Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Advertisements

Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Tvorba panorámat Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Souřadnicová síť, určování zeměpisné polohy
PRVOCI. ……………………………. živočichové ……………………………………………………………………. pohyb – ………………………………………………. žijí …………….. nebo ………………………………………………. indikátory …………………………………
PROCVIČUJÍCÍ A OPAKUJÍCÍ TEST - KROUŽKOVCI Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
P LODY SUCHÉ Mgr. Michal Střeštík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková škola.
Soustava trávicí- prvoci až ploštěnci Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Biologie – biologie živočichů Datum.
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach.
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
1. H ISTOLOGIE – PLETIVA ROSTLIN Mgr. Michal Střeštík.
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Šárka Svobodová Název materiálu:
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Zdeňka Kobrová Název: VY_32_Inovace_2A_01_Geometrické tvary.
Věty o shodnosti trojúhelníků
PROCVIČUJÍCÍ A OPAKUJÍCÍ TEST ROSTLINNÁ PLETIVA
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Šárka Svobodová Název materiálu:
Jednobuněční živočichové
Název projektu: Moderní škola
Člověk a vývoj civilizace
Zřizování nových příček - opakování
PRVOCI Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
PROCVIČUJÍCÍ A OPAKUJÍCÍ TEST – PLOŠTĚNCI A HLÍSTI
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Prvoci.
Pohlavní rozmnožování prvoků
Zvířata v zimě VY_52_INOVACE_07 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Funkce svalové soustavy a typy pohybů
Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název:VY_32_INOVACE_3B_13_Krev Téma: Krev
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Volně žijící zvířata – rybník, potok
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE A JEJÍ DŮSLEDKY
Trávicí soustava hmyzu
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_102_Prvoci
HMOTNOST Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_29.
Procvičení a upevnění učiva
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Název projektu: Moderní škola
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název projektu: Moderní škola
Dělení mnohočlenů jednočlenem
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Život – pohledy na přírodu
Dělení lomených výrazů
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.11_romansky_sloh _I. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP (ČaS/I)
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE - OPAKOVÁNÍ
Prvoci – jednobuněční živočichové
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Severní Amerika – Kanada 1
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
JEDNOBUNĚČNÍ ŽIVOČICHOVÉ
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Kontrolní práce – složené lomené výrazy
Jednobuněční živočichové
AZ KVÍZ Prvoci - Protozoa
Rozmnožování organismů
Základní škola, Hradec Králové
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Transkript prezentace:

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach

Název školyGymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Adresa školySokolovská 1638, Svitavy IČO Operační programOP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ Označení vzdělávacího materiáluK_INOVACE_1.BI.35 Tematická oblast ŠVP – Člověk a příroda (biologie) učivo: ● Biologie protist Název vzdělávacího materiáluProcvičující a opakující test - prvoci Druh učebního materiáluprezentace (PowerPoint) Anotace Prezentace je využitelná pro opakování a procvičování učiva biologie protist – kapitola PRVOCI Klíčová slovaprvok, bičíkovci, kořenonožci, výtrusovci, nálevníci Ročník1. ročník čtyřletého studia, 5. ročník osmiletého studia Typická věková skupinaveřejnost a školní věk (10-90 let) Speciální vzdělávací potřebyžádné AutorJiří Mach Zhotovenoprosinec leden 2014 Celková velikostVelikost souboru 5341 kB

1) Doplň do vět správná chybějící slova: a) Odborný název pro prvoky je _________. b) Mřížovci tvoří schránku z látky jménem _____________. Protozoa oxid křemičitý

1) Doplň do vět správná chybějící slova: c) Pro kokcidii jaterní je typické rozmnožování typu ___________. d) Přenašečem onemocnění malárie je komár rodu __________. schizogonie Anopheles

1) Doplň do vět správná chybějící slova: e) Symbiotickými prvoky tura v jeho předžaludku jsou ________, kteří mu pomáhají trávit celulózu. f) Pro bičíkovce je typické ________ dělení jejich buněk. bachořci podélné

2) Popiš tělo trepky velké: potravní vakuola brvy buněčný hltan jádro- makronukleus cytoplazmatická membrána pulzující vakuola

3) Rozhodni, zda-li platí věty: a) Měňavky se vyživují pomocí fagocytózy. b) Původcem malárie je prvok rodu Plasmodium (zimnička). c) Mřížovci žijí v různých typech tekoucích vod. d) Dírkonošci vytvářejí svoji schránku z uhličitanu sodného. ANO NE

4) Vyber správnou odpověď: A) Mezi nálevníky nepatří: a) slávinkab) bobovka c) slunivkad) vejcovka B) Mezi patogenní prvoky nepatří: a) zimnička b) trypanozoma c) kokcidied) trepka

4) Vyber správnou odpověď: C) Panožky nemá: a) slunivkab) měňavka c) mřížovecd) bachořec D) Stažitelné vakuoly má: a) bobovka b) dírkonošec c) mřížovecd) trypanozoma

5) Poznáš druh prvoka na obrázku? trypanozoma

5) Poznáš druh prvoka na obrázku? měňavka

5) Poznáš druh prvoka na obrázku? trepka

5) Poznáš druh prvoka na obrázku? dírkonošci

6) Doplň do vět správná chybějící slova: g) Panožky měňavky odborně nazýváme ____________, bičíku trypanozomy říkáme ________ a brvy trepek jsou _____. h) Přenašeč spavé nemoci je moucha ______________________. pseudopodia flagelum cilie bodalka stájová (dobytčí)

6) Co je znázorněno na obrázku? Životní cyklus zimničky.

6) Co je znázorněno na obrázku? Příčné dělení a konjugace nálevníků.

Snímek č. 3: autor: Ernst Haeckel, Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 3.0Ernst HaeckelCreative Commonslicence 3.0 Snímek č. 4 : autor: James Gathany, Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 3.0Creative Commonslicence 3.0 Snímek č. 5: autor: Sharon Franklin, Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 3.0Creative Commonslicence 3.0 Snímek č. 6: autor: autor: Aleksandra Ryczkowska, Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 3.0Aleksandra RyczkowskaCreative Commonslicence 3.0 Snímek č. 10: autor: Alan R Walker, Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 3.0Alan R WalkerCreative Commonslicence 3.0 Snímek č. 11: autor: Cymothoa exigua, Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 3.0Cymothoa exiguaCreative Commonslicence 3.0 Snímek č. 12: autor: Barfooz, Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 3.0BarfoozCreative Commonslicence 3.0 Snímek č. 13: autor: neznámý, zdroj: Popular Science Monthly Volume 10Popular Science Monthly Volume 10 Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 3.0Creative Commonslicence 3.0 Snímek č. 14: autor: Malte, Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 3.0Creative Commonslicence 3.0 Snímek č. 15: autor: national Institute of Allergy and Infectious Diseases, Wikimedia Commons, CreativeCreative CommonsCommons, licence 3.0licence 3.0 Snímek č. 16: autor: Gordon, Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 3.0Creative Commonslicence 3.0 Autor prezentace studoval: a)vlastní učební materiály (přípravy), b)literatura: Rosypal S. 2013, Nový přehled biologie, Scientia, Praha, ISBN: