VLIV DOPRAVNÍHO CHOVÁNÍ OBYVATEL NA KVALITU ÚZEMNÍHO PLÁNOVÁNÍ Lenka ZAJÍČKOVÁ, Jaroslav BURIAN, Vít VOŽENÍLEK GIS v plánování.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MHD Žďár nad Sázavou nezávislé internetové stránky
Advertisements

Dopravní plán Ústeckého kraje na léta 2012 – 2016 a jeho aplikace
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Marketingový výzkum v dopravě Autobusová linka Praha - Brno
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Dopravní infrastruktura a její hodnocení
Vliv dopravy na životní prostředí z hlediska tvorby hluku a vibrací
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v.
Moderní způsob zjišťování postojů veřejnosti k veřejné hromadné dopravě osob Ing. Zdeněk Strádal.
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
Analýza vnějšího trhu práce V našich podmínkách jsou organizace v rozhodující míře závislé na zdrojích pracovních sil nacházejících se na území, z něhož.
Porovnání dopravní obslužnosti obcí v ČR a stanovení základních kritérií standardu dopravní obslužnosti obcí Úkol. č. 1F54E/044/110.
Ing. David Slavata, Ph.D. Trh nemovitostí
Charakteristické znaky MHD
VÝSLEDKY INDIKÁTORŮ V PRAZE - LIBUŠI
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
D OPRAVNÍ DOSTUPNOST Seminář z geografie dopravy Filip Chvátal.
PROGNÓZA DOPRAVY 1. Účel a cíle prognózy dopravy
Ú s t e c k ý k r a j Varnsdorf, Odbor dopravy a silničního hospodářství Dopravní obslužnost, oblast Šluknovsko Tisková konference k zahájení.
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
Integrované plány rozvoje města Ústí nad Labem Ing. Zdeněk Výborný MEPCO, s.r.o. Mezinárodní poradenské centrum obcí Thákurova Praha.
Dopravní a liniové stavby Vývoj měst, místní komunikace
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
Umístění maloobchodní sítě - maloobchodních provozoven
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Kraje a rozvoj podnikání Praha, 28. března RNDr. Miloš Vystrčil.
Spolupráce obcí a málotřídních škol v České republice Dana Knotová, Kateřina Trnková Ústav pedagogických věd FF MU Brno.
Výsledky ankety Univerzitní knihovny ZČU Jak hodnotíte služby Univerzitní knihovny ZČU?
Názor veřejnosti na téma DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ (vyhodnocení dotazníkového šetření) Královéhradecký kraj Ing. Jarmila Halouzková
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
Diplomová práce Dopravní dostupnost zaměstnavatelů v okrese Jeseník ve vztahu k demografickým ukazatelům Vedoucí práce: Dr.Ing. Bronislava Horáková Zpracovatel:
Analýza dojížďky studentů na VŠB – TU Ostrava
Přístupnost IDS pro OOSPO
Dopravní dostupnost obcí v okrese Nový Jičín Prezentace ročníkového projektu Dopravní dostupnost obcí v okrese Nový Jičín Autor: Petr BALA Vedoucí: Dr.Ing.
( vzdělanostní struktura obyvatel )
GISáček 2004 Jiří Caudr Internetové řešení evakuačního plánu města Olomouce evakuační plán Vedoucí práce: Doc. RNDr. Vít Voženílek, CSc.
Výběrové šetření pracovních sil (VŠPS)
EKONOMIKA DOPRAVNÍHO PODNIKU Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Rozhodnutí o kvalitě místa bydlení dle různých atributů Projekt do ISR Jaromír Hloch ARI.
TIPY PRO PRŮZKUMY DOPRAVNÍHO CHOVÁNÍ Petr Šenk. Obsah prezentace  Širší kontext – proces tvorby strategického plánu  Zdroje dat pro dopravní plánování.
Předběžné výsledky Sčítání lidu domů a bytů 2011 Hl. m. Praha.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 POČÍTAČE A INTERNET V ČESKÉ SPOLEČNOSTI DOMÁCNOSTI A JEDNOTLIVCI Využívání informačních.
CHAPS spol. s r.o. Bráfova Brno Tel.: Fax: Internet:
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
Cestou proměny 1. března 2011 Hradec Králové Individuální projekt odboru sociálních služeb a sociálního začleňování "Podpora transformace sociálních služeb"
Cyklistická infrastruktura a její specifické aspekty ING. JAROSLAV MARTINEK CENTRUM DOPRAVNÍHO VÝZKUMU.
Jakým úhlem pohledu se díváš na tento obrázek? Seminář – Bike sharing, Brno, Ing. Jaroslav Martinek.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY MĚST MOSTU A LITVÍNOVA PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY VE MĚSTECH MOST A LITVÍNOV.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích  Autor bakalářské práce: Martin Novák  Vedoucí bakalářské práce: Ing. Ladislav Bartuška 
ZLEPŠENÍ REALIZACE SPOJENÍ VEŘEJNOU DOPRAVOU V RELACI Č.KRUMLOV – Č.BUDĚJOVICE A ZPĚT PROSTŘEDNICTVÍM MATEMATICKÝCH METOD AUTOR PRÁCE: BC. MICHAELA PEKAŘOVÁ.
Integrovaný dopravní systém pro oblast Českobudějovicka od
Problematika dopravy na Rychnovsku
Analýza postavení migrantek a migrantů na území hl. m
Dotazník. Dotazník Může být v písemné nebo elektronické podobě Může být předán osobně Může být součástí balení výrobku, v obchodě, příloha novin, časopisů.
Trasování a sestavení programu zájezdu
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_14_20 Doprava
MHD a její základní znaky
Role SVAZU při podpoře městské mobility
Ing. Patrik Horažďovský Ing. Martin Heindl
Naplňování indikátorů udržitelného rozvoje Kladno 10/2008
Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí)
Technologie a řízení letecké dopravy: 1
Problematika MHD v městech SR Bojnice 30. září 2010
VY_52_INOVACE_65_Doprava v ČR
Transkript prezentace:

VLIV DOPRAVNÍHO CHOVÁNÍ OBYVATEL NA KVALITU ÚZEMNÍHO PLÁNOVÁNÍ Lenka ZAJÍČKOVÁ, Jaroslav BURIAN, Vít VOŽENÍLEK GIS v plánování měst a regionů, Praha 10. září 2015

papírový dotazník - 19 otázek základní údaje o osobě, frekvence návštěvnosti jednotlivých cílů, aspekty ovlivňující běžné dopravní chování, hodnocení kvality veřejné dopravy, cestovní deník. většinou uzavřené otázky 22. –26. září respondentů (0,5 % obyvatel z každé vymezené části Olomouce) předem definovaná stratifikace dotazníků webová aplikace DOTAZNÍKOVÉ ŠETŘENÍ Frekvence návštěvnosti cílů Aspekty ovlivňující volbu dopravního prostředku

ÚPRAVA A ZPRACOVÁNÍ DAT rozdělení atributu polohy na město, ulici, ČP geokódování adresních bodů/vytváření centroidů ulic souřadnice X, Y všech prostorových údajů (bydliště, starty a cíle cest) pomocí Google API prvotní úpravy dat SurveyGizmo statistické zpracování MS Excel práce s prostorovými daty ArcGIS + V-Analytics

STATISTICKÉ VYHODNOCENÍ základní údaje osob v domácnostech žijí průměrně 3 osoby, většinou dvě dospělé osoby a jedno dítě 15 % osob pracuje ve směnném provozu

STATISTICKÉ VYHODNOCENÍ frekvence návštěvnosti cílů

výběr dopravního prostředku pro pravidelnou dojížďku do značné míry závisí na: 1) velikosti a charakteru města/obce nabídka práce/možnost vzdělávání přepravní nabídka (MHDxVLD) vzdálenosti (délce cesty) 2) věku dojíždějícího 3) dostupnosti osobního automobilu v domácnosti STATISTICKÉ VYHODNOCENÍ volba dopravního prostředku

50 %VD ŠPATNÉ POČASÍ - 50 % respondentů (VD x IAD 53/47) 31 %IAD VÝLUKY JŘ - 31 % respondentů (VD x IAD 25/75) 26 %IAD DOPROVOD - 26 % respondentů (VD x IAD 25/75) 25 %VD OPRAVY SILNIC - 25 % respondentů (VD x IAD 66/34) 24 %VD KONGESCE - 24 % respondentů (VD x IAD 67/33) 22 %VDIAD PÁTEK - 22 % respondentů (VD x IAD 50/50) 16 %IAD SMOG - 16 % respondentů (VD x IAD 48/52) STATISTICKÉ VYHODNOCENÍ nakolik cestování ovlivňuje

