VY_32_INOVACE_Z7.03 Autor: Mgr.Marcela Daníčková Datum vytvoření: prosinec 2012 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Zeměpis.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_249_Rostlinná výroba na Zemi AUTOR: Alena Hořavová ROČNÍK,
Advertisements

Název Zemědělství – rostlinná výroba Předmět, ročník
VY_52_INOVACE_03/2/13_ZEMĚPIS J a JV Asie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladan Chlumský ŠABLONA: III/2 – Inovace.
ASIE Státy Střední Asie IV. III2-Z7-II-08. ANOTACE Materiál obsahuje prezentaci ve formátu Microsoft PowerPoint (.ppt) pro učivo zeměpisu v 7. ročníku,
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_VEJPA_POTRAVINY1_19
Kulturní rostliny – zelenina, ovoce, krmivo
Severní Afrika Obr. 0 Autor : J.Čáp.
Zemědělství.
Zemědělství Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Afrika - rostlinstvo a živočišstvo
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.A.13 Název pro školu:

Hospodářsky významné rostliny - koření
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
OVOCNÉ STROMY A OVOCE PODPORA PRO VÝUKU
Tropický pás - rostliny
ČAJ o Čaj je zpracovaná nadzemní část rostlin – listy, plody, květy Rozdělení čaje 1. Čaj pravý – černý, zelený, žlutý, bílý, matcha 2. Čaj ovocný.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Okrasné a užitkové rostliny Název sady: Člověk a jeho svět.
Subtropický pás.
Obilniny VY_52_INOVACE_36 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
ČAJ Předmět: Potraviny a výživa pro obor Kuchař – číšník druhý ročník Klíčová slova: čaj, charakteristika, složení, dělení, zpracování, druhy, skladování.
Vzdělávací oblast:Odborné vzdělávání Tematická oblast:Nápojová gastronomie Název vyučovací oblasti: Tajemství čaje Ročník / obor studia: 2. a 3.. ročník.
ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OPVK AUTOR: Mgr. Jana Neugebauerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_16_JIHOVÝCHODNÍ ASIE ROČNÍK: 7. ročník ZŠ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda.
VY_32_INOVACE_Fi_III_04 Název Zemědělství /rostlinná výroba/ Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro.
VY_32_INOVACE_ Tomáš Kvasný Biosféra – Tropické deštné lesy Tomáš Kvasný Zeměpis červen ročník Pomocí práce ve dvojicích a výkladu pomocí.
Suroviny a plodiny pro textilní průmysl
SUBTROPICKÉ A TROPICKÉ OVOCE
PLODY TROPŮ A SUBTROPŮ Předmět: Potraviny a výživa pro obor Kuchař – číšník druhý ročník Klíčová slova: plody,tropů,subtropů,ovoce, exotické,citrusové,skořápkové.
VY_32_INOVACE_ Subtropické pásmo Autor Mgr. Renáta Hořejšková
Ovocné stromy Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_19_PŘÍRODOPIS
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
OVOCNÉ STROMY A OVOCE PODPORA PRO VÝUKU
JIŽNÍ ASIE AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_23_16_Z7_Skála
VY_32_INOVACE_Z Evropa Autor: Mgr
AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_25_JIŽNÍ ASIE
VY_32_INOVACE_04-57 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
VY_32_INOVACE_Z7. 11 ASIE Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_Z7. 09 Autor: Mgr
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
VY_32_INOVACE_04-49 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
VY_32_INOVACE_Z7. 17 ASIE Autor: Mgr
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Ananas, Kiwi, Banán, Kvajáva, Rambutan, Mauricijská papeda
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření září 2012 Ročník
VY_32_INOVACE_Z7. 14 Autor: Mgr
Lokalizace Asie - významná místa /politická geografie/
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
ZELENINA A JEJÍ DRUHY Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
VY_32_INOVACE_Z7. 18 Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_Z Evropa Autor: Mgr
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
VY_32_INOVACE_PŘBOT.17 Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
VY_32_INOVACE_Z7. 7 Autor: Mgr
Společné znaky a dělení rostlin (opakování)
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
VY_32_INOVACE_Z7. 15 Autor: Mgr
ASIE - HOSPODÁŘSTVÍ VY_32_INOVACE_07-25 Ročník: VII. r.
Vzdělávací oblast: Odborné vzdělávání Tematická oblast:
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
VY_32_INOVACE_142_Státy jižní Asie
Rýže. Potravina přírodní / natural – obilky světle hnědé barvy bílá – s obilkami, jež mohou být dlouhozrnné nebo krátkozrnné arborio – kulato-zrnná rýže,
SKOŘÁPKOVÉ OVOCE Předmět: Potraviny a výživa pro obor Kuchař – číšník druhý ročník Klíčová slova: skořápkové, ovoce, vlašské, lískové ořechy, mandle,
ASIE – JIHOVÝCHODNÍ ASIE
VY_32_INOVACE_Z Evropa Autor: Mgr
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_Z7.03 Autor: Mgr.Marcela Daníčková Datum vytvoření: prosinec 2012 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Zeměpis Tematický okruh: Regionální geografie světadílů - Asie Téma: Zemědělství Asie – rostlinná výroba VY_32_INOVACE_Z7.03 Autor: Mgr.Marcela Daníčková Datum vytvoření: prosinec 2012 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Zeměpis Tematický okruh: Regionální geografie světadílů - Asie Téma: Zemědělství Asie – rostlinná výroba

