Úskalí v diagnostice stavu sluchu pomocí kmenových evokovaných potenciálů u nejmenších dětí Weberová,P., Lejska,M., Havlík, R., Bártková, E. AUDIO-Fon.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Transparentní akustická ochrana SGG Stadip Silence
Advertisements

EVOKOVANÉ POTENCIÁLY jako diagnostický nástroj
Akustika - zvuk, hlasitost, intenzita
Otoakustické emise, ing. Petr Doleček 5. Celostátní odborná konference audiologických sester.
Ultrazvuk, infrazvuk Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Poruchy sluchu praktický přístup
Veličiny pro hodnocení zvuku
Vlastnosti zvuku Iva Garčicová,
SCREENING SLUCHU PO 6 LETECH
NRL pro měření a posuzování hluku v komunálním prostředí
autor: Boháčová Eva spoluautorky: Suchánková Iva, Slaviková Mária
FYZIKÁLNÍ VELIČINY Co a jak měříme?
Audiologická problematika senia
Kvalita sluchu - centrální poruchy zpracování sluchového signálu
Akustika lidského těla
Sluchové vnímání a jeho fyziologie, patologie sluchového analyzátoru, klasifikace sluchových vad, vlastnosti zvuku.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
QT intervaly – metody detekce konce T vlny Jitka Jirčíková.
Zvuk.
ŠÍŘENÍ A PŘENÁŠENÍ CHYB A VAH
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Audio Josefína Čadská 4.A.
Ultrazvuk Tomáš Vaculík.
Screeningové vyšetření sluchu u novorozenců
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Hlasitost zvuku, hluk a ochrana před ním
Úvod do biomedicínské informatiky
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Evokované potenciály - SEP, MEP
Ohmův zákon akustiky Δx=c Δt ρc=Z … akustická impedance.
Screening sluchu u nejmenších dětí a jednostranný defekt M. Lejska Hradec Králové
Hodnocení kompenzovaného sluchu u nejmenších sluchove postižených detí Lejska, M., Havlík,R., Smisitelová,J, Jíra, T.
Korekce lehké oboustranné senzorineurální vady sluchu Bártková,E., Lejska,M., Havlík,R., Weberová, P. AUDIO-Fon centr. Brno 2007.
Patofyziologie poruch a vad sluchu systematika. Systematika patofyziologie poruch sluchu I. vývojová existence vady sluchu congenitální (vrozený) II.
Spektrální analýza v hodnocení kvality hlasu Celostátní foniatrický seminář Brno
Hlasové pole P. Weberová Celostátní foniatrický seminář Brno
Kompenzace sluchových vad nejmenších dětí sluchadly Havlík, R.,Lejska, M., Bártková, E., Weberová, P. Co nového za 10 let (2002 – 2012) 23. celostátní.
VRA = Visual Reinforcement Audiometry Smisitelová, J., Lejska, M., Havlík, R., Jíra, T. AUDIO-Fon centr. Brno Praha
Problematika vyšetření sluchu u mnohočetně vrozeně postižených dětí Lejska,M., Havlík,R., Bártková,E., Weberová, P., Vacuška,M* AUDIO-Fon centr. Brno AUDIO-Fon.
Úskalí korekce sluchové vady u nejmenších dětí XX.celostátní foniatrické dny E.Sedláčkové a 7. česko-slovenský foniatrický kongres Liberec,
Auditory neuropathy kazuistika M. Lejska AUDIO-Fon centr Brno.
DSI – Dysphonia Severity Index Lejska,M., Bártková,E., Havlík,R.,Weberová,P.,Frostová, J. Audio-Fon centr. Brno.
Vyšetření sluchu u nejmenších dětí
Screening sluchu u nejmenších dětí a jednostranný defekt
Problematika hluku z pohledu audiologie
Doc MUDr Mojmír Lejska. CSc., MBA
Korekce lehké vady sluchu
Možnosti vyšetření sluchu nejmenších dětí pomocí ABR Limity BERA
Diagnostika sluchových vad
Korekce velmi těžkých senzorineurálních vad sluchu
12. Česko-Slovenský foniatrický kongres Praha 2014
Vyšetření sluchu u nejmenších dětí
Korekce sluchové vady u nejmenších dětí
Korekce lehké vady sluchu
Zvuk, šíření zvuku, zdroje zvuku
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_31_01_péče o sluch a zrak.
Principy korekce těžkých sluchových vad
Vyšetření sluchu u nejmenších dětí
Slúchadlá, ich výber a nastavenie
Sluchový Analyzátor.
Hudební akustika Mgr. Petr Kalina, Ph.D
Doc MUDr Mojmír Lejska. CSc., MBA
P1 latency is a bio-marker of central auditory development in children with hearing impairment Michael Dorman Arizona State University, USA.
Bártková,E., Lejska,M., Weberová,P., Havlík, R., AUDIO-Fon centr. Brno
DSI – Dysphonia Severity Index
Pedagogická diagnostika Možnosti a typy diagnostiky
Fyzika – Zvuk.
Mgr. Jan Ptáčník - GJVJ - 2. ročník - Fyzika
Vlnění šíření vzruchu nebo oscilací příčné vlnění vlna: podélné vlnění.
Transkript prezentace:

Úskalí v diagnostice stavu sluchu pomocí kmenových evokovaných potenciálů u nejmenších dětí Weberová,P., Lejska,M., Havlík, R., Bártková, E. AUDIO-Fon centr. Brno Liberec 2009

Klíčová pozice ošetřujícího foniatra  Diagnostika vad sluchu u nejmenších dětí  Korekce vad sluchu u nejmenších dětí  Centrální koordinační role

Východisko  Základním typem vyšetření stavu sluchu u těžce sluchově postižených dětí je objektivní měření kmenových evokovaných potenciálů BERA (ABR).

Úskalí metody  vyšetření není frekvenční  je nepřesné ve vysokých intenzitách stimulace  nelze diferencovat stav sluchu při postižení centrálních struktur

Úskalí metody  vyšetření není frekvenční  je nepřesné ve vysokých intenzitách stimulace  nelze diferencovat stav sluchu při postižení centrálních struktur

Úskalí metody: vyšetření není frekvenční  Sluchová buňka je jedinou částí těla, která dokáže měnit mechanickou akustickou energii na energii tzv. bioelektrickou  Je nutno mít takový akustický stimul, který by vytvářel právě „jednotkové“ množství bioelektrické energie  Hodnocení je vždy prováděno metodou zprůměrnění

Zdroj akustické stimulace klik = frekvenčně nespecifikovaný krátký zvuk Graficky klik v BERA Hortmann:

Úskalí metody: vyšetření není frekvenční  známe prahovou odpověď  je všeobecně přijímáno, že energie kliků je nejlépe zpracována sluchovým epitelem v oblasti kolem 2000 Hz  oblasti do 1 kHz a nad 4 kHz nejsou diferencovatelné

Chlapec 3r,2m; Nitroušní vada sluchu práh 50/60 dB

Aplikace AR (Auditory Response)  Velká snaha o nalezení řešení tohoto problému (Notch- Noise ABR, Filtred Click ABR,Frequency-Specific ABR, SSEP (ASSR), Auditory Middle Latency Response (AMLR).  Nelze překročit elektrofyziologické zákonitosti: („jednotkový biopotenciál“), rychlá změna (repetice) a ani způsob zpracování zprůměrněním (averaging),  proto je výsledkem těchto metod vždy tzv. estimated audiogram (odhadovaný), který vzniká na základě matematické korekce.

Úskalí metody  vyšetření není frekvenční  je nepřesné ve vysokých intenzitách stimulace  nelze diferencovat stav sluchu při postižení centrálních struktur

Úskalí metody: je nepřesné ve vysokých intenzitách stimulace  vybavitelnost pozitivní BERA odpovědi je o to přesnější, oč lepší je stav sluchu vyšetřovaného  moderních přístrojů ohraničena vnitřními limity (90/95 dB)

Dívka, vy 2r2m; nevývin vnitřního ucha

Dívka, vy 2r1m; těžká nitroušní vada sluch

Dívka, vy 2r2m; nevývin vnitřního uchaDívka, vy 2r1m; těžká nitroušní vada sluch

Úskalí metody  vyšetření není frekvenční  je nepřesné ve vysokých intenzitách stimulace  nelze diferencovat stav sluchu při postižení centrálních struktur