Letos se jezdí k nám! Role destinačního managementu v období ekonomické krize PhDr. Dana Daňová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Aktivity města Chrudim v oblasti podpory rozvoje cestovního ruchu
Advertisements

Cestovní ruch Luhačovické Zálesí
Setkání informačních center Zlínského kraje Napajedla
Kongresová turistika pro Pardubický kraj Chrudim Spolkový dům Záměr vzniku.
Možnosti dotací a grantů pro CR v roce • Projektová dokumentace • Souhlas stavebního úřadu • Vyřešené majetkové vztahy k nemovitostem • Prostředky.
Plán akcí oddělení cestovního ruchu odboru regionálního rozvoje krajského úřadu pro rok 2002.
Film jako nástroj marketingu destinace - shrnutí.
Chrudimsko-Hlinecko Informační a propagační kampaň Turistické oblasti Chrudimsko – Hlinecko Minikonference cestovního ruchu Chrudim – 10. duben 2010.
Setkání informačních center Zlínského kraje Kroměříž
_ Czech Convention Bureau Kongresový turismus.
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
Česká centrála cestovního ruchu
Sdružení cestovního ruchu Aktivity a činnost SM-SCR
Konference Společně správným směrem – spolupráce s partnery i médii Vyhodnocení činnosti v letech 2008 – 2009 a nástin další spolupráce Ostrava
Tématické stezky zaměřené na cestovní ruch Stezka řemesel v Livradois-Forez v oblasti Auvergne.
Letní turistická sezóna 2007 Cestování Čechů po českých regionech Rostislav Vondruška Ředitel CzechTourism.
PODPORA SLUŽEB CESTOVNÍHO RUCHU PRO VEŘEJNÝ SEKTOR grantové schéma Libereckého kraje v rámci Společného regionálního operačního programu Priorita: 4. Rozvoj.
TRNKOVÁ STEZKA Představení projektu. Trnková stezka obecně Předmětem projektu je rozvoj a propagace „Trnkové stezky“, specifického turistického produktu,
Prioritní osa 2 Rozvoj cestovního ruchu výstavba, technické zhodnocení turistické infrastruktury (např.: kongresových či lázeňských center, sportovně rekreačních.
Destinační management TO Jeseníky-východ
Letos se jezdí k nám! Role destinačního managementu v období ekonomické recese.
Setkání informačních center Zlínského kraje Vizovice
Prezentace turistické oblasti
Destinační management turistické oblasti Jeseníky (Jeseníky-východ)
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
 POTENCIÁLNÍ ROZVOJOVÉ MOŽNOSTI VYSOČINY Pobytová turistika v ekologicky nezatížené přírodě Městská kulturně-poznávací turistika.
Nadacepartnerstvi.cz cyklistevitani.cz Cyklisté vítáni Konference Společně správným směrem - spolupráce s partnery i médii Ostrava, 10. prosince 2009 Certifikace.
Společný regionální operační program PRIORITA 4 Cestovní ruch Opatření 4.1 Rozvoj služeb pro cestovní ruch Podopatření Podpora regionálních a místních.
Propagace České republiky jako golfové destinace
Regionální konference v MSK
Luhačovské Zálesí, o.p.s. Prezentace společnosti.
Akční plán 2012 marketingové strategie rozvoje CR turistické oblasti Ostravsko VIZE: Zkvalitnění a rozšíření nabídky cestovního ruchu TO Ostravsko CÍLE:
Destinační management TO Těšínské Slezsko
Centrála cestovního ruchu Východní Moravy, o. p. s., Nejlepší destinační management ČR Je nám pět let! Luhačovice,
Centrála cestovního ruchu Východní Moravy- dosavadní zkušenosti, nové příležitosti VÝROČNÍ KONFERENCE CESTOVNÍHO RUCHU TURISTICKÉHO REGIONU VÝCHODNÍ MORAVA.
Projekty destinačního managementu v Moravskoslezském kraji - od turistické oblasti po region Ing. Richard Žabka, Agentura pro regionální rozvoj, a.s. 1.
NORTH BOHEMIA CONVENTION BUREAU, o.p.s. (NBCB) obecně prospěšná společnost, založena na podporu zařazení Libereckého kraje a města Liberce mezi prestižní.
Analýza návštěvnosti moravských krajů, S DŮRAZEM na kraj ZLÍNSKÝ RNDr. Ivan Marek m-ARK Marketing a reklama s.r.o. → Statistiky máme rádi…
Aktivity CzT vůči TIC. VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ TIC Projekt: Rozvoj lidských zdrojů v oblasti CR formou dalšího vzdělávání Program: OPLZZ Cíl = zvýšení úrovně:
Projekt Destinační management MSK - možnosti spolupráce.
Centrála cestovního ruchu Východní Moravy, o. p. s. Přehled činnosti za rok 2012 Kunovice,
NOVÁ TVÁŘ ÚSTECKÉHO KRAJE TISKOVÁ KONFERENCE Krajský úřad Ústeckého kraje.
Sdružení Český ráj Destinační management v TR Český ráj.
Spolupráce moravských krajů v oblasti cestovního ruchu Holešov 2011
Vysočina Tourism, příspěvková organizace Představení organizace, projekty, aktivity, spolupráce s TIC Tomáš Čihák, Vysočina Tourism Jihlava,
Destinační management TO Poodří - Moravské Kravařsko Konference Kunín 9. června
Turistické informační centrum Poděbrady Nám. Jiřího 19, Poděbrady Tel.: V TURISTICKÉ SEZONĚ duben -
Setkání informačních center Zlínského kraje Valašské Klobouky
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Package, Programming.
Vzdělávací seminář Asociace turistických informačních center ČR 22. září 2011, Poděbrady.
Možnosti sledování konkurenceschopnosti destinací turismu na úrovni regionů a míst Monika Palatková Výroční konference ATIC ČR Turistická informační centra.
 Multimediální prezentace  Portály  Film  Spoty  Propagační materiály  Veletrhy, prezentační akce  Printová prezentace  Křehká krása, vybroušená.
Upgrade Obsah 1.Celková strategie Východní Moravy (CS, claim, moodboard) 2.Hlavní marketingové nástroje: zdůvodnění 3.Nová dynamická orientace.
ADONIS – ZO ČSOP projekty v cestovním ruchu , Dolní Kounice.
XI. TURISTICKÉ FÓRUM POLABÍ 22. dubna 2011, Poděbrady.
Autor: Bc. Jana LehárováObor: Ekonomika a podnikání Datum: Ročník: IV. Předmět: Cestovní ruch Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD | Na padesátém 81, Praha 10 | czso.cz1/12 JAK SE DAŘÍ CESTOVNÍMU RUCHU V ČESKÉ REPUBLICE? Pavel Vančura Tisková konference,
12/04/2010 Zámek Loučeň Ing. Pavel Vinohradník Oblast cestovního ruchu v ROP Střední Čechy.
Karta Toulavka 2017.
Marketingová strategie 2018 Jižní Čechy Pohodové
ŽIVÝ KRAJ – DESTINAČNÍ AGENTURA PRO KARLOVARSKÝ KRAJ, Z.S.
Program rozvoje cestovního ruchu JMK ANALYTICKÁ ČÁST
turistická oblast v srdci Čech
CCRJM Certifikace DMO TURISTICKÉ INFORMAČNÍ CENTRUM MĚSTA BRNA, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
RSK, KÚ Ústeckého kraje.
RESORT LUHAČOVICE.
SVAZEK OBCÍ VÝCHODNÍ KRKONOŠE
„Cyril a Metoděj, autentický příběh naší země“
ZÁKLADNÍ KLASIFIKAČNÍ SCHÉMA TURISMU
ČLENĚNÍ CESTOVNÍHO RUCHU
Transkript prezentace:

