Mgr. Renáta Davidová.  Hrací plocha je rozdělena do 2 sloupců, které představují různé kategorie otázek.  Každé otázce ve sloupci je přiřazeno bodové.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Bc. Alena Machová.
Hra ke zopakování či procvičení učiva, nebo test k ověření znalostí Výrazy ‒ vyjádření neznámé ze vzorce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R12_ Měřítko TEMA: Matematika 7. ročník.
Rovnice a nerovnice Soustavy rovnic VY_32_INOVACE_RONE_04.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
EU_62_A_sada 2_18_M_Termínovaný vklad_Duch
Daňová evidence STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Složené úrokování Tematická oblast
Mocniny, odmocniny, úpravy algebraických výrazů
K o u l e Popis tělesa Výpočet povrchu Výpočet objemu Části koule
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Objem a povrch kvádru a krychle
Slovní úlohy o společné práci
ŠKOLA: Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna,
Lineární funkce - příklady
Opakování na 3. písemnou práci
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
Opakování na 4.písmenou práci 6.ročník
Grafické řešení lineárních rovnic
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název prezentace (DUMu): Jednoduché úročení
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Opakování na 4. písemnou práci
Hustota-výpočet objemu
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
10.11 – Vietovy vzorce, iracionální rovnice
zpracovaný v rámci projektu
Jméno autora:  Marie Roglová Škola:  ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
Vzdělávací oblast: MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE
Poměr v základním tvaru.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
4.1 – 4.3 Lineární nerovnice i jednoduchý podílový tvar
2.2 Kvadratické rovnice.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
MATEMATIKA Poměr, úměra.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Kvadratické nerovnice
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Slovní úlohy o společné práci stejný čas
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
MATEMATIKA Druhá písemná práce a její analýza.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu pevných látek
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_21-01
Rovnice základní pojmy.
Příprava na 1. čtvrtletní písemnou práci
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Hustota-výpočet objemu
Slovní úlohy o společné práci
Teorie chyb a vyrovnávací počet 1
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Lomené výrazy (2) Podmínky řešitelnost
Poměr v základním tvaru.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Užití mocnin a odmocnin ve slovních úlohách II.
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Seminář o stavebním spoření
MATEMATIKA Lineární rovnice s neznámou ve jmenovateli.
MATEMATIKA Lineární rovnice - procvičování.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Slovní úlohy o společné práci − 3
Opakování na 4.písemnou práci
Transkript prezentace:

Mgr. Renáta Davidová

 Hrací plocha je rozdělena do 2 sloupců, které představují různé kategorie otázek.  Každé otázce ve sloupci je přiřazeno bodové ohodnocení dle obtížnosti:  100 bodů = 60 sekund na vyřešení úlohy  200 bodů = 90 sekund na vyřešení úlohy  300 bodů = 120 sekund na vyřešení úlohy  400 bodů = 150 sekund na vyřešení úlohy  500 bodů = 180 sekund na vyřešení úlohy

 Hráč si dle svého uvážení vybírá otázky různých témat a obtížností.  Při kliknutí na vybrané políčko se zobrazí tematická oblast.  Hráč otázku příjme anebo přenechá spoluhráči.

 Jestliže si hráč zvolí otázku a neví si rady, má možnost za hru 1 krát využít nápovědu.  Budou mu zapůjčeny matematicko-fyzikální tabulky.  Mínus 50 bodů  Např. vyberu si otázku za 100 bodů použiju nápovědu během tahu získám 100 – 50 = 50 bodů

 Nevyřeší-li hráč otázku vůbec, má možnost zobrazit si správný výsledek (řešení úlohy).  Nezíská tak žádný bod.

 Ve hře jsou bonusové karty – zlatá, stříbrná a bronzová cihla.  Zlatá cihla: hráč automaticky získá plný počet bodů  Stříbrná cihla: hráč automaticky získá 1/2 bodů.  Bronzová cihla: hráč automaticky získá 1/3 bodů.

 Na závěr je tu pro hráče malé překvapení.  Hráč má možnost získat dvojnásobek získaných bodů.  Úlohu řeší oba hráči.  Nejrychlejší řešitel získá bonusové body.  Maximální časový limit na vyřešení otázky je 210 sekund.

 Přesuneme se do počítačové učebny.  Rozdělíme se do dvojic.  Body si budeme zapisovat do formuláře.

Algebraické výrazy Počítáme Rovnice a nerovnice Definujeme Slovní úlohy Finanční matematika Číselné množiny Funkce Stereometrie - tělesa Překvapení za závěr

Algebraické výrazy Je dán výraz 4x x + 9 = ( - ) 2 Jaké hodnoty doplníte do červených polí?

Slovní úlohy Otci je 48 let, synovi je 21 let. Určete před kolika lety byl otec desetkrát starší než syn.

Číselné množiny Švadlena odhadla počet metrů látky v balíku asi na 25 metrů. Zjistila, že může beze zbytku nastříhat látku buď na kostým po 360 cm, šaty po 210 cm nebo haleny po 180 cm. Kolik látky bylo skutečně v balíku v metrech ?

Stereometrie - tělesa V bazénu tvaru kvádru je 150 m 3 vody. Určete rozměry dna, je-li hloubka vody 2,5 m a jeden rozměr dna je o 4 cm větší než druhý.

Rovnice a nerovnice Doplňte následující tvrzení: „Součin 2 a více lineárních výrazů je menší rovno nule pokud...”

Finanční matematika Vysvětlete význam proměnné p v následujícím vzorci (z praktického hlediska) a zkratku p.a.

Funkce Který z následujících předpisů není funkcí a proč? f 1 : y = x 2 f 2 : x = y 2

Vložili jste si na termínovaný účet na 14 dní Kč. Banka úročí každých 14 dní po vložení hotovosti. Kolik Kč budete mít na účtu po pátém 14-ti denním zúročení, pokud je úroková míra 2,8 % p. a.

Algebraické výrazy 4x x + 9 = (2x - 3) 2 a 2 - 2ab + b 2 = (a - b) 2 a 2 - 2ab + b 2 = (a - b)*(a - b)

Slovní úlohy Jedná se o jednoduchou lineární rovnicí, kde jako neznámá vystupuje čas (t). Věk otce musí být 10 krát větší než syna. Od současného věku otce i syna odečtu čas t.

Číselné množiny Jestliže jde látka nastříhat na kostýmy po 360 cm, počet takto nastřižených kusů látky musí násobek 360. Totéž platí pro nastříhání látky na šaty po 210 cm a haleny po 180 cm. Hledáme společné násobky 180, 210 a 360. Určíme n(180,210,360).

Stereometrie - tělesa Objem bazénu V = 150 m 3 Hloubka bazénu c = 2,5 m Šířka dna bazénu a = x m Délka dna bazénu b = (x + 4) m Normovaný tvar kvadratické rovnice. Pro řešení využijeme Vietovy vzorce. a = 6 m b = (6 + 4) = 10 m

Rovnice a nerovnice Součin 2 a více lineárních výrazů je menší rovno nule pokud jeden výraz je menší roven nule a druhý výraz je větší roven nule.

Finanční matematika p – úroková míra Úroková míra je počet procent, podle nichž se k počátečnímu vkladu připočítají úroky. p.a. – roční úroková míra Používá se při vyjádření úrokové sazby, která je vypočítávána v procentech pro období jednoho roku.

Funkce f 1 : y = x 2 f 2 : x = y 2 Definice funkce: Předpis, podle kterého je každému x náležícímu do množiny A (definiční obor) přiřazeno právě jedno číslo y.

J 0 = Kč p = 2,8 % p. a. n = 5 zúčtovacích období J 5 = ?