Krychle a kvádr Povrch a objem VY_42_INOVACE_16_02.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Poznámky pro výuku Předmět: Matematika Autor: Lucie Strouhalová
Advertisements

KVÁDR POVRCH A OBJEM.
KRYCHLE POVRCH A OBJEM.
síť, objem, povrch opakování
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Povrch a objem krychle a kvádru (příklady)
OBJEM TĚLESA.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Převody jednotek objemu
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
VY_42_INOVACE_28_01. Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového materiálu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Určování objemu různých těles Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo.
Procenta – obchod VY_42_INOVACE_33_01. Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Jan Podlena Autor: Mgr. Jan Podlena Zkus vyjmenovat další příklady z běžného života kde.
Hra na využití poměru 1 : 2 : 4 VY_42_INOVACE_06_01.
Projekt – sčítání, odčítání a násobení desetinných čísel, desetinná čísla v praxi VY_42_INOVACE_05_01.
Obvod a obsah čtverce a obdélníku VY_42_INOVACE_11_02.
Obvod a obsah rovnoběžníku VY_42_INOVACE_26_02. Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Slovní úlohy Sčítání a odčítání do VY_32_INOVACE_15_05 Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření.
Geometrický význam vzorců VY_42_INOVACE_11_01. (a + b) 2 a a b b Pozoruj vyjádření obsahu čtverce o straně (a +b) (a + b) 2 = a2a2 b2b2 ab a 2 + ab +
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Slovní úlohy o společné práci VY_42_INOVACE_24_01.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Matematické hry Vetřelec, Bludiště Násobky přirozených čísel, čísla složená, prvočísla VY_42_INOVACE_07_01.
Slovní úlohy s procenty VY_42_INOVACE_18_01. Opakování - procenta Doplň: Základ je % % %
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Jiří Šmíd NÁZEV:VY_42_INOVACE_29_Kvádr_objem TÉMATICKÝ CELEK:Geometrie.
Krychle a kvádr VY_42_INOVACE_12_02.
Druhy čar Technické kreslení VY_42_INOVACE_01_02.
THALETOVA VĚTA VY_42_INOVACE_13_02.
Druhy a dvojice úhlů Konvexní, nekonvexní, ostrý, tupý, pravý, přímý, plný Vedlejší, vrcholové, souhlasné, střídavé VY_42_INOVACE_09_02.
Lichoběžník VY_42_INOVACE_25_02.
Zobrazení bodů, útvarů v osové souměrnosti, osově souměrné útvary
NOTA PŮLOVÁ.
Konstrukce trojúhelníku
KUŽEL A JEHO POVRCH VY_42_INOVACE_ 31_02.
Objem a povrch kvádru a krychle
Převody jednotek obsahu
Objem tělesa Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků
Druhy trojúhelníků, těžnice, výšky, střední příčky
OBJEM Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_11_29.
Pravoúhlá soustava souřadnic v rovině
Tělesa – kvádr Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Polovina Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Materiál je určen pro bezplatné používání.
Slovní úlohy polovina, čtvrtina
Sčítání, odčítání, násobení, dělení – příklady k procvičení
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Převody jednotek délky
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
EU_42_sada1_05_M_Tělesa_2_Šeb
OBSAH KRUHU VY_42_INOVACE_15_02.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Fotografie jsou z archivu autora..
Tělesa –V kvádru-slovní úlohy
Tělesa – povrch kvádru Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Anotace: Prezentace slouží k pochopení geometrického pojmu
VÝRAZ S PROMĚNNOU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NOTA OSMINOVÁ.
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_49_Povrch krychle a kvádru
3 : : 4 Počítání s poměrem 5 : 20 VY_42_INOVACE_31_01.
Základní škola Čelákovice
Povrch krychle.
Přímky, úsečky, rovnoběžky, kolmice, kružnice
Transkript prezentace:

Krychle a kvádr Povrch a objem VY_42_INOVACE_16_02

Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2637 Název výukového materiálu: Krychle a kvádr – povrch a objem Autor: Mgr. Zuzana Pokorná Vytvořeno: 20. května 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický okruh: Geometrie v rovině a prostoru Téma: Krychle, kvádr Pomůcky: PC, dataprojektor Anotace: Materiál slouží k procvičení učiva o krychli a kvádru. Žáci mají k dispozici příklady na výpočet povrchu a objemu krychle i kvádru, vždy spojené s určitou představou o daném tělese. Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce.  

