Cena za podporu kariérního rozvoje žáků ZŠ a SŠ v Kraji Vysočina Katka Hašková Silva Pýchová Lukáš Kučera pro Vysočina Education Jihlava 16.6.2014.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZELENÝ KOMPAS VZDĚLÁVÁNÍ PRO ZÁKLADNÍ A STŘEDNÍ ŠKOLY ZAMĚŘENÉ NA ROZVOJ DOVEDNOSTÍ ŠETRNÝCH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ.
Advertisements

PROJEKT „Okna technickým oborům dokořán“ registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/ Projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu prostřednictvím.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Vstup absolventů středních škol na trh práce
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Národní tým expertů ECVET Národní tým expertů ECVET Šíření a podpora evropského nástroje pro zvýšení kvality mobilit ECVET a jeho zavádění.
Role škol v kariérovém poradenství z pohledu programu Euroguidance
S POLUPRÁCE SE SOCIÁLNÍMI PARTNERY OTROKOVICE,
Ing. Petr Czekaj, Mgr. Zdeněk Karásek Velké Karlovice, Vytváření strategických partnerství na trhu práce v MSK.
Kariérové poradenství v Tranzitním programu pro neslyšící APPN, o.s. Projekt Tranzitní program pro neslyšící je financován z prostředků ESF prostřednictvím.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS (OP RLZ 3.2) ( RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. PaedDr. Jiří Mezuláník, CSc. Vysoká.
Evropská dimenze odborného vzdělávání Helena Úlovcová Helena Úlovcová Otrokovice 6. – Konference projektu UNIV 2 KRAJE.
SLOVO ZA HODNOTITELE SLOVO ZA HODNOTITELE České Centrum Euroguidance Alice Müllerová Konferencia Národná cena kariérového poradenstva októbra.
Nabídka služeb kariérové poradny ZČU Pavla Hrabačková, 12. –
PREZENTACE PRO ITP Ing. Miloslav ILEČEK, ITP pracoviště Jihlava , Velké Karlovice Institut Trhu Práce.
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
Kariérní systém učitelů PhDr. Jitka Miklová, MŠMT
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Základní fakta Celková částka pro ZŠ a SŠ v republice (mimo hl. město) mil Kč Minimální částka na jeden projekt: 15 mil. Kč Maximální výše podpory.
Podporujeme zájem o odborné vzdělávání Helena Úlovcová Národní ústav odborného vzdělávání Konference Budoucnost odborného školství, Praha,
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
Přínos projektu VIP Kariéra II – Kariérové poradenství v podmínkách kurikulární reformy Ing. Jiří Vojtěch, hlavní manažér projektu, vedoucí oddělení pro.
Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Ústeckém kraji Most
Škola jako poskytovatel DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
„Podpora zaměstnanosti Litoměřicka“ CZ.1.04/3.3.05/ Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Informační a poradenské centrum ZČU Informační a poradenské centrum ZČU Komplexní služby v oblasti studijního, psychologického, právního, sociálního a.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Analýzy potřeb pro KAP Olomouc, RNDr. Bronislava Vláčilová Věcná manažerka KAP Krajský.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Projekt „Rozvoj místního partnerství a trhu práce“. CZ.1.04/5.1.01/ realizováno O.S. „Rozkvět zahrady jižních Čech – místní akční skupina“ a partnery.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
Operační programy Výzkum, vývoj a vzdělávání a Zaměstnanost HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání P-KAP: Kariérové poradenství prezentace pro Olomoucký kraj Mgr. Miroslav.
Kariérové poradenství v českém středním školství
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Podpora začleňování cizích státních příslušníků na trh práce, reg. č
„Okna technickým oborům dokořán“
Strategické řízení a plánování
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Individuální projekt OP VVV
Práce s nadanými žáky ZŠ a SŠ ve výuce přírodovědných předmětů
Šablony OP VVV a podpora nadání
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
NÁZEV PROJEKTU: Podpora počátečního vzdělávání zdravotnických oborů, jejich propagace ve vzdělávacím centru pro komunitní práci a rozvoj klíčových kompetencí žáků 
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Polytechnické vzdělávání v praxi
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
Cyklus kvality z pohledu kariérového poradenství
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Setkání kariérových poradců
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
Kariérové poradenství a podnikavost
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Transkript prezentace:

Cena za podporu kariérního rozvoje žáků ZŠ a SŠ v Kraji Vysočina Katka Hašková Silva Pýchová Lukáš Kučera pro Vysočina Education Jihlava

Vyhlášení Vysočina Education ve spolupráci s Centrem Euroguidance a Krajskou Hospodářskou komorou kraje Vysočina  –  Podání papírovou nebo on-line formou  Projekt EDU.REGION: Program Evropské územní spolupráce (EÚS) Rakousko-Česká republika

Východiska I  Zhruba třetina mladých lidí vstupujících na pracovní trh nachází práci mimo obor který vystudovali.  Klesá spokojenost zaměstnavatelů s připraveností a motivací českých absolventů.  Část zaměstnavatelů začíná preferovat cizince před absolventy.  Tradiční profese jsou ohroženy vývojem technologií, automatizací a nároky na výkon a osobní zodpovědnost. Změny na trhu práce

Východiska I  Kolik z vašich absolventů pracuje v oboru, který si zvolilo, a je ve své práci spokojeno?  Podle čeho si volí vaši žáci svou budoucí profesní dráhu?  Jak jsou připraveni na změny, které během jejich kariéry nevyhnutelně nastanou? Otázky pro školy:

Cíle  Propagovat koncept karierních kompetencí.  Motivovat školy i jednotlivé učitele k rozvoji kariérních kompetencí.  Umožnit žákům výběr jejich budoucí vzdělávací a profesní dráhy v souladu s individuálním potenciálem, zájmy a možnostmi jejich uplatnění v životě.

Kategorie  Počin školy  Počin jednotlivce

Počin školy Realizace průřezového tématu Člověk a svět práce v návaznosti na ŠVP dané školy.  Jak na vaší škole připravujete jednotlivé žáky na volbu budoucího povolání a kariérní změny v životě?  Jak pomáhá vaše škola jednotlivým žákům, aby dokázali identifikovat a rozvíjet své nadání a zájem a vybrat si takovou vzdělávací či profesní dráhu, kde budou moci své nadání a zájem uplatnit?  Jakým způsobem jsou žáci podporováni v tom, aby se samostatně rozhodovali o svých životních a pracovních cílech a prioritách, a to s ohledem na své dovednosti, znalosti a postoje, životní podmínky a situaci na trhu práce?

Počin jednotlivce Zásluhy jednotlivce na rozvoji kariérních kompetencí žáků (individuální aktivita v rámci školy).  Jakým způsobem realizujete Vy osobně na škole podporu rozvoje kariérních kompetencí žáků?  Jaké metody využíváte? Jak si rozšiřujete kvalifikaci v této oblasti? S jakými dalšími subjekty či organizacemi spolupracujete?  Jak ve své práci zohledňujete individuální potřeby jednotlivých žáků? Jak vedete vaše žáky k samostatnosti v oblasti řízení vlastní vzdělávací a profesní dráhy? Jaké jsou výstupy vašich žáků v oblasti rozvoje kariérních kompetencí?

Okruhy otázek  Rozvoje sebepoznání a sebevědomí žáků.  Pochopení ekonomických, sociálních, pracovních a dalších aspektů života žáků.  Rozvoje rozhodovacích dovedností, iniciativy a zodpovědnosti u žáků.  Využití kariérního plánování pro potřeby žáků.  Přípravy žáků na obtížně předvídatelnou budoucnost.  Zohlednění individuálních potřeb žáků.  Podpory spolupráce mezi žáky.  Související další vzdělávání (buď jednotlivce, nebo kolektivu pedagogických, popř. poradenských pracovníků).  Spolupráce s dalšími subjekty.  Hodnocení vzdělávacích nebo poradenských aktivit.  Spolupráce v rámci školy, návaznost na ŠVP.

