25 Využití moderních technologií ve výuce na 1. stupni ZŠ - ESF Vytvořil Tomáš Kováč.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MALUJEME ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ, INFORMAČNÍ
Advertisements

Využití cloudových služeb ve školství
Microsoft 4. Windows Live Messenger. Co je to Messenger ? Nástroj pro komunikaci s přáteli Textová komunikace formou chatu Videokomunikace přes.
Microsoft 5. Windows Live Essentials. Co je Windows Live Essentials ? Balíček moderních aplikací Dostupný zdarma V českém jazyce Další vývoj.
HLAVNÍ PANEL tlačítko START
Tutorial Zobrazení článku na EBSCOhost rozhraní
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Světlana Filipová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do výuky.
Vytvoření nového účtu na Gmail. Odeslání u na konkrétní ovou adresu.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
VY_32_INOVACE_In 6.,7.17 PowerPoint – snímky
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Představujeme službu Samepage
OS Windows 7 I. Úprava a nastavení PC Práce se složkami a soubory
VY_32_INOVACE_48_OS_Windows_7_II. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Tutoriál Vlastní složka My EBSCOhost
Google Apps Kateřina Macháčková EU peníze školám Základní škola Stříbrná Skalice, Na Městečku 69,
ANOTACEPrezentace obsahuje informace o elektronické komunikaci, využití u. Druh učebního materiáluDUM Očekávané výstupy Žáci si vytvoří ovou.
Tabulkový procesor – Excel 2010 Listy
Práce se šablonami v MS Word 2007
WWW – hypertextový informační systém
Instalace klienta Instalace klienta se provádí, pokud zakoupíte licenci na program klient (za každý další nainstalovaný program se platí) či pokud změníte.
Tlačítka akcí. Do prezentací můžeme vkládat tzv. tlačítka akcí.
Základy práce s počítačem Autorem materiálu je Mgr. Eva Švarcová ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Práce s operačním systémem
Martina Braunerová.  nejdůležitější program v počítači  umožňuje všem ostatním programům fungovat  prostředník mezi počítačem a uživatelem.
Dropbox je webová služba, pomocí které můžete: zálohovat a synchronizovat svá data mezi více počítači tato data sdílet i s více uživateli Dropbox můžete.
Základní pojmy v informatice –II.
Provedení autorizované Ověření provedení autorizovanékonverze Úvodní kurz k problematice datových schránek eGON centrum HOLEŠOV provedení autorizované.
Tutoriál Nastavení alertů pro časopisy
Vytvoření hypertextového odkazu
Webnode Webové stránky zdarma
2OP381 Manažerská informatika 1
Zálohování a posílání fotografií Hrušková Markéta.
Základy práce s PC , SB 104, 9.15 – h doc. Ing. Tomáš Kubálek, CSc. kancelář: NB 246.
Ivana Topolová VŠE v Praze
© 2012 Microsoft Corporation. Všechna práva vyhrazena. Přidání kontaktu Seznam kontaktů vám zjednodušuje komunikaci a umožňuje zjistit stav a kontaktní.
© 2012 Microsoft Corporation. Všechna práva vyhrazena. Naplánování schůzky v Lyncu Schůzku v Lyncu můžete naplánovat s doplňkem Outlooku pro Lync (pokud.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Programy pro komunikaci Číslo DUM: III/2/VT/2/2/35 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: MS PowerPoint Číslo DUM: III/2/VT/2/2/32 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Software.
VYTVÁŘENÍ e-LEARNINGOVÝCH MATERIÁLŮ Přednáší Mgr. Jaromír Kozel
Mgr. Naděžda Fasurová, Ph.D.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc iFiles – správce a prohlížeč dokumentů Co se všechno naučíme???
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
GORDIC ® spol. s r. o. Prvotní spuštění aplikace Gordic DSO - ISDSlite Nástroje pro snadnou správu Datových zpráv z Informačního systému Datových schránek.
Dotazníky Google docs Jan Juránek Základní charakteristika Google Docs/Google dokumenty Jsou to online aplikace od společnosti Google. K využívání těchto.
Využití moderních technologií ve výuce v oblasti Jazyk a jazyková komunikace - ESF Vytvořil: Tomáš Kováč.
Nastavení systému Windows - pokračování (14). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 3. ročník oboru.
ÚVOD DO PŘEDMĚTU INFORMAČNÍ TECHNOLOGIE. OPERAČNÍ SYSTÉM Je v informatice základní programové vybavení počítače (tj. software), které je zavedeno do paměti.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 32 AnotaceProgramové.
Název:VY_32_INOVACE_ICT_7B_10B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:7. Tematický okruh,
Název šablony: ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast dle RVP:Základy výpočetní techniky Okruh dle RVP:Počítačové sítě.
ICT pro 1. stupeň Vytvořil: Tomáš Kováč. Práce s vyhledávačem Google Jak vyhledat přesné informace. -vyhledat dané heslo -ikona nastavení.
PRACOVNÍ PLOCHA Vasyl Lutsak.
Organizace elektronické pošty v Gmailu
Co se všechno naučíme??? Synchronizace dat Google Disc
2OP484 Manažerská informatika 4 Google Suite
Instalace klienta Instalace klienta se provádí, pokud zakoupíte licenci na program klient (za každý další nainstalovaný program se platí) či pokud změníte.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Petr Novák
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Programy pro komunikaci
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Kurz na PC – Pokročilý LEKCE 2
Datové referáty Apstr4.
Přečtěte si o tom vše Příspěvky Microsoft SharePointu
Přizpůsobení webu Microsoft SharePointu Online
Elektronická pošta.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Internetové služby – Disk Google Číslo DUM: III/2/VT/2/2/36 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická.
Office 365.
Tvorba webových stránek na google – Sites (10.)
Transkript prezentace:

