Didaktika přírodopisu 2 1. seminář Mgr. Libuše VODOVÁ, Ph.D. Katedra biologie PdF MU.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Didaktika tělesné výchovy Pedagogická fakulta JU v ČB KTVS
Advertisements

Diagnostika vnitřních podmínek výuky
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Příprava na hodinu dějepisu, organizace výuky dějepisu
VÝUKOVÁ METODA DEFINICE KRITÉRIA VOLBY
Využití počítačové techniky a internetu ve výuce ZSV Seminář pro učitele základů společenských věd a občanské výchovy.
Úvod do managementu 1. seminář
Podmínky pro získání zápočtu Podmínky pro získání zkoušky.
Brno, Projekt Q – Ram Popis studijního předmětu B. Tremlová, V. Celer, J. Doubek.
„Výukové programy“ aneb modely zkušenostního učení
Kvalita praktické výuky a masové vzdělávání: zkušenosti PdF Vlastimil Švec & Tomáš Janík Edukační praxe v éře masového vzdělávání 6. listopadu 2013.
Úvod do managementu 1. seminář
Didaktika přírodopisu 2
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Cíle studia didaktiky pedagogiky
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Didaktika přírodopisu 2
Didaktika přírodopisu 2
Příprava na vyučovací hodinu a její vyhodnocení
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Didaktika přírodopisu 2 Konstrukce didaktického testu
Didaktika učiva biologie člověka
Z0026 Fyzická geografie Vyučující: Prof. RNDr. Rudolf Brázdil DrSc.
Z0076 Meteorologie a klimatologie
Výuková praxe 2 Mgr. Libuše VODOVÁ Katedra biologie PdF MU.
Západočeská univerzita v Plzni
„Výukové programy“ aneb modely zkušenostního učení
Seminář z Didaktiky přírodopisu 2 Hodnocení učebnice
Seminář z Didaktiky přírodopisu 2 Hodnocení učebnice
Didaktika učiva biologie člověka
Seminář k učitelské praxi 2 Mgr. Libuše VODOVÁ,Ph.D Katedra biologie PdF MU.
Vyučovací metody Školní pedagogika 2013.
Didaktika přírodopisu 2
Didaktika přírodopisu 2 Mgr. Libuše VODOVÁ Katedra biologie PdF MU.
Vyučovací metody v přírodopise
Didaktika přírodopisu 1 1. seminář
Fyzická geografie Podzim 2013 Z0026/4 – pondělí 13 – 13.50, Z3 Z0026/5 – pondělí 12 – 12.50, Z3 Cvičení 1 - Organizační pokyny Mgr. Ondřej.
Didaktika geografie.
Učitelská praxe 2 Mgr. Libuše VODOVÁ,Ph.D Katedra biologie PdF MU.
Pedagogická praxe Informace k praxi Studijní plán pro LS 3 kredity, hodinová dotace : 42 hodin Povinné části: – hospitace (náslech) v TV celkem.
Katedra managementu ŘÍZENÍ OBCHODU – SEMINÁRNÍ PRÁCE Nesplněná docházka Ing. Patricia Jakešová
Didaktika přírodopisu 2 Mgr. Libuše VODOVÁ Katedra biologie PdF MU.
Didaktika přírodopisu 2 7. seminář Konstrukce didaktického testu Mgr. Libuše VODOVÁ, Ph.D. Katedra biologie PdF MU.
Didaktika přírodopisu 2 9. seminář Návrh aktivizující metody Mgr. Libuše VODOVÁ, Ph.D. Katedra biologie PdF MU.
Didaktika přírodopisu 1 Přednáška Úvodní informace, Didaktika přírodopisu jako věda a její historie Mgr. Libuše VODOVÁ, Ph.D. Katedra biologie PdF MU.
Didaktika přírodopisu 1 5. seminář: Pojmová mapa
Didaktika přírodopisu 1 9. seminář: Mezipředmětové vztahy
MPH_FMAN Finanční management jaro 2016
Praxe KS VOŠ JABOK + ETF UK
TYPY VÝUKY výuka produkční výuka regulativní výuka heuristická
Didaktika učiva biologie člověka
Didaktika přírodopisu 1 7. seminář: Formulace VVC
Didaktika přírodopisu 2
Didaktika přírodopisu 2 Pracovní list a jeho tvorba
KCH/SWMOS.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
Z0026 Fyzická geografie Vyučující: Prof. RNDr. Rudolf Brázdil DrSc.
Bezpečnost práce zážitkovou pedagogikou
Seminář z Didaktiky přírodopisu 2 Hodnocení učebnice
Seminář z Didaktiky přírodopisu 2 Hodnocení učebnice
Didaktika přírodopisu 2 4. seminář Učební úlohy
Mgr. Libuše VODOVÁ, Ph.D. Katedra biologie PdF MU
„Výukové programy“ aneb modely zkušenostního učení
Didaktika učiva biologie člověka
Mgr. Libuše VODOVÁ, Ph.D. Katedra biologie PdF MU
Seminář z didaktiky odborných předmětů – výuková opora
Seminář z Didaktiky přírodopisu 1 4. Seminář: pojmová mapa
Didaktika přírodopisu 2 1. seminář
KMT/DIZ1 Příprava na vyučování Příprava na vyučovací hodinu
Vyučovací metody v přírodopise
Transkript prezentace:

