PREZENTUJÍCÍ Základní registry - říjen 2012 Petr Pavlinec 2.10.2012.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
JIP / KAAS / ZR aneb „Co budeme dělat
Advertisements

Ivan Langer stínový ministr vnitřních věcí červen 2006
Základní registry (kde jsme, kam směřujeme a jak to na sebe navazuje)
Projekt „Registr obyvatel“,
Smart Administration Strategie
Czech POINT Pohodlná komunikace.
Czech POINT Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál Seminář Plzeň Luděk Šafář Projektový manažer.
Registrace agend orgánů veřejné moci
Základní registry (stav únor 2012)
Projekt Informační systém základních registrů
Konference MV Květen zásadně snížit byrokratickou zátěž všem promítnout jednou pořízený údaj všem OVM promítnout změnu existujícího údaje všem.
Jednotný identitní prostor a Katalog autentizačních a autorizačních služeb a jejich role v Základních registrech Ostrava Tomáš Řemelka Novell.
Vypracovaly: Nikola Dreslerová, Eva Šenkeříková
JIP / KAAS / ZR aneb „Co budeme dělat?“
Základní registry ve veřejné správě – dopady na územní samosprávu
EGovernement a projekt Datové schránky Registry orgánů státní moci CzechPoint Projekt Datové schránky Další komponenty Portál veřejné správy Elektronický.
Systém základních registrů - bezpečné sdílení informací – Informační systém ORG Nová kompetence ÚOOÚ v roce 2010 Jiří Krump náměstek předsedy Brno 2009.
Základní registry veřejné správy
Dopady zavedení registru práv a povinností na orgány veřejné moci.
Informační systém základních registrů. Obsah Úvod Komunikace se základními registry Autentizace a autorizace Práce s údaji Funkcionalita v rámci Portálu.
Představení IS ORG INFORMAČNÍ SYSTÉM ORG. Účel veřejné zakázky Informační systém ORG (dále rovněž jen „IS ORG“) je integrální součástí systému základních.
SPRÁVA ZÁKLADNÍCH REGISTRŮ Listopad CÍL PREZENTACE 1.Jak vznikl nový úřad 2.Proč nový úřad vznikl.
ZÁKLADNÍ REGISTRY A JEJICH PRAKTICKÉ VYUŽITÍ
Absolventská práce 2002 Aplikace XML rozhraní v prostředí krajského úřadu Autor : Marek Cop Vedoucí : Ing. Petr Pavlinec 2002.
JIP a KAAS Co umí. A co nabízí ve vztahu k základním registrům.
Základní registry – řešení GORDIC
Dopady spuštění základních registrů na subjekty územní samosprávy
Otázky a odpovědi k zákonu č. 300/2008 Sb. Zpracoval: Mgr. René Pleva Datum:
Návrh zákona o elektronických úkonech, osobních číslech a autorizované konverzi dokumentů Zdeněk Zajíček náměstek ministra vnitra Vladimír Smejkal Legislativní.
Matrika Bc. Jan Podloučka.
Informace z konference IIR eGovernment – Zpracoval(a): Jana Třísková, Alois Slovák Datum:
Základní registry Praktická práce
Dopady spuštění základních registrů na subjekty územní samosprávy
363 DNÍ OD „FIAT LUX“. PŘED 363 DNY – 1. ČÁST PŘED 363 DNY - 2. ČÁST „ FIAT LUX“
PŘIPOJOVÁNÍ AGENDOVÝCH INFORMAČNÍCH SYSTÉMU SZR – Renata Novotná Dobřany
Datové schránky a konverze dokumentů Zákon o eGovernmentu
Základní registry ve veřejné správě
Projekty eGovernmentu v praxi 1 Konference IIR Projekty eGovernmentu v praxi Bc. Jana Třísková 21. ledna 2010.
Seminární práce z předmětu SIPOL
Sdílení dat ve veřejné správě Hradec Současný stav  V právním řádu neexistuje předpis, kterým by byla upravena jednotná pravidla pro sdílení.
Bc. Jan Podloučka.  Základní registry  Zapisovatelé do ISEO   Práce s CzechPOINTem ◦ Ohlašovna – trvalý pobyt ◦ Ohlašovna – doručovací.
government Zpracovali: Petra Vilímová , Monika Vatrtová,
Základní registry.
Portál veřejné správy © 2002 IBM Corporation ISSS 2003 Portál veřejné správy portal.gov.cz Ing. Dana Bérová
KONFERENCE K IMPLEMENTACI STRATEGIE SMART ADMINISTRATION A ZÁKLADNÍCH REGISTRŮ DO VEŘEJNÉ SPRÁVY podklady pro účastníky.
Mgr. René Pleva Jana Třísková Základní registry ve veřejné správě Mgr. Miroslav Pizur V Bruntále 2012.
Základní registr obyvatel - ROB. Evidované subjekty státní občané ČR cizinci, kterým bylo vydáno povolení k trvalému pobytu na území ČR nebo povolení.
RNDr. Ivana Havlíková Ing. Jiří Štochel. STAVEBNÍ ZÁKON - STARÝ.
Jak to celé bude fungovat dohromady RNDr. Petr Tiller Odbor hlavního architekta eGovernmentu MV ČR Reg.č. projektu: CZ 1.04/4.1.00/
Spojení základních registrů s okolním světem Hradec Králové 2012.
1 ISDS DATOVÉ SCHRÁNKY Michaela Housová Projektový manažer MSPR.
Územní identifikace a adresy v RÚIAN Jiří Formánek.
Co je to Czech POINT garantovaná služba pro komunikaci se státem prostřednictvím jednoho univerzálního místa možnost získání a ověření dat z veřejných.
Koncepce rozvoje eGovernmentu Strategický rámec Mgr. Bohdan Urban Chomutov,
Základy práce s portálem CzechPOINT. 2 Úřad na cestě k lidem Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál Asistované místo výkonu veřejné správy.
Základní registry Karel Žák Základní registry - praxe Přístup přes datovou schránku Určeno především.
Základní registry informují ing. Ondřej Felix CSc. hlavní architekt eGovernmentu MV ČR Praha říjen 2012.
Základy práce s portálem CzechPOINT HW, SW, tokeny, certifikáty, administrace.
Systém základních registrů. Zákony a nařízení vztahující se k problematice základních registrů Zákon č.111/2009 Sb. o základních registrech v aktuálním.
Správa základních registrů Mgr. Michal Novák ředitel Správy základních registrů.
PREZENTUJÍCÍ Registry ve veřejné správě Mgr. David Marek
Tomáš Šedivec Odbor Hlavního architekta eGovernmentu
EGonovi tluče srdce!!!.
Mgr. Zuzana Strnadová Krajský úřad Libereckého kraje
Základní registry (kde jsme, kam směřujeme a jak to na sebe navazuje)
INTEGRACE řešení základních registrů
Principy Základních registrů Ing. Ondřej Felix, CSc.
Základní registry - říjen 2012
Informace pro externí administrátory
Ivan Langer stínový ministr vnitřních věcí červen 2006
Transkript prezentace:

PREZENTUJÍCÍ Základní registry - říjen 2012 Petr Pavlinec

PREZENTUJÍCÍ Česká eGOV strategie..  Před 4mi roky… Zákon o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů č.300/2008 Sb. Zákon o základních registrech - č. 111/2009 Sb.

PREZENTUJÍCÍ Registry..  Jaký je smysl základních registrů?  Poskytovat bezpečně vybrané právně závazné referenční údaje o definovaných subjektech  Propagovat změny v těchto údajích provedené oprávněnými editory do celé veřejné správy  Propagovat změny v těchto údajích provedené oprávněnými editory vybraným soukromoprávním subjektům  Umožnit bezpečné a transparentní poskytování údajů i z dalších IS ve veřejné správě  Zavést kontrolu subjektů údajů nad údaji o nich vedených  Zásadně zjednodušit ohlašovací povinnost  Vytvořit předpoklady pro optimalizaci procesů VS

PREZENTUJÍCÍ Registry..  Co jsou to registry?  zákon č. 111/2009 Sb.; ROB, ROS, RUIAN, RPP, ORG … a přijdou další   Jak se k nim dostanu?  Pomocí „Agendové informačního systému“ = AIS  AISy jsou centrální (ISUI, IAIS, …), lokální (GINIS, Kukátko) a speciální (CzechPoint, Datové schránky); čtecí a editační AISy  Pro přístup k registrům je potřeba mít právní zmocnění (agendu a činnost) a důvod jejich použití (č.j., textové zdůvodnění)  Proč je musím používat?  Registry = garantovaná referenční data státu  Práce s chybnými daty, která jsem si měl ověřit v registrech umožňuje rozporování úkonu  Občan a právnická osoba má právo nevydat údaje, které si úředník mohl získat v registrech

PREZENTUJÍCÍ Registry..

PREZENTUJÍCÍ RPP – agendy, činnosti …  Ukázka matice RPP

PREZENTUJÍCÍ Registry..  Jak fungují registry?  Jsou mezi sebou provázány  Každý registr má svého garanta  Koordinaci a správu rozhraní zabezpečuje Správa základní registrů ČR (SZRCR)  Fyzicky jsou to servery s databázemi na dvou místech v Praze  Všechny orgány veřejné moci (OVM) k registrům přistupují přes AIS, který s nimi komunikuje šifrovaně přes internet a/nebo přes státní síť KIVS  Omezení přístupu k registrům řeší SZRCR na úrovni OVM+AIS+AGENDY+ROLE  Omezení na úrovni dat a uživatelů řeší OVM  Občan si může ověřit kdo, co, kdy o něm zjišťoval + automaticky přijde do datové schránky  Specialitky  OVM jsou i všechna školská zařízení

PREZENTUJÍCÍ Realita běžného starosty 2011 Web Výpisy ISKN ČUZK Vesnice roku MMR CzechPoint MVČR admin - cert CzechPoint MVČR admin - cert ePUSA Státní pokladna MFCR ISDS MVCR Výkaznictví kraj Centrální SPS CzechPoint MVČR user CzechPoint MVČR user ČSSZ důchody, nem. ČSSZ důchody, nem. 25 změn ročně 25 loginů 4 certifikáty 2 PINy 1 starosta

PREZENTUJÍCÍ JIP/KAAS Co to je JIP a KAAS? JIP – Jednotný identitní prostor KAAS – Katalog autentizačních a autorizačních služeb Jednotný identitní prostor (JIP) je je funkční součástí centrály Czech POINT, která obsahuje identitní, autentizační a autorizační informace o informačních systémech a uživatelích těchto systémů připojených k resp. registrovaných v centrále Czech POINT. Katalog autentizačních a autorizačních služeb (KAAS) je funkční součást centrály Czech POINT, který obsahuje informace o poskytovaných autorizačních a autentizačních službách. Tyto služby zajišťují implementaci registračních procesů a výkon identifikačních, autentizačních a autorizačních procesů, tedy zajišťují „chování“ centrály Czech POINT.

PREZENTUJÍCÍ Registry a ochrana osobních údajů Koncept ZIFO/AIFO  Odstranění univerzálního identifikátoru osoby (rodné číslo)  Základní Identifikátor Fyzické Osoby nikdy neopustí registr ORG, ale správce ORG neví komu patří  Agendový Identifikátor Fyzické Osoby je přidělen osobě v agendě. Jednotlivá AIFO mezi sebou nelze převádět  Bez spolupráce ISZR/ORG/ROB nejdou spojit žádné údaje  Pouze ROB udržuje osobní údaje a chrání je

PREZENTUJÍCÍ FAQ Otázky 1) přistupujeme přes CP, budeme muset po roce změnit způsob přistupování? Někde bylo uvedeno,že jde o přechodnou dobu 1 rok. Bude třeba dokoupit komponentu ? 2) je možné ověřovat ref.údaje i jiným způsobem, přestože máme CP? Myslím teď příklad, kdy CP ovládají 2 kolegové, ostatní se jich dotazují. Mají ostatní možnost kontroly ref.údajů přes centrální weby – např.ARES? Je taková kontrola plnohodnotná?

PREZENTUJÍCÍ FAQ Otázky 3) v CP se objevila možnost pro použití vybraných formulářů – CP office a klasický CP. Rozdíl je jen v případě využití. Je možné krátce uvést, kdy přistupujeme přes CP office (z důvodu našich potřeb) a kdy přes klasický CP (na žádost občana)? 4) kdy vlastně registry užíváme? Nejprve bylo uváděno, že např.když zahájíme spr.řízení tak na jeho počátku a min.na jeho konci. Dnes už se uvádí, že např. pokud známe občana nemusíme stále dokola ověřovat jeho data.

PREZENTUJÍCÍ FAQ Otázky 5) přidělení agend konkrétním pracovníkům? Neustále chodí nové oznámení a info.o provedení registrace. Na portálu veř.správy, přes služby pro OVM provedu přiřazení činnostní role konkrétnímu uživateli. Je toto dostačující? 6) je-li nám přiřazena konkrétní agenda – např. místní poplatky. Registry využíváme jen pro činnosti v přenesené působnosti? Znamenalo by to tedy při správě místních poplatků.. Jde tedy i o ověřování občana,pokud přijde zaplatit popl. na pokladnu? Nebo můžeme využít možnosti, že občana známe a nemusíme ho “otrocky” ověřovat? Nemůžeme se pak ale dostat do situace, že jsme pracovali se špatnými daty (občan mohl provést změnu)?

PREZENTUJÍCÍ Kontakt … Děkuji za pozornost…. Ing. Petr Pavlinec