Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/21.1713 Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: Datum:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_52_INOVACE_ZE.8.67 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
Advertisements

Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.8.71 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Průmysl.
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.8.69 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
REGIONÁLNÍ ANALÝZA PRŮMYSL 4
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_114.
Ten dělá to a ten zas tohle
Sekundární sektor Průmyslová výroba.
Název Průmysl – funkce a rozdělení Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Společenské a hospodářské prostředí
Zpracovatelský průmysl
ZPRACOVATELSKÝ PRŮMYSL
Společenské a hospodářské prostředí
Průmysl Složka socioekonomické sféry – zabývá se produkcí výrobků
ENERGETIKA A TĚŽKÝ PRŮMYSL
SVĚTOVÁ PRŮMYSLOVÁ VÝROBA Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
SVĚTOVÁ PRŮMYSLOVÁ VÝROBA
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
Sekundární sektor Průmyslová výroba ČR.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: Datum:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Eva Písková Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_29_Vývoj hospodářství ČR Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Evropy2 Ověření ve výuce: Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Evropy2 Ověření ve výuce: Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země2 Ověření ve výuce:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Státy Evropy1 Ověření ve výuce: Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země2 Ověření ve výuce:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Evropy2 Ověření ve výuce: Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: 9.C.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Evropa Ověření ve výuce: Třída: Datum:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: 9.C.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Evropa Ověření ve výuce: Třída: Datum:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země1 Ověření ve výuce:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: Datum:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Evropy2 Ověření ve výuce: Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Evropy2 Ověření ve výuce: Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země1 Ověření ve výuce:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Evropy2 Ověření ve výuce: Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: 9.C.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Evropy1 Ověření ve výuce: Třída:
Hana Sedláčková. NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Černčice, okres Náchod AUTOR: Hana Sedláčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_16_Průmysl ČR TEMA: ČR ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země1 Ověření ve výuce:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země1 Ověření ve výuce:Třída:6.C.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země2 Ověření ve výuce:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země1 Ověření ve výuce:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Sekundární sektor Průmyslová výroba.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Zpracovatelský průmysl
zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
Které suroviny jsou obnovitelné a neobnovitelné:
Průmyslová výroba Z čeho je vyrobena učebnice, které suroviny potřebujeme, které obory průmyslu? Struktura průmyslu Průmysl se dělí na tři odvětví: 1.
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: Datum: (nutno poznamenat v TK)

SVĚTOVÁ PRŮMYSLOVÁ VÝROBA Předmět: zeměpis Ročník: 9. Anotace: Prezentace, která poskytuje informace o průmyslové výrobě, jejím významu a odvětvích. Klíčová slova: průmysl, lokalizační činitel, odvětví, obor, průmyslový produkt, průmyslová revoluce, vědecko- technická revoluce Jméno autora (vč. titulu): Mgr. Jiří Petrák Škola – adresa: ZŠ v Jemnici,p.o nám. Svobody Jemnice

PRŮMYSL je významným odvětvím světového hospodářství průmyslové výrobky využívá člověk k práci, v domácnosti i ve volném čase průmysl velmi rychle zavádí do výroby vědecké objevy a technické vynálezy nové výrobky tak stále více ulehčují lidem život

PRODUKTY KONEČNÉ SPOTŘEBY: automobil, dětská kniha, počítač… PRODUKTY K ZÍSKÁVÁNÍ SUROVIN: tanker, potrubí, těžební věž… PRODUKTY PRO PRŮMYSL: soustruh, frézka, vrtačka… PRODUKTY PRO ZEMĚDĚLSTVÍ: traktor, kombajn, pluh… PRODUKTY ZAJIŠŤUJÍCÍ FUNKCI SLUŽEB: školní tabule, operační stůl, počítačka bankovek…

PRŮMYSL v průmyslu pracuje zhruba ¼ ekonomicky aktivního obyvatelstva těchto zhruba 550 mil. obyvatel vyprodukuje 80% celkové hodnoty výroby světového hospodářství

PARNÍ STROJE (1894) obr.č.1

Vývoj průmyslu konec 18. století = průmyslová revoluce - rychlé šíření průmyslu (začalo v Anglii), které mělo za důsledek změny v životě lidí i změnami v charakteru krajiny 70. léta 20. století = vědecko-technická revoluce - zavádění zcela nových technologií a zvýšené využívání vědy v průmyslu, zcela změnilo postupy a vývoj průmyslu

montážní hala (19.stol) obr.č.2

montážní hala (2.pol. 20. stol.) obr.č.3

lokalizační faktory (činitelé) jsou předpokladem pro vznik a rozvoj průmyslu jsou to: poloha, zdroje surovin a energie, voda, pracovní síla a kvalifikované vzdělání, doprava, odbyt výrobků, životní prostředí, finance, velikost území, životní prostředí

Průmysl se dělí na průmyslová odvětví a průmyslové obory: Základní dělení: těžební průmysl - těžba surovin a paliv zpracovatelský průmysl - zpracování surovin získaných těžebním průmyslem nebo surovin, které získává zemědělství

odvětví těžkého průmyslu 1/ strojírenství a obrábění kovů 2/ elektrotechnický průmysl - výroba elektrických zařízení, přístrojů, kabelů 3/ hutnictví železa a neželezných kovů 4/ těžební průmysl - těžba paliv a rud 5/ elektroenergetika - výroba elektrické energie a technologického tepla 6/ chemický průmysl a petrochemie - rafinerie ropy, výroba plastů 7/ průmysl stavebních hmot

odvětví lehkého průmyslu 1/ potravinářský průmysl 2/ oděvní průmysl 3/ obuvnický průmysl 4/ kožedělný průmysl 5/ nábytkářský průmysl 6/ papírenský a polygrafický průmysl 7/ farmaceutický průmysl 8/ spotřební strojírenství vyrábí převážně spotřební předměty - také se někdy nazývá spotřební průmysl

Úkoly: 1.Doplň ke každé skupině průmyslových produktů minimálně tři další příklady. 2.Vysvětli pojmy robotizace, mechanizace, automatizace. 3.Které země dnes stojí v čele technického pokroku.

Zdroje informací a fotografií Obr. č.1 F.A. Brockhaus, Berlin und Wien. Dampfmaschinen2 brockhaus.jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Public domain z WWW:. Obr. č.2 unbekannt; upload by sidonius. Bild Maschinenhalle Escher Wyss 1875.jpg. [online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Public domain z WWW:. Obr. č.3 Mixabest. KUKA Industrial Robots IR.jpg. [online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:.