ZŠ DĚČÍN 1 Kariérové poradenství na základní škole.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Přijímací řízení na střední školy pro školní rok 2013 / 2014
Advertisements

VÝSLEDKY DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ v Plzeňském kraji Plánování lidských zdrojů Svaz průmyslu a dopravy ČR, Západočeská univerzita v Plzni, Česko-německá obchodní.
Kariérové poradenství na ZŠ Přerov, Trávník 27
PROJEKT „Okna technickým oborům dokořán“ registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/ Projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu prostřednictvím.
Řemeslo má zlaté dno a čisté ruce Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost TATO PREZENTACE JE FINANCOVÁNA EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
PROJEKT: Co nám přinesl tento projekt? 1) Exkurze a)do firem - interaktivní přenos informací do výuky (ZKL Hanušovice, a.s.; Ondřejovická strojírna,
Způsob přijímacího řízení na SŠ
Základní škola a mateřská škola Písek, příspěvková organizace Výuka praktických a pracovních činností a přírodovědných předmětů.
IPS. Nová adresa ÚP pro Prahu-východ (IPS) od Dobrovského 1278/ Praha 7.
Střední škola stavební Jihlava Sociální partnerství zpracoval : PhDr. Pavel Toman únor 2011.
Má žák ZŠ dostatek informací pro volbu technického vzdělávání ? Miroslav Strouhal ZŠ Velké Němčice.
PRŮBĚŽNÉ VÝSTUPY PROJEKTU Hrajeme si s řemesly II. CZ.1.07/1.1.32/ Operační program:Vzdělávání pro konkurenceschopnost Prioritní osa:Počáteční vzdělávání.
Aerodynamický tunel Střední škola letecká Kunovice,
VOLBA POVOLÁNÍ VÁŠ PRŮVODCE.
„Sjednocení úřadů práce podpoří spolupráci zaměstnavatelů s kariérovými poradci – realizace Dohody o spolupráci MPSV se Sdružením automobilového průmyslu.
HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY - Pevný bod ve světě podnikání KRAJSKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA LIBEREC Od počátečního vzdělávání k dalšímu vzdělávání
Dělnická 15, Děčín VI Tel.: Střední škola lodní dopravy a technických řemesel, Děčín VI příspěvková organizace Dělnická.
Informační schůzka rodičů žáků 8. ročníků Vítám Vás!!! Mgr. Bc. Věra Václavíčková.
Základní škola Loštice:
Gymnázium Děčín. StudentUčitelé Škola Rodiče ŠkolaRodiče Student.
Aktivní motivace žáků ZŠ = jistota pro budoucnost řemesel CZ.1.07/1.1.04/ INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským.
PODPORA TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Workshopy se studenty SŠ PhDr. Blanka Bendlová, MBA JCI West Bohemia.
Základní škola a Mateřská škola Stařeč, okres Třebíč
Ing. Petr Czekaj, Mgr. Zdeněk Karásek Velké Karlovice, Vytváření strategických partnerství na trhu práce v MSK.
PRŮBĚŽNÉ VÝSTUPY PROJEKTU Hrajeme si s řemesly CZ.1.07/1.1.06/ Operační program:Vzdělávání pro konkurenceschopnost Prioritní osa:Počáteční vzdělávání.
IPS a rodičovská veřejnost
Spolupráce se zaměstnavateli v oblasti vzdělávání Pardubickém kraji Mgr. Bc. Jana Smetanová Členka Rady Pardubického kraje pro rozvoj lidských zdrojů,
KRAJSKÉ SESTKÁNÍ METODIKŮ STROJÍRENSTVÍ A AUTOMATIZACE ÚNOR 2015 PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH V JIHOMORAVSKÉM KRAJI.
KRAJSKÉ SESTKÁNÍ METODIKŮ STROJÍRENSTVÍ A AUTOMATIZACE ÚNOR 2015 PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH V JIHOMORAVSKÉM KRAJI.
Kampaň Sdružení AP pro podporu technického vzdělávání Průhonice, 10. prosince 2008 SDRUŽENÍ AUTOMOBILOVÉHO PRŮMYSLU / AUTOMOTIVE INDUSTRY ASSOCIATION.
Naďa Martincová Úřad práce v Rychnově nad Kněžnou Rychnov nad Kněžnou, Besedy k volbě povolání.
PREZENTACE PRO ITP Ing. Miloslav ILEČEK, ITP pracoviště Jihlava , Velké Karlovice Institut Trhu Práce.
Základní škola Uničov, Haškova 211 Aktivní motivace žáků ZŠ = jistota pro budoucnost řemesel CZ.1.07/1.1.04/ , realizace – INVESTICE.
Praha, 10. prosince Sdružení automobilového průmyslu Podpora technického vzdělávání Portál „Auta nás baví“ Portál „Auta nás baví“ (stručná informace)
prezentace1 Zaměstnavatelé v komunikaci se středními školami Jaroslava Raisová.
Aktivní motivace žáků ZŠ = jistota pro budoucnost řemesel CZ.1.07/1.1.04/ INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Koncepce poradenských služeb poskytovaných ve škole
Cvičení z techniky a technického vzdělávání 2
IPS Schůzka výchovných poradců Praha – východ Mgr. Pavel Lehovec.
„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Projekt: „Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“
Podporujeme zájem o odborné vzdělávání Helena Úlovcová Národní ústav odborného vzdělávání Konference Budoucnost odborného školství, Praha,
ZŠ Přerov, Boženy Němcové 16 Školní poradenské pracoviště Mgr. Ilona Bočinská ředitelka školy
IPS Informační a poradenské středisko pro volbu povolání a změnu zaměstnání Ing. Ivana Šatrová.
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
HLAVNÍ CÍL PROJEKTU Zlepšit podmínky pro výuku strojírenských oborů.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a Státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Realizace projektu Volba budoucího povolání žáků Libereckého kraje Prášek Václav, manažer projektu.
Podpora přechodu žáků ze základní školy na střední školu v Mostě Agentura pro sociální začleňování: přímá pomoc obcím v sociálně.
Informační a poradenské centrum ZČU Informační a poradenské centrum ZČU Komplexní služby v oblasti studijního, psychologického, právního, sociálního a.
Seznámení s multimediálními ukázkami na podporu vzdělávání v technických oborech Ing. Jiří Vojtěch, hlavní manažér projektu, vedoucí oddělení pro analýzy.
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání P-KAP: Kariérové poradenství prezentace pro Olomoucký kraj Mgr. Miroslav.
Kariérové poradenství v českém středním školství
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_1F Škola:
„Okna technickým oborům dokořán“
Analýza potřeb škol Hlavní zjištění
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE Čtenářská a matematická gramotnost Andrea Nytrová
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
Metodika a koordinace kariérového poradenství v JMK
Podpora výchovných poradců 2018
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
Při technické univerzitě v Liberci
Podpora technického vzdělávání v Kraji Vysočina
Setkání kariérových poradců
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
Kariérové poradenství a podnikavost
Školní aktivity v oblasti kariérového poradenství
data aktuální ke dni Bc. Petra Razáková
Aerodynamický tunel Střední škola letecká Kunovice,
Transkript prezentace:

ZŠ DĚČÍN 1 Kariérové poradenství na základní škole

Pomoc při rozhodování o další vzdělávací a profesní dráze žáků v rámci předmětů Volba povolání a Výchova ke zdraví spolupráce se středními školami spolupráce s firmami spolupráce s IPS spolupráce s PPP testování SCIO besedy se studenty SŠ zapojení do projektů individuální pohovory s rodiči a žáky

Výchova ke zdraví Volba povolání 6. a 7. ročník 1-krát týdně sebepoznávání posilování schopností 8. a 9. ročník 1-krát týdně rozvíjení osobnosti systém školství v ČR portály infoabsolvent, gwo, … V rámci předmětů

Další aktivity s firmami s IPS SCIO rodiče, žáci exkurze do podniků besedy s pracovníky na škole skupinové besedy s žáky 8. ročníků distribuce Atlasů škol pro všechny žáky Burza škol PPPZ Modul A – přípravné testy v 8. ročnících individuální pohovory

Další aktivity s PPP besedy se studenty SŠ zapojení do projektů Profi testy u nerozhodnutých vycházejících žáků naši bývalí žáci v roli studentů SŠ se SŠ - Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje - Rozvoj technického vzdělávání na Děčínsku InformACE bez legrACE – pro kariérové a výchovné poradce na ZŠ v Ústeckém kraji. S firmami

Spolupráce se středními školami návštěva všech středních škol v Děčíně v rámci hodin Volba povolání nebo v DOD soutěže pořádané středními školami výuka na středních školách nanečisto projekty ve spolupráci se středními školami

spolupráce možný vliv na žáka návštěva učeben, dílen a dílenské lodi pro žáky, kteří mají o SŠ zájem a pro žáky s odpovídajícím prospěchem – 8.,9. r. osobní poznání prostředí SŠ, její zázemí, vybavenost, první kontakt s vyučujícími a studenty Spolupráce se SŠ lodní dopravy a technických řemesel a její vliv na úspěšnost žáků na středním stupni

spolupráce možný vliv na žáka návštěva učeben, dílen a dílenské lodi mají srovnání s obory studijními – větší předpoklad pro zvládnutí SŠ z hlediska obtížnosti studia ( škola * praxe ) Spolupráce se SŠ lodní dopravy a technických řemesel a její vliv na úspěšnost žáků na středním stupni

spolupráce možný vliv na žáka Dny řemesel pro všechny žáky 9.r. – skupiny s 1 studentem 4 stanoviště s manuální činností zjistí, že se začíná od základních činností – většina dětí není zvyklá dělat a tím se i obávají zvládnutí odborných předmětů Spolupráce se SŠ lodní dopravy a technických řemesel a její vliv na úspěšnost žáků na středním stupni

spolupráce možný vliv na žáka praktické dílny vybraní žáci 9.r. s odpovídajícím prospěchem v rámci předmětu Pč se učí v dílnách SŠ přímý kontakt s prostředím v rámci celého dne – studium nanečisto Spolupráce se SŠ lodní dopravy a technických řemesel a její vliv na úspěšnost žáků na středním stupni

spolupráce možný vliv na žáka účast při konání informativních schůzek pro rodiče vycházejících žáků ředitelka SŠ je v přímém kontaktu s rodiči – důležitý faktor při výběru SŠ uvědomí si rozdíl v náročnosti studijních a učebních oborů nabídnuta návštěva SŠ Spolupráce se SŠ lodní dopravy a technických řemesel a její vliv na úspěšnost žáků na středním stupni

Shrnutí čím více navštívených SŠ, tím větší srovnání pro žáky uvědomí si menší náročnost studia na SOU – týdenní praxe seznámí se s náplní jednotlivých oborů potřeba přesvědčit rodiče problémem je dostat se do některých firem – z hlediska dodržení bezpečnosti práce