Integrovaný vzdělávací systém města Jáchymov jako součást aktivit Lokálního partnerství Lokality Jáchymov Viktor Piorecký, Agentura pro sociální začleňování.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Advertisements

Základní škola, Brno, Štolcova 16
PORADENSKÉ PRACOVIŠTĚ POMÁHÁ INKLUZÍVNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ ZÁKLADNÍ ŠKOLY.
Projekty na podporu cílů vzdělávací politiky ČR v kontextu Lisabonské strategie a dalších iniciativ EU Jana Švecová MŠMT odbor pro záležitosti EU 20.října.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Rozvoj sociálních služeb v Moravskoslezském kraji Vize Moravskoslezského kraje: Partnerstvím zadavatelů.
Příležitosti pro rozvoj předškolního vzdělávání.
Geneze vzniku projektového záměru a projektu samého Integrovaný vzdělávací systém města Jáchymov - Mosty Projekt realizovaný v rámci 1.výzvy 1.GG KK v.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. projekt CENTRA PODPORY INKLUZIVNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Individuální národní.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Projekt SROP 3.3 – „Posílení kapacity místních a regionálních orgánů při plánování a realizaci programů v Karlovarském kraji“ Pedagogické a vzdělávací.
Transformuje Kraj nebo kraj ?
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Tematické setkání externí skupiny MŠMT Prioritní osa 4 OP Výzkum, vývoj a vzdělávání Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu.
Tematické setkání externí skupiny MŠMT Prioritní osa 4 OP Výzkum, vývoj a vzdělávání Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu.
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Transformace sociálních služeb: zkušenosti a výsledky Ing. Daniela Lusková Role obcí v transformaci sociálních služeb 25. – , Praha.
Šablony  Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání  Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy  Výzva č. 02_16_022 Podpora škol formou projektů.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Rozvoj klíčových kompetencí v rámci oborových didaktik, průřezových témata mezipředmětových vztahů Praha, 1. února.
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
Fungování ASZ v lokalitách na příkladu Kutné Hory Jiří Franc/místostarosta Kutné Hory Vít Lesák/Agentura pro sociální začleňování Praha,
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
Projekt „Podpora plánování rozvoje sociálních služeb v JMK III.“ a jeho výstupy Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Jihomoravském kraji na období.
MAS CÍNOVECKO o.p.s., organizační složka MAS CÍNOVECKO - LEADER Podpora sociální soudržnosti na území místního partnerství v programovém období
Krásná Lípa projekt Aktivizace rodin Volfová Hana (ASZ) Kolář Jan (místostarosta Krásné Lípy) Praha,
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ve městě Brně Aktuální informace k realizaci projektu MAP 9. březen 2016.
Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Ústeckém kraji Most
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 26. srpna 2016.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání pro ORP Veselí nad Moravou Ustavující setkání Řídícího výboru MAP,
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Projektové poradenství Agentury pro sociální začleňování Petr Huptych, konzultant pro projekty EU.
Tisková konference zahájení školního roku 2008/2009 MŠMT
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Projekt MAP Turnovsko. Cíl projektu  podpora a rozvoj spolupráce zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdělávání v rámci ORP Turnov  vytváření Místního.
MAP Trutnovsko Základní informace , Havlovice MAP Trutnovsko.
Město Velké Hamry – inkluzivní opatření v oblasti vzdělávání Mgr. Štěpán Bolf, lokální konzultant.
Podpora vzdělávání prostřednictvím OP Rozvoj lidských zdrojů a OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Ing. Jan Vitula MŠMT.
1 Aktivity MŠMT v oblasti primární prevence rizikového chování dětí a mládeže Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha.
1. SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP SO ORP KUTNÁ HORA 30. BŘEZNA 2016 DAČICKÉHO DŮM, KUTNÁ HORA.
Řídící výbor „MAP ORP Karlovy Vary“ Magistrát města Karlovy Vary
Operační program Rozvoj lidských zdrojů Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Zprostředkující subjekt.
TRANSFER Výzva 03_15_116 Ústí nad Labem,
Individuální projekt systémový - OP VVV Inkluzivní a kvalitní vzdělávání v územích se sociálně vyloučenými lokalitami.
MAP – Místní akční plán ORP RK
Integrovaný regionální operační program
Strategické řízení a plánování
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Místní plán inkluze + OP VVV
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Koncepce rozvoje sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením poskytovaných příspěvkovými organizacemi Zlínského kraje na období Luhačovice.
Bc. Magdalena Zábranská
Místní akční plány rozvoje vzdělávání
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Tisková konference
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Ing. Stanislava Správková
Ustavující setkání Řídícího výboru MAP,
Aktuální informace o projektu
Transkript prezentace:

