PREZENTACE PRODEJNÍ VÝSTAVY A SOUTĚŽE SUVENÝRY A REGIONÁLNÍ PRODUKTY EFEKTIVNÍ PROSTŘEDKY PROPAGACE REGIONU EUROCENTRUM JABLONEC NAD NISOU 18.– 21. 3.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Představení MAS Zubří země, o. p. s.
Advertisements

Enterprise Europe Network ČR a Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR Úspěšná spolupráce.
Mikroregion Úhlava Marketingová značka jako nástroj udržitelného rozvoje.
PODPORA SLUŽEB CESTOVNÍHO RUCHU PRO VEŘEJNÝ SEKTOR grantové schéma Libereckého kraje v rámci Společného regionálního operačního programu Priorita: 4. Rozvoj.
Podpora nevládních a neziskových organizací v oblasti cestovního ruchu
Liberecký kraj Městská radnice.
Ohlédnutí za ročníkem 2007 Pořadatel: SIA – Rada výstavby Garanti: SPS ČR, ČKAIT.
XV. celostátní finan č ní konference , Praha Přínosy meziobecní spolupráce Svazek měst a obcí Krkonoše a formy spolupráce veřejného sektoru.
Komunikační strategie projektu Mgr. Denisa Haubertová
Cestovní ruch: zákon pro posílení oboru i ekonomiky ČR Jitka Fatková ředitelka odboru cestovního ruchu Tisková konference MMR 24. červen 2010.
Cena za podporu místní demokracie S o u t ě ž O LIDECH S LIDMI.
Kreativní tvorba studentů uměleckoprůmyslových škol zaměřená na průmyslovou výrobu.
Ministerstvo pro místní rozvoj Představení hlavních priorit květen – říjen 2009 Tisková konference
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu
Země živitelka 2009 Ministerstvo pro místní rozvoj ČR Tisková konference
CCO JE PARTNERSTVÍ  PARTNERSTVÍ A SOV  PARTNERSTVÍ A BUDOUCNOST Ing. Zdeňka Škarková.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
ČESKO-POLSKÝ INOVAČNÍ PORTÁL CZESKO-POLSKI PORTAL INNOWACYJNY Operační program přeshraniční spolupráce Česká republika - Polská republika 2007 – 2013 –Prioritní.
SEMINÁŘ Možnosti podpory podnikatelského sektoru a jeho dalšího rozvoje v Libereckém kraji Příprava projektu vědecko technického parku v Liberci Mgr. Tomáš.
Společný regionální operační program PRIORITA 4 Cestovní ruch Opatření 4.1 Rozvoj služeb pro cestovní ruch Podopatření Podpora regionálních a místních.
MAS Šluknovsko MAS Šluknovsko Hlavní motto: „Šluknovsko návštěvníkům i sobě !“ Projekty spolupráce.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Informace jsou základním předpokladem úspěšného podnikání.
Rok existence Evropského spotřebitelského centra © 2006 ESC Praha při Ministerstvu průmyslu a obchodu ČR.
PREZENTACE PRO ITP Ing. Miloslav ILEČEK, ITP pracoviště Jihlava , Velké Karlovice Institut Trhu Práce.
1 ASOCIACE INOVAČNÍHO PODNIKÁNÍ ČR Inovace 2011 poosmnácté Pavel Švejda Praha, 6. prosince 2011 INOVACE 2011, Týden výzkumu, vývoje a inovací v ČR.
Luhačovské Zálesí, o.p.s. Prezentace společnosti.
1 ASOCIACE INOVAČNÍHO PODNIKÁNÍ ČR Inovace 2012 podevatenácté Pavel Švejda Praha, 4. prosince 2012 INOVACE 2012, Týden výzkumu, vývoje a inovací v ČR.
Liberecký kraj - procvičování
Podpora projektům EU SF aneb kvalitní podpora pro kvalitní projekty Ing. Jan Knyttl
Venkovská turistika podnikatelské minimum
„Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Investuje do venkovských oblastí"
Koncept projektu Packaging Live Packaging Live je doprovodný program v rámci MSV Po úspěchu Packaging Live na EMBAX /SALIMA 2010, 2012, 2014 a.
