ZŠ DĚČÍN 1 Kariérové poradenství na základní škole
Pomoc při rozhodování o další vzdělávací a profesní dráze žáků v rámci předmětů Volba povolání a Výchova ke zdraví spolupráce se středními školami spolupráce s firmami spolupráce s IPS spolupráce s PPP testování SCIO besedy se studenty SŠ zapojení do projektů individuální pohovory s rodiči a žáky
Výchova ke zdraví Volba povolání 6. a 7. ročník 1-krát týdně sebepoznávání posilování schopností 8. a 9. ročník 1-krát týdně rozvíjení osobnosti systém školství v ČR portály infoabsolvent, gwo, … V rámci předmětů
Další aktivity s firmami s IPS SCIO rodiče, žáci exkurze do podniků besedy s pracovníky na škole skupinové besedy s žáky 8. ročníků distribuce Atlasů škol pro všechny žáky Burza škol PPPZ Modul A – přípravné testy v 8. ročnících individuální pohovory
Další aktivity s PPP besedy se studenty SŠ zapojení do projektů Profi testy u nerozhodnutých vycházejících žáků naši bývalí žáci v roli studentů SŠ se SŠ - Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje - Rozvoj technického vzdělávání na Děčínsku InformACE bez legrACE – pro kariérové a výchovné poradce na ZŠ v Ústeckém kraji. S firmami
Spolupráce se středními školami návštěva všech středních škol v Děčíně v rámci hodin Volba povolání nebo v DOD soutěže pořádané středními školami výuka na středních školách nanečisto projekty ve spolupráci se středními školami
spolupráce možný vliv na žáka návštěva učeben, dílen a dílenské lodi pro žáky, kteří mají o SŠ zájem a pro žáky s odpovídajícím prospěchem – 8.,9. r. osobní poznání prostředí SŠ, její zázemí, vybavenost, první kontakt s vyučujícími a studenty Spolupráce se SŠ lodní dopravy a technických řemesel a její vliv na úspěšnost žáků na středním stupni
spolupráce možný vliv na žáka návštěva učeben, dílen a dílenské lodi mají srovnání s obory studijními – větší předpoklad pro zvládnutí SŠ z hlediska obtížnosti studia ( škola * praxe ) Spolupráce se SŠ lodní dopravy a technických řemesel a její vliv na úspěšnost žáků na středním stupni
spolupráce možný vliv na žáka Dny řemesel pro všechny žáky 9.r. – skupiny s 1 studentem 4 stanoviště s manuální činností zjistí, že se začíná od základních činností – většina dětí není zvyklá dělat a tím se i obávají zvládnutí odborných předmětů Spolupráce se SŠ lodní dopravy a technických řemesel a její vliv na úspěšnost žáků na středním stupni
spolupráce možný vliv na žáka praktické dílny vybraní žáci 9.r. s odpovídajícím prospěchem v rámci předmětu Pč se učí v dílnách SŠ přímý kontakt s prostředím v rámci celého dne – studium nanečisto Spolupráce se SŠ lodní dopravy a technických řemesel a její vliv na úspěšnost žáků na středním stupni
spolupráce možný vliv na žáka účast při konání informativních schůzek pro rodiče vycházejících žáků ředitelka SŠ je v přímém kontaktu s rodiči – důležitý faktor při výběru SŠ uvědomí si rozdíl v náročnosti studijních a učebních oborů nabídnuta návštěva SŠ Spolupráce se SŠ lodní dopravy a technických řemesel a její vliv na úspěšnost žáků na středním stupni
Shrnutí čím více navštívených SŠ, tím větší srovnání pro žáky uvědomí si menší náročnost studia na SOU – týdenní praxe seznámí se s náplní jednotlivých oborů potřeba přesvědčit rodiče problémem je dostat se do některých firem – z hlediska dodržení bezpečnosti práce