Pokyny pro vyplnění  Odpovídejte pouze na otázky, které považujete pro Váš příklad relevantní.  Odpovídejte popisným způsobem, ilustrujte na příkladě jedné třídy či jednoho žáka.  Doporučený rozsah jednotlivých otázek: maximálně do 2.000,- znaků. Kritéria hodnocení:  Odborná kvalita,  Komplexnost  Dopad uvedeného příkladu jako celku  Počet zodpovězených otázek

Ceny pro vítěze  Účast na mezinárodním semináři Cross Border (Záhřeb, Chorvatsko, 9. – 10. června 2014).  Účast a prezentace na konferenci při vyhlášení slovenské Národní ceny kariérového poradenství 2014(podzim 2014).  Prezentace ve Sborníku z Národní cena kariérového poradenství 2014 a ve Zpravodaji Centra Euroguidance.

Příspěvky 3 příspěvky v kategorii škol  ZŠ Jungmannova  Gymnázium Jihlava  Gymnázium Havlíčkův Brod 1 příspěvek v kategorii jednotlivců

Cena pro SŠ Klady  ucelená koncepce podpory kariérního rozvoje žáků  vzdělávání v odborných předmětech  provázanost s rozvojem klíčových a kariérních kompetencí  evaluace dopadu služeb (konkrétně dotazník na hodnocení nabídky KP)  sledování podílu konzultací zaměřených na kariérové poradenství  spolupráce s univerzitami, odborné exkurze apod.  monitoring uplatnitelnosti absolventů  individuální přístup ke studentům  zaměření na sebepoznání  širší spektrum diagnostických metod  provázanost KP s předměty Gymnázium Jihlava – za komplexní podporu kariérního rozvoje Prostor pro rozvoj: individuálně zaměřené praxe s dosahem na uplatnění na trhu práce po terciárním stupni vzdělávání (kontakt s trhem práce v souvislosti s volbou další vzdělávací a profesní dráhy, např. kontakt se zaměstnavateli)

Cena pro ZŠ Klady  vysoce individualizovaný přístup s akcentem na individuální rozvoj žáků  individuální studijní plán s ohledem na sebepoznání, rozvoj kariérních kompetencí  budování pozitivního sebeobrazu, příprava na zvládání životních náročných situací  zkušenost s různými manuálními činnostmi s dopadem na volbu dalšího kariérního směřování  profesní rozvoj odborníků na KP pro specifickou cílovou skupinu  osvojování praktické dovedností související se vstupem na trh práce (CV apod.)  podpora vzájemného respektu  podpora emoční stability  kontakt s absolventy ZŠ Jihlava – za individualizovaný přístup ke kariérnímu rozvoji žáků Prostor pro rozvoj: Zakomponování průřezového tématu do dalších předmětů Kontakt se zaměstnavateli Navázání spolupráce s dalšími SŠ

Uznání Klady  realizace projekt Moderně na kariéru  využití kombinace poradenství prostřednictvím ICT a rozvoru s psychologem  dotazníky – zpětná vazba absolventům o uplatnění na VŠ  budování vztahu k technickým a přírodovědným oborů – aktivní zapojení studentů gymnáziu do vzdělávacích aktivit na ZŠ Gymnázium Havlíčkův Brod - za docenění významu kariérového poradenství Prostor pro rozvoj: Rozpracovat komplexní pojetí KP na škole ve vztahu ke konkrétním aktivitám Propojení dílčích aktivit do uceleného systému

Děkujeme za pozornost. Katka Hašková Silva Pýchová Lukáš Kučera pro Vysočina Education Jihlava