Letos se jezdí k nám! Role destinačního managementu v období ekonomické krize PhDr. Dana Daňová

Letos se jezdí k nám! I. pololetí 2009 – úbytek celkového počtu přenocování o 9,6 % Došlo ke změně poměru mezi domácími hosty a zahraničními ve prospěch sektoru DCR (88:12). Podíl rezidentů na celkovém počtu ubytování vzrostl o 1,53 % U tzv. jednodenních návštěv, došlo už ve třetím čtvrtletí k dosažení výsledku z předcházejícího roku (1,9 mil. návštěvníků). Informace vychází z vlastního šetření CCRVM, které je uskutečňováno na 40 referenčních místech.

Letos se jezdí k nám! Od 2. pol. roku 2008 CCRVM pracuje na kampani na podporu DCR 6 produktů: Vzhůru na palubu, Na Východní Moravu za Dušanem Jurkovičem – básníkem dřeva, Voda v živých proměnách – zahřeje, roztancuje a léčí, Východní Morava – kraj lákavých chutí a vůní, Luhačovice – Janáčkův zdroj inspirace, Zima na Východní Moravě 2 virtuální produkty Živé Luhačovice a Lyžování na VM, umístěné na připravované ve spolupráci s privátním sektoremwww.vychodni-morava.cz

Letos se jezdí k nám! Kampaň je stavena jako kontaktní. Potencionální klienti jsou oslovováni přímo, pomocí speciálních akcí, jako je například IC Tour. Toto putování po českých a moravských městech má zásadní cíl – oslovit přímo na náměstích a v informačních centrech možné zájemce o pobyt a dovolenou na Východní Moravě. Letos bude doplněno i o prezentaci v nákupních centrech

Letos se jezdí k nám! Nosným propagačním materiálem pro celou kampaň je: Mapa zážitků – Letos se jezdí k nám! (léto, zima). Mapa je vydávána ve velkém nákladu – 152 tisíc kusů a je distribuována do informačních center v kraji, do recepcí hotelů a penzionů, do muzeí, hradů, zámků a galerií a k jednotlivým městům a obcím kraje. Vydána byla i Mapa akcí, náklad ks – pro letní turistickou sezónu. Mapu zážitků společně se svým časopisem obdrželi čtenáři časopisu Týden, Reflex, Koktejl a MF Dnes.

Letos se jezdí k nám! Další akcí, která kampaň doplnila v létě 2009, byla kampaň outdoorová. Na více než stovce billboardů rozmístěných po Moravě, Trenčianském kraji a na D1 byla představována Východní Morava jako destinace vhodná pro aktivní a zážitkovou turistiku. Průběžně byla a je realizována i mediální kampaň v tištěných a elektronických médiích, která cíleně propaguje nejvýznamnější kulturní, sportovní a společenské akce na Východní Moravě, které mají více než jen regionální rozměr. Mimo to vlastními PR probíhá propagace všech zajímavých akcí konaných v TR VM

Letos se jezdí k nám! Rekonstrukce portálu ve výrazně marketingový nástroj – denně 2200 návštěvwww.vychodni-morava.cz Doplnění webu o funkci on-line rezervačního systému Celý systém komunikace doplňuje čtvrtletník Magazín Východní Moravy a tiskoviny TO Účast na veletrzích a výstavách cestovního ruchu doma i v zahraničí Realizace fam a press tripů pro domácí i zahraniční zájemce; speciální prezentace (I, N,AUT,P, SK, UK,H) Study tour ACTB Vídeň – právě probíhá, ve spolupráci s CzT

Letos se jezdí k nám! Strategický marketingový plán – základní dokument, který CCRVM ve spolupráci s TO připravuje vždy v půlročním předstihu před nadcházející letní či zimní sezónu – výstupem je Mapa zážitků Princip partnerství je základním kamenem, na němž CCRVM staví rozvoj cestovního ruchu v kraji Byl nastaven tzv. model vzájemné výhodnosti – spolupráce je vedena směrem zezdola nahoru. Podstatné jsou zájmy a potřeby oblastí, které jsou přenášeny na vyšší úroveň a odtud pak komplexně koordinovány v zájmu globálního cíle udržení/zvýšení návštěvnosti kraje.

Letos se jezdí k nám! Zástupci TO jsou členy externího managementu centrály – poradního sboru ředitelky. Veškerá činnost CCRVM, jejích partnerů na úrovni turistických oblastí, je orientována na výsledek, a tím je v tomto období minimalizace škod způsobených ekonomickou recesí.Tomu jsou podřízeny veškeré marketingové aktivity.

Letos se jezdí k nám! Příjezdový cestovní ruch -Projekt Moravská jantarová stezka II., realizovaný ve spolupráci s Olomouckým krajem. Zaměřený na zdrojové trhy Německo, Rakousko, Itálie -V udržitelnosti běží projekt Moravská jantarová stezka I, aktivně dále podporovány trhy polský, ruský, ukrajinský

Letos se jezdí k nám! CCRVM významně spolupracuje s CzT: - projekt na podporu DCR (partner projektu) - projekt zaměřený na příjezdovou turistiku (partner projektu) -Czech Convention Bureau – podpora kongresové a incentivní turistiky (zakládající člen) - CCRVM je členem Kolegia cestovního ruchu při CzT - CCRVM je členem mezivládní komise ČR/SR pro oblast cestovního ruchu

Letos se jezdí k nám! Zahraniční kontakty: Agenzia Regionale Turismo FVG – podán projekt do OP LZZ, mezinárodní vztahy; tipování dalších společných zájmů a možných projektů Provincie Udine – převzali od ZK projekt EJS,nyní jej připravujeme společně ke 3. výzvě v rámci OP CE; nabídka ke spolupráci i v jiných projektech Via Slavica – CCRVM je partnerem v tomto slovinském projektu

Letos se jezdí k nám! Predikce pro rok 2009 byla pokles návštěvnosti o 25 %. Aktivitami CCRVM a ostatních subjektů podnikajících v cestovním ruchu (veřejných i privátních) se podařilo udržet propad přenocování v pololetí na 9,6 %. Rok 2010 se ponese v aktivitách CCRVM ve stejném duchu – akcentován bude DCR.

Děkuji Vám za pozornost PhDr. Dana Daňová Centrála cestovního ruchu Východní Moravy, o.p.s Tel ,