Benchmarkingová iniciativa 2005, VCVS ČR, o.p.s., verze 5.1 ANALÝZA AGENDY 49samospráva ve školství Zpracoval:Odbor školství listopad 2009 – leden 2010.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pracovní úrazovost ČR v roce 2007
Advertisements

Spotřební daň na pohonné hmoty - zachovat nebo snížit?
Rozpočtové určení daní na Slovensku
REFORMA SYSTÉMU FINANCOVÁNÍ REGIONÁLNÍHO ŠKOLSTVÍ
Svazky obcí jako zřizovatelé škol a školských zařízení
Benchmarking Benchmarking je metoda řízení kvality, která zapojené
P ř íprava nového zákona o RUD Mgr. Petr Gazdík -starosta obce Suchá Loz -člen komise MF pro přípravu nového zákona o RUD.
ZÁKON O ROZPOČTOVÉM URČENÍ DANÍ č. 243/2000 Sb..  upravuje rozpočtové určení daně z přidané hodnoty, daní spotřebních, daní z příjmů, daně z nemovitostí.
Příprava nového zákona o rozpočtovém určení daní.
Svaz měst a obcí České republiky a zákon o rozpočtovém určení daní Ing. Oldřich Vlasák předseda.
Faktory ovlivňující výsledky zadávacích řízení - komparace veřejných zakázek zadaných obcemi a centrální státní správou Jan Pavel Listopad 2012 Názory.
Studentská PARDUBICE
Informace o přípravě rozpočtu vysokých škol na rok 2010 Jakub Fischer Sněm RVŠ, Praha,
Mateřská školka - Zlonín
Mezinárodní zdanění 12. listopadu Příklad právnická osoba Akciová společnost se sídlem v ČR vykazuje za účetní období 2011 tyto účetní náklady a.
Metodika dělení příspěvku dle ukazatelů A+B1 na základě rozhodnutí Akademického senátu zůstává metodika dělení příspěvku stanoveného podle ukazatelů A+B1.
Čerpání rozpočtu přímých výdajů za rok 2011 Zpracoval: OŠMS, oddělení přímých nákladů Datum:
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ 19. března 2015.
Ekologická daňová reforma z pohledu HK ČR Přednáška Ing.Václav Hrabák Předseda Energetické sekce HK ČR.
Ekonomické informace 7. zasedání S RVŠ Praha, Jakub Fischer, předseda EK.
Čerpání rozpočtu přímých výdajů za rok 2009 Zpracoval: OŠMS, oddělení přímých nákladů Datum:
Sněm Rady vysokých škol1 Rozpočet vysokých škol v roce 2008.
FINANČNÍ ZÚČTOVÁNÍ A HV 2011 FINANČNÍ ZÚČTOVÁNÍ ZA ROK 2011 A VÝSLEDKY HOSPODAŘENÍ Datum: únor 2012.
Čerpání rozpočtu přímých výdajů za rok 2009 Zpracoval: OŠMS, oddělení přímých nákladů Datum:
M O R A V S K O S L E Z S K Ý K R A J 1 Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných krajem Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných.
Čerpání rozpočtu přímých nákladů za rok 2012 Zpracoval: OŠMS, oddělení přímých nákladů Datum:
VÝNOSY Z POPLATKU ZA SKLÁDKOVÁNÍ KOMUNÁLNÍCH ODPADŮ 24. DUBNA 2013 BRNO SDRUŽENÍ PROVOZOVATELŮ TECHNOLOGIÍ PRO EKOLOGICKÉ VYUŽÍVÁNÍ ODPADŮ „ODPADY 2013.
Současný stav užívání tabáku a alkoholu v ČR Seminář PSP ČR 27. května 2014 MUDr. Hana Sovinová, Státní zdravotní ústav PhDr. Ladislav Csémy, Psychiatrické.
Projekt Podpora meziobecní spolupráce (reg. č. CZ.1.04/4.1.00/B ) 2. oficiální setkání představitelů obcí ve správním obvodu ORP Třebíč Třebíč, 22.
MĚSTO ROŽNOV POD RADHOŠTĚM NÁVRH ZMĚNY FINANCOVÁNÍ PROVOZU ŠKOL (PO)  důvody  cíle  záměry  způsoby provedení.
 Významný pokles počtu žáků na základních školách  Dlouhodobější demografické trendy  Zvýšené nároky na rozpočet města při financování provozu škol.
Hospodaření rozpočtů územních samosprávných celků za rok 2005 Mgr. Oldřich Hájek.
České školství v mezinárodním srovnání České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education.
Ministerstvo financí České republiky Jednání pracovní komise k RUD 31. března 2016 Ministerstvo financí Březen 2016.
Pokyn k vykazování dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v Libereckém kraji Porada pro obce s rozšířenou působností, 21. listopadu.
Výsledky benchmarkingových analýz v rámci zakázky „Zpracování strategie a funkčních strategií úřadu města“ v rámci projektu „MÚ Nový Bydžov – úřad pro.
Příprava žádosti a realizace projektu. Sestavení projektu Dotazník – prosinec 2015, leden 2016 Identifikace potřeb školy Vyhodnocení dotazníku a zaslání.
Analýza a vyhodnocení zdravotního stavu obyvatel města TÁBOR MUDr. Stanislav Wasserbauer MUDr. Miloslav Kodl Hana Pokorná Zdravá Vysočina, o.s. ve spolupráci.
EDUCATION AT A GLANCE 2015 Country Notes a klíčová data pro ČR Převzato dne z internetové stránky ministerstva školství:
ZÁVĚREČNÁ ZPRÁVA O VÝSLEDCÍCH MATURITNÍ ZKOUŠKY 2011 PRO KRAJE Srovnání základních ukazatelů úspěšnosti v krajské struktuře.
Pokyn k vykazování dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v Libereckém kraji Porada ředitelů škol a zařízení Libereckého kraje, 19.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Jak se vyvíjely kraje v minulých letech ? Základní tendence demografického, sociálního.
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 13. prosince 2012 Liberec.
Školy a školská zařízení v Pardubickém kraji
Populační vývoj Dobříšska
Rozpočet přímých NIV na rok 2014
Rozpočet přímých NIV na rok 2017
Hospodaření obcí v roce 2016
ANALÝZA POČTU PŘEDŠKOLÁKŮ A ŠKOLÁKŮ
místo konání: Krajský úřad Libereckého kraje
Porada s řediteli škol a školských zařízení
Změny financování regionálního školství
REFORMA STŘEDNÍHO ŠKOLSTVÍ Zvyšování kvality a efektivity středního vzdělávání Libereckého kraje Bc. Radek Cikl náměstek hejtmana pro resort.
Základní vzdělávání a další …
Tisková konference zahájení školního roku 2009/2010
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 14. prosince 2016 Liberec.
Rozpočet přímých NIV na rok 2015
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Normativní financování vztahy a souvislosti
Rozpočet přímých NIV na rok 2013
Ministerstvo financí ČR červen 2011
Rozpočet přímých NIV na rok 2016
Porada s obcemi s rozšířenou působností
Finanční účetnictví RADNICE
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Analýza implementace společného vzdělávání –
ROZPOČET PŘÍMÝCH NEINVESTIČNÍCH VÝDAJŮ NA ROK 2018
Věková struktura pedagogů středních škol V Jihočeském kraji
Rozpis rozpočtu a normativy
s řediteli škol a školských zařízení zřizovaných obcemi
Transkript prezentace:

Benchmarkingová iniciativa 2005, VCVS ČR, o.p.s., verze 5.1 ANALÝZA AGENDY 49samospráva ve školství Zpracoval:Odbor školství listopad 2009 – leden 2010

Úvod Pro zpracování předkládané analýzy byla vybrána agenda: 49 samospráva ve školství – příspěvková organizace Ze shromážděných dat za období 2006, 2007, 2008 byla analýza rozčleněna do tří samostatných celků a to: za které jsou zpracovány předkládané analýzy. (medián 7231) 1.Základní školy 2.Mateřské školy 3.Základní umělecké školy Vytvořené výběry byly vybrány podle intervalu vstupní hodnoty, za který byl zvolen počet obyvatel v rozpětí 6000 až V tomto rozpětí jsou následující obce: kódobecPočet obyvatel Dačice Nový Bydžov Moravské Budějovice Vítkov Týn nad Vltavou Dobříš Bílovec Šlapanice Slavkov u Brna Hořovice Mikulov Moravský Krumlov Vodňany7006

1. Základní školy Přehled vytvořených výběrů včetně komentáře : 1.1 Počet žáků základních škol Ze sledovaných 13-ti obcí je počet žáků Novobydžovských základních škol 3-ti nejvyšší, vykazuje však relativně vysoký propad v počtu žáků ve sledovaném období. 1.2 Průměrná naplněnost tříd V prvém sledovaném roce (2006) byla průměrná naplněnost žáků v Novobydžovských školách nad mediánem. V dalších dvou letech došlo k poklesu pod medián. Novobydžovské školy vykázaly druhý největší propad v průměrné naplněnosti – jedná se o nepříznivý vývoj. 1.3 NIV od zřizovatele celkem V průběhu sledovaného období narůstají (skok je v roce 2008 ?). V průměru ve sledovaném období je tento ukazatel těsně nad mediánem s výjimkou roku NIV zřizovatele na žáka Po celé sledované období se pohybuje tento ukazatel, i když každým rokem narůstá, pod mediánem 1.5 Procento dojíždějících žáků Poměrně významný ukazatel pro financování školství zřizovatelem. Po celé sledované období se tento ukazatel pohybuje vysoce nad mediánem, ze všech 13-ti obcí je druhým nejvyšším 1.6 Počet dojíždějících, za které je úhrada placena Rovněž významný ukazatel pro financování školství zřizovatelem. Ve sledovaném období dochází k jeho poklesu, což je způsobeno celkovým poklesem žáků na školách. Přesto po celé sledované období se tento ukazatel pohybuje vysoce nad mediánem, ze všech sledovaných obcí je druhým nejvyšším 1.7 Příjmy obce za dojíždějící žáky Po celé sledované období nedochází k jeho zásadním změnám, i když v jeho průběhu dochází k poklesu počtu žáků, za které jsou příjmy vybírány. Je to vyváženo růstem nákladů na žáka. Tento ukazatel je po celé období vysoce nad mediánem, ze všech sledovaných obcí je třetím nejvyšším.