25 Využití moderních technologií ve výuce na 1. stupni ZŠ - ESF Vytvořil Tomáš Kováč

Model SAMR Jde o to, jakým způsobem můžeme promyšleně zařadit ICT do výuky. V 1. fázi (S) ICT pouze nahrazuje standardní metody učení (knihu, papír a tužku,...). Nejsou v tom žádné další cíle. Místo psaní do sešitu píší třeba do tabletu, notebooku. Místo čtení klasické knihy čtu digitální knihu,... Ve 2. fázi (A) se již využívá možností, které dané zařízení umožňuje a nabízí. Do digitální knihy je možno přidat video, odkazy, interaktivní test apod. 3. fáze (M) už se zaměřuje na jiné cíle výuky, které můžeme právě díky ICT technologiím naplňovat. Žáci si vytváří vlastní učební materiály, protože si informace umí sami vyhledat a zpracovat apod. Ve 4. fázi (R) již naplno využíváme možnosti ICT, díky kterým se můžeme zaměřit na úplně nové cíle. Nejen, že si děti vytváří své učební materiály, ale mohou si je sdílet, přistupovat k nim kdykoli a odkudkoli - 24/7.

Google Chrome - prohlížeč - je to opravdu nejrychlejší prohlížeč v současné době - jeden účet pro každého uživatele (možnost více účtů) - nastavení - Lidé - nastavení - stahování, otevírání posledních záložek - připnout kartu - pravé tlačítko myší - připnout kartu - přidat záložku - hvězdička - zavřít ostatní karty - pravé tlačítko myši na kartě - možnost zavřít... - vyhledávání přímo ve stavovském řádku

Gmail - úvod Ikona nová zpráva (vlevo nahoře) - psaní mailu Příchozí pošta - označení zprávy - možnosti (objeví se nahoře) Archivovat - zpráva se přesune do Všechny zprávy Nahlásit spam Smazat (ikona koše) - přesune se do koše - 30 dnů - pak se smaže Přesunout - přesune se pod štítek Štítky - zůstane i v příchozí poště - označí se štítkem

Gmail - štítky, filtry organizace do štítků (podobné jako složky) - třídění mailů - výsledků práce - digitální portfolium Vytvoření štítku - vlevo v nabídce - možnosti více - vytvořit nový štítek Štítek přesunu na zprávu, kterou chci mít označenou Rozdíl mezi štítkem a složkou: Mail můžu mít označen více štítky Filtry - automatická práce s mailem Označit mail - možnost Další - Filtrovat podobné zprávy - možnost Vytvořit filtr z tohoto vyhledávání - Zaškrtnout možnosti, které potřebuji

Drive (Disk) Tvorba on-line dokumentů - sdílení Ikona Přidat (vlevo nahoře) Můžete přidat dokument, tabulku, prezentaci, nákres, … Práce jako v každém jiném známém prostředí Ikona sdílet (vpravo nahoře) Možnost sdílet konkrétním lidem (zadat ) Možnost sdílet veřejně - rozšířená nastavení - Změnit možnosti - kdo má přístup: zapnuto veřejně na webu (všichni, i nepřihlášení)

BYOD Přines si své zařízení do školy Následující aplikace jsou multiplatforní, pracující pouze v prohlížeči internetu. Stačí mít připojení k internetu, jakýkoli chytrý telefon, tablet, PC, notebook.

Socrative Jedná se o webovou sluz ̌ bu (zdarma), která umoz ̌ n ̌ uje jednodus ̌ e vytvor ̌ it testy do českého jazyka pro studenty. Uc ̌ itel po registraci dostane pr ̌ ide ̌ lenou ROOM (místnost - c ̌ íslo), ve které si mu ̊ z ̌ e tvor ̌ it zdarma testy. Uc ̌ itel spustí ve tr ̌ íde ̌ (pr ̌ es web nebo chytré zar ̌ ízení) test, z ̌ áci za pomoci chytrých technologií se pr ̌ ihlásí jako studenti do místnosti a vypln ̌ ují test. Uc ̌ itel okamz ̌ ite ̌ (on-line) vidí výsledky.

Přihlášení Do aplikace se pr ̌ ihlásíte z jakéhokoli zar ̌ ízení na webové adrese

Po úspěšném přihlášení se dostanete do hlavního menu. Můžete spustit vytvořený kvíz (Start a Quiz), spustit jednoduchou hru z vytvořeného testu (Space Race), vytvořit rychlé hlasovací zažízení (Quick Question) a nebo upravovat testy a prohlížet výsledky (Manage Quizzes)

Vytvoření nového kvízu Kliknutí na ikonu Manage kvíz

Klikeme na Create Quiz a vytváříme první kvíz. Můžeme využít tři možnosti otázek: MULTIPLE CHOICE, TRUE/FALSE, SHORT ANSWER

Multiple Choice Question

True/false questions

Short answere questions

Testování studentů Studenti si spustí webovou službu socrative.com a přihlásí se jako studenti. Do pole “Enter your teacher’s room below” zadají číslo vašeho Roomu (místnosti) a čekají, než spustíte test. socrative.com

Učitel spustí test

Výsledky (reporty) E - MAIL - poslat výsledky na mail, který jste navolily do systému socrative (popřípadě na google účet, když dáte možnost přihlásit se přes Google). Download - stáhnout do počítače. Google Drive - Uloží výsledky na Drive - není to funkční - mělo by to vytvožit složku na Google Drive a tam výsledky uložit. View Chart - zobrazí aktuální výsledky. View later - uloží na server Socretive. Později se lze k těmto reportům vrátit v možnosti Manage Quizzes - Reports.

Podíváme se na to, jak kreativně lze využít webovou aplikaci Nearpod. Uživatelé mohou využívat on-line nástroj k tvorbě prezentací s inetraktivnímy prvky. Hlasování, kreslení, kvízy. Nearpod

Po přihlášení...

Create - tvorba lekcí Add Content - vložit obsah - obrázek, text, zvuk Add Web content - vložit odkaz na webovou stránku Add Activity - vložit aktivní prvek - aktivitu

Add Content Slide - možnost vložit obrázek, zvuk, text (poslední dobou správně nezobrazuje české znaky) Video - vložení videa - odkaz na youtube, vlastní video, nahrané na google disku či jiném úložišti Audio - zvuk z počítače či z úložiště Slideshow - vytvoří prezentaci z obrázků, popřípadě můžete vložit PDF, které přetvoří do prezentace, či vložíte přímo prezentaci PDF viewer - nahraje soubory PDF

Add Activity Open ended question - napíšete otevřenou otázku - můžete k tomu vložit také obrázek Poll - hlasování - klasické hlasování - výsledek uvidíte v procentech - nejde tady o správnou odpověď - opět možnost vložit také obrázek Quiz - kvíz - zadáte otázku a odpovědi - nezapomeňte označit správnou odpověď - opět možost vložit obrázek Draw it - Dáte možnost studentům (vložíte otázku) nakreslit na bílou plochu nějaký obrázek, popřípadě dáte do pozadí jiný obrázek, studenti budou muset označovat, dokreslovat, spojovat, … Fill in the blanks - Učitel napíšte text, označí slova, která se mají vynechat a studenti doplňují daná slova

Sdílení studentům - My library Po kliknutí na danou možnost se vygeneruje pětimístný kód, který se studentům nadiktuje, nebo pošle přes konkrétní službu.

Přihlášení studenta Student si otevře webovou službu nebo si ji spustí na svém chytrém zařízení a do pole JOIN SESSION zadá pětimístný kód Po úspěšném přihlíšení se objeví přihlačovací obrazovka. Do pole NAME/NICKNAME se zadá jméno a příjmení (doporučuji bez diakritiky). Pokud má student také ID, zadá jej. Od této chvíle může student pracovat. Je důležité, aby jednotlivé úkoly a aktivitvy vždy odeslal učiteli (SEND).

Reporty V případě, že učitel zvolil možnost Live Session, vidí okamžitě výsledky daných žáků (na svém zařízení, odkud celou lekci řídí) přihlášených k lekci a může je také okamžitě sdílet mezi ostatní studenty (po každé aktivitě). Všechny reporty může učitel vidět v sekci Reports (na úvodní obrazovce).