Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda Obor : Chemie Téma : Organická chemie Název : Ropa Zdroje a použité materiály : viz.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ropa a zemní plyn Ropa vznikla z odumřelých organismů za nepřístupu vzduchu a tlaku nadložních vrstev v průběhu milionů let. Často je doprovázena zemním.
Advertisements

Organogenní usazené horniny
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Uhlí Vzniklo rozkladem odumřelých rostlin bez přístupu vzduchu v průběhu mnoha milionů let.
Paliva - energie fosilní paliva = pravěká zkamenělá (uhlí, ropa, zemí plyn)
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál shrnuje znalosti o fosilních palivech, získané.
Nerosty a horniny Energetické suroviny.
Základní škola a mateřská škola T.G.Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Digitální učební materiál
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
ORGANICKÉ USAZENÉ HORNINY
Zdroje uhlovodíků Ropa
Uhlovodíky jako palivo VY_32_INOVACE_G Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_139.
Název prezentace v zápatí1 Uhlovodíkové systémy – ropa a zemní plyn … 1 POPULARIZACE VĚDY A VÝZKUMU V PŘÍRODNÍCH VĚDÁCH A MATEMATICE S VYUŽITÍM POTENCIÁLU.
Oddělování složek směsí
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál shrnuje a opakuje dosavadní poznatky o vodě, jejích.
Název: Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
Zdroje uhlovodíků obrovský význam jako paliva- jejich spalováním se uvolňuje velké množství energie, dále se užívají na výrobu plastů, ropa, uhlí a zemní.
Uhlí, ropa, zemní plyn Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Fosilní paliva – Ropa.
ROPA a ZEMNÍ PLYN ROPA   též surová nafta nebo zemní olej   černá olejovitá hořlavá kapalina   směs uhlovodíků (hlavně alkanů) → složeno z C, H,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda, Chemie.
Životní prostředí a jeho ochrana. Co je životní prostředí? Prostor, ve kterém žijeme. ŽP – přírodní (louka, les, hory, řeky…) – umělé = vytvořené člověkem.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_12_05_úvod do chemie Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková.
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda Obor : Přírodopis Téma : Soustavy orgánů člověka Název : Těhotenství 2. Anotace : Seznámení.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
VY_32_INOVACE_10_1_7 Ing. Jan Voříšek  Uhlí, co je to uhlí?  Uhlí patří mezi pevná fosilní paliva, která vznikla geochemickými přeměnami rostlinných.
Chemie pro 9. ročník ZŠ. Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název:
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda Obor : Přírodopis Téma : Planeta Země Název : Teorie o vzniku Země a života Použité.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda Obor : Chemie Téma : Organická chemie Název : Halogenderiváty – vlastnosti a použití.
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda Obor : Přírodopis Téma : Planeta Země Název : Litosféra Anotace : Seznámení žáků se.
VY_32_INOVACE_C9-009 PALIVA 4 - ROPA Název školy ZŠ Elementária s.r.o
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda Obor : Chemie Téma : Názvosloví a chemická reakce Název : Bezpečnost práce s kyselinami.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Název vzdělávacího materiálu Základní suroviny organické chemie
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Název školy: Základní škola Městec Králové
Stín a polostín VY_32_INOVACE_44_Stin_a_polostin
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Organická chemie Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_43_uhlí
NEŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením neživé přírody.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Druhy optických prostředí
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Petrologie 2 Mgr.Jan Kašpar ZŠ Hejnice 2010.
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda
Transkript prezentace:

Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda Obor : Chemie Téma : Organická chemie Název : Ropa Zdroje a použité materiály : viz str. 11 Anotace : formou prezentace si žáci ověřují a upevňují znalosti a poznatky o základní surovině ch. průmyslu – ropě jako zdroji energie a organických látek. VY_32_INOVACE_42_ROPA Vytvořeno jako DUM do předmětu chemie pro 9. ročník na ZŠ Studentská Mnichovo Hradiště dne Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách

Kapalná směs uhlovodíků (základ C, H + N, S, O) ROPA Obr.1 Obr.2 Obr.3

Současně se při tom uvolňoval zemní plyn Vznikla před miliony let usazováním bahna se zbytky rostlin a živočichů, působením tlaku nadložních vrstev, bez přístupu kyslíku a za působení bakterií VZNIK Obr.4 Obr.5

ČR – Hodonínsko Svět -prodej/nákup v BARELECH = ? objemová jednotka 160 l Budoucnost = ? TĚŽBA Obr.6 Obr.7

TĚŽEBNÍ VĚŽE – OCEÁNY A MOŘE Obr.8 Obr.9 Obr.10

TĚŽEBNÍ VĚŽE – PEVNINA Obr.11 Obr.12

NEBEZPEČÍ A DŮSLEDKY Obr.13 Obr.14 Obr.15

Greenpeace, Děti Země, Hnutí Duha, Rosa, Arnika, Partnerství a jiné se v ČR i ve světě snaží prosazovat ekologická řešení, která pomohou zajistit zdravé a čisté prostředí EKOLOGIČTÍ AKTIVISTÉ – PRO A PROTI Obr.16

Metoda zpracování – FRAKČNÍ DESTILACE – opakovaná destilace (oddělování jednotlivých složek s různou teplotou varu) ZPRACOVÁNÍ Obr.17 Obr.18

Obr.19

– – 9 – 10 – 11 – 12 – 13 – 14 – 15 – 16 – 17 – 18 – 19 – ZDROJE A POUŽITÉ MATERIÁLY :