Př. 1 Vypočítej, kolik cm2 papíru potřebujeme na polepení krabice tvaru kvádru o rozměrech 6 cm, 1 dm a 3,5 cm. Výsledek zapiš v cm2 . Náčrtek: Polepit papírem kvádr – povrch kvádru S = 2. (a.b + b.c + c.a) S = 2. (10 . 6 + 6 . 3,5 + 3,5 . 10) S = 2 .(60 + 21 + 35) 3,5 cm S = 2 . 116 6 cm S = 232 (cm2) 1 dm = 10 cm Na polepení krabice budeme potřebovat 232 cm2 papíru.

Př. 2 Kolik litrů (hektolitrů) vody se vleze do bazénu o rozměrech 8 m, 4m a 150 cm, přičemž voda se napouští 20 cm pod hranu? 150 – 20 = 130 Náčrtek: 130 cm = 1,3 m Kolik vody v bazéně – objem 20 cm 150 cm V = a.b.c V = 8 . 4 . 1,3 4 m V = 41,6 (m3) 8 m 41,6 m3 = 41600 dm3 41600 dm3 = 41600 l = 416 hl Do bazénu se vleze 41600 l (416 hl) vody.

Př 3. Jaký je objem krychle, která se skládá z 8 menších krychlí o hraně 5 cm? Výsledek převeď na vhodnou jednotku. V = a.a.a Náčrtek: Nejdříve vypočítáme objem malé krychle V = 5 . 5 . 5 5 cm V = 125 (cm3) Vypočítáme objem velké krychle 5 cm V = 8 . 125 5 cm V = 1000 (cm3) 5 cm Převedeme na dm3 5 cm 5 cm 1000 cm3 = 1 dm3 Objem velké krychle je 1 dm3.

Př. 4 Kolik stojí nátěr konferenčního stolku tvaru krychle o hraně 1,8 m, když 1 m2 stojí 56,50 Kč ? Natřeme celou krychli a budeme počítat se zbytky barvy, zaokrouhlíme proto m2 směrem nahoru na celé m2 Náčrtek: Nátěr stolku – povrch krychle S = 6.a.a S = 6 . 1,8 . 1,8 S = 19,44 (m2) Zaokrouhleno na 20 m2 1,8 m 1 m2 ………………….56,50 Kč 20 m2……………………? Kč 20 . 56,5 = 1130 Barva na natření stolku bude stát 1130 Kč.

Př. 5 V kvádru, který má objem 576 m3 je umístěna krychle o hraně 4,5 m. Jaký je objem zbývajícího prostoru v kvádru? Náčrtek: Musíme vypočítat objem krychle V = a.a.a V = 4,5 . 4,5 . 4,5 V = 91,125 (m3) Objem zbývajícího prostoru Objem kvádru – objem krychle 576 – 91,125 = 484,875 Objem zbývajícího prostoru v kvádru je 484,875 m3.

Př. 6 Kvádr má objem 36000 dm3, jedna hrana kvádru má délku 2m, druhá 6m. Jaká je třetí hrana kvádru? Urči v cm. Náčrtek: Nejdříve musíme převézt na m 36000 dm3 = 36 m3 ? Objem kvádru - vzorec V = a.b.c 2 m 36 = 6 . 2 . c 6 m 36 = 12 . c V = 36000 dm3 c = 36 : 12 c = 3 (m) Převedeme na cm 3 m = 300 cm Třetí hrana kvádru má 300 cm.

Př. 7 Vymysli pro své spolužáky příklad na výpočet povrchu nebo objemu krychle či kvádru. Snaž se vymyslet zajímavý příklad, ale tak, aby jej spolužáci zvládli vypočítat. Nezapomeň použít náčrtek!!!

Texty jsou vlastní originální tvorbou autora. Všechny objekty použité k vytvoření tohoto materiálu jsou součástí softwaru Microsoft® Office.