F prostor, K prostor, V prostor,... V jakém prostoru to dnes vlastně žijeme? Prof. Ing. Milan Konvit, PhD.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Komunikace a lokace v SL Bc. Jarmila Havelková Regionální knihovna Karviná.
Advertisements

Co na knihovnický web? Aleš Brožek Severočeská vědecká knihovna v Ústí nad Labem.
Deník veřejné knihovny na rok 2009 Změny v evidenci činnosti knihoven.
Nový přístup k aplikacím Vema
Iluze a realita virtuálních přátelství klíč k sociálním problémům PhDr. Vojtěch Bednář
Kamila Olševičová, Karel Mls Fakulta informatiky a managementu Univerzita Hradec Králové DisCo 2010, 23. – , Plzeň.
Cizinecká legie …. V žoldu nebo pro slávu královny? Připravil:
Propagace a reklama na facebooku
Sociální sítě.
Socioekonomická geografie
ART Oborová brána umění a architektura České oborové brány - současný stav a výhled.
Volný čas a kultura Kultura pro děti a kultura dětí.
TEORETICKÉ OTÁZKY BEZPEČNOSTI
PTaČ. Spolupracující organizace Zapojené školy Pojem čtenářské gramotnosti ve škole Učitelé chápou čtenářskou gramotnost především jako dovednost dekódovat.
Informatizace veřejných knihoven Internet a veřejné knihovny jako informační centra měst a obcí PhDr. Ivana Štrossová Okresní knihovna Havlíčkův Brod.
Ernst Mach jako filosof Těleso je komplexem počitků Hlavním principem je ekonomie myšlení.
Identita a anonymita na internetu Jan Vobořil Iuridicum Remedium, o.s. Cross
Sdílená katalogizace po pěti letech provozu Ing. Jiří Šilha,
Sociální skupina Sociální skupina je specifickým sociálním útvarem, vytvářený různým počtem jedinců a vždy určitým způsobem tak, že jedinci k sobě patří.
VY_52_INOVACE_DEK_60 Konceptuální umění Akční umění
Základní literatura PISTORIUS, Vladimír. Jak se dělá kniha. Praha/Litomyšl, TELEC, Ivo – TŮMA, Pavel. Přehled práva duševního vlastnictví 1. Brno:
… ale taky protivný nepřítel … ROLE ICT VE VZDĚLÁVÁNÍ Počítač může být kamarádRadek Maca Co chceme? Chceme být zdraví a silní. Chceme být vzdělaní a.
Získáváme fotografie pro práci Odkud a jak…. Kde se používá počítačová grafika tiskoviny – časopisy, noviny, knihy, letáky reklama – billboardy, propagační.
Oponentura Knihovny. Možnosti uživatelských rolí Knihovník spuštění systému správa knih správa čtenářů správa knihovníků jeden nadřazený aby se nemohli.
E-město a e-knihovna Městská knihovna v Praze: infrastruktura pro síť knihoven a služby občanům Jaroslava Štěrbová.
Jak poznávám a vnímám Pavel Šuranský.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
 Informační portál zaměřený na oblast výtvarného a užitého umění a architektury  Společný projekt 9 knihoven z celé ČR.
Sociální sítě I Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Propagace Martin Krčál VIKBB42 Knihovnické procesy a služby Brno, 9. května 2012 propagace nových služeb.
21 dobrých důvodů pro dobré knihovny – Příspěvek Goethe-Institutu k odbornému dialogu a k výměně mezi knihovníky ve Střední a Východní Evropě a v Pobaltí.
I sss I nternet, elektronické informační zdroje a s lužby pro o s oby se s pecifickými potřebami v knihovnách Zlata Houšková, Jana Vejsadová Internet ve.
Databázové modelování
Ing. Michal Unzeitig ARTIO s.r.o..  Co je Museo24  Vize a cíle  Role společnosti ARTIO  Technické řešení –CIDOC CRM –Sémantický web Obsah.
Informační kulturní portál
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: říjen.
Diplomová práce Valašské muzeum v přírodě - virtuálně vedoucí: doc. Ing. Petr Rapant CSc. kontakt: konzultant VMP : Jaroslav Polášek.
Počítačové simulace ve výuce chemie
Internet.
Dana Zadražilová Fakulta mezinárodních vztahů VŠE v Praze Vzdělávání k udržitelnosti czech bcsd.
INTERKULTURNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Multimédia.
Surrealismus.
MU Brno Od Memoranda k Helsinskému komuniké Moravská zemská knihovna Mgr. Jana Nejezchlebová.
Světová literatra mezi světovými válkami
Interiéry knihoven a jejich vliv na psychiku čtenáře Jitka Dofková.
Osoba v právním smyslu Obecná charakteristika. Výběrová literatura: Korten, D.C., Keď korporácie vládnu svetu. Vyd. PARADIGMA.SK, Košice, 2000 Gray, J.,
TVORBA VÝUKOVÝCH PROGRAMŮ PRO PROJEKTOVÉ VYUČOVÁNÍ
Dana Ondrejová Uzavírání smluv podle (nového) občanského zákoníku JUDr. Dana Ondrejová, Ph.D. Právnická fakulta MU, katedra obchodního práva Advokátka.
České vysoké učení technické v Praze Fakulta dopravní Ústav dopravní telematiky Geografické informační systémy Doc. Ing. Pavel Hrubeš, Ph.D.
Svět se mění – knihovna ne Knihovna je stabilní jistota v nestabilním světě Prof. PhDr. Tomáš Kubíček, Ph.D.
Kapitola 5: Úvod do analytických technologií Webu Vítězslav Šimon (SIM0047) Adaptivní webové systémy (AWS)
VYHODNOCENÍ EKONOMICKÉ VÝKONNOSTI STAVEBNÍ FIRMY
Vít Richter (využití podkladů kol. P. Mazáčové a L. Nivnické)
Lokální knihovna v globální vesnici
Autorské právo.
Sociologie pro SPP/SPR
Virtuální výtvarné světy a materiálovost ve výtvarném projevu mládeže.
Moderní didaktické technologie a zdroje informací
SOCIÁLNÍ SÍTĚ Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Obecná charakteristika
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Geografické informační systémy
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_21-09
Akční plán GISTR na jaře 2016 OS GeoInfoStrategie.
Pedagogická knihovna.
Estetická výchova Jak rozvíjet estetické vnímání světa u dětí předškolního věku. Propojení hry a umění estetického vnímání, hledání významů uměleckých.
Vzdělání jako součást hodnotového zakotvení české společnosti
Transkript prezentace:

