIVNÍ KVALITATIVNÍ VÝZKUM VÝZKUM
Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases.
Normální rozdělení. U 65 náhodně vybraných živě narozených dětí byla zkoumána jejich porodní hmotnost [g] a délka [cm].
Průzkum trhu.
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
Případová studie Seminář 2014.
Struktura bakalářské práce
Aplikovaná statistika 2. Veronika Svobodová
Postup při empirickém kvantitativním výzkumu
Ing. Jitka Nesnídalová, Ph.D. SVŠES, s.r.o. Praha
Předmět Marketing BP522 Kontaktní údaje: Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. Středa.
Nerovné odměňování žen a mužů – příčiny a současná situace v ČR Mgr. Veronika Šprincová.
SELF-CONCEPT OF WOMEN Zuzana Brychtová. OSNOVA Self-concept a jeho užití Hledání obrazu ideální ženy Nalezení obrazu ideální ženy?? Shrnutí a rozdíly.
BIOSTATISTIKA LS 2016 Garant předmětu: Ing. Martina Litschmannová, Ph.D. Přednášející: Ing. Martina Litschmannová, Ph.D. Cvičící: Ing. Martina Litschmannová,
Bakalářská práce Vedoucí práce: Autor práce: Mgr. Petra Kadlecová Ludmila Pokorná Mgr. Petra Kadlecová Ludmila Pokorná Významn é faktory v hodnocen í osobnosti.
CHISA 2011, Srní, října 2011 OBRAZOVÁ ANALÝZA – porovnání vlivu recepturního složení pečiva I. Švec, M. Hrušková, T. Hofmanová.
Návrh účinné marketingové komunikace podniku v oblasti služeb
Zjišťování návštěvnosti
ŠKODA AUTO VYSOKÁ ŠKOLA, O.P.S.
Stručný přehled modelových rozložení I.
MARKETING Přednáška P
Obhajoba bakalářské práce
ANALÝZA KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ
Zpětná vazba zákazníků ve vybrané společnosti
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
České Budějovice, červen 2016
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Regresní analýza výsledkem regresní analýzy je matematický model vztahu mezi dvěma nebo více proměnnými snažíme se z jedné proměnné nebo lineární kombinace.
Úvod do statistického testování
Výsledky mezinárodního výzkumu OECD
Sociologický výzkum II.
7. Kontingenční tabulky a χ2 test
MARKETING Přednáška P
Základy statistiky.
Náhodné výběry a jejich zpracování
Transkript prezentace:

Bc. Jaromír Šetek VNÍMÁNÍ ZEMĚ PŮVODU ZNAČKY A ZEMĚ PŮVODU PRODUKTU VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Pavel Štrach, Ph.D. et Ph.D.

CÍL PRÁCE Popis mechanismu hodnocení země původu, analýza významu efektu země původu na rozhodování o koupi, metodika, Stanovení hypotéz, data ze dvou dotazníkových šetření, popisná a induktivní statistika. očekávaný přínos. Popis efektu země původu u českých spotřebitelů v produktových kategoriích osobních automobilů a spotřební elektroniky. Stanovení proměnných, které mají významný vliv na obecné vnímání image země původu.

OBSAH Teoretická východiska Teoretická část vychází primárně z provedených výzkumů. Definice pojmů COO, COI, COA atd. Vliv COE na rozhodování o koupi, individuální aspekty ovlivňující vnímání země původu, charakter a parametry země, které ovlivňují její image, značka a COO. Praktická část Popis průzkumů Výsledky Popisná statistika získaných dat Ověření stanovených hypotéz Testování modelů hodnocení zemí HDP, HDI, kulturní vzdálenost a Category Score

VÝZKUM A JEHO VÝSLEDKY Dvě dotazníková šetření: Trh s automobily STEM/MARK, a.s respondentů, reprezentativní vzorek. Trh se spotřební elektronikou Vlastní průzkum, Internetový průzkum a distribuce tištěných dotazníků celkem 588 respondentů (cca 50 % kompletní), nereprezentativní vzorek. Nejvýznamnější statistické metody t test, Χ 2 test dobré shody analýza rozptylu ANOVA, lineární regrese,

CO JE ZEMĚ PŮVODU

HODNOCENÍ ZEMÍ Automobily

PRŮMĚRNÉ HODNOCENÍ A HDP Index determinace 0,67 Index determinace 0,57 Automobily Elektronika

PRŮM. HODNOCENÍ  HDI A CD Automobily Elektronika HDI CS

CATEGORY SCORE Historie v odvětví (1 - 10) Současný počet významných značek (max. 6) Průměrná popularita značek ( ) Odhad technologické úrovně (1 - 10) Score ČR Německo Slovensko Francie Indie Turecko Španělsko Rumunsko Maďarsko Velká Británie Čína Japonsko Jižní Korea Nizozemí Švýcarsko USA Historie v odvětví (1 - 10) Současný počet celosvětově významných značek (max. 6) Průměrná popularita značek ( ) Odhad technologické úrovně (1 - 10) Score ČR Německo Slovensko Francie Indie Turecko Španělsko Rumunsko Maďarsko Velká Británie Čína Japonsko Jižní Korea Nizozemí Švýcarsko Taiwan USA Finsko AutomobilyElektronika

VÝBĚR Z HYPOTÉZ COO není jednotný pojem a liší se i mezi kategoriemi. I u COE skeptiků byly pozorovány rozdíly v hodnocení zemí. Rozdíly jsou ale menší než u ostatních spotřebitelů. Cenově citliví spotřebitelé nedávají COO menší význam. Nebyla pozorována shoda hodnocení značky a její COO. Majitelé produktů Apple hodnotí země jinak.

ZÁVĚR Význam COO na spotřebitelské chování je u technologicky náročných výrobků nepopiratelný. Obecné vnímání image země původu velice dobře vysvětluje Category Score. Kvalitní model COI lze zajistit i ošetřením hodnocení země prostřednictvím odečtení efektu značky. Je však nutné znát hodnocení značek. Vyčíslení efektu značky je navíc komplikované. Omezení Nereprezentativní výběr respondentů u průzkumu trhu se spotřební elektronikou. Obě kategorie jsou technického charakteru a jiné kategorie tak mohou vykazovat rozdílné výsledky. Doporučení Test Category Score na dalších kategoriích Stejně zaměřený průzkum mimo ČR Výzkum vlivu kulturních proměnných u relevantní kategorie