Střední průmyslová škola a Střední odborné učiliště Uničov, Školní 164.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VÝZNAMNÉ NEKOVY. VODÍK značka H latinský název Hydrogenium 1 1 H (1p +, 1e - ) nejrozšířenější izotop tvoří dvouatomové molekuly H 2 Obr. 1: atom vodíku.
Advertisements

Filip Leden. Historie využití vodní páry v parním stroji Základem parního stroje byl pohyb pístu v uzavřeném válci způsobený přiváděnou párou z parního¨kotle.Vylepšení.
Tepelné motory. Struktura prezentace úvod pokus otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Stroje a zařízení pro výrobu a přenos energií 3.Přednáška BW06/56 – STAVEBNÍ STROJEIng. Svatava Henková, CSc.
Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.1.18/ „Řemesla s techniky začneme od píky“ Datum vytvoření: Datum ověření ve výuce: Ročník:
Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
VY__III/2__INOVACE__213 FYZIKA Autor DUMMgr. Jarmila Borecká Datum (období) vzniku DUM Ročník a typ školy 9. ročník ZŠ praktické ŠVP„Učíme.
SPALOVACÝ MOTORY – DIESELOVÉ. OBSAH Úvod Vynález dieselového motoru
Vytápění Teplárny. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
VY_32_INOVACE_05-53 Ročník: VIII. r. IX. r. Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Fyzika Tematický okruh:Termika Téma:Teplo koná práci II.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Plně elektronické zapalování Tematická oblast:Zapalování Ročník:2. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
TEPLO A TEPELNÉ STROJE. Energie - z řeckého energia: aktivita, činnost. Ve strojírenské praxi se projevuje jako dominantní energie mechanická. Často dochází.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
VZDUCH PLYN KOLEM NÁS. VZDUCH  směs látek, které tvoří plynný obal Země – atmosféru  složení vzduchu při Zemi: dusík, kyslík, oxid uhličitý, mikroorganismy,
Ročník: 2. ročník strojírenských učebních oborů Typ šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací obor: Strojnictví Téma: Spalovací.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Rozdělení zdrojů Tematická oblast:Zdroje elektrické energie motorových vozidel.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada21 AnotaceCharakteristika,
SPALOVACÍ MOTORY. Jsou to stroje (tepelné motory), ve kterých se přeměňuje tepelná energie vzniklá hořením paliva na energii pohybovou. Palivo spalují.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 7. Odpadní vody a čistírny odpadních vod Název sady: Základy ekologie.
V LASTNOSTI PLYNŮ Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
ZÁKLADNÍ ROZDĚLENÍ MOTORU A JEHO FUNKCE Předmět: Komunikační technologie vyučující:PaedDr. Pavel Konupčík Seminární práce: Základní rozdělení motoru a.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Elektrické stroje točivé
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Tepelné motory.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Zdeněk Šmíd Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_FYZIKA_12.
ELEKTRÁRNY.
Stroje a zařízení – části a mechanismy strojů
TEPELNÉ MOTORY.
Fyzika – Tepelná elektrárna
Základy rovnovážné termodynamiky
Vlastnosti plynů.
Vypracoval: Tomáš Svrčina
Změny skupenství látky
Historie motorŮ.
Ropa.
Vzduch VY_32_INOVACE_1A_15 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
SPALOVACÍ MOTORY (HISTORIE)
Pístové spalovací motory
Střední průmyslová škola a Střední odborné učiliště Uničov, Školní 164
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
Znečištění ovzduší Obr. 1
Pracovní list k procvičení znalostí o tepelných motorech Autor
ESZS Přednáška č.4 Tepelný výpočet RC oběhu
KINETICKÁ TEORIE STAVBY LÁTEK.
Tepelné motory Autor: Mgr. Alena Víchová
6. Využívání a znečišťování vody Základy ekologie pro střední školy 1.
Tepelné stroje.
Kalorimetrie měření tepla
Změny skupenství Výpar, var, kapalnění
TEPELNÉ MOTORY.
Motor je stroj, který mění jiné druhy energie na mechanickou práci.
Mgr. Jan Ptáčník – Fyzika - Tercie
Tepelné motory Motory s vnějším spalováním parní stroj parní turbína
Vlastnosti plynů.
Neživá příroda - vzduch
Základy chemických technologií
Stlačený plyn v tlakové láhvi má při teplotě 18 °C tlak 8,5 MPa
Tepelné motory.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_18 Fyzika,
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Složení a funkce atmosféry
Základy chemických technologií
Transkript prezentace:

Střední průmyslová škola a Střední odborné učiliště Uničov, Školní 164

T EPELNÉ MOTORY mění přijatou chemickou energii v mechanickou, pracovní látka – vodní pára (parní kotel), palivo, při průchodu pracovní látky tepelným motorem se mění její tlak, teplota (klesají) a objem (roste), tzn. dochází k přeměně tepelné energie v mechanickou, která je odváděna klikovým mechanismem (pístové motory) nebo lopatkovým kolem (turbíny), tento opakující se děj se nazývá pracovní cyklus motoru.

T EPELNÉ MOTORY rozdělení podle druhu spalování paliva motory s vnějším spalováním: parní stroj parní turbína plynová turbína motory s vnitřním spalováním: spalovací motorspalovací motor: vznětový, zážehový tryskové (reakční) motory: spalovací turbínaspalovací turbína proudový motor raketový motor

P ARNÍ STROJ je pístový stroj přeměňující tepelnou energii vodní páry na energii mechanickou nejčastěji rotačním pohybem, použití: parní lokomotivy, parník, parní automobil, atd., účinnost asi 15%. [1]

P ARNÍ TURBÍNA převádí tepelnou a kinetickou energii páry na mechanický rotační pohyb přenášený na hřídel stroje, skládá se z jednoho nebo několika lopatkových kol, princip: horká pára dopadá velkou rychlostí na lopatky turbíny a uvádí ji do pohybu, použití: tepelné, jaderné elektrárny, lodní pohon, účinnost asi 35%. [2][2][3][3]

P LYNOVÁ TURBÍNA mění tepelnou energii plynů na mechanickou práci, pracovní látkou jsou plyny procházející kompresorem, poté ohřívačem a nakonec turbínou, použití: spalovací motory, letectví, raketová technika, jaderná technika, atd., účinnost do 35%. [4][4]

S PALOVACÍ MOTOR získává teplo hořením pracovní látky, přeměňuje spalováním chemickou energii paliva na mechanickou energii, rozdělení podle zapálení směsi: vznětové (naftové motory) zážehové (benzínové motory) podle pracovního oběhu: 2 – doby (1 – sání, komprese, 2 – expanze, výfuk) 4 – doby (1 - sání, 2 - komprese, 3 - expanze, 4 - výfuk) [5][5]

S PALOVACÍ TURBÍNA je plynová turbína s vnitřním spalováním, palivo prochází kompresorem, poté spalovací komorou a nakonec turbínou, spaliny předávají lopatkám turbíny svou kinetickou energii. [6][6]

P ROUDOVÝ MOTOR spaliny vycházející z motoru působí silou s opačným směrem na motor, který tím ženou vpřed, vzduch je nasáván kompresorem (stlačuje vzduch - ohřev) a následně putuje do spalovací komory (do vzduchu vstřikuje palivo), zažehnutím směsi se uvolní tepelná energie a horké plyny, vycházející ze spalovací komory, roztáčejí turbínu – tím vzniká tah motoru. [7][7]

R AKETOVÝ MOTOR není závislý na atmosférickém kyslíku, je schopen se pohybovat mimo atmosféru, může být poháněn tuhými a kapalnými palivy: tuhé: motor je tvořen spalovací komorou (naplněna palivem nebo směsí paliva a okysličovadla, které postupně odhořívá) a hnací tryskou, kapalné: motor je obvykle napájen ze dvou nádrží, v jedné je palivo a ve druhé okysličovadlo, palivo je s okysličovadlem do spalovací komory vháněno pomocí čerpadla, komora motoru přechází v rozšířenou trysku, která je poháněna spalinami. [8][8]

C ITACE 1. PANTHER. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons, GNU Free Documentation License na WWW:. 2. DR. KABOLDY, Péter. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons, GNU Free Documentation License na WWW:. 3. STARO1. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons, GNU Free Documentation License na WWW:. 4. BOATBUILDER. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons, GNU Free Documentation License na WWW: 5. AUTOR NEUVEDEN. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 6. SCHWEIß, Markus. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí GNU Free Documentation License, Creative Commons na WWW: 7. EMOSCOPES. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí Svobodné licence GNU pro dokumenty, Creative Commons na WWW: 8. NASA. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: