Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nabídka pro partnery. Nabídka pro partnery Co jsou světové gymnaestrády Světové gymnaestrády pořádá Mezinárodní gymnastická federace (FIG) jedenkrát.
Advertisements

Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
ORGANIZAČNÍ FORMY V TĚLESNÉ VÝCHOVĚ
VÝZNAM KOMPENZAČNÍCH CVIČENÍ PRO SPRÁVNÉ DRŽENÍ TĚLA
Doc.PhDr. Blanka Hošková,CSc UK FTVS
TRÉNINKOVÁ JEDNOTKA Michal Lehnert.
PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI
POTŘEBNÉ ZMĚNY V PÉČI O ZDRAVÍ MLADÝCH FOTBALISTŮ.
PROTAHOVACÍ A KOMPENZAČNÍ CVIČENÍ
Každému posilování předchází rozcvičení.
Metodický list Výuka probíhá diskusní formou. Hledáme odpověď na otázku – proč je užitečné věnovat se sportovní činnosti či jiné intenzivní pohybové činnosti.
POHYBLIVOST MICHAL LEHNERT.
Přednáška č. 3 Krátkodobý a dlouhodobý rehabilitační plán,stavba cvičební jednotky,metodické zásady kinezioterapie.
Centrální nervový systém
ROZVOJ POHYBOVÝCH SCHOPNOSTÍ
Regenerace jako součást tréninku Školení trenérů licence A Fakulta tělesné kultury UP Olomouc Biomedicínské předměty Doc. MUDr. Pavel Stejskal, CSc.
Mgr. Vendula Babou č ková. ORGANIZA Č NÍ FORMA „ vn ě jší uspo ř ádání organiza č ních a didaktických podmínek vyu č ování, v nich ž se realizuje výchovn.
TRÉNINKOVÁ JEDNOTKA Michal Lehnert.
Gymnastika.
RVP ZV příloha Vzdělávací oblast Umění a kultura
Tréninkový proces ve sportovních hrách Předmět: Teorie sportovních her (KUT/SHT) Přednáší: Doc. PhDr. D. Tomajko, CSc.
Osnova přednášky: 1.Charakteristika tréninkové jednotky (TJ), typy TJ. 2.Struktura TJ – úvodní, hlavní a závěrečná část. Obsah a význam jednotlivých částí.
Zdravotní tělesná výchova
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Didaktické formy tréninkového procesu - TP
ZÁKLADY DIDAKTIKY SPORTOVNÍCH HER OSP
Západočeská univerzita v Plzni
TEORIE SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Technická univerzita v Liberci LIBEREC I Studentská 2 Inovace vzdělávání v oboru čeština jako druhý jazyk (CZ.1.07/2.2.00/ ) podpořeného z.
OBSAH SEMINÁŘE Č.2 : Rozbor sledované pohybové jednotky
Reforma školství v ČR.
Bp a Bk 2216 SPORTOVNÍ HRY I. základní výukový předmět pro studenty s tělovýchovným zaměřením se základními pohybovými předpoklady Studenti rozumí sportovní.
Tělesná výchova patří do vzdělávací oblasti Člověk a zdraví (stejně jako Výchova ke zdraví) učivo je členěno do samostatných a na sebe navazujících etap.
Název a kód: FYZIOLOGIE ASEBS Rozsah: Konzultační hodiny: Ukončení: ???? Mgr. Bernaciková – pouze po domluv ě mailem 8x p ř ednáška + 8x seminá ř za semestr.
MIKROKLIMA TERMOREGULAČNÍ MECHANISMY. ZEVNÍ PODMÍNKY TEPLOTA VZDUCHU VLHKOST VZDUCHU PROUDĚNÍ VZDUCHU.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
GYMNASTIKA I. Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
VÝZNAM KOMPENZAČNÍCH CVIČENÍ PRO SPRÁVNÉ DRŽENÍ TĚLA Blanka Hošková, Pavlína Nováková Katedra Zdravotní TV a tělovýchovného lékařství FTVS UK.
Dětský aerobik Pod pojmem dětský aerobik rozumíme rozmanitá cvičení za hudebního doprovodu, která vycházejí především z aerobiku pro dospělé, ale také.
VIRTUÁLNÍ HOSPITACE TĚLESNÁ VÝCHOVA Cvičení na stanovištích Gymnázium Česká Lípa Vyučující: PhDr. Radek Častulík Expert: Mgr. Šárka Maleňáková.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
PLAVÁNÍ V KONDIČNÍCH PROGRAMECH Lekce č. 26 Irena Čechovská Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky.
Didaktika TV Efektivita vyučovací jednotky Libor Bouda.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Plavání ve zdravotně orientovaných pohybových programech Lekce č. 27 Irena Čechovská, červen 2006 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Gymnastika I. – Country tance Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Gymnastika I. Univerzita Karlova Praha Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Organizační formy práce v tělesné výchově
TRÉNINKOVÁ JEDNOTKA.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Organizační formy práce v TV Vyučovací jednotka TV Lukáš Buřt
Organizační formy ve školní TV vyučovací jednotka
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Specifické didaktické formy ve vyučovací jednotce
Reforma školství v ČR.
Didaktika tělesné výchovy
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Pohybové schopnosti a dovednosti
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s Číslo projektu: CZ. 1
TRÉNINKOVÁ JEDNOTKA Michal Lehnert.
Technika kraul – činnost horních končetin Lekce č. 6
Transkript prezentace:

Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.

Tématický plán – 6. lekce Teorie – Základy gymnastického rozcvičení Praxe Hudebně pohybové vztahy v rozcvičení Mobilizační a koordinační cvičení

Rozcvičení Rozcvičením rozumíme přípravu hybného systému na další intenzivnější zatížení s důrazem na prevenci poškození pohybového aparátu.

Účinky rozcvičení Vyvolání změn v činnosti řady orgánů, zejména krevního oběhu, dýchání, termoregulace apod. Efektivní přerozdělení krve k orgánům a tkáním Rozšíření kapilár a otevření krevního řečiště v procvičovaných svalech Zvýšení produkce tepla Zrychlení průběhu biochemických reakcí Podílí se na úpravě funkčního stavu CNS Posiluje již vytvořené podmíněné pohybové reflexy

Rozcvičení Způsob i obsah rozcvičení by měl zohledňovat: denní dobu zevní prostředí věk a pohlaví žáka (sportovce) aktuální fyzický a psychický stav pohybový obsah a cíl následující hlavní části hodiny

Gymnastické rozcvičení Příprava na následné zatěžování Příležitost ke zvýšení počtu gymnastických dovedností Úkol zahřát, uvolnit a odstranit nadbytečné napětí ve svalech aktivovat hybný systém mobilizovat (uvolnit, rozhýbat) kloubně svalové jednotky protáhnout svalové skupiny s tendencí ke zkracování připravit pohybový aparát na dynamické zatížení cíleně naladit organizmus a koncentrovat mysl na následnou pohybovou aktivitu

Obsah rozcvičení cvičení pro zahřátí pomalé protahovací cvičení mobilizační cvičení dynamické cvičení (systematicky až po tzv. zapracování vzhledem k následné specifice činností)

Zásady tvorby a řízení rozcvičení Příprava zajímavých rozcviček a jejich vhodná obměna Výběr cvičebního obsahu Pořadí cviků Vytváření správné představy pohybu Správné prostorové rozestavení cvičenců Obměna didaktického stylu Emocionálnost

Doporučená literatura KNÍŽETOVÁ, V., KOS, B. Strečink, relaxace, dýchání. Praha. Olympia, 1989, ISBN KOS, B., WÁLOVÁ, Z. Kondiční gymnastika. Praha. FTVS UK, KRIŠTOFIČ, J. Gymnastika pro kondiční a zdravotní účely. Praha. ISV nakladatelství, 2000, 126 s. ISBN KRIŠTOFIČ, J. Gymnastická průprava sportovce. Praha. Grada, ISBN ŠŤASTNÁ, D., MIHULE, J. Rytmická gymnastika. Praha. Karolinum, 1984 NOVOTNÁ, V., ČECHOVSKÁ, I., BUNC, V. Fit programy pro ženy. Praha. Grada, 2006, ISBN SKOPOVÁ, M., ZÍTKO, M. Základní gymnastika. Praha. UK Praha, 2005, ISBN ZÍTKO, M. Kompenzační cvičení. Praha. NS Svoboda, s. ISBN ZÍTKO, M. a kol. Všeobecná gymnastika. Praha. ČASPV, 2004, ISBN