3.3 SLOVNÍ ÚLOHY - lineární rovnice Mgr. Petra Toboříková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Advertisements

Slovní úlohy o pohybu.
Slovní úlohy o společné práci − 2
Slovní úlohy o pohybu doháněcí
Slovní úlohy o pohybu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Slovní úlohy O pohybu 2.
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (1. část)
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Přímá úměrnost Trojčlenka
VY_32_INOVACE_07/3/17_Aplikační úlohy
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (2. část)
Slovní úlohy o společné práci
C) Slovní úlohy o pohybu
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Slovní úlohy (s procenty v zadání řešené pomocí rovnic)
Násobení a dělení desetinných čísel
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Matematika a její aplikace
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – společná práce 3 VY_42_INOVACE_29 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – soustava rovnic 6 VY_42_INOVACE_36 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Slovní úlohy řešené rovnicemi
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice, procenta 2 VY_42_INOVACE_24 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Slovní úlohy Dělitelnost
1 Pohybové úlohy 2 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným ústavem.
Hra – Riskuj – slovní úlohy o pohybu – 1.
1 Pohybové úlohy Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným ústavem.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_11C_17_Slovní úlohy o pohybu.
SLOVNÍ ÚLOHY řešené pomocí lineární rovnice MATEMATIKA 8.ročník Zdeňka Šetková ZŠ Masarykova 1289 Ostrov Klíčová slova: s lovní úloha, rovnice, řešení,
Slovní úlohy – procvičování 1. 6) Z odlitku byly zhotoveny tři součástky. Na první byla spotřebována polovina odlitku, na druhou dvě třetiny zbytku a.
4.6 SLOVNÍ ÚLOHY vedoucí na soustavy lineárních rovnic Mgr. Petra Toboříková.
Gymnázium a obchodní akademie Mariánské Lázně Mgr. Klára Tesařová.
SLOVNÍ ÚLOHY O POHYBU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_02_B_20_Slovní úlohy o pohybu Téma:
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
2.1 Zápisy výrazů Mgr. Petra Toboříková. součet druhé mocniny čísla zvětšeného o jedna  součet  Jak přepsat větu do matematických symbolů? Součet druhé.
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICÍ (s procenty) % 0,01 setina Prezentace je zaměřená na výklad a procvičení slovních úloh s procenty, které řešíme rovnicí. Autor:
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_072.MAT.01 Hospodářské výpočty 2 – Trojčlenka.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
VY_32_INOVACE_Pel_II_18 Soustavy rovnic – slovní úlohy6
SLOVNÍ ÚLOHY O POHYBU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Užití aritmetického průměru ve slovních úlohách
Slovní úlohy o pohybu Pohyby proti sobě s časovým posunem.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Ing. Ladislav Mišík FUNKCE 9. únor 2013
Slovní úlohy o pohybu postup na konkrétním příkladu
Základní škola Čelákovice
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_20 Slovní.
3.7 SLOVNÍ ÚLOHY vedoucí na soustavy lineárních rovnic
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Slovní úlohy o pohybu IV. (2 úlohy)
Slovní úlohy o společné práci − 2
Slovní úlohy na společnou práci
Slovní úlohy o společné práci − 2
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (1. část)
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Slovní úlohy o pohybu.
Pohybové úlohy Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
VY_32_INOVACE_10 10 KP slovní úlohy autor: Miroslav Ševčík
Slovní úlohy o pohybu.
FYZIKA 2.B 9. hodina.
Slovní úlohy I. – o pohybu a řešené soustavami rovnic - procvičování
Slovní úlohy o pohybu Varianta 2: Pohyby stejným směrem.
Transkript prezentace:

3.3 SLOVNÍ ÚLOHY - lineární rovnice Mgr. Petra Toboříková

Zásady řešení slovních úloh: Proměnné označujeme písmeny, která naznačují jejich význam Každá informace (zpravidla věta) ze zadání většinou odpovídá nějaké rovnici Proměnných můžeme zvolit více a pak jejich počet postupně zmenšujeme pomocí vzájemného dosazování Příklad můžeme řešit postupně, nemusíme sestavovat jedinou rovnici s jedinou neznámou Slovní úlohy vedoucí na lineární rovnice

