Integrovaný regionální operační program a udržitelná městská mobilita 1.Česko – Slovenská konference Integrované plánování a plány udržitelné městské mobility.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dopravní politika na léta 2005 – 2013 Dopravní politika je základním strategickým dokumentem pro sektor dopravy a deklaruje, co stát a jeho exekutiva v.
Advertisements

Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Aktuální proces přípravy programového období 2014+
1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení a služby 3) Ochrana kulturního dědictví 4) Investice do lesů 1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení.
MOŽNOSTI FINANCOVÁNÍ PROJEKTOVÝCH ZÁMĚRŮ V NOVÉM PROGRAMOVACÍM OBDOBÍ EU
Příprava nové dopravní politiky ČR
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
ESIF – CO NÁS ČEKÁ A NEMINE ING. KLÁRA DOSTÁLOVÁ VÝROČNÍ KONFERENCE ROP JIHOZÁPAD
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE 2014+
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Integrovaný regionální operační program Dny malých obcí, 10. 3
IROP.
Integrovaný operační program Konference „Bezpečná Evropa“ Hradec Králové.
Potřeby obcí a jejich financování v období Ing. Dan Jiránek XV. Celostátní finanční konference Praha, 29. listopadu 2012.
Silnice nebo železnice
ITI Ústecko-chomutovské aglomerace
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
1 Region á ln í operačn í program regionu soudržnosti Středn í Morava 2007 – 2013 (ROP)
Mgr. Zdeněk Semorád, náměstek ministryně MMR pro evropské programy
INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE ÚZEMÍ JIHLAVSKÉ SÍDELNÍ AGLOMERACE Mgr. Tereza Chloupková, oddělení strategického rozvoje města Jihlavy Mgr. Tomáš Koukal, vedoucí.
Aktuální výzvy z operačních programů. Integrovaný regionální operační program Srpen –silnice II. a III. tříd (průběžná výzva) –Provozní a animační náklady.
seminář pro žadatele k 2. výzvě IROP „Územní plány“
Praha 22. výzva IROP „TELEMATIKA PRO VEŘEJNOU DOPRAVU“ Praha.
Dotace na míru starostům příležitosti pro obce prosinec 2014 prosinec 2014.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Představení priorit programu, podporovaných aktivit a alokací na jednotlivé specifické cíle Budoucí programové období.
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
Podpora veřejné dopravy z fondů EU v programovém období Konference Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou 16. května 2016.
Integrovaný regionální operační program Možnosti podpory sociálního začleňování v IROP.
SUMP - Plány udržitelné městské mobility Ministerstvo dopravy , Žďár nad Sázavou.
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM - aktuální stav Workshopy SMS ČR leden 2015.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Územní dimenze a nové nástroje v programovém období Mgr. Jelena Kriegelsteinová Ministerstvo pro místní rozvoj ČR.
PRAHA INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE ÚZEMÍ KARLOVY VARY.
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM (IROP) - možnost získání FINANČNÍ PODPORY pro pořízení územně plánovacích dokumentů - alokace 46 mil. EUR 1.
Místní akční skupina Lanškrounsko, z.s. Nám. J. M. Marků Lanškroun
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 26. srpna 2016.
Centrum pro regionální rozvoj České republiky v období Ing. Viktor Kruml, pověřený vedením oddělení, Ústí nad Labem Ing. Marie Míšková, vedoucí.
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM Ing. Lucie Veselá.
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM Setkání s ASZ a NNO
Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, Staroměstské náměstí 6, Praha 1 lll INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM INTEGROVANÝ OPERAČNÍ.
Regionální stálá konference pro území Jihomoravského kraje Pracovní skupina pro dopravní infrastrukturu Brno,
Možnosti financování cestovního ruchu z operačních programů.
Regionální operační program NUTS II Severovýchod Informační seminář pro Seminář Greenway Jizera , Mladá Boleslav.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky DSO ORP Příbram.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Strategie a bariéry při využívání prostředků OPD2 a CEF k realizaci infrastrukturních projektů Mgr. Milan Feranec Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti.
Výzvy v rámci IROP Centrum pro regionální rozvoj České republiky Ing. Markéta Kupcová,
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
ITI Pražské metropolitní oblasti. ITI - nový nástroj Evropské komise - Výchozími dokumenty jsou Strategie EU 2020 a návrhy nařízení Evropské komise -
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
Regionální rada regionu soudržnosti Moravskoslezsko, Úřad Regionální rady Dopravní infrastruktura v ROP Datum: Místo: Prezentuje: Praha Jiří.
ITI METROPOLITNÍ OBLASTI (MO) Dr. Ing. Marie Zezůlková Kancelář strategie města.
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Regionální operační program NUTS II Jihozápad
Integrovaný plán rozvoje území Zlín pro období
Integrovaný regionální operační program
Oddělení politiky a strategií ŽP Podpora MŽP v oblasti čisté mobility SUMP – Olomouc Mgr. Jaroslav Kepka Oddělení politiky a strategií.
Seminář pro žadatele k Výzvě IROP (2017) – Bezpečnost dopravy a cyklostezky v regionu MAS Moravská cesta 21. Března 2017, Příkazy.
Pracovní skupina RSK pro dopravu Informace o výzvách IROP
Prioritní osa 3 - výzva č. 25 a 27
Prioritní osa 2 Interreg V-A Česká republika – Polsko Společný sekretariát, Hálkova 2, Olomouc
Operační program životní prostředí
Informace o výzvách SC 1.1 a SC 1.2. IROP
PODPORA BEZPEČNÉ A EKOLOGICKÉ DOPRAVY
Oddělení politiky a strategií ŽP Podpora MŽP v oblasti čisté mobility SUMP – Olomouc Mgr. Jaroslav Kepka Oddělení politiky a strategií.
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
Národní podpora využití potenciálu kulturního dědictví prostřednictvím Integrovaného operačního programu
Transkript prezentace:

