Slovní úlohy – procvičování 1. 6) Z odlitku byly zhotoveny tři součástky. Na první byla spotřebována polovina odlitku, na druhou dvě třetiny zbytku a.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slovní úlohy řešené rovnicí
Advertisements

Tabulka funkce: V balíku je šest lahví kofoly. Jedna stojí 25 Kč. Sestav tabulku závislosti celkové ceny na počtu zakoupených lahví z jednoho balíku kofoly.
Tvorba výrazů s proměnnou
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Slovní úlohy řešené rovnicí - 1
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Slovní úlohy o společné práci
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Slovní úlohy řešené rovnicí nebo soustavou Patnáctiminutovka
Slovní úlohy Obr. 1 (řešené pomocí rovnic) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radomír Macháň. Dostupné z Metodického.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Slovní úlohy (s procenty v zadání řešené pomocí rovnic)
Násobení a dělení desetinných čísel
Procvičování učiva 5. roč. – 2. pololetí I.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Slovní úlohy se zlomky - řešte následující slovní úlohy samostatně
TROJČLENKA.
Slovní úlohy řešené rovnicemi
Troj č lenka Ing. Kamila Kočová Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Slovní úlohy Dělitelnost
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Výrazy Výrazy s proměnnými Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
SLOVNÍ ÚLOHY řešené pomocí lineární rovnice MATEMATIKA 8.ročník Zdeňka Šetková ZŠ Masarykova 1289 Ostrov Klíčová slova: s lovní úloha, rovnice, řešení,
3.3 SLOVNÍ ÚLOHY - lineární rovnice Mgr. Petra Toboříková.
Přirozená čísla – slovní úlohy Výukový materiál pro 6.ročník Autor materiálu: Mgr. Martin Holý Další šíření materiálu je možné pouze se souhlasem autora.
MATEMATIKA Lineární rovnice ve slovních úlohách I.
Slovní úlohy s procenty VY_42_INOVACE_18_01. Opakování - procenta Doplň: Základ je % % %
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICÍ (s procenty) % 0,01 setina Prezentace je zaměřená na výklad a procvičení slovních úloh s procenty, které řešíme rovnicí. Autor:
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Jednoduché slovní.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika Autor: Mgr. Martina Durinová SLOVNÍ ÚLOHY.
SČÍTÁNÍ, ODČÍTÁNÍ NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Opakování na 3.písmenou práci 6.ročník
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
VY_32_INOVACE_07M_Zlomek, výpočet více částí z celku - 3
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Užití aritmetického průměru ve slovních úlohách
Řešení slovních úloh rovnicemi
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
ANOTACE Materiál je určen pro žáky 4. ročníku, je určen k procvičování učiva. Materiál obsahuje prezentaci s učivem o zlomcích. Doplněno řešením. Žáci.
Rovnoběžníky a jejich vlastnosti
Řešení slovních úloh rovnicemi
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_20 Slovní.
Opakování 2. písemná práce
3.7 SLOVNÍ ÚLOHY vedoucí na soustavy lineárních rovnic
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY_32_INOVACE_25_MATEMATIKA 3. ROČNÍK ZŠ TÉMA:
Slovní úlohy na společnou práci
Slovní úlohy o společné práci
Opakování na závěrečnou písemnou práci 7.ročník
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
SČÍTÁNÍ, ODČÍTÁNÍ NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
Slovní úlohy na soustavy rovnic
M-Ji-CU053-Slovni_ulohy_se_zlomky
Slovní úlohy na procenta
VY_32_INOVACE_10 10 KP slovní úlohy autor: Miroslav Ševčík
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Transkript prezentace:

Slovní úlohy – procvičování 1

6) Z odlitku byly zhotoveny tři součástky. Na první byla spotřebována polovina odlitku, na druhou dvě třetiny zbytku a třetí vážila pět kg. Kolik vážil celý odlitek? 7) Součet pěti po sobě jdoucích čísel je 40. Která jsou to čísla? 8) Dvě stě krabic bylo narovnáno tak, že v první řadě bylo o 13 krabic více než ve druhé, a ve druhé o 20% více než ve třetí. Kolik krabic bylo v jednotlivých řadách? 9) Celková výměra zahrad je 864 m². První zahrada je o 60 m² menší než trojnásobek druhé zahrady. Jakou výměru mají jednotlivé zahrady? 5) Tři dělníci začistili za týden odlitků. První v nich pracoval v normě, druhý začistil o 100 odlitků více a třetí udělal o polovinu méně než druhý. Jaká byla norma? 10) V ΔABC je velikost úhlu α o 12° menší než úhel β, úhel γ je čtyřikrát větší než úhel α. Jakou mají úhly velikost? 1) Turisté ušli za tři dny 45 km. Druhý den ušli dvakrát více než první den. Třetí den o pět km méně než druhý den. Kolik km ušli za jednotlivé dny? 2) Do teplárny přivezli uhlí. Hned první den spotřebovali polovinu z dovezeného množství, druhý den tři osminy a na třetí den zbylo 120 tun. Kolik tun uhlí dovezli do teplárny? 3) Cyklisté ujeli po horách za pět dní 135 km a to tak, že každý následující den ujeli o tři km více. Kolik km ujeli třetí den? 4) Pěti těžkotonážními vlaky se odveze náklad jako deseti normálními vlaky. Jaká je hmotnost těžkotonážního vlaku, je-li o tun těžší než normální vlak?

11) Petr, Jan a Ivan našetřili Kč. Jan má o polovinu více než Petr a Ivan dvakrát více než Jan. Kolik Kč našetřil každý z nich? 16) Turisté se vydali na výlet. 25% cesty šli polní cestou, 3/8 cesty lesem a zbývajících 9 km podél řeky. Kolik km ušli? 12) Ve skladu je žárovek. Do prvního obchodu bylo odvezeno o 600 žárovek více než do druhého a do druhého o 300 méně než do třetího. Kolik žárovek bylo rozvezeno do jednotlivých obchodů? 17) V podniku pracuje 144 zaměstnanců. Žen je o 20% méně než mužů. Kolik je žen a kolik mužů. 13) Jestliže stranu čtverce zvětšíme o polovinu, bude jeho obvod o 24 cm větší než původní. Jaká je strana čtverce? 18) Můstek přes říčku je podepřen kůly. Každý kůl je zasazen 80 cm v zemi, 35% jeho délky je ve vodě a nad vodou jsou 2/5 jeho délky. Jak dlouhý je kůl, kolik cm je nad vodou? 14) Cena jednoho metru látky se zvýšila o 40 Kč, takže tři metry za novou cenu byly o 60 Kč levnější než čtyři metry za původní cenu. Jaká byla původní a jaká nová cena látky? 19) Žáci na výletě ušli za tři dny 65 km. První den ušli dvakrát tolik jako třetí den. Druhý den ušli o 10 km méně než první den. Kolik ušli každý den? 15) V obchodě utržili za čtyři týdny Kč. První a třetí týden byla tržba stejná, druhý týden o 10% vyšší než první týden a čtvrtý týden o 5% nižší než první týden. Kolik Kč utržili v jednotlivých týdnech? 20) Písemnou zkoušku psalo 37 žáků, nikdo neměl pětku. Jedniček bylo dvakrát více než čtyřek, dvojek bylo o šest více než jedniček. Trojek bylo 11. Kolik bylo jedniček, dvojek a čtyřek?