Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obecné požadavky na výstavbu
Advertisements

AU UK - školení zaměstnanců z BOZP
DEP 507. Co zvážit před zahájením výuky? Výběr metod výuky bude ovlivněn: věkem studentů vědomostmi z ekonomických předmětů z 1. ročníku (zejména z ekonomiky)
OBRANA A BEZPEČNOST ČR Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
VÝKON STÁTNÍHO POŽÁRNÍHO DOZORU
Organizační členění ÚO
Zkušenosti se zaváděním systému řízení v KSRZIS podle:
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
BEZPEČNOST A OCHRANA ZDRAVÍ PŘI PRÁCI
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Vnitroorganizační normy
01.14 Inventarizace majetku
EVIDENCE ZÁSOB.
Úvod k účetnictví ÚSC.
Účetnictví 1 6. kapitola: Metodické prvky účetnictví
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty vojenského leadershipu Registrační.
Název opory – Řízení BOZP, instituce BOZP, jejich místo, úloha a pravomoci Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Vzdělávání pro.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty vojenského leadershipu Registrační.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Působnost Ministerstva spravedlnosti a správa státního zastupitelství JUDr. Jaroslav Picha.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Majetek podniku. oběžný majetek – jednorázový, spotřebován, mění podobu (materiál) oběžný majetek – jednorázový, spotřebován, mění podobu (materiál) dlouhodobý.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Kontrolní poznatky z výkonu veřejnosprávních kontrol OKP KrÚ JMK Pracovní schůzka s ekonomy neškolských PO –
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
[ 1 ] MVDr. Vratislav Krupka © 2013 Státní ústav kontrolu léčiv.
Hospodaření s majetkem státu Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Povinnosti obcí v oblasti požární ochrany Z pohledu IZS a jednotky PO.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marie Hovorková. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje Národní.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Roční souhrnná zpráva o výsledcích kontrolních akcí provedených inspekcí práce za rok 2012 Mgr. Ing. Rudolf Hahn generální inspektor.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Oblast Katalogu Majetku, evidence a pořizování - prap. Dlask PROVIANTNÍ SLUŽBA.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Školský zákon ve vztahu k zákonným zástupcům (pro ředitele málotřídní školy) Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_20.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Informace o konkrétních nedostatcích zjištěných MF při kontrolách hospodaření PO v rámci přezkoumání hospodaření JMK Pracovní schůzka s ekonomy neškolských.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Technické prostředky v požární ochraně Řád technické služby.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
BOZP 1 Hradec Králové Datum CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Zabezpečení personálu a infrastruktury logistiky
VY_32_INOVACE_Sikorová_ Inventarizace
Organizace a řízení logistiky
Zabezpečení personálu a infrastruktury logistiky
DAŇOVÁ EVIDENCE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marie Hovorková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
PROJEKT SYSTÉMU ŘÍZENÍ PODNIKU ZÁKLADNÍ POŽADAVKY A DOPORUČENÍ
Organizace a řízení logistiky
Organizace a řízení logistiky
Organizace a řízení logistiky
Systém kontroly ÚSC Šumperk
Řízení majetku ve vazbě na zdrojovou náročnost
BEZPEČNOST A OCHRANA ZDRAVÍ PŘI PRÁCI
PROCES INVESTIC NĚKTERÉ ASPEKTY U VEŘEJNÉ SPRÁVY.
Transkript prezentace:

Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/2.2.00/ Organizace a řízení logistiky Zabezpečení nákladového střediska majetkem podle tabulek počtů a norem materiálu

Cíl zaměstnání Objasnit studentům metodické postupy řešení logistických činností souvisejících se zabezpečením majetkem a jeho evidencí Seznámit studenty s problematikou zásobování s majetkem v AČR, členěním a výší zásob, s jeho užíváním a udržováním Přiblížit a objasnit postupy při řešení škod na majetku státu

Použitá literatura zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví Všeob-P-16. Doplňková evidence majetku v rozpočtovém úseku Ministerstva obrany. Praha: MO, Všeob-P-35. Vnitřní kontrola a vyřizování petic a stížností v působnosti Ministerstva obrany. Praha: MO, RMO č. 39/2008. Zadávání veřejných zakázek v resortu Ministerstva obrany. Praha: MO, RMO č. 47/2013. Předcházení škodám a řešení škod na majetku státu v působnosti Ministerstva obrany. Praha: MO, RMO č. 52/2013. Nabývání majetku v rezortu MO

Osnova : Obsah předn áš ky 1.Úvod 2. Zásady zabezpečení majetkem 3. Evidence u útvaru a jednotky 4. Řešení škod na majetku státu 5. Závěr