Integrovaný regionální operační program a udržitelná městská mobilita 1.Česko – Slovenská konference Integrované plánování a plány udržitelné městské mobility Ministerstvo dopravy, Praha 30.března 2015 RNDr. Alois Kopecký, MMR

STRUKTURA IROP Prioritní osa 1 - Infrastruktura Konkurenceschopné, dostupné a bezpečné regiony Alokace 1,6 mld. EUR Doprava, integrované dopravní systémy, IZS Prioritní osa 2 - Lidé Zkvalitnění veřejných služeb a podmínek života pro obyvatele regionů Alokace 1,7 mld. EUR Sociální služby/bydlení, sociální podnikání, zdravotní péče, vzdělávání, zateplování Prioritní osa 3 - Instituce Dobrá správa území a zefektivnění veřejných institucí Alokace 0,8 mld. EUR Kulturní dědictví, e-Government, územně plánovací dokumentace Prioritní osa 4 - Komunitně vedený místní rozvoj - Alokace 390 mil. EUR - Posílení CLLD, provozní a animační náklady

Celková alokace mil. EUR 4 prioritní osy a technická pomoc 11 věcně orientovaných specifických cílů, z toho 2 cíle pro dopravu – podpora rekonstrukcí a modernizací silnic II a III třídy (více než 900 mil. EUR) a podpora veřejné dopravy (473 mil. EUR) Podpora 85% z ERFF v případě projektu z CLLD 95% z EFRR Znění IROP je až na technické detaily vyjednáno s EK (SUMP) Projekty i cestou integrovaných nástrojů – ITI, IPRÚ a CLLD Harmonogram dalších kroků –Schválení programu do poloviny roku 2015 –První výzvy z IROP od poloviny roku 2015 Vše naleznete na IROP – průřezové informace