Rýže Původem z tropické Afriky a Asie Původem z tropické Afriky a Asie Poskytuje nejdůležitější potravinu na světě Poskytuje nejdůležitější potravinu na světě Největšími producenty jsou Čína, Indie, Indonésie, Bangladéš, Vietnam Největšími producenty jsou Čína, Indie, Indonésie, Bangladéš, Vietnam Rýži využívají buddhističti mniši k výrobě tzv. mandaly Rýži využívají buddhističti mniši k výrobě tzv. mandaly Je to obilnina, pěstuje se ve vodě, do ní se i sází vzrostlé rostlinky Je to obilnina, pěstuje se ve vodě, do ní se i sází vzrostlé rostlinky Při pěstování rýže převažuje ruční práce Při pěstování rýže převažuje ruční práce

Čajovník (Camellia) Je stále zelený keř,v přírodě může mít výšku 5-15m, na plantážích se kvůli snadnější sklizni udržuje ve výšce asi 1 m Je stále zelený keř,v přírodě může mít výšku 5-15m, na plantážích se kvůli snadnější sklizni udržuje ve výšce asi 1 m Byl pojmenován na počest českého botanika Georga Kamela, který působil jako misionář na Filipínách Byl pojmenován na počest českého botanika Georga Kamela, který působil jako misionář na Filipínách Čaj je kultovní nápoj, který se připravuje nejčastěji louhováním lístků v horké vodě Čaj je kultovní nápoj, který se připravuje nejčastěji louhováním lístků v horké vodě Největšími producenty čaje jsou Indie, Srí Lanka, Čína Největšími producenty čaje jsou Indie, Srí Lanka, Čína

Mandloň Je keřovitá nebo stromovitá rostlina Je keřovitá nebo stromovitá rostlina Dosahuje výšky až 5 m Dosahuje výšky až 5 m Jádro pecky je mandle, je to pochutina, často se označuje jako oříšek, ale je to peckovice Jádro pecky je mandle, je to pochutina, často se označuje jako oříšek, ale je to peckovice Roste v subtropech JZ Asie Roste v subtropech JZ Asie

Granátové jablko Aromatické ovoce Aromatické ovoce Plod Granátovníku obecného, v průměru může mít plod až 12 cm Plod Granátovníku obecného, v průměru může mít plod až 12 cm Pod tlustou slupkou je šest až dvanáct pouzder se semeny (celkem až 600) Pod tlustou slupkou je šest až dvanáct pouzder se semeny (celkem až 600) Je bohaté na vitamíny B, C, A a stopové prvky (vápník, draslík) Je bohaté na vitamíny B, C, A a stopové prvky (vápník, draslík) Využívá se hlavně šťáva k výrobě džusů a koktejlů Využívá se hlavně šťáva k výrobě džusů a koktejlů V Asii se využívá i jako koření V Asii se využívá i jako koření Pěstuje se v celé subtropické Asii Pěstuje se v celé subtropické Asii

