Regionální značka Jako ochranná známka Mgr. Ladislav Drobníček.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Představení MAS Zubří země, o. p. s.
Advertisements

Podnikání Podnikáním se rozumí soustavná činnost prováděná samostatně podnikatelem vlastním jménem a na vlastní odpovědnost za účelem dosažení zisku. Podnikatelem.
OCHRANA DUŠEVNÍHO VLASTNICTVÍ v České republice a EU
Zákon o ochranných známkách v České republice
Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Ekolabeling.
Elektronický podpis.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Zákon č. 22/ 1997 sb. o technických požadavcích na výrobky
Registrace ochranné známky
NAŘÍZENÍ KOMISE (ES) č. 1702/2003 ze dne 24. září 2003.
FIT ČVUT v Praze Právo a informatika Mgr. František Šejnost
Dobré jméno České republiky jako zajímavé turistické destinace nemůžeme tvořit jinak než-li společně.
VY_32_INOVACE_ Politiky unie oblasti činnosti unie dělení podle resortu, kterých se týkají (doprava…), nebo podle toho, jak v nich rozhoduje Rada.
Program INOVACE Projekty na ochranu práv průmyslového vlastnictví
Právo průmyslového vlastnictví II
Doporučené postupy nebo standardy – aspekty právní
Poslední přednáška Výběr ze zbývajících kapitol. Co nám zbývá Inovace Operační management CRM.
Ochranné známky.
HANÁ Systém regionálního značení. Proč podporovat místní produkty? výrobky za to stojí výjimečnost díky vazbě na region (kultura, tradice, příroda) kvalita:
Opatření (Fiche) SPL Budoucnost založená na tradici Návrh opatření pro Výzvy roku 2009 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova Evropa investuje do.
Ekonomická gramotnost Dělba práce „Tam, kde dělá každý vše, bída klepe na chýše.“
VY_32_INOVACE_EKO_14 PRODUKT II.
ZNAČENÍ MÍSTNÍCH PRODUKTŮ ve venkovských regionech ČR Iva Dyková, Apus, ARZ Praha,
Subjekty obchodního práva
CCO JE PARTNERSTVÍ  PARTNERSTVÍ A SOV  PARTNERSTVÍ A BUDOUCNOST Ing. Zdeňka Škarková.
MAS Šluknovsko MAS Šluknovsko Hlavní motto: „Šluknovsko návštěvníkům i sobě !“ Projekty spolupráce.
Informační systémy z hlediska Obchodního práva
Ruce které umí. „BESKYDY originální produkt ® “ Značka je jednou ze tří nejstarších (2005) značek sdružených v Asociaci regionálních značek (sdružuje.
Podnikání - živnost Petr Machala.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Petra Skryjová, Zuzana Kubičíková, Beata Kupová,.
JUDr. Radim Polčák PRACOVNÍ SKUPINA PRO PRÁVO A INFORMAČNÍ TECHNOLOGIE.
„Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Investuje do venkovských oblastí"
Tradiční výrobek Slovácka Region Slovácko Masarykovo nám. 21, Uherské Hradiště
Úvod do zvláštní části správního práva Správa na úseku živnostenského podnikání Pro bakaláře.
Obchodní rejstřík je veřejný seznam, do něhož se zapisují zákonem stanovené údaje o podnikatelích.
V soutěžních vztazích Stát, samosprávné územní jednotky Osoby, které si zvolily obchodněprávní režim závazku podle § 262 odst. 1 účastníci závazkových.
Regionální potravina a novinky v legislativě
Obchodní rejstřík je veřejný seznam, do něhož se zapisují
OBČANSKÝ ZÁKONÍK zákon č. 89/2012 Sb.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
MARTINA ZDVIHALOVÁ Předkládaný příspěvek je součástí interního grantu Metropolitní univerzity Praha, o. p. s., číslo C011-35,
Začínáme podnikat aneb podnikatelský plán v praxi Lucie Vaigertová Střední škola KNIH, o.p.s.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR JUDr. Jana Nedvědická Odbor práva veřejných zakázek a koncesí MMR ČR Zákon o veřejných zakázkách – možnosti společensky.
Regionální značení v České republice Tomáš Kažmierski Asociace regionálních značek, o.s.
Regionální potravina. Projekt Regionální potravina podpora malých a středních producentů potravin cílem je představit to nejlepší z potravinářské produkce.
Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, Staroměstské náměstí 6, Praha 1 lll INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM INTEGROVANÝ OPERAČNÍ.
ETICKÝ KODEX Klastru sociálních inovací a podniků - SINEC.
Pařížská úmluva na ochranu průmyslového vlastnictví z r článek 10bis (2): Nekalou soutěží je každá soutěžní činnost, která odporuje poctivým zvyklostem.
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ Nekalá soutěž Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5. CZ.1.07/1.5.00/
Práva duševního vlastnictví 1 Hradec Králové Datum CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Obchodní rejstřík. Firemní právo Mgr. Monika Tichá Základy obchodního práva.
Kateřina Čadilová konference Venkov 2016 Význam partnerství pro rozvoj lokální ekonomiky a služeb.
Ochranné známky První směrnice č. 89/104/EHS, kterou se sbližují právní předpisy členských států o ochranných známkách Zákon č. 441/2003 Sb. o ochranných.
Centrum Veronica Hostětín Potravinová soběstačnost
Jak chránit obchodní značku na trhu EU?
Podmínky podnikání v ubytovacích službách a stravování
Regionální operační program NUTS II Jihozápad
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Obchodní právo. Subjekty obchodního práva. Jednání podnikatele
Ochrana průmyslového vlastnictví
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Obchodní rejstřík je veřejný seznam, do něhož se zapisují
VY_32_INOVACE_Maslovsky_ Technické požadavky na výrobky
Subjekty obchodněprávních vztahů
Značka „Českosaské Švýcarsko
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
PODNIKÁNÍ Podnikatel Občanská nauka 1. M.
Transkript prezentace:

Regionální značka Jako ochranná známka Mgr. Ladislav Drobníček

Značka Od starověku užívání značek k označení a k určování původu výrobků a služeb; písmena, symboly (písemné či grafické) Rozšířený význam je zejména ve středověku ▫na základě živnostenské soutěže mezi jednotlivými řemeslníky a skupinami (cechy) ▫slouží k nejrůznějšímu rozlišení výrobků a služeb Značka se užívá k označování zboží nebo služeb, pokud toto zboží či služba splňuje určité stanovené podmínky (zpravidla zejména technická povaha věci), bez ohledu na to kdo je výrobcem, obchodníkem, poskytovatelem služeb Obecným cílem zavedení regionální značky na území, které historicky leží v tom určitém regionu je vytvoření a užívání společné značky pro všechny, kteří zde podnikají a chtějí svými výrobky přispět k propagaci a rozvoji regionu za určitých podmínek toho kterého poskytovatele

Základní podmínky pro vznik regionální značky Jednoznačně vymezený region, ke kterému se vztahuje původ výrobku a surovin, použitých na jeho výrobu Pravidla pro udílení značky, které jsou zveřejněna a jasně popisují kritéria pro posouzení výrobků Udílení značky výrobkům na základě pravidel posuzuje certifikační komise

Základní pravidla pro udílení značky Mezi základní pravidla pro udílení značky patří nejčastěji tyto podmínky (mimo dodržení standardních norem a předpisů) ▫výrobek vyrábí místní subjekt ▫výrobek je šetrný vůči životnímu prostředí ▫výrobek je jedinečný ve vztahu k vymezenému území  původ surovin (přednostně, respektive pokud je to možné) je rovněž regionální  charakteristický a tradiční výrobek pro danou oblast  produkt dobře reprezentuje region nebo má výjimečnou kvalitu

Přínosy značky Ekonomické oživení regionu Podpora místních podnikatelů Diverzifikaci ekonomických činností na venkově a oživování místních ekonomik Zvýšení sounáležitosti s regionem Nové formy spolupráce Obnova regionálního trhu Snížení dopravní zátěže Podpora šetrnější produkce i rozšíření možností udržitelného cestovního ruchu Propagace regionu navenek Značka se může stát ochrannou známkou

Známka Označuje pramen zboží či služeb a je výlučným právem majitele známkových práv

Označení, která mohou tvořit ochrannou známku Ochrannou známkou může být za podmínek stanovených zákonem č. 441/2003 Sb., v platném znění, jakékoliv označení schopné grafického znázornění, zejména slova, včetně osobních jmen, barvy, kresby, písmena, číslice, tvar výrobku nebo jeho obal, pokud je toto označení způsobilé odlišit výrobky nebo služby jedné osoby od výrobků nebo služeb jiné osoby

Práva z ochranné známky Vlastník ochranné známky má výlučné právo užívat ochrannou známku ve spojení s výrobky nebo službami, pro něž je chráněna. Své právo prokazuje vlastník zapsané ochranné známky výpisem z rejstříku, popřípadě osvědčením o zápisu Vlastník ochranné známky je oprávněn používat spolu s ochrannou známkou značku (R) Nikdo nesmí v obchodním styku bez souhlasu vlastníka ochranné známky užívat označení shodné s ochrannou známkou pro výrobky nebo služby, které jsou shodné s těmi, pro které je ochranná známka zapsána ▫označení, u něhož z důvodu jeho shodnosti nebo podobnosti s ochrannou známkou a shodnosti nebo podobnosti výrobků nebo služeb označených ochrannou známkou a označením existuje pravděpodobnost záměny na straně veřejnosti, včetně pravděpodobnosti asociace mezi označením a ochrannou známkou ▫označení shodné s ochrannou známkou nebo jí podobné pro výrobky nebo služby, které sice nejsou podobné těm, pro které je ochranná známka zapsána, avšak jde o ochrannou známku, která má dobré jméno v České republice, a jeho užívání by nepoctivě těžilo z rozlišovací způsobilosti nebo dobrého jména ochranné známky nebo jim bylo na újmu

Kolektivní známka vs. regionální značka Kolektivní ochrannou známkou je ochranná známka, která je takto označena již při podání přihlášky a která je způsobilá rozlišovat výrobky nebo služby členů či společníků právnické osoby nebo účastníků sdružení od výrobků nebo služeb jiných osob Regionální značkou je označení určitého území, které podporuje udržitelný rozvoj regionů tím, že zviditelňuje regionální výrobky, avšak není zpravidla ochrannou známkou

Děkuji za pozornost…