Tento projekt je financován z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost prostřednictvím Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Software Dělení programů.
Advertisements

Rozdělení softwaru Obecná informatika. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Použití počítačů NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONYIII/2.
Školení MS Word 2007 pro začátečníky RNDr. Milan Zmátlo MěÚ Třebíč, říjen 2011 Vzdělávání v eGON centru Třebíč Tento.
Inf Používání a tvorba databází. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Jméno autora Ing. Ladislav Novák Datum vytvoření prosinec2012 Ročník 6. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Informační a komunikační technologie Informatika.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Movie Maker uložení a sdílení filmů Co se všechno naučíme???
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Prostředí internetu Číslo DUM: III/2/VT/2/2/27 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Josef Ledvoň. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Inf Tabulkový procesor - funkce. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Snímek 1 PowerPoint2OP381 Manažerská informatika 1 2OP381 Manažerská informatika 1 Microsoft PowerPoint 2016 – 2. část.
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Mgr. Jiří Benda Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_32_INOVACE_I.ICT3 Vytvořeno:3. 7.
Microsoft Office 2010 Anotace: Výklad nového učiva Autor: Iveta Pasterňáková, 2013 Ověření ve výuce: , 4.třída Vyučovací předmět: Informatika.
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr. Petra Šandová Název: VY_32_INOVACE_5B_INF3_16_ Téma: pro 4.,5.ročník ZŠ, vytvořeno:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Kancelářské balíčky Číslo DUM: III/2/VT/2/2/29 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Inf Vizualizace dat a tvorba grafů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jiří Kolář NÁZEV:VY_32_INOVACE_08B_15_Sítě_internet2 TEMA:HARDWARE A SOFTWARE.
= Sada diapozitivů (snímků), které se promítají na promítacím přístroji (zpětném projektoru). Jednotlivé snímky se zobrazují v určitém pořadí a umožňují.
Počítač zepředu a zezadu
Software =je v informatice sada všech počítačových programů používaných v počítači, které provádějí nějakou činnost. - Software je protiklad k hardwaru,
Databáze © Mgr. Petr Loskot
Úvod do databází MS Access (1).
PŘIHLÁŠENÍ K ELEKTRONICKÉ EVIDENCI TRŽEB
Microsoft Office Excel – práce s tabulkami a analýzy
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:
Základní pojmy pro práci s OS Windows
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
INFORMATIKA – použití počítačů
Software počítače – opakování
NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_04_M7_Hanak TÉMA: Zlomky
Grafické programy - opakování
Inf Počítač a lidé s handicapem
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Inf Operační systémy a jejich funkce
1. ročník oboru Mechanik opravář motorových vozidel
ORGANIZACE DAT V POČÍTAČI
Tvorba WEBOVÝCH stránek – úvod do HTML
Teoretické pojmy z výpočetní techniky
Prvky v síti Střední škola hotelová a služeb Kroměříž Název školy
Informatika – Test č.4 VY_32_INOVACE_18
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_18_M9_Hanak TÉMA: Finanční matematika
Software počítače 1 - opakování
SOFTWARE OSOBNÍHO POČÍTAČE
Inf Ovládání operačního systému
Inf Tabulkový procesor - formátování
Databáze MS ACCESS 2010.
Inf Vývojový diagram.
INFORMATIKA – základní pojmy v informatice
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Internetové prohlížeče
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_06_F9_Hanak TÉMA: Střídavý proud
Ukládáme svoji práci VY_32_INOVACE_16
Informatika pro ekonomy přednáška 8
Informatika – Grafika.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Informační a komunikační technologie Informatika Operační systémy
Inf Rastová a vektorová grafika
SOFTWARE.
název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr
Software Mgr. Václav Chvál.
Digitální učební materiál
Informatika Počítačové viry.
Transkript prezentace:

Tento projekt je financován z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost prostřednictvím Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Druhy aplikačních programů Úvod do informačních technologií autor Mgr. Jana Truxová vytvořeno v únoru 2013

Obsah  aplikační software  dělení aplikací  kancelářské programy  grafické programy  programy pro práci se zvukem a videem  programy pro práci Internetem  výukové programy  antivirové programy  hry  vývojové nástroje  zdroje 2

Aplikační software  je rozšiřující software, který pracuje na základech operačního systému a vykonává specifické funkce podle daných potřeb uživatele  je veškeré programové vybavení počítače, které je určeno pro přímou komunikaci s uživatelem  účelem aplikačního software (zkráceně aplikací) je zpracování a řešení konkrétního problému uživatele  pro komunikaci s uživatelem se používá grafické nebo textové rozhraní 3

Aplikační software  jedna aplikace se může skládat z více programů  aplikační balík:  tvoří několik aplikací spojených do skupiny  např. kancelářské balíky – LibreOffice nebo Microsoft Office  do této skupiny nepatří programy, které přímo nekomunikují s uživatelem  např. jádro OS, program řídící telefonní ústřednu, služba Windows 4

Dělení aplikací  aplikační software lze rozdělit do několika skupin  některé aplikace můžeme zařadit i do více skupin  skupiny se mohou překrývat, protože rozdělení nemusí být jednoznačné  následující dělení je jedno z možných podle účelu 5

Dělení aplikací  programy pro správu souborů  utility  textové procesory  tabulkové procesory  prezentační programy  databázové systémy  grafické editory  programy pro prostorové návrhy a animace  zvukové programy  programy pro práci s videem  webové prohlížeče  programy na využití služeb Internetu  výukové programy  multimediální programy  počítačové infiltrace  antivirové programy  hry  vývojové nástroje  speciální programy 6

Programy pro správu souborů  také se jim říká souborové manažery  umožňují organizování dat, která jsou uložena na paměťových médiích (např. kopírování, přesun, mazání, vytváření)  Průzkumník, Total Commander, Salamander 7

Utility  jsou pomocné programy, které umožňují efektivně vykonávat servisní a pomocné práce tak, aby celý počítač dobře fungoval  do této skupiny se např. řadí:  komprimační programy  diagnostické a testovací programy  programy pro kontrolu a optimalizaci OS  čistící programy – vyhledávají data, která je možno odstranit 8

Textové procesory  umožňují vytváření a úpravu textu, do textu lze vkládat obrázky, tabulky, grafy  nejpoužívanější programy pro osobní počítače  MS Word, OpenOffice Writer 9

Tabulkové procesory  umožňují vytvářet rozsáhlé tabulky, do kterých se zadávají data  pomocí funkcí lze provádět různé výpočty se zadanými daty  k tabulkám lze vytvářet grafy, analyzovat výsledky  MS Excel, Quatro Pro, Lotus 1-2-3, LibreOffice Calc 10

Prezentační programy  jsou programy, které umožňují navrhnout, vytvořit a spustit prezentaci  prezentace je série snímků s přehledně zobrazenými informacemi doplněná o audiovizuální prvky  MS PowerPoint, LibreOffice Impress 11

Databázové systémy  jsou programy, které zpracovávají velké soubory dat, tzv. databáze, např. ekonomické agendy, kartotéky zaměstnan- ců, skladová evidence atd.  databáze je tvořena záznamy s položkami různých typů – textové, číselné, datumové  umí třídit, filtrovat nebo vyhledávat údaje  MS Access, LibreOffice Base, FoxPro, Paradox, Oracle, SQL 12

Grafické editory  zobrazují a zpracovávají obrazové informace  grafické prohlížeče  zobrazují grafiku  Zoner Photo Studio, integrovaný prohlížeč ve Windows, XnView, atd.  CAD  jsou programy pro konstruktéry, projektanty, architekty  je v nich možné kreslit výkresy, rýsovat projekty staveb nebo modelovat prostorový obraz navrhovaného objektu  jsou schopny provést výpočty a připravit podklady pro výrobu  AutoCAD, DesignCAD, MicroStation, Pro/Engineer 13

Grafické editory  rastrové editory  můžeme v nich kreslit vlastní kresbu (např. Malování)  zpracovávat a upravovat fotografie, vytvářet koláže (Adobe Photoshop, Gimp, Corel PhotoPaint, Zoner PhotoStudio)  vektorové editory  slouží pro návrh letáků, značek firem, náročnějším kresbám (CorelDraw, Zoner Callisto, LibreOffice Draw, Adobe Illustrator) 14

Programy pro prostorové návrhy a animace  programy pro prostorové návrhy  umožňují vymodelovat velmi věrné umělé předměty, budovy, krajiny aj.  autodesk 3D studio  animační programy  umějí rozhýbat neexistující předměty nebo bytosti  použití – animované seriály, filmové triky 15

Zvukové a hudební programy  jsou určeny pro přehrávání, výrobu a úpravu hudebních souborů  existuje celá řada programů pro práci se zvukem  přehrávače  např. Windows Media Player, WinAmp, iTunes, VLC player  programy pro výrobu a úpravu zvuku  např. GoldWave, Nero WaveEditor, Adobe Audition 16