Vážený průměr odpovědí respondentů (1 nejméně, 5 nejvíce) 3,1 – DOBA PŘEPRAVY 3,1 3,0 – ČAS ODJEZDU/PŘÍJEZDU 3,0 2,8 – MNOŽSTVÍ PŘESTUPŮ 2,8 2,5 – KOMFORT PŘEPRAVY 2,5 2,0 – MOŽNOST PARKOVÁNÍ 2,0 1,9 – KONGESCE 1,9 STATISTICKÉ VYHODNOCENÍ co (ne)ovlivňuje využití veřejné dopravy

86 % SPOLEHLIVÁ - 86 % respondentů 82 % BEZPEČNÁ - 82 % respondentů (více pro muže než ženy) 80 % LEVNÁ - 80 % respondentů 73 % ČISTÁ - 73 % respondentů 71 % RYCHLÁ - 71 % respondentů 69 % POHODLNÁ - 69 % respondentů (nejméně pro zaměstnané let) 68 % ATRAKTIVNÍ - 68 % respondentů – více pro ženy než muže – více pro důchodce a nezaměstnané, méně pro pracující (i OSVČ), studenty STATISTICKÉ VYHODNOCENÍ hromadná doprava je

jedinečných cest v pracovní den ( měsíčně) 843 jedinečných cest o víkendech (2 914 měsíčně) CESTOVNÍ DENÍK

4,5 minuty průměrná docházka na zastávku MHD = 4,5 minuty 10 minut nejdelší docházka na zastávku MHD = 10 minut PROSTOROVÉ VYHODNOCENÍ volba dopravního prostředku

PROSTOROVÉ VYHODNOCENÍ volba dopravního prostředku

PROSTOROVÉ VYHODNOCENÍ dopravní prostředek x struktura osídlení

MHD VŠE AUTOMOBIL CHŮZE PROSTOROVÉ VYHODNOCENÍ druh dopravního prostředku - plošný rozsah

19 min 20 min 11 min 20 min 15 min 20 min 18 min m m m m m m m m 18 % 26 % 51 % 36 % x 60 % 55 % 25 % 18 % 27 % 22 % 38 % 38 % 22 % 36 % 50 % 44 % 6 % 40 % 23 % 28 % 54 % 13 % 31 %

V- ANALYTICS

MHD, téměř 1/2 obyvatel Olomouce se přepravuje do práce/školy MHD, let vysoký podíl chůze, let vysoký podíl IAD nadprůměrný podíl cyklistické dopravy a IAD, naopak nízký podíl pěších přesunů, VLD a železniční dopravy volbuovlivňujepočasí (50 %) volbu dopravního prostředku nejvíce ovlivňuje počasí (50 %) doba přepravy a čas odjezdu/příjezdu volbu přesunu veřejnou dopravou ovlivňuje zejména doba přepravy a čas odjezdu/příjezdu spolehlivá, bezpečná a levná pro více než 75 % je veřejná hromadná doprava spolehlivá, bezpečná a levná, atraktivní je pouze pro 68 % ZÁVĚR volba dopravního prostředku

75 %do 30 minut 0-14 minut pěšky minut MHD 75 % pravidelně dochází/dojíždí do práce/školy do 30 minut, 0-14 minut pěšky (53 %), minut MHD (44 %) na zastávku MHD 4,5 minuty cestující se na zastávku MHD přesouvá průměrně 4,5 minuty MHD max 20 minut pomalejší než IAD MHD je většinou o max 20 minut pomalejší než IAD 29 % nevlastní automobil 29 % domácností nevlastní automobil, 54 % vlastní jeden automobil v blízkosti centra chůzí nebo na kole veřejná doprava atraktivní v blízkosti centra - dostupné chůzí nebo na kole centrumchůze rodinná zástavba IADbytová a sídlištní zástavbaMHD centrum=chůze, rodinná zástavba mimo kompaktní zástavbu=IAD, převažující bytová a sídlištní zástavba=MHD ZÁVĚR charakteristika cest

VLIV DOPRAVNÍHO CHOVÁNÍ OBYVATEL NA KVALITU ÚZEMNÍHO PLÁNOVÁNÍ DĚKUJI ZA POZORNOST Lenka ZAJÍČKOVÁ, Jaroslav BURIAN, Vít VOŽENÍLEK