Integrovaný vzdělávací systém města Jáchymov jako součást aktivit Lokálního partnerství Lokality Jáchymov Viktor Piorecký, Agentura pro sociální začleňování Mgr.Jan Musil, ředitel Základní školy Marie Curie-Sklodowské a mateřské školy Jáchymov, okres Karlovy Vary Praha,

Integrovaný vzdělávací systém města Jáchymov (IVS) Agentura a oblast vzdělávání – prosazování inkluzívních politik oblasti vzdělávání, kterými se Agentura zabývá (multidisciplinární spolupráce, předškolní výchova a včasná péče, asistence při výuce, profilace žáka a volba povolání) od prvních projektů po národní strategii

Integrovaný vzdělávací systém města Jáchymov (IVS) Vybrané teze z Národní strategie – vytváření podpůrných systémů versus změna vzdělávacího sytému Priorita 1: Změna financování mateřských základních a středních škol Priorita 2: Posílení dostupnosti, kvality a využívání předškolní péče Priorita 3: Posílení otevřenosti a kvality základního vzdělávání Priorita 4: Posílení kvality profesní přípravy a podpora středního školství - budeme o tom mluvit zvlášť – téma: mladý člověk na rozcestí Priorita 5: Transformace péče o ohrožené děti Priorita 6: Transformace a posílení kvality poradenského systému Priorita 7: Posílení metodické připravenosti budoucích i stávajících pedagogických pracovníků Priorita 8: Posílení kvality a navýšení grantové podpory opatření v oblasti vzdělávání sociálně vyloučených dětí

Integrovaný vzdělávací systém města Jáchymov (IVS) Co je IVS? Je to systém postupného budování dlouhodobé vzdělávací koncepce města do cca obyvatel s výrazným zastoupením osob ohrožených sociálním vyloučením. IVS zahrnuje vzdělávání od preelementárního přes základní vzdělávání až po celoživotní vzdělávání. Východiskem se stal projekt Mosty v rámci 1.výzvy 2.GG KK, opatření 1.2, v jehož plném názvu se IVS objevil poprvé. Po zařazení Jáchymova mezi lokality podporované Agenturou se stal IVS základem, ze kterého se vytvářela základní osa práce skupiny Vzdělávání a výchova.

Jak jsme zaváděli IVS z pohledu LP První krokem bylo sloučení předškolních zařízení města s naší základní školou – výrazně se prohloubila možnost přímé spolupráce preelementárního a základního vzdělávání. Následným krokem byl proces implementace ŠVP a proces intenzivního dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Nejviditelnějším krokem bylo vytváření základní sítě podpůrných pedagogických a doprovodných služeb. Finanční zdroje byly získány z dotačního titulu 1.GG KK – opatření 1.2 ve výši cca 4 miliony Kč a doplněny zdroji rozvojových programů MŠMT na podporu inkluzivních škol. Projekt byl ukončen k datu Integrovaný vzdělávací systém města Jáchymov (IVS)

Cíle ukončeného projektu jsou v současnosti naplňovány prostřednictvím klíčových aktivit projektu v rámci opatření 1.2 „Transformace ZŠ M.C.-Sklodowské na školu inkluzivního typu“, jehož realizace byla zahájena k Systém podpůrných služeb byl výrazně rozšířen a byly zahájeny přípravy projektu v rámci IPo – výzva č.37 – Systém individuálního vzdělávání osob žijících v oblastech se zastoupením sociálně vyloučených lokalit. Škola se zapojila v rámci spolupráce s OSF, spol. ČOSIV a společností Člověk v tísni do přípravy školské inkluzivní koncepce Karlovarského kraje. Škola rozvinula spolupráci se vzdělávacími institucemi – společnostmi PECKA a LINGUAE. V rámci spolupráce byl vysoce nadstandardně připraven pedagogický sbor. Integrovaný vzdělávací systém města Jáchymov (IVS)

Název příspěvku Kde se podařilo zavést principy IVS? Pracovní skupina projektových manažerů školy připravila pro potřeby města Ostrov obdobný projekt nazvaný „Klíč 2“ s podtitulem Komplexní systém služeb pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami města Ostrov – tím se zajistil přenos zkušeností a námětů do sousední lokality – město s cca obyvateli. Struktura klíčových aktivit měla obdobnou koncepci jako struktura aktivit projektu Mosty. Finanční management a oblast DVPP zajišťovali odborní pracovníci našeho projektového týmu. Realizace projektu byla ukončena v červnu Integrovaný vzdělávací systém města Jáchymov (IVS)

Jak jsme zaváděli IVS z pohledu města Myšlenka IVS předcházela zapojení města do aktivit Agentury – plány vycházely z analýz, které škola průběžně prováděla již od roku Z výstupů průběžných analýz vznikla potřeba řešit problematiku ohrožení sociálním vyloučením, ohrožení žáků sociopatologickými jevy, rostoucího počtu žáků se specifickými vývojovými poruchami, poruchami chování,… Pouze touto cestou bylo možné snížit (alespoň částečně) nápad juvenilní delikvence, zahájit řešení problémů šikany, xenofobních projevů, rasismu,… Integrovaný vzdělávací systém města Jáchymov (IVS)

Východisko – Strategický plán lokálního partnerství Pracovní skupina Vzdělávání a výchova Priority byly stanoveny takto : Ve spolupráci s partnery v rámci LP pokračovat v realizaci přechodu školy na školu inkluzivního typu Maximální podporu věnovat oblasti dalšího a celoživotního vzdělávání všech pracovníků školy i všech zájemců z řad občanů města. Směrovat k vytvoření naprosto provázaného vzdělávacího systému města – od preelementárního, přes elementární až k systému celoživotního vzdělávání s využitím podpory zřizovatele a široké občanské veřejnosti. Integrovaný vzdělávací systém města Jáchymov (IVS)

V průběhu činnosti Agentury v lokalitě se podařilo výrazně snížit projevy šikany mezi žáky (poslední rok bez evidence jediného případu) Výrazně stoupl počet žáků, kteří se začali vracet z jiných škol v okolí zpět do naší školy – v posledních dvou letech nárůst cca o 15%. Podařilo se velmi výrazně snížit potřebu nejpřísnějších kázeňských opatření – o více jak 60%. Velmi výrazně stoupl počet žáků, které se podařilo stáhnout z ulic do smysluplných zájmových aktivit. Za poslední 2 roky nárůst na trojnásobek – na více jak 50% všech žáků. Výrazně stoupla kvalifikovanost sboru – o cca 20%, vybavení školy technikou a nábytkem lze označit za nadstandardní. Integrovaný vzdělávací systém města Jáchymov (IVS)

Rizika při zavádění Prolomit neochotu části zastupitelů věnovat výraznější podporu řešení otázek z jejich pohledu nedůležitých – poměrně dlouhodobý proces s řadou úskalí. Veřejnost nedostatečně připravená na přijetí myšlenek bezproblémového spolužití příslušníků majority a jednotlivých minorit. Nepružně nastavené dotační systémy s výrazným problémem v oblasti transferu finančních zdrojů od donátora k příjemci. Příště bych před zahájením jakékoli obdobné aktivity volil podstatně rozsáhlejší informační a přesvědčovací kampaň. Integrovaný vzdělávací systém města Jáchymov (IVS)

Děkujeme za pozornost! Integrovaný vzdělávací systém města Jáchymov (IVS)