Programy pro práci s videem  nejčastěji se používá pro střih videa  přehrávače  přehrávání video souborů  např. Windows Media Player, WinAmp, PowerDVD, KMPlayer  editory  v těchto programech je možné vytvářet, stříhat, upravovat videa, přidávat střihové efekty  např. Adobe Premiere, Sony Vegas Movie Studio, VideoEdit, MovieMaker 17

Webové prohlížeče  programy na prohlížení www stránek  komunikují s HTTP serverem, zpracovávají přijatý kód stránek, který podle standardů HTML zformátují a zobrazí webovou stránku  Google Chrome, Mozilla FireFox, MS Internet Explorer, Opera, Safari 18

Programy na využití služeb Internetu  ový klient  na práci s elektronickou poštou – psaní, odesílání, přijímání a organizování zpráv  MS Outlook, Mozilla Thunderbird  na vytváření www stránek  používáme wysiwyg editor – stránku upravuje- me podobně jako textový dokument  editory HTML jazyka – pomocí značek popi- sujeme, jak daná stránka bude vypadat 19

Výukové programy  jsou určeny k výukovým účelům a plní některou z didaktických funkcí (např. motivaci, vysvětlení, procvičování)  mají být přehledné, názorné s jednodu- chou orientací  interaktivní učebnice – moderní výukové programy pro školy 20

Multimediální programy  spojují text, obraz, zvuk a video s inte- raktivitou  umožňují ovlivňovat, co a kdy si prohléd- neme  programy se nás mohou dotazovat a podle našich odpovědí reagovat 21

Počítačová infiltrace  jsou programy, které se šíří bez vědomí uživatele a provádějí nežádoucí operace  jsou programy na ochranu proti různým počítačovým infiltracím  slouží k prevenci, odhalení a odstranění počítačové infiltrace  NOD32, AVAST, AVG, McAfee Antivirové programy 22

Hry  je skupina programů, které umožňují na počítači hrát různé druhy her  jednoduché hry jsou i součástí dodávky OS  síťové hry – jeden hráč hraje proti druhému hráči v počítačové síti  např. logické, strategické, simulační 23

Vývojové nástroje  nástroje na tvorbu programů, kompilátory, debugger a jiné  programovací jazyky umožňují vytvářet všechny ostatní programy  C++, Dephi, Java, Visual Basic 24

Speciální programy  naprogramovat se dá téměř libovolná úloha, kterou je možné algoritmizovat  existuje hodně programů pro určité profese a setkávají se s nimi právě specialisté příslušné profese  např. v lékařství, oděvnictví, bankovnictví, zabezpečovací systémy, ekonomice 25

Zdroje  ROUBAL, Pavel. Informatika a výpočetní technika pro střední školy: Teoretická učebnice. 1. vydání. Brno: Computer Press, a. s., ISBN  Aplikační software. Wikipedie, otevřená encyklopedie [online]. 2013, [cit ]. Dostupné z:  Software I. grafika [online] [cit ]. Dostupné z:  Výukový program. Wikipedie, otevřená encyklopedie [online]. 2012, [cit ]. Dostupné z:  autor ostatních textů – Mgr. Jana Truxová 26

Zdroje – obrázky  Obrázek. A screenshot of the GIMP running under Ubuntu Linux. Wikimedia Commons [online] [cit ]. Dostupné pod licencí GNU General Public License z:  ROTKEVICH, Konstantin. Screenshot of Inkscape 0.45 on Ubuntu. Wikimedia Commons [online] [cit ]. Dostupné pod licencí GNU General Public License a Free Art License (auto) z:  MARTINREMCO. Screenshot of ArchiCAD. Wikimedia Commons [online] [cit ]. Dostupné pod licencí Creative Commons z: NHS-Floor-Plan.png  MOZILLA FOUNDATION. Screenshot of Mozilla Thunderbird 5.0 on GNU/Linux. Wikimedia Commons [online] [cit ]. Dostupné pod licencí GNU General Public License z: 27

Zdroje – obrázky  v prezentaci jsou použity kopie obrazovek následujících programů  FreeCommander  Defragmentace disku – nástroj OS Windows od společnosti Microsoft  Word, Excel, PowerPoint, Access – programy od společnosti Microsoft  Mozzila Firefox – webový prohlížeč organizace Mozzila 28