Datum: Zpracovala: Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Program „Yes, I do“ Strategie pro jazykové vzdělávání v MSK do roku Miriam Šůstková
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Program „Yes, I do“_Strategie pro jazykové vzdělávání v MSK do roku 2023 Účel zpracování a realizace programu rozvoj jazykové gramotnosti je jedním z důležitých témat zvyšování kvality vzdělávání nedostatek jazykových kompetencí představuje bariéru dalšího rozvoje MSK Účelem je vybavit pracovní sílu MSK odpovídajícími jazykovými kompetencemi Návrh programu je plně v souladu s regionálními i národními strategickými dokumenty Význam a důležitost podpory jazykového vzdělávání pro další rozvoj kraje byly potvrzeny rovněž ze strany: Zastupitelstvo kraje (konané dne ) Regionální stálá konference MSK (4. zasedání RSK konané dne )
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Program „Yes, I do“_ Strategie pro jazykové vzdělávání v MSK do roku 2023 Globální cíl zvýšit kvalitu výuky anglického jazyka na všech stupních vzdělávacího systému a zároveň zvýšit kompetence pracovní síly v MSK v anglickém jazyce naplňování programu prostřednictvím dílčích strategických cílů konkrétními projekty
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Implementace a řízení programu Řízení programu bude zajištěno dvoustupňovou řídící strukturou: Řídící výbor – složen ze zástupců politického vedení kraje, zástupce MŠMT, zástupce odboru ŠMS KÚ MSK, zástupce obecní samosprávy, MŠ, ZŠ, SŠ a VŠ Výkonný tým - zástupce odboru ŠMS a odboru RRC KÚ MSK, zástupci RSK, univerzit, MŠ, ZŠ, SŠ a VŠ Realizace programu původní varianta realizace programu prostřednictvím jednoho projektu (ideální varianta: globální grant) nositelé projektů: kraj, obce, školy, zaměstnavatelé
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Podpora regionálního školství z EU Územní dimenze = koncentrace prostředků do specifických typů území podporující jednak konkurenceschopnost ČR a zohledňující rovněž požadavek na vyrovnání územních rozdílů V oblasti vzdělávání bude určitá část intervencí řešena prostřednictvím: Krajských akčních plánů (KAP) Místních akčních plánů (MAP) na základě výstupů z KAP/MAP budou nastavovány výzvy a šablony
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Financování programu Předpoklad realizace programu prostřednictvím externích zdrojů: a)Evropské strukturální a investiční fondy OP Výzkum, vývoj a vzdělávání (PO 2, PO 3) OP Zaměstnanost (PO 1) b) Komunitární programy Erasmus+
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Bariéry realizace programu „Yes, I do“ Možnost podpory a následná realizace programu nyní ve fázi vyjednávání. nemožnost realizovat program jako jeden projekt (bude nutná realizace dílčími projekty) plánované výzvy neodpovídají potřebám a cílům programu v rámci výzev OP VVV pro rok 2016 je plánována pouze jedna výzva na podporu jazykového vzdělávání (nízká alokace, okruh příjemců a žadatelů omezen) výzvy na sebe tematicky ani časově nenavazují ochota zapojení aktérů do programu