Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky T.2.6 Pomocná zařízení SMV T.2.6 Pomocná zařízení SMV Obor:Autoelektrikář Ročník:3. Vypracoval:Tomáš Dolina Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
Předehřívání motoru - Toto zařízení může být použito jak pro zážehový, tak pro vznětový motor. - Systém se skládá z elektrické odporové spirály, zařazené zpravidla do hadicových spojů a ohřívající chladící kapalinu. - Zařízení může být konstruováno na napětí sítě (230V) nebo na bezpečnější napětí 24V.
Zařízení pro zážehové motory Předehřívání sacího nebo plnícího potrubí pomocí elektrického odporového tělesa. Zařízení je napájeno z elektrické sítě vozidla, od spuštění motoru až do jeho zahřátí.
Zařízení pro vznětové motory Vysoká teplota musí být dosažena v okamžiku vstřiku paliva, jinak nemůže dojít k jeho vznícení. K ohřevu vzduchu se používají elektrická odporová topná tělesa tzv. žhavicí svíčky. Jejím úkolem je před spouštěním zvýšit teplotu vzduchu ve válci na teplotu vznícení nafty a spolupůsobit při vzněcování částeček rozpráš e-ného paliva.
Žhavící svíčka
Funkce žhavení Řídicí jednotka motoru sleduje pomocí čidla teplotu ve válci a podle této teploty určuje dobu žhavení. Proto se doba žhavení mění podle aktuálních podmínek (studený motor – delší doba žhavení a teplý motor – kratší doba žhavení).
Kontrolka žhavení Činnost je signalizována kontrolkou oranžové barvy, která zhasíná při dosažení předepsané teploty. Kontrolka může také signalizovat poruchu ve žhavení, nejčastěji vadné žhaviče. Závady se vyhledávají pomocí diagnostiky.
Kontrolka žhavení
Střední průmyslová škola Uherský Brod,