Př. 1: Ve třídě 3.C se psala čtvrtletní práce z matematiky. Jedničku dostala čtvrtina studentů, dvojku dostaly tři osminy studentů, trojku dostala opět jedna čtvrtina studentů, čtyřka nebyla žádná. Kolik studentů psalo čtvrtletku, když pětku dostali 4 studenti? Celkem studentů: Čtvrtletku psalo 32 studentů. Jedničkáři: Dvojkaři: Trojkaři: Čtyřkaři: Pětkaři: Celkem žáků: 1káři + 2kaři + 3kaři + 4kaři + 5kaři = s

Př. 2: Brigádníci dostali za natření plotu 640 Kč, o které se rozdělili podle počtu odpracovaných hodin, a to tak, že Marek dostal čtyřikrát méně než Jirka a Roman dostal o 40 Kč víc než Marek. Kolik korun dostal každý z brigádníků? Marek dostal čtyřikrát méně, abychom mohli psát rovnost musíme: Markovu stranu rovnice 4 krát zvětšit nebo Jirkovu 4 krát zmenšit Roman dostal o 40 Kč víc, abychom mohli psát rovnost musíme: Romanovu stranu rovnice o 40 zmenšit nebo Markovu o 40 zvětšit Vrátíme se k ostatním rovnicím: Dosadíme do rovnice, která obsahuje všechny proměnné: Dohromady dostaly 640 Kč: Marek dostal čtyřikrát méně než Jirka: Roman dostal o 40 Kč víc než Marek: Kč Marek dostal za natření plotu 100 Kč, Roman 140 Kč a Jirka 400 Kč.

Př. 4: Obvod trojúhelníkové zahrady je 104 m. Jedna jeho strana je o 6 m delší než druhá a o 8 m kratší než třetí strana. Urči délky stran pozemku. Dosadíme do první rovnice (kde jsou všechny proměnné) Rovnice: Délky stran pozemku jsou 40, 46 a 54 metrů. m m m

Př. 3: Firma Kropítko je schopna splnit zakázku (výrobu zahradních konví pro nejmenovaný obchodní řetězec) za 12 dní, firma Konvička by tutéž zakázku plnila pouze 9 dní a firma Zalévátko dokonce pouhé 4 dny. Za jak dlouho by tyto firmy splnily zakázku společně? Počet dní: firma Kropítko Konvička Zalévátko zakázky Rovnice: Společně by firmy plnily zakázku 2,25 dne. Celá zakázka dne Celou zakázku splní za za 1 den splní za d dní splní

Př. 5: Mirka zvládne posekat zahradu za 7 hodin a Bára za 6 hodin. Protože jim ale přišel na pomoc Ondra, stihnou zahradu všichni společně posekat za 2 hodiny. Za kolik hodin by zahradu zvládl Ondra posekat sám? Rovnice: Ondra by zahradu sám posekal za 5,25 hodiny. hodin firma Mirka Bára Ondra za 2 hodiny poseká za 1 hodinu poseká Celou zahradu poseká za Celá zahrada

Př. 6: Vzdálenost Hradce Králové a Karlových Varů je 240 km. Z KV vyjel v 8:00 kamion průměrnou rychlostí 60 km/h. V 8:30 vyjelo proti němu z HK osobní auto průměrnou rychlostí 80 km/h. V kolik hodin a jak daleko od KV se vozidla potkají? Auta se potkají v 10: km od Karlových Varů. Karlovy Vary Hradec Králové

Př. 7: Jirka vyjde z domova na procházku rychlostí 4,2 km/h. Za 1 hodinu 10 minut za ním vyjede na kole jeho bratr Tomáš průměrnou rychlostí 18 km/h. Za kolik minut Tomáš Jirku dostihne a kolik kilometrů při tom ujede? Tomáš Jirku dožene za 22 minut a ujede přitom 6,4km. Jirka Tomáš

Pracovní sešit str. 48 /př str. 49/př str /př str /př. 5-23