Rehabilitace poruch komunikace Mgr. Ivana Šemberová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA SOCIÁLNÍ U MATKY BOŽÍ JIHLAVA
Komunikace ve zdravotnictví – potřeba kontaktní sestry Konference nadačního fondu Porozumění Mgr. Alena Šmídová.
Název SŠ: Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.107/1.500/ Název projektu: Moderní škola Předmět:Český.
Řeč, jazyk, mluva.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Úvod do umělé inteligence
Slovníček pojmů Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství
Akreditační standardy pro primární péči Bohumil Seifert Setkání auditorů
a jeho využití u klientů po CMP
Lidská komunikace.
Komunikace citů „Každý se může rozzlobit – to je snadné. Avšak rozzlobit se na toho pravého člověka, tou pravou mírou, v ten pravý čas, z toho pravého.
Narušená komunikační schopnost PaedDr
Dominik nedzbala Svět TECHNIKY A JÁ Můj pohled na věc
Komunikace s dětským pacientem
Neverbální komunikace
Specifika zpracování vzdělávacích obsahů vyučovacích předmětů: Čtení – globální a analyticko–syntetická metoda – vzhledem k vícečetnému postižení bylo.
Komunikační dovednosti
Charakteristiky zdravé komunikace
Obrana proti působení stresu a budování vlastního sebevědomí
Anotace: Výklad spojený s diskusí JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_20_OSZV_ON Ročník: I. Vzdělávací.
Jitka Navrátilová, PhD..  Přímá práce v rodině – home visiting (nástroj podpory rodiny.  Profesionální, či poloprofesionální pomoc rodině.
KOMUNIKACE OLGA BÜRGEROVÁ. CÍLE:  VÝZNAM PRVNÍHO DOJMU  UMĚT NAVÁZAT KONTAKT.
Reminiscenční terapie
Patologie mluvní komunikace v sociální interakci
Alternativní a augmentativní komunikace
KOMUNIKACE S KLIENTEM MENTÁLNĚ RETARDOVANÝM
Definice a vlastnosti Typy sociálních institucí Hodnoty a normy
KOMUNIKACE OLGA BÜRGEROVÁ.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_3.1.4.
Poradenství pro zdravotně postižené Pojetí a přínos kurzu Anna Kučerová.
Zahradní terapie Jabok ZS 2014 VK.
Zdravotnický asistent, první ročník Komunikace Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, , Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_KOMUNIKOVÁNÍ_P2.
Hamzova odborná léčebna pro děti a dospělé Luže – Košumberk
VÝVOJOVÁ DYSFÁZIE složitý multifaktoriální problém
Klenková, Gajzlerová, Girglová, Sychrová 2011, MU Projekt FRVŠ
Specifické metody SP LS 2014
Technika mluveného projevu Přednáška: pondělí 16:40–18:15 (6 týdnů) Seminář: pátek (2 skupiny) Zápočet: aktivní práce v semináři.
Hlasová hygiena Prevence vzniku hlasových vad
Zásady efektivní komunikace
Diagnostické metody ve speciální pedagogice - Diagnostika SPU v dospělosti Kristýna Balátová.
SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE KAPITOLA 10. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Pedagogická komunikace
Prvá študentská vedecká konferencia v odbore špeciálna pedagogika a liečebná pedagogika ŠTUDENT NA CESTE K PRAXI Analýza podpůrných opatření a poradenských.
centrální porucha zpracování řečového signálu
SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE KAPITOLA 1. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE KAPITOLA 8. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Podpora logopedické prevence v předškolním vzdělávání v roce 2013.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Logopedie Speciální pedagogika zabývající se osobami s narušenou komunikační schopností.
Anotace Aneb o dorozumívání  Slovo cizího původu, které znamená 1. Spojení - veřejné dopravní prostředky a veřejnou dopravu ( silnice, dráha) 2. Dorozumívání.
Asertivita ve sportu doc.PaedDr. Marie Blahutková, Ph.D.
Standardy ve zdravotnictví „Nadstandard“ (x) spoluúčast Leoš Heger, PSP,
Poruchy komunikace u pacientů po neurotraumatech
Komunikace Mgr. Vladimír Velešík.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Logopedická péče o dospělé osoby se SPŘ
Mezilidské vztahy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Reminiscenční terapie
VY_32_INOVACE_03_Věcné učení_03_8. ročník_Adresa školy
Násilná osoba aneb co s ní
Mezilidské vztahy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu
SPECIFICKY NARUŠENÝ VÝVOJ ŘEČI
Ekonomika českého zdravotnictví
Speciální andragogika 3 - Diagnostika SPU v dospělosti
STYL PROJEVŮ MLUVENÝCH A PSANÝCH
Alternativní augmentativní komunikace
SOCIÁLNÍ PSYCHOLOGIE Sociální komunikace.
Transkript prezentace:

Rehabilitace poruch komunikace Mgr. Ivana Šemberová

Umíme mluvit Existují na planetě Zemi jiní tvorové, kteří umí mluvit? Existují na planetě Zemi jiní tvorové, kteří umí mluvit? Mluvená řeč = specificky lidská činnost Mluvená řeč = specificky lidská činnost

Slovo – nejmocnější nástroj, který jako lidé máme

Slovo není jen zvukem anebo psaným symbolem

Slovo je síla, kterou máme k vyjadřování

Slovo je síla, kterou máme ke komunikaci

Slovo je síla, kterou máme k přemýšlení

Slovo je síla kterou máme k vytváření situací v našem životě

Člověk se naučí mluvit jen od druhého člověka a pobytem ve společnosti dalších lidí

Vize rehabilitace poruch komunikace pomocí dokonalejších komunikátorů, počítačových programů androidů není smysluplná. Nelze odezírat nastavení mluvidel a polohy jazyka Nelze odezírat nastavení mluvidel a polohy jazyka Chybí zvuk a melodie lidského hlasu, včetně emocí, empatie a navázání očního kontaktu Chybí zvuk a melodie lidského hlasu, včetně emocí, empatie a navázání očního kontaktu Terapeutem poruch komunikace vždy lidská bytost Terapeutem poruch komunikace vždy lidská bytost

Specificky lidský projev – mluvená řeč Je silně spojena Je silně spojena s emocemi s emocemi Na základě potřeby vyjádření emocí řeč vznikla Na základě potřeby vyjádření emocí řeč vznikla Přístroje nevyjadřují a nerozumí emocím Přístroje nevyjadřují a nerozumí emocím

Všechny metody, způsoby, terapeutické školy směřují stále k vybavení, stimulaci, obnově spontánní verbální řečové produkce k vybavení, stimulaci, obnově spontánní verbální řečové produkce rozumění lidské řeči druhých osob rozumění lidské řeči druhých osob pojmenování předmětů, jevů, událostí pojmenování předmětů, jevů, událostí opakování opakování procesů čtení a psaní procesů čtení a psaní a stále směřovat budou a stále směřovat budou

Nejúčinnější je terapie Na základě pozitivních ( sporadicky i negativních) emocí Na základě pozitivních ( sporadicky i negativních) emocí V kratším časovém úseku několikrát za den – v České Republice hradí pojišťovny u lůžkových pacientů pouze 1 výkon 1x za den V kratším časovém úseku několikrát za den – v České Republice hradí pojišťovny u lůžkových pacientů pouze 1 výkon 1x za den

Jednání o vyjmutí logopedie z terapií hrazených ZP !?

Nedostačující povědomí odborné veřejnosti o možnostech logopedické intervence a terapie – vyčkávání, jestli pacient nezačne mluvit spontánně Pomocí edukace blízkých osob (nejlepší coterapeuti) lze zahájit terapii komunikace ihned

Když si dva nerozumí Když si dva nerozumí Ztratíme -li bohatství, neztratíme nic. Ztratíme -li bohatství, neztratíme nic. Ztratíme - li zdraví, přijdeme o hodně. Ztratíme - li zdraví, přijdeme o hodně. Ztratíme-li schopnost mezilidské komunikace, přijdeme úplně o všechno. Ztratíme-li schopnost mezilidské komunikace, přijdeme úplně o všechno.

Mí logopedi mi rozumějí

Děkuji Vám za vaši dnešní výdrž, trpělivost a pozornost Mgr. Ivana Šemberová