F prostor, K prostor, V prostor,... V jakém prostoru to dnes vlastně žijeme? Prof. Ing. Milan Konvit, PhD.

Knihovna, čas a prostor Koncept „knihovna“ se mění s časem a podobou (kulturního) prostoru Role prostoru Role času Odezva knihoven

1. odpověď: 3 světy K. Poppera Reální svět Svět smyslových vjemů Svět dokumentů Koncept knihovny ukotvena ve všech třech světech: - objekt reálného světa, - předmět vnímání (exteriér, interiér) - správce světa dokumentů

2. odpověď: technologiemi modifikované světy K. Poppera Reální svět: ústup od reality, nástup obrazů a simulací Svět vjemů: od pasivního vnímání k „dopovanému“ vnímání Svět dokumentů bez materiální podstaty Koncept knihovny hledá nový obsah

Typy prostorů F prostor – tradiční prostor pro lidi K prostor – nový prostor, výzva pro lidi I prostor – čistá abstrakce, bez lidí Prostor - společnost - kultura

Koncept F prostoru F prostor ~ svoboda, volnost Přírodní/kulturní objekty Místo Duch místa (subjektivně, objektivně) Místotvorné objekty

Koncept K prostoru K = „kyber“ = absolutní volnost/svoboda Důvod: mimo dosah tradičních institucí/zvyků Pohledy na K prostor: -matematika: neEuklidovský prostor (průvodce – učitel) -Literatura: halucinace smyslů (průvodce spisovatel) -IKT: databáze + virtuální realita (průvodce softvér)

Charakteristiky K prostoru Hierarchicky: bit – DO – DIO – informace Síťový: propojení objektů/uživatelů Neukončený – posouvání hranic Nebezpečný Anonymní Mix lidí a strojů Výzva pro knihovnu

Nabídka K prostoru pro uživatele Prostor na vyniknutí Prostor na experimentování Prostor na vydělávání/seberealizaci Pocit příslušnosti ke stádu (cool, lajk, chat,…) Pocit vlády nad věcmi/událostmi (interaktivní hry, angažovanost, Pocit všeho na dosah

Koncept času Čas = tyran, kat Tok času: -F prostor = obracení listů v knize -K prostor = rychlost stahování obrázků z www stránek

Knihovny v K prostoru Člen stáda Vůdce stáda Vlastní subprostor Filiálka v cizí zemi Nový koncept knihovny (?)

Knihovny v F prostoru Architektura Veřejný prostor Osobní prostor Od Knihy tváří (Facebook) ke Tvářím Knihy Orientace na školy

Mapování K prostoru do F prostoru Síť - komunita Posouvání hranic - autor v knihovně vláda nad věcmi/událostmi - umělec ve knihovně Anonymita - soukromí Všechno na dosah - kouzlo čtení + kvalifikovaná knihovnice

Nová agenda Mobilita jako most mezi prostory