Observatoř trhu práce a konkurenceschopnosti Propagace řemeslných a technických oborů Centrum mezinárodního obchodu (CMO) při RHK Brno Integrace.
Aktivity CzT vůči TIC. VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ TIC Projekt: Rozvoj lidských zdrojů v oblasti CR formou dalšího vzdělávání Program: OPLZZ Cíl = zvýšení úrovně:
ORGANIZACE KRAJSKÉ SOUTĚŽE REGIONÁLNÍ POTRAVINA A ZKUŠENOSTI Z OLOMOUCKÉHO KRAJE Ing. Pavel Stonawský.
5/ Typy diplomacie, státní propagace, krajané - cíle diplomacie jsou mnohovrstevné - specializované instituce (Česká centra, CzechTrade, CzechTourism,
Regionální značení v České republice Tomáš Kažmierski Asociace regionálních značek, o.s.
Spolupráce moravských krajů v oblasti cestovního ruchu Holešov 2011
Destinační management TO Poodří - Moravské Kravařsko Konference Kunín 9. června
Fórum podnikatelů cestovního ruchu Liberec – Krkonoše – svazek měst a obcí Josef Nosek – manažer, regionální rozvoj.
Turistické informační centrum Poděbrady Nám. Jiřího 19, Poděbrady Tel.: V TURISTICKÉ SEZONĚ duben -
Regionální značka Jako ochranná známka Mgr. Ladislav Drobníček.
Centrum vzdělanosti Libereckého kraje – zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků.
Zájmové sdružení právnických osob OK4Inovace Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje
Registr uměleckých výsledků SEGMENT DESIGN Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze garant segmentu: prof. ak. arch. Jiří Pelcl.
MUZEUM SKLA A BIŽUTERIE V JABLONCI NAD NISOU státní příspěvková organizace zřizovaná Ministerstvem kultury ČR od 60. let 20. století celostátní působnost.
Lomnice nad Popelkou Liberec Lomnice nad Popelkou Představení města Lomnice a památky Program regenerace Lomnické zkušenosti.
 Multimediální prezentace  Portály  Film  Spoty  Propagační materiály  Veletrhy, prezentační akce  Printová prezentace  Křehká krása, vybroušená.
Liberecký kraj. Základní údaje Liberecký kraj je oblíbeným cílem turistů především díky krásám oblasti Českého ráje, Jizerských hor a Krkonoš. Známý je.
DO JABLONCE NAD NISOU ZA SKLEM A BIŽUTERIÍ. navštivte JABLONEC NAD NISOU město sklářských tradic a bohaté bižuterní současnosti bránu do Jizerských hor.
Greenway Jizera Seminář Greenway Jizera Mladá Boleslav,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Organizace soutěže „Regionální potravina“ Jana Brázdilová Seminář – Význam a propagace regionálních potravin 2010.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
Autor: Bc. Jana LehárováObor: Ekonomika a podnikání Datum: Ročník: IV. Předmět: Cestovní ruch Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený.
12/04/2010 Zámek Loučeň Ing. Pavel Vinohradník Oblast cestovního ruchu v ROP Střední Čechy.
AŠ „nejen město z křížovek“ zpracovatel: Skupina 6.
Centrum Veronica Hostětín Potravinová soběstačnost
statutární náměstkyně hejtmana
FILMOVÉ KANCELÁŘE Ludmila Claussová
Tel: U Nisy 745/ 6a , Liberec 3 - Jeřáb Tel: 
Program rozvoje cestovního ruchu JMK ANALYTICKÁ ČÁST
Krajská hospodářská komora Zlínského kraje
ASOCIACE INOVAČNÍHO PODNIKÁNÍ ČR, z.s.
Značka „Českosaské Švýcarsko
Regionální centrum podpory sociálního podnikání
GO a REGIONTOUR 2019 Veletrhy cestovního ruchu
Výzvy digitální ekonomiky pro společnost
Transkript prezentace:

PREZENTACE PRODEJNÍ VÝSTAVY A SOUTĚŽE SUVENÝRY A REGIONÁLNÍ PRODUKTY EFEKTIVNÍ PROSTŘEDKY PROPAGACE REGIONU EUROCENTRUM JABLONEC NAD NISOU 18.–

HLAVNÍ IDEA A CÍLE Jednotící ideou je: PODPORA VÝROBY A PRODEJE ORIGINÁLNÍCH REGIONÁLNÍCH VÝROBKŮ A SUVENÝRŮ jako účinných prostředků propagace regionů České republiky PODPORA VÝROBY A PRODEJE propagačních prostředků, které nejen nic nestojí, ale na kterých se ještě dá vydělávat. CÍLEM PRODEJNÍ VÝSTAVY JE NASTARTOVAT PROCES VZNIKU DISTRIBUČNÍ SÍTĚ TĚCHTO PRODUKTŮ Regionální výrobky jsou velmi důležitou součástí naší národní identity, součástí národní prezentace – ať už se jedná o typické potraviny, pochutiny, řemeslné výrobky nebo produkty místního a tradičního průmyslu.. Projekt výrazně podporuje rozvoj komerčních aktivit malých a středních podnikatelů ve všech regionech České republiky. Je orientován na rozvoj zejména v oblasti cestovního ruchu.

MÍSTO NA TRHU Cestovní ruch je z celosvětového hlediska nejrychleji se rozvíjejícím odvětvím ekonomiky a zaujal již druhé místo za odvětvím ropa-automobilismus. Zájem o rozvoj cestovního ruchu lze zcela logicky a se všemi výhodnými synergickými efekty spojit také s podporou výroby a prodeje regionálních produktů. Podpora výroby a prodeje regionálních produktů je ve většině zemí s rozvinutým tržním hospodářstvím samozřejmostí. V současné době se ve spolupráci Agrární komory ČR a Hospodářské komory ČR systém takové podpory v České republice připravuje. Prodejní výstava SUVENÝRY A REGIONÁLNÍ PRODUKTY uspořádaná poprvé na toto téma v Jablonci nad Nisou je jedinou svého druhu nejen v České republice – může nalézt své místo i v rámci Evropské unie. Také v tomto smyslu je uspořádání výstavy v Jablonci nad Nisou významným počinem …

CO VÝSTAVA NABÍDLA ? Především šlo o využití příležitosti získat pro Jablonec nad Nisou opravdu atraktivní, moderní a jedinečnou výstavní akci celorepublikového a časem jistě i mezinárodního významu. Výstava a soutěž se stala jedinou specializovanou významnou a prestižní příležitostí pro různé výrobce suvenýrů a regionálních produktů. Porota soutěže byla sestavena z významných osobností českého marketingu, českého designu, hospodářského i politického života. Jedná se o podporu opravdu českých subjektů – malých a středních podnikatelů – zemědělců, řemeslníků, domácích pracovníků, malých výrobních provozoven a farem, místních a regionálních výrobců a je jistě jedním z prvních kroků k vytvoření řady pracovních příležitostí. Do budoucna bude jistě i příležitostí pro poskytovatele služeb v cestovním ruch a pro regionální prodejce – obchodníky, kteří si zde budou vybírat zboží do svých prodejen.