Alokace ,2 EUR (20% z IROP) rekonstrukce, modernizace, popř. výstavba silnic a budování obchvatů sídel na vybrané regionální silniční síti s cílem zvýšit konektivitu k síti TEN-T ekonomický přínos k rozvoji regionu - zvýšení zájmu investorů, zmenšení rizika potenciálních center nezaměstnanosti, umožnění efektivní dojížďky za prací, ekologický přínos – snížení expozice obyvatelstva emisemi ze silniční dopravy a hlukem, sociální přínos – odstraňování překážek mobility v dopravně nejhůře dostupných regionech. Zvyšování bezpečnosti, omezování kongescí Zkracování jízdních dob, zlepšování dostupnosti Vybrané silnice II. třídy (výjimečně III. třídy) z páteřní regionální dopravní sítě SC 1.1. ZVÝŠENÍ REGIONÁLNÍ MOBILITY PROSTŘEDNICTVÍM MODERNIZACE A ROZVOJE SÍTÍ REGIONÁLNÍ SILNIČNÍ INFRASTRUKTURY NAVAZUJÍCÍ NA SÍŤ TEN-T

Kritéria pro vymezení prioritní silniční sítě 1.Dopravně - hospodářský význam komunikace komunikace sloužící jako napojení sekundárních (obce s rozšířenou působností nad 7 tis. obyvatel) nebo terciárních (ostatní ORP a OPÚ) uzlů na síť TEN-T, komunikace sloužící jako napojení hospodářsky problémového regionu nebo periferního území (dle SRR ČR na roky ) na síť TEN-T či sekundární nebo terciární uzel, za její součást bude považována i komunikace nižší kategorie, kterou bude umožněn přístup z prioritní regionální silniční sítě do cílového uzlu, komunikace sloužící jako napojení průmyslové zóny nebo hospodářského centra (uzel s min pracovními místy) na sekundární nebo terciární uzel či síť TEN-T. 2.Stavebně – technický stav a šířkové uspořádání 3.Intenzita dopravy, nehodovost a vliv na životní prostředí Síť zahrnuje 15,8 % z celkové délky silnic II. třídy a 1 % z celkové délky silnic III. třídy (jedná se o ty, které plní funkce silnic vyšší třídy). SC 1.1. ZVÝŠENÍ REGIONÁLNÍ MOBILITY PROSTŘEDNICTVÍM MODERNIZACE A ROZVOJE SÍTÍ REGIONÁLNÍ SILNIČNÍ INFRASTRUKTURY NAVAZUJÍCÍ NA SÍŤ TEN-T

Alokace ,1 EUR (10% z IROP) podpora veřejné dopravy a multimodality (přestupní terminály pro veřejnou dopravu, P+R, K+R, B+R) aplikace moderních technologií v dopravě (telematika, informační a platební systémy) zmírnění negativních dopadů v dopravě, např. nákup nízkoemisních a bezemisních vozidel a výstavba plnicích a dobíjecích stanic pro ně zvýšení bezpečnosti železniční, silniční, cyklistické a pěší dopravy rozvoj cyklodopravy rozvoj zelené infrastruktury (doplňková aktivita k aktivitám nahoře) Soulad se strategickým plánem udržitelné městské mobility SC 1.2. ZVÝŠENÍ PODÍLU UDRŽITELNÝCH FOREM DOPRAVY

přestupní terminály pro veřejnou dopravu aplikace moderních technologií v dopravě nákup nízkoemisních a bezemisních vozidel zvýšení bezpečnosti železniční, silniční, cyklistické a pěší dopravy rozvoj cyklodopravy rozvoj zelené infrastruktury (doplňkově k aktivitám) Příjemci: kraje, obce, dobrovolné svazky obcí, organizace, organizace zřizované nebo zakládané obcemi, organizace zřizované nebo zakládané dobrovolnými svazky obcí, provozovatelé dráhy nebo drážní dopravy, dopravci ve veřejné linkové dopravě, Ministerstvo dopravy ČR, subjekty zajišťující dopravní obslužnost SC 1.2 ZVÝŠENÍ PODÍLU UDRŽITELNÝCH FOREM DOPRAVY

Předmět podpory: autobusy na CNG (LNG), elektrobusy plnící a dobíjecí stanice určené výhradně pro provozovatele veřejné dopravy trakční vozidla (tramvaje, trolejbusy) Podpořeny budou všechny regiony kromě hl. m. Prahy (autobusy zajíždějící ro Prahy z podpory nejsou vyloučeny) Ze specifických podmínek přijatelnosti: pořizovaná vozidla zohledňují požadavky na přepravu osob se sníženou schopností pohybu a orientace; vozidla nakupovaná pro veřejnou dopravu musí splňovat Euro VI SC 1.2 ZVÝŠENÍ PODÍLU UDRŽITELNÝCH FOREM DOPRAVY AKTIVITA – NÁKUP NÍZKOEMISNÍCH A BEZEMISNÍCH VOZIDEL

SC 1.2. ZVÝŠENÍ PODÍLU UDRŽITELNÝCH FOREM DOPRAVY – UDRŽITELNÁ MĚSTSKÁ MOBILITA Východiska V ČR je 17 měst s tis. obyvateli, ale 42 měst mezi 20 – 50 tis. obyvateli a 69 měst s 10 – 20 tis. obyvateli či 138 měst mezi 5 – 10 tis. obyvateli, Zjednodušení a zefektivnění administrace – není racionální požadovat pro menší města a obce s menšími projekty, aby zpracovávaly náročné studie, podstatné je ověřit, zda příjemci při přípravě projektů postupovali v souladu s principy udržitelné mobility, Proces přípravy SUMP je finančně, administrativně a časově náročný a jeho využití je optimální pro velká města. Současné znění programového dokumentu projekt ve městě nad 150 tis. obyvatel je v souladu s Kartou souladu projektu s principy udržitelné mobility, resp. s Plánem udržitelné městské mobility (SUMP); projekt v obcích do 150 tis. obyvatel je v souladu s Kartou souladu projektu s principy udržitelné mobility

SC 1.2. ZVÝŠENÍ PODÍLU UDRŽITELNÝCH FOREM DOPRAVY – UDRŽITELNÁ MĚSTSKÁ MOBILITA Karta souladu projektu s principy udržitelné mobility 1. Soulad projektu s principy udržitelné mobility dostupnost výstupů projektu všem skupinám obyvatel, s ohledem na osoby s omezenou schopností pohybu (hendikepovaní, senioři, děti) zvýšení bezpečnosti dopravy snížení znečištění ovzduší snížení znečištění hlukem snížení emisí skleníkových plynů snížení spotřeby energie příspěvek projektu k udržitelnému využití území v propojení s dopravním plánováním (dopravní infrastruktura a funkce v území) s cílem neprodlužovat vzdálenosti mezi nejfrekventovanějšími funkcemi zlepšení účinnosti a hospodárnosti přepravy osob a zboží zlepšení atraktivnosti a kvality městského prostředí a městského designu 2. Integrovanost řešení – synergické efekty uveďte své realizované nebo připravované projekty na další aktivity SC Participativní přístup popište a doložte, jakým způsobem byl projekt projednán či připravován se zapojením veřejnosti a klíčových partnerů

SC 1.2. ZVÝŠENÍ PODÍLU UDRŽITELNÝCH FOREM DOPRAVY – UDRŽITELNÁ MĚSTSKÁ MOBILITA Videokonference s EK 18.března 2015 EK trvá na dodržení klíčových principů SUMP, ať už se onen dokument přijatý městem nazývá jakkoliv. Je použit pojem „integrované plány zahrnující dopravu“. Setrvává se na pozici, že již města nad 50 tisíc obyvatel takový plán udržitelné mobility mít měly. Z centra by měly být stanoveny „terms of reference“ Z plánu by měla být zřetelná intervenční logika pro odůvodnění projektů Trvá se na termínu – plány do konce roku 2016, potom nebude možné přijmout projekt Pozici české strany garantuje Ministerstvo dopravy.

DĚKUJI VÁM ZA POZORNOST RNDr. Alois Kopecký Řídicí orgán IROP Ministerstvo pro místní rozvoj ČR Odbor řízení operačních programů