Informace a společnost – neverbální (nonverbální) komunikace Hana Slámová VOŠIS 2014.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
neverbální komunikace
Advertisements

Neverbální komunikace
Technická univerzita v Liberci Fakulta textilní Personální management
Vztahy mezi lidmi 7. ročník - září.
Komunikace Společenská kultura
KmK II 7 M. Hádková.
Komunikace Aktivita č.1: Člověk a svět práce Prezentace č. 6
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Seminář pracovní parta Komunikace. To podstatné Jak jste hodnoceni pro následující výběr pracovníků – docházka (dochvilnost), plnění úkolů, aktivity,
Emoce (city).
Neverbální komunikace
Ústřední pilíř sociální psychologie
OSOBNOST.
Souhrn mimoslovních sdělení, která jsou vědomě nebo nevědomě předávána člověkem k jiné osobě nebo lidem.
Neverbální komunikace
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Komunikační dovednosti
KOMUNIKACE
Anotace: Výklad spojený s diskusí JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_20_OSZV_ON Ročník: I. Vzdělávací.
Komunikace – neverbální komunikace
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Komunikace Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
KOMUNIKACE OLGA BÜRGEROVÁ. CÍLE:  VÝZNAM PRVNÍHO DOJMU  UMĚT NAVÁZAT KONTAKT.
KOMUNIKACE MEZI LIDMI Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
KOMUNIKACE V..
NEVERBÁLNÍ KOMUNIKACE
Interpersonální přitažlivost
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Co je to komunikace Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Agrese.
KOMUNIKACE OLGA BÜRGEROVÁ.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_3.1.4.
– Nonverbální komunikace. Podávání ruky Dlan ě nahoru, dol ů Leklá ryba Mocenská ruka – drti č „normální podání ruky“ Jeden už chce odejít.
PORTRÉT EN FACE (ánfas)
Zdravotnický asistent, první ročník Komunikace Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha.
VY_32_INOVACE_08/3/1 Náměty pro výuku výchovy k občanství v 6. – 9. ročníku Komunikace Mgr. Luboš Horký Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, , Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_KOMUNIKOVÁNÍ_P2.
VY_32_INOVACE_PSYM24160ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
PROFIL (pohled na hlavu ze strany)
Neverbální komunikace
NEVERBÁLNÍ KOMUNIKACE VE T Ř ÍD Ě Jarmila Bradová a Zuzana Šalamounová.
Technika mluveného projevu Přednáška: pondělí 16:40–18:15 (6 týdnů) Seminář: pátek (2 skupiny) Zápočet: aktivní práce v semináři.
Zásady efektivní komunikace
Pedagogická komunikace neverbální komunikace-gestika, mimika
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Pedagogická komunikace
SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE KAPITOLA 8. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Vliv společenského prostředí na utváření osobnosti, sociální prostředí, komunikace a socializace.
Komunikace , Brno Připravil: Ing. Jiří Leitner Garant předmětu: Ing. Vlastimil Vala CSc.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
KULTURA OSOBNÍHO PROJEVU Střední škola obchodně technická s. r. o. Mgr. Marta Fojtíková.
KOMUNIKACE a JEDNÁNÍ II. 1)Slovní a mimoslovní prostředky 2)Typologie osobnosti – a komunikace.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_8_10_ Test,komunikace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Komise TMK ČLS Komunikace a jednání Hana Šípková.
KOMUNIKACE.
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
Komunikace Mgr. Vladimír Velešík.
Mimoverbální komunikace
Sociologie pro SPP/SPR/VPL
KOMUNIKACE Zápis do sešitu
Komunikace. Komunikace – neverbální „řeč těla“ zrakový kontakt mimika gesta pohyby doteky oblečení.
PROFESE UČITELE Radek Šír.
Pedagogická komunikace 8. lekce: Proxemika
Neverbální komunikace Mimika, proxemika, gestika
Společenská výchova – Neverbální komunikace
PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Škola: SŠ, ZŠ a MŠ Karviná Autor: Bc.Balonová Soňa
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Transkript prezentace:

Informace a společnost – neverbální (nonverbální) komunikace Hana Slámová VOŠIS 2014

Vyšší odborná škola informačních služeb str. 2  Verbální komunikace  Řeč  Písmo  Paralingvistické prvky  Neverbální  Řeč těla  Řeč objektů  Řeč prostoru

Vyšší odborná škola informačních služeb str. 3  Emoce  Zájem o sblížení  Vytvoření dojmu o sobě  Ovlivnění partnera  Formalizovaná neverbální komunikace 

Vyšší odborná škola informačních služeb str. 4  Mimika  Gestika  Proxemika  Haptika  Posturologie  Úprava zevnějšku  Paralingvistika

Vyšší odborná škola informačních služeb str. 5  Charles Darwin – Vyjadřování emocí u zvířat   Paul Ekman – emocí, FACS   Druhy emocí: Pravé a hrané, primární a sekundární  Štěstí - neštěstí  Neočekávané překvapení - splněné očekávání  Strach a bázeň - pocit jistoty  Radost - smutek  Klid - rozčilení  Spokojenost - nespokojenost  Zájem – nezájem 

Vyšší odborná škola informačních služeb str. 6  Hlavní obličejové zóny  Oblast čela a obočí  Oblast očí a víček  Dolní část obličeje (tváře, nos, ústa)  FACS  překvapení (čelo)  strach (oči)  smutek (oči)  štěstí (nos)

Vyšší odborná škola informačních služeb str. 7  zaměřením pohledu  dobou výdrže  četností  sledem pohledů (na koho první)  objemem pohledů  díváním se „po očku " či přímo  pohyby očí  vráskami u kořene nosu.  Terče

Vyšší odborná škola informačních služeb str. 8  Co to jsou gesta?  Co formuje podobu a četnost našich gest:  Kulturní vlivy (gesta pro souhlas, nebo orientální gestické tance)  Etiketa určité země (podávání ruky, pozdrav...)  Etnické vlivy (italská výbušnost či švédská střídmost)

Vyšší odborná škola informačních služeb str. 9  Rozdělení gest: Vědomá a nevědomá  Smysl gest  Podtrhují slova a zesilují jejich význam - ilustrátory (gesta kvantity, kvantity, výčtová gesta)  Ukazovací gesta a příkazová gesta  Gesta pro tabu (obscénní) urážky  Technická gesta  Akustická a další...  Nejsou mezinárodně srozumitelná   Znaková řeč

Vyšší odborná škola informačních služeb str. 10  Horizontální vzdálenost  Termín "sympatická vzdálenost ",  extroverze a introverze jedince  emocionální vztah jedinců (sympatie, nenávist)  formální pozice (nadřízeným podřízený)  kultura, etnikum (rasové předsudky...)  muž - žena  dospělý – dítě  Proxemický tanec

Vyšší odborná škola informačních služeb str. 11  The Hidden Dimension  1. Intimní zóna (0 - 15/30cm) matka - dítě, milenci  2. Osobní zóna (15/ /75) manželé, limit fyzického ovládání partnera, možnost sledovat mimiku a oční zornice  3. Sociální zóna - společenská (45/75 - 1,/.20/2,10) služební styk a obchodní jednání, pocit psychického bezpečí. V našem zorném poli je celá postava partnera  4. Veřejná zóna herec na jevišti, učitel ve třídě

Vyšší odborná škola informačních služeb str. 12  Osoba v pozici vyšší nežli druhá  Osoba v pozici nižní  Vyrovnávání vzdálenosti

Vyšší odborná škola informačních služeb str. 13  Přirozená část sociálního chování, ovlivněná kulturou  Taktilní deprivace  Druhy doteků  přátelské a nepřátelské  podle dynamiky a intenzity  některé doteky mají i smluvený a formalizovaný charakter - pozdrav.

Vyšší odborná škola informačních služeb str. 14  postoje jedince  ve stoje, vsedě a vleže …….   Kompozice  posturologické echo

Vyšší odborná škola informačních služeb str. 15  Širší pojetí  Celkové prostředí, bydlení, byt, zahrada  Užší pojetí  Oblečení, vlasy, líčení, parfém  Atributy bohatství jsou …………………….

Vyšší odborná škola informačních služeb str. 16  Hlasitost  Výška tónu řeči  Rychlost řeči  Intonace - melodie řeči  Objem řeči, věcnost  Plynulost řeči, Chyby v řeči  Správnost výslovnosti, frázování…..