Úvod : Z á sady zabezpečen í majetkem Ú tvar (jednotka) je majetkem zabezpečov á n : 1) majetkem předepsaným v tabulk á ch počtů (tabulkový materi á l). Jeho skladbu stanovuje „ Nomenklatura materi á lu pro předepisov á n í do tabulek počtů a ú hradu materi á lu “. 2) materi á lem stanoveným v norm á ch (limitech).  Např. Limit výcvikov é munice,  Limit PHM,  Ročn í pl á n provozu techniky 3) ostatn í m materi á lem

Nákladové středisko Nákladové středisko je nejnižší organizační prvek účetní jednotky, za který se vede účetnictví. Vedoucím nákladového střediska je (velitel, náčelník, ředitel). Vedoucí nákladového střediska odpovídá za to, že se účetní případy u nákladového střediska realizují v souladu s právními a vnitřními předpisy.

Postup při předávání skladu nebo pracoviště 1. Stanoven í komise v DR velitele ú tvaru 2. Kontrola dokumentace - Provozn í ř á d - Kontrola spr á vnosti evidenčn í ch stavu materi á lu ve skladu zař í zen í porovn á n í m s ú daji na evidenčn í m a ú četn í m pracovi š ti ú tvaru 3. Inventarizace materi á lu – porovn á n í evidenčn í ho stavu se skutečným množstv í ve skladu 4. Zpracování inventarizačního zápisu – kde se mimo jiné uvádí zejména zda byly zjištěny schodky nebo přebytky materi á lu, prohl áš en í před á vaj í c í ho, že nezamlčel ž á dn é skutečnost a v š echen materi á l byl ř á dně za ú čtov á n. 5. Seps á n í dohody o hmotn é odpovědnosti 6. Uveřejněn í výsledku inventarizace v DR velitele ú tvaru

Postup při před á v á n í materi á lu podř í zeným Předávání jednotlivých kusů materiálu Kontrola provozní dokumentace (zejména kontrola evidenčních a výrobních čísel, záznamů o provozu techniky, planost revizí el. tlak. zdvih.). Kontrola materiálu podle „Seznamu předmětů v soupravě“ nebo „Záznamníku“zařízení. Zpracování „Zápisu o převzetí techniky“ Uveřejnění v DR velitele útvaru Zapsání jména uživatele do „Provozního sešitu“ nebo „Záznamníku

Evidence u ú tvaru a jednotky Problematika evidence a ú čtov á n í majetku u rozpočtov é ho ú seku MO je ře š ena předpisem V š eob-P-16. Evidence majetku a z á vazků se člen í na: a) ú četn í ; b) doplňkovou; c) operativn í.

Ú četn í evidence Účetní evidence je základní (prvotní) evidencí majetku a závazků v účetní jednotce. Vede se v účtárnách prostřednictvím APV UCR98 v rámci FIS. Účetní případy se zaznamenávají do účetních knih účetními zápisy na základě účetních dokladů formou podvojného zápisu.

Doplňková evidence Doplňkov á evidence je podpůrná evidence, ve které vznikají podkladové účetní záznamy dlouhodobého majetku, zásob, ostatního majetku (tj. pohledávek, cenin apod.) a závazků. Obsahuje další doplňující údaje o hospodářských operacích, které nejsou rozhodující pro vedení účetní evidence, ale jsou určeny zejména pro management jednotlivých stupňů velení a řízení.

Operativn í evidence Operativn í evidence majetku a z á vazků je podpůrnou evidenc í ú četn í a doplňkov é evidence zachycuj í c í skutečnosti, kter é se v ú četn í ani doplňkov é evidenci neeviduj í. Operativn í evidence se děl í na operativn í evidenci dlouhodob é ho majetku a z á sob a operativn í evidenci ostatn í ho majetku a z á vazků. V operativn í evidenci dlouhodob é ho majetku a z á sob se zachycuje např. materi á l, který se při poř í zen í ú čtuje př í mo do n á kladů, přičemž se okamžitě nespotřebov á v á

Odpovědnost a pravomoc za veden í evidence Za spr á vn é veden í doplňkov é evidence odpov í d á řada př í slu š n í ků ú tvarů v rozsahu svých pravomoc í. Těmito osobami jsou: velitel ú tvaru, odborný materi á ln í (majetkový) org á n ú tvaru, n á čeln í k pracovi š tě logistick é informačn í služby. a) Velitel ú tvaru odpov í d á za ř á dn é veden í evidence a ú čtov á n í majetku organizuje prohl í dky a kontroly majetku a odpov í d á za ř á dnou inventarizaci majetku a z á vazků.

b ) Odborné materiální (majetkové) orgány (pověření pracovníci) odpovídají za správný a přípustný pohyb majetku, nařizují vyhotovení účetních dokladů, podepisují je a věcně § přezkušují a kontrolují plnění vydaných příkazů. Usměrňují vedení evidence v rámci stanovené působnosti v souladu s ustanoveními tohoto předpisu. c) Pracoviště logistické informační služby (dále jen PLIS) je orgán pro centrální evidenci majetku daného organizačního stupně. Centrálně vede evidenci majetku jednotlivých majetkových uskupení.

Velitelé, náčelníci, ředitelé a jiní vedoucí zaměstnanci jsou povinni: a) zajišťovat svým podřízeným takové podmínky, aby mohli řádně plnit své služební nebo pracovní úkoly bez ohrožení zdraví a majetku; zjistí-li závady, které brání řádnému plnění úkolů, učinit opatření k jejich odstranění; b) kontrolovat, zda podřízení plní své úkoly tak, aby nedocházelo ke škodám; c) vyhledávat, posuzovat a hodnotit rizika možného ohrožení bezpečnosti a zdraví podřízených, informovat je o nich a činit opatření k jejich ochraně;

d) nepřipustit, aby podřízení vykonávali práce (činnosti), jejichž výkon by neodpovídal jejich odborným znalostem, schopnostem a zdravotní způsobilosti; e)seznamovat podřízené s právními předpisy, vnitřními předpisy a s odbornými směrnicemi a nařízeními, které vydali odborné orgány a nadřízení k zajištění bezpečnosti práce, a kontrolovat jejich dodržování; f) k zajištění bezpečnosti a bezporuchovosti vojenské techniky a technických zařízení zajišťovat jejich údržbu a včasné opravy a zabezpečovat, aby se v případech a ve lhůtách stanovených právními předpisy, vnitřními předpisy a technickými normami uskutečňovaly jejich pravidelné kontroly a revize;

Zásobování majetkem : Zásobovací funkce zahrnuje stanovení úrovně zásob (rezerv) majetku, jeho přejímku, skladování a distribuci. Z podstaty zásobovací funkce vychází „Zásobovací systém“. Tvoří jej objekty, zařízení, metody a pravidla přejímání, skladování, manipulace, distribuce a kontroly pohybu mezi místem převzetí majetku do tohoto systému a místem výdeje jednotkám (zařízením, spotřebitelům). Funkci místa převzetí plní zpravidla útvary a zařízení Alog, které majetek dále distribují. Cílem zásobování je vytvořit dostatek hmotných a nehmotných předmětů pro život vojsk, dosažení vysoké BoMoPo a pro plnění mírových, bojových a dalších úkolů. Hlavním úkolem zásobovacího procesu je pružné, rychlé a efektivní zajištění vojsk majetkem v čase a místě s využitím moderních skladovacích technologií, služeb..

Způsob zásobování majetkem : Součásti AČR jsou zásobovány majetkem několika způsoby : Převzetím nového majetku z výroby (dovozu) Ze zásob v ústředních skladech (centrech Alog) V rámci vyrovnání počtů a přesuny od jiných součástí AČR Přímým nákupem z přidělených rozpočtových prostředků Vlastní výrobou Bezúplatným převodem mezi ministerstvy (organizačními složkami státu) Převzetím věcných prostředků za SOS a VS

Výdej a příjem majetku od dodavatele a mezi útvary : Přejímka majetku od dodavatele (jiného VÚ) – jsou stanoveny závazné zásady, postupy a lhůty pro přejímku majetku, odpovědnost příslušných subjektů při zavádění nového materiálu, za kvalitu a jakost, postupy při zjištění vad a nedostatků, záruka a reklamace,…. Přejímka nemovitostí – postup při vlastní přejímce, složení komise, zápis o předání stavby, objektu s příslušnými revizemi zařízení, termíny odstranění závad, …) Přejímka nevlastního majetku Přejímka majetku NATO

Závěr : Cílem zaměstnání bylo provést stručné zorientování v rozsáhlé problematice, kterou je zásobování, užívání a udržování majetku. Je nutné mít na paměti, že tok majetku a služeb je vyvolán tokem informací – požadavky od uživatelů na realizaci logistické podpory. Zásobování majetkem a službami patří k nejdůležitějším procesům v systému hospodaření s majetkem. Před samotným zásobováním však musí dojít k sběru, sumarizaci, identifikaci a autorizaci požadavků.