Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
INTERNET.
Advertisements

Co jsou to multimédia Bohumil Bareš.
UŽITÍ DÍLA § 12. (4) Právem dílo užít je a) právo na rozmnožování díla (§ 13), b) právo na rozšiřování originálu nebo rozmnoženiny díla (§ 14), c) právo.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Satelit = HDTV do každé domácnosti září Limity pro rozvoj HDTV Dostupnost signálu HDTV Vybavenost domácností televizory zobrazujícími HDTV Cenová.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Orbis pictus 21. století Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Princip digitálního Princip digitálního.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Handsfree sady I. Tematická oblast:Speciální elektrická zařízení motorových vozidel.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Autoalarm II. Tematická oblast:Speciální elektrická zařízení motorových vozidel.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Elektronické zapalování Tematická oblast:Zapalování Ročník:2. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_05 TÉMA: VYNÁLEZY.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Diagnostika řídících jednotek III. Tematická oblast:Speciální elektrická zařízení.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Diagnostika řídících jednotek II. Tematická oblast:Speciální elektrická zařízení.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Navigační systémy Tematická oblast:Speciální elektrická zařízení motorových vozidel.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Modem usb/photos/sm/modem.jpg
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Trávicí soustava Tematická oblast: Biologie člověka (1. ročník Krajinář)
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Alternátor – rozdělení, princip Tematická oblast:Zdroje elektrické energie motorových.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Palubní přístroje I. Tematická oblast:Speciální elektrická zařízení motorových.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Alternátor – srovnání s dynamem Tematická oblast:Zdroje elektrické energie motorových.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Rozdělovač zapalování Tematická oblast:Zapalování Ročník:2. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Snímače v motorových vozidlech I. Tematická oblast:Speciální elektrická zařízení.
Chronologický přehled vývoje médií
Název prezentace (DUMu): Měření elektrických veličin
1. ročník oboru Mechanik opravář motorových vozidel
1. ročník oboru Mechanik opravář motorových vozidel
1. ročník oboru Mechanik opravář motorových vozidel
Firmware počítače a jeho význam Tematická oblast: Úvod do předmětu
1. ročník oboru Mechanik opravář motorových vozidel
1. ročník oboru Mechanik opravář motorových vozidel
1. ročník oboru Mechanik opravář motorových vozidel
Název prezentace (DUMu): Číslování svorek
Název prezentace (DUMu): Klasické zapalování
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Transkript prezentace:

Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Název SŠ:SOU Uherský Brod Autoři:Ing. Radim Bublík Název prezentace: (DUMu) Obsah a význam předmětu, využití počítačů Tematická oblast:Úvod do předmětu Ročník: 1. ročník oboru Mechanik opravář motorových vozidel Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Datum vzniku:

 Záměrem této sady výukových materiálů s názvem Úvod do předmětu je poskytnout žákům potřebné informace pro lepší orientaci ve významu informačních a komunikačních technologií (zejména počítačů) pro jejich život a nastínit jim rovněž jejich historii a vývoj.  Jednotlivé DUMy (prezentace a pracovní listy) v této sadě pokryjí postupně tematické oblasti, které jsou probírány v předmětu Informační a komunikační technologie na naší SŠ.  Tato prezentace je konkrétně zaměřena na tematický celek Obsah a význam předmětu, využití počítačů.

 Informační a komunikační technologie prostupují celým naším současným životem. Velmi často přebírají (postupně a na podhled nenápadně) úlohu bývalých hromadných sdělovacích prostředků či komunikačních médií, případně jim alespoň poskytují nezbytný moderní technologický základ.  V mnoha případech přinesly možnosti zcela nových přístupů k řešení problémů každodenního života.  Porozumění základním principům informačních a komunikačních technologií je dnes již nezbytným předpokladem možnosti jejich plnohodnotného využití v praxi.

 Klasický hromadný sdělovací prostředek – televizi, nám v současné době nejčastěji zprostředkovávají digitální systémy DVB-T (systém pro digitální televizní vysílání přes pozemní vysílače) nebo DVB-S, příp. DVB-S2 (systémy pro digitální televizní vysílání přes satelit, DVB- S2 zvládne HD).  Tyto systémy dnes již zcela nahradily původní analogové vysílání (satelitní již v roce 2001, pozemní teprve nedávno)  Kromě těchto televizních systémů se dnes také v praxi využívají digitální systémy DVB-C (kabelová televize) nebo IPTV (televize přes internetový protokol).

 Co se IPTV týče, ta bývá typicky nabízena v kombinaci s dalšími typy služeb v rámci širokopásmového (broadband) připojení k internetu prostřednictvím technologií pro počítačové sítě.  Nejčastěji je to se službami VoIP (telefonování „přes internet“) a samozřejmě s přístupem k internetu jako takovému. Trojice těchto služeb pak bývá nazývána Triple Play, po doplnění o mobilní přístup k internetu je to pak Quadruple Play.  IPTV umožňuje principiálně také VoD (Video on Demand, videopořady zvolené divákem), což v minulosti nebylo možno vůbec.

 Další klasický hromadný sdělovací prostředek – rozhlas („rádio“), prožívá již také postupnou digitalizaci.  Jako doplněk klasického analogového FM vysílání jsou dnes již rovněž k dispozici digitální systémy, např. družicové systémy ADR a DVB-S nebo pozemní systémy DAB a DVB-T.  Čím dál tím více lidí poslouchá i rádio „přes internet“ formou streamingu (proudového přenosu) formátů, jako jsou MP3, WMA, OGG nebo AAC.  Internetová rádia přináší možnost interaktivity, podobně jako systémy IPTV v oblasti sledování televize.

 Ani noviny neunikly současnému trendu digitalizace.  Některá vydavatelství nabízí jako alternativu ke svým tištěným periodikům jejich elektronickou verzi, některá periodika jsou už dnes dostupná jen a pouze digitálně.  Elektronická verze je cílena většinou na tablet nebo elektronickou čtečku knih, někdy i na více platforem.  Na rozdíl od tištěné verze mívá přidaný obsah: doprovodná videa nebo aktivní odkazy na další zdroje informací, výjimkou nejsou ani interaktivní kvízy či testy.  Výhodou elektronické verze je možnost vyhledávání informací a pohodlná navigace formou aktivních odkazů.

 Od novin a časopisů je jen krůček ke knihám, klasickým studnicím věd i umění minulých generací, které plní svou úlohu uchování informací pro příští generace již po staletí.  I u knih dochází dnes k masové digitalizaci, nové knihy vychází typicky nejen v tištěné, ale i v elektronické podobě (eBook), můžeme si tedy často vybrat, která verze je pro nás zajímavější.

 Také klasický komunikační prostředek, který je tu s námi již více než století (telefon) prodělal technologicky obrovské změny.  Systémy pro telefonování již prošly v minulosti plně digitalizací a vzhledem k novým možnostem bezdrátového přenosu signálu se postupně masově rozšířily také mobilní telefony.  Zcela běžné jsou dnes i videohovory a to nejen mezi mobilními telefony, ale i mezi osobními počítači (např. prostřednictvím Skype).

 Kapitolou samou pro sebe je využití ICT v oblasti automobilového průmyslu: od návrhu nových automobilů i jejich dílů až po montáž se s výhodou využívají počítačové systémy CAD/CAM a plně automatizované, robotické montážní linky.  I při provozu automobilu se využívá spousta (provozně nutných i doplňkových) počítačem řízených systémů, o kterých se podrobně dozvíte v příslušných technických předmětech Vašeho studia. Za všechny jmenujme např. řídící jednotku, palubní počítač nebo systém GPS.

 Nezastupitelná je dnes rovněž úloha počítačových systémů v oblasti vědy a výzkumu.  Bez počítačů a specializovaných programů si nelze představit další vědecký pokrok v žádném klíčovém vědním oboru, od medicíny až po teoretickou fyziku.

 Nejvýznamnějším médiem současnosti je bezesporu internet – celosvětová počítačová síť.  Původně čistě vojenská síť, realizující myšlenku decentralizované komunikace mezi několika strategickými body na území USA se postupně vyvinula v jedinečný fenomén, který spojil celý svět.  Ani internet by neexistoval bez počítačů a podpůrných technologií.

Výukový materiál je výhradně dílem autora.