Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/03.0057 Portál eVIM Exponenciální pokles ve fyzice.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
Advertisements

ENERGIE CO VŠECHNO SKRÝVÁ….
MECHANICKÝ POHYB Podmínky používání prezentace
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Videoanalýza fyzikálních dějů Oldřich Lepil Přírodovědecká fakulta UP Olomouc.
* V dnešní době se používá především ve významu digitální technika * Co to vlastně je? * počítače, tablety * periferie počítačů * mobilní telefony * navigace.
Zoner Callisto.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
Název úlohy: 4.7 Termistor
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb,
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Ideální plyn.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
BRVKA Leonard Paul Euler (1707 – 1783). Pod označením INVERZNÍ proces chápeme opačný děj, takový, který probíhá opačným směrem, např. tání a tuhnutí.
Měřící systém VERNIER DRÁT JE NAPÍNÁN PŘES KLADKU POMOCÍ ZÁVAŽÍ.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Určení měrných skupenských tepel vody.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _737 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_03 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
Exponenciální funkce Körtvelyová Adéla G8..
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_685.
1. Derivace Derivace je míra rychlosti změny funkce.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_81.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Pomocí kapkové metody BYRETA, KÁDINKY A VÁHY DESTILOVANÁ VODA A ETHANOL.
Fitování Konstrukce křivky (funkce), která co nejlépe odpovídá naměřeným hodnotám. - může podléhat dodatečným podmínkám Lineární vs. nelineární regrese.
MECHANICKÉ VLNĚNÍ 14. Model podélného stojatého vlnění KMITAVÉ A VLNOVÉ JEVY Mgr. Marie Šiková.
MECHANICKÉ KMITÁNÍ 02. Kmitavý pohyb Mgr. Marie Šiková KMITAVÉ A VLNOVÉ JEVY
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Kmitání.
Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_700
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
V experimentu měníme hodnotu jedné nebo několika veličin x i a studujeme závislost veličiny y. - např. měníme, ostatní x i bereme jako parametry ( , ,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Přenos nejistoty Náhodná veličina y, která je funkcí náhodných proměnných xi: xi se řídí rozděleními pi(xi) → můžeme najít jejich střední hodnoty mi a.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_03 Název materiáluTeplotní.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM SKUPENSKÉ PŘEMĚNY.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Archimedův zákon.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ZAPOJENÍ REZISTORŮ ZA SEBOU.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ELEKTRICKÝ PROUD.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM OHMŮV ZÁKON.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM TŘENÍ.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Kmitavý pohyb.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_07 Název materiáluKapilarita.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_15 Název materiáluAdiabatický.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM kolorimetrie.
Fyzika pro lékařské a přírodovědné obory Ing. Petr Vácha ZS – Mechanické kmitání.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Perioda kyvadla.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_20 Název materiáluTeploměry.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_14 Název materiáluIzobarický.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Impuls síly.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_07 Název materiáluIdeální.
POZNÁVÁNÍ MIKROSVĚTA. Okolní svět vnímáme smysly vysvětlujeme rozumem necháváme působit na sebe ovlivňujeme svou činností 1/8.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM 3. Newtonův zákon.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Laboratorní práce.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM VLNĚNÍ Příčné a podélné.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Tuhost pružiny.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Laboratorní práce 2 Nejistoty měření.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Interpolace funkčních závislostí
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
1. Obsah a význam fyziky, struktura látek
Metoda molekulární dynamiky
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Izotermický a izochorický děj s ideálním plynem
MECHANIKA.
Interpolace funkčních závislostí
Grafy kvadratických funkcí
Grafy kvadratických funkcí
Transkript prezentace:

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Exponenciální pokles ve fyzice

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Motivace Exponenciální pokles je typický proces, kterým se věci v přírodě dostávají do rovnováhy

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Matematické okénko Běžně se v matematice na střední škole setkáme s funkcemi obecný zápis

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Exponenciální funkce se základem e Funkce ve tvaru Eulerovo číslo e = 2,71828 Veledůležitá funkce ve fyzice

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ A - Hod mincemi Vezmeme 32 mincí Zvolíme jednu stranu mincí např. orel Hodíme mincemi a odebere mince na kterých nepadl orel Házíme mincemi, než nám žádné mince nezbydou Vyneseme graf počet mincí na počtu hodů

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Hod mincemi pro pokročilé Spojité a diskrétní hodnoty Funkční předpis popisující hod mincemi je. Je důležité si ale uvědomit, že máme jednotlivé hody, a ne např. 1,5 hodu.

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ B -Graf Kmitavého pohybu Rozkmitáme závaží a necháme volně kmitat cca 5min

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ C - Pokles pěny Kofola, pivo, perlivá minerální voda Vždy praskne k-násobek bublinek za stejnou dobu, Nevíme, které bublinky prasknou Demonstrace rozpadu částic v mikrosvětě

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ D -Pokles maximální výšky výstupu míčku Necháme padat míček a nahráváme na mobilní telefon, případně fotoaparát jak se mění maximální výška, kam míček vystoupí.

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ E – Chladnutí teploměru Vložíme teploměr do horké vody vyndáme jej a pozorujeme jak chladne

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Proložení naměřených hodnot křivkou Jsou dva možné způsoby jak proložit graf křivkou –interpolace – křivka, kterou použijete musí procházet všemi naměřenými body –fitování – má za cíl co nejlépe popsat body, křivkou, kterou si zvolím – tzv. modelem. Fit nemusí procházet body grafu.

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Fitování v LoggerPro

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Videoměření Zkoumání fyzikálních dějů, nejčastěji pohybů Pokles pěny kofoly - rychlý děj, proto použijeme videoměření Pokud chceme skutečně měřit potřebuje měřítko, případně musíme znát rozměry objektů na videu.

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Videoměření v LoggerPro

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Zdroje cez/jaderne_hratky_web.pdfhttp://fyzweb.cuni.cz/~koupilova/ cez/jaderne_hratky_web.pdf Svoboda, E., Bartuška, K.: Fyzika pro gymnázia. Molekulová fyzika a termika. Prometheus Praha, 2000.