PARTNEŘI Nejdůležitějšími partnery jsou: Liberecký kraj Eurocentrum Jablonec nad Nisou Město Jablonec nad Nisou CzechTurism Regionální agrární komora Liberec Krajská hospodářská komora Liberec Autoři projektu: JV5P marketing, s.r.o. Pořadatel výstavy: Okresní hospodářská komora v Jablonci nad Nisou

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI Úspěch celé akce závisel především na plném zvládnutí komunikace – ať již předáním informací a pozvánek potencionálním účastníkům výstavy, tak široké veřejnosti. V první řadě se jednalo o komunikaci v odborné veřejnosti. Rozhodujícím způsobem napomohla spolupráce s Libereckým krajem – po linii krajských úřadů byly rozeslány pozvánky a informace o možnostech účasti na této výstavě. Podobně se šířily informace i po linii Hospodářské komory ČR a dalšími Komunikačními kanály. Přirozeným mediálním partnerem prodejní výstavy ve vztahu k veřejnosti se stal Jablonecký DENÍK, velmi dobrá spolupráce a nebývalý zájem jsme zaznamenali u ČTK. Zájem ze strany regionálních televizních redakcí již lze považovat za standard. Zatím nevelký byl zájem ostatních deníků a časopisů – těm ovšem budeme informace teprve nabízet.

SOUTĚŽ V rámci prodejní výstavy se konala soutěž o nejlepší suvenýr a nejlepší regionální výrobek. Soutěž hodnotila n ezávislá porota jejímiž členy byli renomovaní odborníci z oborů marketing - Ing.Mikeš, design - Ing.Kabát a ak.soch.Jiří Koňák, dále zástupce Libereckého kraje a Agrární komory - Ing.Robert Erlebach, CzechTurismu - Ing.Kratochvíl, Svazu obchodu a cestovního ruchu - Ing.Chudoba, starosta města Jablonce nad Nisou - Mgr.Tulpa, Asociace Ještěd – Ing.Vajner, médií - pí.Střihavková a OHK - p.Vích.

SOUTĚŽ DLE DRUHU VYSTAVOVANÉHO ZBOŽÍ  BIŽUTERIE 7  SKLO, PORCELÁN 11  POTRAVINÁŘSTVÍ 9  VÝROBKY Z KOŽEŠIN 1  TEXTIL 5  HRAČKY 2  MINCE 1  VÝROBKY Z DŘEVA 4  DEKORAČNÍ PŘEDMĚTY 6

SOUTĚŽ DLE REGIONŮ  JABLONECKO 16  LIBERECKO 8  JIČÍNSKO – ČESKÝ RÁJ 3  ČESKOLIPSKO 6  KRALOVEHRADECKO 2  VRCHLABSKO 2  ŠUMAVA 2  STŘEDNÍ ČECHY 1  POLSKO 8  SEVERNÍ MORAVA 2

SOUTĚŽ Bylo provedeno dotazníkové šetření mezi vystavovateli z nichž vyplynulo:  všichni vystavovatelé velmi ocenili skutečnost, že se výstava koná a chválili Hospod.komoru za velmi konkrétní a viditelnou pomoc podnikatelům  téměř všichni se chtějí zúčastnit výstav a soutěží 2x ročně - na jaře s důrazem na Suvenýry, na podzim (kolem Mikuláše) s důrazem na regionální výrobky  mezi vystavovateli byli podnikatelé s obratem od 1 tis.Kč ročně až po desítky milionů  všichni jsou ochotni platit účastnické poplatky cca Kč  všichni velmi vítají možnost vybudování prodejní sítě a očekávají podporu tomuto záměru od "vlády", ministerstev atd. jako jedinou opravdu účinnou podporu jejich podnikání ve výrobě, obchodu i cestovním ruchu

VÝSLEDKY SOUTĚŽE SUVENÝRY 1. MÍSTO = MINCE, CENTRUM BABYLON, LIBEREC 2. MÍSTO = KORÁLKY, JABLONEX GROUP, JABLONEC NAD NISOU 3. MÍSTO = SADA OBRÁZKOVÝCH MAGNETŮ, JAN CIDRYCH, LIBEREC ČESTNÉ UZNÁNÍ = PORCELÁNOVÝ NÁPOJOVÝ HRNÍČEK, JAN CIDRYCH, LIBEREC ČESTNÉ UZNÁNÍ = SKLENĚNÉ TĚŽÍTKO, JIŘÍ RYBA, LOMNICE NAD POPELKOU REGIONÁLNÍ PRODUKTY 1. MÍSTO = KITTELŮV LIKÉR, STYLE BOHEMIA, ZÁSADA 2. MÍSTO = VÁNOČNÍ OZDOBY, RAUTIS a.s., PONIKLÁ 3. MÍSTO = KŘEHKÉ VÁLENÉ UŠI ZE ŠTRAMBERKA, FRANTIŠEK ŠUBERT, KARVINÁ ČESTNÉ UZNÁNÍ = FOUKANÁ FIGURKA, KAREL SOBOTKA, TĚPEŘE ČESTNÉ UZNÁNÍ = PIVO, PIVOVAR ROHOZEC, MALÝ ROHOZEC -TURNOV ZVLÁŠTNÍ UZNÁNÍ POROTY - "ROZHLEDNOVICE" STYLE BOHEMIA S.R.O. ZÁSADA - ZA REGIONÁLNÍ SUVENÝR S VYSOKOU PROPAGAČNÍ HODNOTOU CENA CZECH TOURISM PRAHA = HOVORKOVY HOŘICKÉ TRUBIČKY, MILAN HOVORKA, HOŘICE CENA JABLONECKÉHO DENÍKU = KOLEKCE BIŽUTERIE Z VINUTÝCH PERLÍ, MILENA ULČOVÁ, ŽELEZNÝ BROD

BUDOUCNOST VÝSTAVY Prodejní výstava a soutěž SUVENÝRY a regionální produkty by se podle ankety provedené mezi vystavovateli a návštěvníky měla konat dvakrát ročně. Takto se vyjádřili vystavovatelé jednomyslně. Téměř všichni se shodli na tom, že na jaře by se výstava měla konat jako součást výstavy EuroregionTour s důrazem na SUVENÝRY a na podzim s důrazem na REGIONÁLNÍ PRODUKTY. Vystavovatelé jsou ochotni platit i poplatky za možnost vystavovat a prodávat zde své produkty, jsou ochotni platit i mírné poplatky za přihlášení svých výrobků do soutěže. Největší význam výstavy však spočívá ve skutečnosti, že se o suvenýrech a regionálních výrobcích nejen hovoří, ale vytváří se prostor pro jejich prezentaci a především se hledají způsoby jejich distribuce a prodeje v turisticky zajímavých destinacích.

CO JE ÚSPĚCHEM VÝSTAVY ? Podařilo se v krátkém čase prodejní výstavu připravit a zajistit účast více než padesáti vystavovatelů. Byl vytvořen dobrý základ pro organizaci této prodejní výstavy dvakrát ročně. Na základě této výstavy bude možno zahájit práce směřující k Vytvoření systému trvalé podpory výroby, distribuce a prodeje regionálních produktů a suvenýrů budováním sítě prodejen suvenýrů a regionálních produktů. Bude možno zahájit širokou mediální kampaň. Na základě úspěchu výstavy bude možno prosadit přijetí projektu mezi ty, pro které bude možno získat maximální finanční dotaci.

FOTOGALERIE Z PRÁCE POROTY

FOTOGALERIE Z PRODEJNÍ VÝSTAVY

ODBORNÝ SEMINÁŘ

Vyhlášení vítězů

ZÁVĚR Jedná se o celospolečenský zájem, o záměr především nastartovat komerční aktivity v CR, orientované na podporu všech zúčastněných podnikatelských subjektů. Nabídnout návštěvníkům a turistům atraktivní regionální produkty. Start projektu se však neobejde bez masivní podpory orgánů krajské a místní samosprávy a bez využití dotačních titulů státu i EU.