Příloha č. 1.1

Příloha č. 1.2

Příloha č. 1.3

Příloha č. 1.4

Příloha č. 1.5

Příloha č. 1.6

Příloha č. 1.7

2. Mateřské školy Přehled vytvořených výběrů včetně komentáře : 2.1 Počet dětí mateřských škol Ze sledovaných údajů 13-ti obcí je počet dětí Novobydžovských mateřských škol 4-tý nejvyšší. V tomto období vykazuje nárůst počtu dětí. Zdaleka však není dosažena kapacita stávajících zařízení. 2.2 Počet dětí na obyvatel Ze sledovaných údajů 13-ti obcí je počet dětí města Nový Bydžov na jeho obyvatel 4-tý nejvyšší. 2.3 NIV od zřizovatele celkem V průběhu sledovaného období vykazuje velkou nerovnoměrnost v poskytnutých NIV, které se v průměru pohybují nad mediánem. 2.4 NIV od zřizovatele na dítě V průběhu sledovaného období se v průměru pohybují těsně nad mediánem, ze sledovaných údajů 13-ti obcí se v tomto ukazateli pohybují uprostřed. 2.5 Průměrná výše úplaty Ze sledovaných 13-ti obcí je průměrná výše úplaty 3-tí nejnižší. Tento ukazatel nedává objektivní výsledky. 2.6 Úhrady okolních obcí Ze sledovaných 13-ti obcí pouze 5 vybírá úhrady od okolních obcí, 3 z nich pouze za dva poslední roky. Vybírané úhrady městem Nový Bydžov jsou ze všech sledovaných obcí jednoznačně nejvyšší.

Příloha č. 2.1

Příloha č. 2.2

Příloha č. 2.3

Příloha č. 2.4

Příloha č. 2.5

Příloha č. 2.6

3. Základní umělecké školy Přehled vytvořených výběrů včetně komentáře : 3.1 Počet žáků základních uměleckých škol Ze sledovaných údajů 13-ti obcí vyplývá, že pouze 5 z nich je zřizovatelem ZUŠ. Proto další srovnání se omezují pouze na pět z nich. 3.2 NIV od zřizovatele Ze sledovaných 5-ti obcí pouze 4 z nich poskytují příspěvek ZUŠ, město Nový Bydžov v průměru přispívá nejméně ze všech 4 obcí. 3.3 NIV zřizovatele na žáka Ze 4 obcí (včetně Nového Bydžova) je v celém sledovaném období příspěvek Nového Bydžova na jednoho žáka nejnižší. 3.4 Úplata za vzdělávání za rok – celkem Ze sledovaných 5-ti obcí je v celém sledovaném období vybraná úplata druhá nejvyšší, po celé sledované období mírně narůstá

Příloha č. 3.1

Příloha č. 3.2

Příloha č. 3.3

Příloha č. 3.4

Závěr Zpracovaná analýza může být využita pro doporučení vzhledem ke školám zřizovaným Městem Nový Bydžov i vzhledem ke zřizovateli. Může ukázat silné stránky Města Nový Bydžov ve sledovaných ukazatelých stejně tak jako možná rizika: Jako příklad využití analýzy uvádíme: 1. Doporučení vzhledem ke školám 1.1 Doporučení ředitelkám MŠ – zvážit navýšení úplaty. 1.2 Doporučení ředitelům ZŠ – zamyslet se nad klesající průměrnou naplněností žáků ve třídách a tím narůstající ekonomické náročnosti. 2. Doporučení vzhledem ke zřizovateli Zvážit navýšení příspěvku ZUŠ 3. Silné stránky Města Nový Bydžov Analýza ukázala vysokou úspěšnost Města Nový Bydžov ve vybírání úhrady nákladů za dojíždějící žáky. 4. Možná rizika Vysoké procento počtu dojíždějících žáků, za které je placena úhrada. Její případné snížení či výpadek by se mohlo negativně promítnout do rozpočtu města.