Organizační formy vzdělávání Anotace: Výukový materiál je určen pro učitele jako osnova při výkladu učiva ORGANIZAČNÍ FORMY VZDĚLÁVÁNÍ. V prezentaci je.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Strukturované učení PROJEKT EU
Formy dějepisného vyučování Přednáška č. 7 ZS AR 2013/2014.
VÝUKOVÁ METODA DEFINICE KRITÉRIA VOLBY
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Mgr. Jana Palanská.
Kurikulární reforma a pedagogický sbor ZŠ Vrané nad Vltavou.
Zvláštnosti ekonomických předmětů z hlediska jejich zařazení do rozvrhu hodin ©prof. Ing. Ondřej Asztalos, CSc.
Typologie vyučovacích hodin v ekonomickém vzdělávání, použitá kritéria a závěry pro zvyšování kvality výuky © prof. Ing. Ondřej Asztalos, CSc.
Podpůrná a vyrovnávací opatření v inkluzivní škole
Struktura výuky.
VÍTÁME VÁS u přijímacího řízení pro školní rok 2014/2015 Praktická škola jednoletá Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, příspěvková.
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
Výukové strategie a organizace výuky
Základní škola Lenešice
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový Informační systém Ročník / obor.
VZDĚLÁVACÍ OBLAST:TEORETICKÉ VZDĚLÁVÁNÍ Tematická oblast:Rozvahové účty Předmět:Účetnictví Název:Procvičování – sestavení rozvahy Anotace: Digitální učební.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Vysílací časy médiích Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
PLÁNOVÁNÍ CELOROČNÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY UČITELE EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ
Cíle studia didaktiky pedagogiky
Příprava na vyučovací hodinu a její vyhodnocení
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Venkovská sídla Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Ředitel školy: PaedDr. Ivan Pospíchal
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ NERATOVICE Školní 664, Neratovice, tel.: , IČO: , IZO: Ředitelství.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ NERATOVICE Školní 664, Neratovice, tel.: , IČO: , IZO: Ředitelství.
Aritmetická posloupnost – základní pojmy
Rámcové a školní vzdělávací programy
VZDĚLÁVACÍ OBLAST:TEORETICKÉ VZDĚLÁVÁNÍ Tematická oblast:Rozvahové účty Předmět:Účetnictví Název:Procvičování – sestavení rozvahy 2 Anotace: Digitální.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
Vyučovací metody Školní pedagogika 2013.
Pedagogická komunikace
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Mgr. Kateřina Lojdová - nejčastější organizační forma výuky - učitel souběžně a přímo vyučuje větší skupinu žáků (třídu, skupinu,
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
ORGANIZAČNÍ FORMY VÝUKY
Didaktika geografie.
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Praxe ve školní psychologii Školní psychologie jako aplikovaná psychologická disciplína.
Škola pro všechny EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA K DOLŮM V PRAZE 12.
Metody psychologie III.část – testy Anotace: Výukový materiál je určen pro učitele SŠ k tématu – METODY PSYCHOLOGIE - testy. V prezentaci je uvedeno –
Metody psychologie IV. Část Experiment, sociometrická metody Anotace : Prezentace slouží jako osnova, která má pomoci učiteli při výkladu. Výukový materiál.
Formy dějepisného vyučování Přednáška č. 7 ZS AR 2014/2015.
Škodlivé faktory v těhotenství Anotace: Prezentace je I. částí tématu – Škodlivé faktory v těhotenství. Zaměřuje se pouze na chemické faktory. Zaměřuje.
Představy Představy Anotace: Výukový materiál obsahuje vysvětlení vzniku představ, druhy představ. Je určen pro učitele středních škol jako druhy představ.
Metody psychologie I.část – Pozorování Anotace: Prezentace je určena pro učitele SŠ. Má pomoci při výkladu učiva - METODY PSYCHOLOGIE. Výukový materiál.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
ZŠ Třebíč ŠKOLA OTEVŘENÝCH DVEŘÍ CHCEME ŽÍT S VÁMI ŠKOLA OTEVŘENÝCH
ORGANIZAČNÍ FORMY VYUČOVÁNÍ
Didaktika odborných předmětů jako vědní disciplína
Živnostenský zákon a rejstřík II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
TYPY VÝUKY výuka produkční výuka regulativní výuka heuristická
Fantazie Anotace: Prezentace navazuje na výukový materiál –
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Ostatní nástroje marketingového mixu služeb
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
Anotace: Výukový materiál je určen pro učitele jako osnova k
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_276_ČJ8
Neživá příroda ve výuce přírodopisu
Kurikulum: obsah školní edukace
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
VIKBA32 Informační vzdělávání
KMT/DIZ1 Příprava na vyučování Příprava na vyučovací hodinu
Školní vzdělávací program
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Transkript prezentace:

Organizační formy vzdělávání Anotace: Výukový materiál je určen pro učitele jako osnova při výkladu učiva ORGANIZAČNÍ FORMY VZDĚLÁVÁNÍ. V prezentaci je uvedeno základní rozdělení. Zároveň jsou zde obsaženy otázky k zamyšlení, na které mohou žáci s pomocí učitele odpovědět. Klíčová slova: hromadné vyučování, skupinové vyučování, individuální vyučování, individualizované vyučování Cílová skupina: žáci středních škol Název: Organizační formy vzdělávání Jméno autora: Mgr. Monika Arsenjevová Škola: Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice, příspěvková organizace 1.pololetí školního roku 2013/2014 Vytvořeno dne: 1.pololetí školního roku 2013/2014

Organizační formy vzdělávání Vypracovala: Monika Arsenjevová

Jedná se o určité uspořádání vnějších podmínek vyučování, ve kterých se uskutečňují různé výchovně vzdělávací činnosti.

Klasifikace organizačních forem 1. Organizační formy podle vztahu k žákovi ( převažující typ interakce) 2. Organizační formy podle charakteru výukového prostředí 3. Organizační formy z hlediska času

Organizační formy výuky podle vztahu k osobnosti žáka Frontální – hromadná výuka Skupinová výuka Výuka ve dvojicích – párová Individuální Individualizovaná Samostatná práce

Hromadná výuka patří mezi nejčastější organizační formy vzdělávání

Zkuste uvést výhody a nevýhody skupinového vyučování.

Odpověď: Výhody: spolupráce ve skupině, vzájemná pomoc, vzájemná kontrola a hodnocení mezi členy skupiny, prohlubují se vztahy mezi členy ve skupině Nevýhody: pracují pouze někteří členové skupiny, náročné na práci lektora – organizace, materiální zabezpečení :

Pojmy individuální a individualizovaná výuka jsou si podobné. Pokuste se vysvětlit termín individuální.

Odpověď: Individuální vyučování - učitel pracuje s jedním žákem - př. doučování, v ZUŠ – hry na hudební nástroj, výuka cizího jazyka atd. Individualizované vyučování - probíhá v rámci frontální výuky - př. učitel zkouší jednoho žáka a ostatní žáci mají samostatnou práci

Organizační formy podle charakteru výukového prostředí Klasická třída Odborné učebny a laboratoře Dílny Školní pozemek Muzeum, galerie Exkurze, vycházka Praxe

Mezi základní výukové prostředí patří klasická třída, počítačové učebny, laboratoře.

Organizační formy z hlediska času Vyučovací hodina – 45minut Zkrácená výuková jednotka Dvouhodinová výuková jednotka Přednášky

V kterých předmětech, využíváme dvouhodinovou výukovou jednotku ?

Odpověď: Jedná se především o předměty výchovy. Tzn. tělesná výchova výtvarná výchova dramatická výchova atd.

Použité zdroje a literatura Ducháčková, O. a kol.: Pedagogika pro střední školy. Praha, SPN ministerstvo-planuje-zvysit-limit-zaku-pro-prideleni- penez / = laboratore/laboratorni-stoly-jednostranne.html