Bavlník Je to keř Je to keř Některé druhy se pěstují pro vlákna ze semen, z vlákna se vyrábí bavlna Některé druhy se pěstují pro vlákna ze semen, z vlákna se vyrábí bavlna Je příjemná na nošení, dobře saje pot Je příjemná na nošení, dobře saje pot Sklízí se častěji ručně Sklízí se častěji ručně Semena bavlníku se využívají i jako krmivo pro dobytek Semena bavlníku se využívají i jako krmivo pro dobytek Pěstuje se v subtropické JZ, J a J Asii Pěstuje se v subtropické JZ, J a J Asii

Metodický list Prezentaci lze požít jako doplnění výkladu látky o typických zemědělských plodinách pěstovaných v Asii. Prezentaci lze požít jako doplnění výkladu látky o typických zemědělských plodinách pěstovaných v Asii. K demonstraci představy, jak rostliny vypadají. K demonstraci představy, jak rostliny vypadají. Žáci mohou na některou z následujících hodin sami připravit referát o jiných rostlinách nebo přinést některé výrobky z těchto rostlin Žáci mohou na některou z následujících hodin sami připravit referát o jiných rostlinách nebo přinést některé výrobky z těchto rostlin

Obr. 1[cit , Autor: User Doron, dostupný pod licencí Creative Commons na www: Obr. 1[cit , Autor: User Doron, dostupný pod licencí Creative Commons na www: Obr. 2[cit ]. Autor : IRRI Images, dotupný pod licencí Creative Commons na www: Typhoon_Ketsana_flooded_rice_field2.jpg Obr. 2[cit ]. Autor : IRRI Images, dotupný pod licencí Creative Commons na www: Typhoon_Ketsana_flooded_rice_field2.jpg Obr.3 [cit ]. Autor: Chmouel Boudjnah, dostupný pod licencí Creat ive Commons na www: Obr.3 [cit ]. Autor: Chmouel Boudjnah, dostupný pod licencí Creat ive Commons na www: Obr.4[cit ]. Autor: Wikimol, dostupný pod licencí Creative Commons na www: g/180px-Tea_leaves_steeping_in_a_zhong_%C4%8Daj_05.jpg Obr.4[cit ]. Autor: Wikimol, dostupný pod licencí Creative Commons na www: g/180px-Tea_leaves_steeping_in_a_zhong_%C4%8Daj_05.jpg Obr.5[cit ]. Autor: et:User:Boy, dostupný pod licencí Creative Commons na www: Obr.5[cit ]. Autor: et:User:Boy, dostupný pod licencí Creative Commons na www: Obr. 6[cit ]. Autor: Mick Stephenson, dostupný pod licencí Creative Commons na www: Obr. 6[cit ]. Autor: Mick Stephenson, dostupný pod licencí Creative Commons na www: Obr.7[cit ]. autor: Danielle Keller, dostupný pod licencí Creative Commons na www: Obr.7[cit ]. autor: Danielle Keller, dostupný pod licencí Creative Commons na www: Obr.8[cit ]. Autor: Fir0002.Dostupný pod licencí Creative Commons na www: Obr.8[cit ]. Autor: Fir0002.Dostupný pod licencí Creative Commons na www: Obr.9 [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na www: Pomegranate_flower_and_fruit.jpg Obr.9 [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na www: Pomegranate_flower_and_fruit.jpg Obr. 10 [cit ]. Autor: David Nance. Dostupný pod licencí Creative Commons na www: Feld_mit_reifer_Baumwolle.jpeg Obr. 10 [cit ]. Autor: David Nance. Dostupný pod licencí Creative Commons na www: Feld_mit_reifer_Baumwolle.jpeg Obr.11 [cit ]. Autor: Hgrobe. Dostupný pod licencí Creative Commons na www: Ceiba_pentandra_kapok_hg.jpg Obr.11 [cit ]. Autor: Hgrobe. Dostupný pod licencí Creative Commons na www: Ceiba_pentandra_kapok_hg.jpg Obr. 12 [cit ]. Autor: John Walker. Dostupný na Creative Commons na www: Obr. 12 [cit ]. Autor: John Walker. Dostupný na Creative Commons na www: