Marketingové prostředí Úloha marketingu v podniku.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Význam informací v podnikání
Podnikatelské prostředí: Makroprostředí
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
M ARKETING – S WOT ANALÝZA Ing. Jiří Šilhán. P OJETÍ MARKETINGU Pohled ekonomů: Marketing je proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Podnikatelské prostředí: Mezoprostředí
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Prostředí marketingu.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
VY_32_INOVACE_EKO_10 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Základy marketingu šestá přednáška
Analýza makro a mikroprostředí
MARKETINGOVÝ MIX.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Koncepce marketingového řízení
Cílové skupiny SWOT analýza= analýza vnitřních a vnějších podmínek firmy STP proces=segmentace, targeting, positioning.
Marketingové prostředí
úvod pojetí a obsah marketingu
2.Marketingové prostředí
Marketingové prostředí (mikro, makro)
MARKETING.
Podnikatelské koncepce
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Přednáška: DISTRIBUCE Distribuce - soubor všech podniků a jednotlivců, kteří se stanou vlastníky nebo budou nápomocni při převodu vlastnictví produktů.
Nákupní chování spotřebitele
Inovace je změna daného stavu a lze ji aplikovat ve všech směrech lidských aktivit. Tyto změny mají sedm řádů, sedm faktorů a sedm zdrojů. Inovační proces.
Marketingové prostředí obce
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Mikroprostředí firmy.
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
Tržní prostředí.
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
ZÁKLADY EKONOMIE I Poptávka a nabídka Tržní mechanismus 4
TRH (tržní mechanismus)
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
MARKETING 1. Význam marketingu Podílí se na vývoji a zdokonalování výrobků a služeb Ovlivňuje distribuční a cenovou politiku Je těsně spjat s propagací.
Model struktury strategického managementu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
MARKETING Přednáška P
Digitální učební materiál
Marketing neziskových organizací
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Vítejte na marketingu.
Segmentace trhu pro cr Nikola Holasová.
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Marketingové prostředí Úloha marketingu v podniku

Vlivy Vnitřní- síly blízko společnosti, které ovlivňují její schopnost sloužit zákazníkům Vnější- širší společenské síly, které ovlivňují celé mikroprostředí

Dodavatelé- dodávají zdroje pro společnost Společnost =interní mikroprostředí

Marketing v podniku MKG jako prodejní fce MKG jako doplňující fce MKG jako samostatný útvar s vlastními zaměstnanci Moderní marketingová společnost

Vztahy marketingu k ostatním oddělením odděleníDůraz odděleníDůraz marketingu Výzkum a vývoj Základní výzkumAplikovaný výzkum Technické oddělení Dlouhý čas, málo modelů Krátký čas, hodně modelů VýrobaDlouhý čas na výrobu, žádná změna modelů Krátká doba výroby, hodně modelů účetnictvíStandardní transakce, málo výkazů Zvláštní podmínky, slevy

Marketing zaměřený na uspokojování potřeb zákazníků Reaktivní marketing Anticipativní marketing Marketing utvářející potřeby

Marketingový proces ANALÝZA PLÁNOVÁNÍ MARKETINGOVÉ ČINNOSTI KONTROLA

Organizační členění mkg. oddělení Na velikosti firmy Na rozsahu podnikání Na předmětu podnikání

Marketingová organizace podle funkcí

Marketingová organizace podle skupin výrobků

Další organizace -podle jednotlivých trhů -podle zeměpisných oblastí -podle skupin zákazníků -podle distribučních cest -maticová organizační struktura

Marketingové problémy většiny podniků Zákazníci jsou stále zkušenější a citlivější na cenu Mají málo času a žádají větší uživatelský komfort Uvědomují si rostoucí vyrovnanost produktů různých dodavatelů Méně jim záleží na značce a snáze akceptují značky distributorů či prodejců a neznačkového zboží

Mají vyšší požadavky na služby Vyznačují se klesající loajalitou vůči dodavateli Konkurenti se snadno vyrovnávají jejich cenám Reklama je čím dál dražší a méně efektivní Aby dosáhli potřebného prodeje, poskytují zdarma spoustu nákladných služeb a dodatečných výhod

Transformující se podnikové organizace

Marketingoví zprostředkovatelé- pomáhají propagovat a prodávat zboží konečným kupujícím Zákazníci=cílové trhy

Vnější mikroprostředí Veřejnost skupina, která má skutečný nebo potenciální zájem na schopnostech firmy dosáhnout svých cílů, případně má na ně vliv.

Konkurence Kdo je největší konkurent? Jaké jsou její strategie? Jaké jsou její cíle? V čem jsou přednosti a zápory? Konkurence přání, druhů,forem,značek

Makroprostředí

Demografie Studium lidské populace z hlediska velikosti, hustoty, rozmístění, věku, pohlaví, rasy, zaměstnání a dalších statistických údajů. Trendy:-obyvatelstvo stárne -samotně žijící lidé -větší vzdělanost -velké přesuny obyv. -mění se složení domácn. -kontakt s technologií

Ekonomické prostředí Faktory, které ovlivňují kupní sílu a nákupní zvyky spotřebitele (příjmy, úspory,vývoj mezd, inflace) Trendy směřují k vyšší hodnotě a zákazníci hledají správnou kombinaci kvality a služby za rozumnou cenu. (Ernest Engel)

Přírodní prostředí Přírodní zdroje, které jsou využívány jako vstupy nebo které jsou marketingovými aktivitami ovlivněny. Hlavní trendy: Nedostatek surovin Rostoucí ceny energií Znečištění Vyšší zájem občanů v této oblasti

Technologické prostředí Faktory, které vytvářejí nové technologie, a tím nové produkty a nové příležitosti na trhu. Rychlost technologických změn (TV? CD přehrávače….) Vysoké rozpočty na výzkum a vývoj Rostoucí regulace

Politické prostředí Zákony, vládní úřady a zájmové skupiny, které ovlivňují a omezují nejrůznější organizace a jednotlivce v každé společnosti Roste legislativní omezení podnikání Roste význam veřejných zájmových skupin Větší důraz je kladen na etiku a společenskou zodpovědnost

Kulturní prostředí Instituce a další faktory, které ovlivňují základní hodnoty, vnímání, preference a chování společnosti Vnímání společnosti Vnímání přírody Vnímání vesmíru Trend: větší zájem o přírodu,hledání trvanlivých hodnot

Aktivní přístup k marketingovému prostředí v době ek. krize Společnost podniká aktivní kroky, aby ovlivnila veřejnost a faktory marketingového prostředí, místo aby je jen sledovala a reagovala na vývoj. (najímání lobbistů, pořádání mediálních akcí –pozitivní hodnocení v médiích Zacílení na zákazníka a prostředí, kde žije INOVOVAT,MĚNIT,ODLIŠIT SE, KOMUNIKOVAT,VYUŽÍVAT NOVÉ TRENDY