Didaktika přírodopisu 2 1. seminář Mgr. Libuše VODOVÁ, Ph.D. Katedra biologie PdF MU

Po absolvování semináře bude student schopen: 1.Zhodnotit učebnici přírodopisu z hlediska didaktické vybavenosti 2.Určit metodu výuky použitou v hodině přírodopisu 3.Využít v hodině přírodopisu různé metody výuky 4.Charakterizovat jednotlivé typy testových úloh 5.Určit typ testové úlohy 6.Zhodnotit výhody a nevýhody použití konkrétní úlohy v testu 7.Vlastními slovy vysvětlit rozdíl mezi baterií učebních úloh a pracovním listem 8.Sestavit baterii učebních úloh 9.Shrnout zásady použití učebních úloh v pracovním listu. 10.Shrnout zásady použití učebních úloh v didaktickém testu. 11. Navrhnout a ohodnotit didaktický test 12. Navrhnout aktivizační metodu výuky vhodnou pro hodinu přírodopisu

Organizace semináře z didaktiky přírodopisu 2  Časová dotace: 1 h  Počet kreditů: 1  Absence: 1 tolerovaná  Ukončení: zápočet  Výuka: 3 seminární skupiny (max 8 studentů)  Náplň: vytváření materiálů do výuky (procvičení teorie z přednášky)  Pondělí 8:25-9:10, 11:10 – 11:55, 12:05 – 12:50  Je třeba navštěvovat svou seminární skupinu

Podmínky udělení zápočtu I. docházka – tolerovaná je 1 absence II. Receptář začínajícího učitele - obsahuje 6 dílčích úloh - k účasti na testu z didaktiky přírodopisu 2 (přednáška) je třeba je mít uznané! III. mikrovýstup (pedagogická etuda) – demonstrace výukové metody na tématu vybrané rostlinné čeledi

II. Receptář začínajícího učitele (2.část) Samostatně vypracované úkoly 1)Zhodnocení přírodopisné učebnice 2)Typologie učebních úloh s příklady 3)Baterie učebních úloh 4)Test na zopakování tématu (s různými typy učebních úloh) 5)Pracovní list 6)Návrh aktivizační metody pro konkrétního hodinu přírodopisu

III. Mikrovýstup (pedagogická etuda) demonstrace výukové metody na tématu vybrané čeledi vyprávění vysvětlování výklad instruktáž práce s prac. listem rozhovor vyvozovací pozorování pokus Demonstrace a další Klasické metody brainstroming snowballing návštěvníci I.N.S.E-R.T. pětilístek kolečka kartičková metoda didaktická hra  AZ-kvíz  Riskuj  Kufr a další Aktivizující metody

 pojem HETEROSTYLIE Např. prvosenkovité - vysvětlování Zdroj: Zdroj:

 Odlišení prvosenky jarní a prvosenky vyšší Např. prvosenkovité - pozorování

 popis modelové rostliny  vysvětlování principu tvorby květního vzorce/diagramu (sestavení květního vzorce/diagramu)  pozorování zástupců čeledi  Atd. Náměty na další metody na příkladu čeledi prvosenkovité  Každý mikrovýstup by měl být na min  Vaši kolegové budou představovat žáky  Je třeba zajistit materiál na mikrovýstup  Mikrovýstupy budou nahrávány na kameru a následně rozebírány v semináři z didaktiky přírodopisu

Předběžné rozvržení seminářů od do  – úvodní seminář  – hodnocení didaktické vybavenosti přírodopisné učebnice  7.3. – výsledky hodnocení didaktické vybavenosti přírodopisné učebnice  – učební úlohy – definice, zásady použití  učební úlohy – tvorba baterie učebních úloh  4.4. – učební úlohy – tvorba pracovního listu  – Didaktický test jeho tvorba a hodnocení  – aktivizační metoda  – aktivizační metoda  2.5. – mikrovýstupy – 2 studenti/tky  9.5. – mikrovýstupy – 3 studenti/tky  – mikrovýstupy – 3 studenti/tky

o lyon.fr/ressources/Biodiversite/Documents/la-plante-du- mois/la-primevere-une-des-premieres-fleurs-du- printemps/images/Primevere_officinale- fleurs_longistylee_et_brevistylee.jpg?lang=fr  kompakt/bestaeubung/ kompakt/bestaeubung/1438  Použité zdroje