Mgr. Vladimír Halámek ZŠ a MŠ Rokytnice nad Rokytnou.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Představení MAS Zubří země, o. p. s.
Advertisements

OBČANSKÉ SDRUŽENÍ „MAS Černý les“ Založení místního rovojového partnerství Bohumila Vařejková, MAS Černý les.
Finanční možností svépomocných skupin
Dominance veřejných vzd. inst. 23 mateřských škol, 16 základních, 3 speciální (praktické), 3 umělecké 5 ZŠ neúplných nedostatek jeslí nárůst počtu dětí.
Svazky obcí jako zřizovatelé škol a školských zařízení
Konference Dobrovolnictví v obci – jak na to? Soběslav, října 2013 Akce je součástí projektu NSZM ČR „Dobrovolnictví a veřejná služba v obci -
Co je třeba udělat pro vznik o.p.s. Hradecký venkov se sídlem v Nechanicích :
Dětské hřiště Mochov první dětské hřiště v obci. Potřebnost projektu V obci v současnosti chybí jakékoli zázemí pro volnočasové aktivity rodin s dětmi.
PRAHA PRO AFRIKU Projekt podpory rozvoje města a venkova v Etiopii.
Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí. Projekt spolupráce v Programu rozvoje venkova, osa IV. LEADER RNDr.
Místní akční skupiny a vzdělávání Horní Ředice
SCLLD MAS Pobeskydí ve verzi návrhu Ostrava,
Projekt Brno-Zdravé město přínos občanům v rámci veřejné správy
Proč „komunitní knihovna“ Knihovnická dílna Zlata Houšková.
MOTTO: „Chceme propojený, spolupracující, životaschopný region, který poskytuje jeho obyvatelům i návštěvníkům příležitost ke kvalitnímu a spokojenému.
MASARYKOVA VEŘEJNÁ KNIHOVNA JAKO INSTITUCE KOMUNITNÍCH AKTIVIT A CELOŽIVOTNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ VE VSETÍNĚ Informace o projektu Masarykovy veřejné knihovny Vsetín.
Internetizace knihoven a SROP Roman Giebisch Vědecká knihovna v Olomouci.
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
Rozvíjení rovných příležitostí a podpora zaměstnatelnosti v Jihočeském kraji Záměr projektu do programu Equal (3.pilíř: Podpora adaptability) Tento příspěvek.
Komunitní a otevřená škola
NIPOS – Lenka Lázňovská.  Velký okruh subjektů poskytujících veřejné služby v kultuře, a to zejména v oblasti veřejné osvěty a edukace. Jsou naplněním.
Účel a cíle zřízení TPS z pohledu MZe Praha Ing. Pavel Sekáč, Ministerstvo zemědělství Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje.
Místní akční skupina Království – Jestřebí hory, o.p.s
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Olomouc 5. října 2006 Stojíme na začátku: ÚVODNÍ KONFERENCE k projektu „Střední školství v přechodu ČR na novou politiku EU pro zemědělství a venkov “
Vzdělávání uchazečů o zaměstnání v oblasti socioekonomických kompetencí CZ.1.04/2.1.00/ Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách 20, Praha.
Názor veřejnosti na téma DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ (vyhodnocení dotazníkového šetření) Královéhradecký kraj Ing. Jarmila Halouzková
Obchodní akademie Neveklov se představuje 2 Obchodní akademie Neveklov.
1 Analýza nabídky a poptávky po dalším profesním vzdělávání v Královéhradeckém kraji Jaroslava Mikulecká Univerzita Hradec Králové.
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
Podpora projektům EU SF aneb kvalitní podpora pro kvalitní projekty Ing. Jan Knyttl
Sociální zemědělství Nová možnost sociálního podnikání
UNIV 2 KRAJE středních škol Karlovarský kraj Střední odborná škola logistická a SOU Karlovy Vary - Dalovice PaedDr. Vladimíra Štrynclová - ředitelka.
Návrh CHKO Český les Cílená stimulace hospodářského rozvoje území RNDr. Emil Chochole vedoucí Odboru regionálního rozvoje KÚPK Babylon,
Úspěchy MAS Brdy OD ZALOŽENÍ PO SOUČASNOST Mgr. Helena Kosová , Jince.
Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí. Projekt spolupráce v Programu rozvoje venkova, osa IV. LEADER VENKOVSKÉ.
Role koordinačních skupin komunitního plánování v prorodinné politice Konference k zahájení projektu „Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně“
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno MAP je místní akční plán vzdělávání, který bude prioritně zaměřen na rozvoj kvalitního a inkluzivního vzdělávání.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
MAS CÍNOVECKO o.p.s., organizační složka MAS CÍNOVECKO - LEADER Podpora sociální soudržnosti na území místního partnerství v programovém období
„MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů“ CZ.1.04/4.1.00/B
Strategie spolupráce obcí Společnost pro rozvoj Humpolecka, z. s. 2. Kulatý stůl v Humpolci
Nízkonákladový mezinárodní projekt spolupráce Projekty pro podporu venkovské identity přinášejí novou kvalitu života do venkovských oblastí.
Zdravé MAS = aktivní a vzdělaný venkov Ing. Marta Krejčíčková, MAS Rozkvět zahrady jižních Čech Ing. Václav Kolář, MAS Blanský les – Netolicko, o.p.s.
„Podpora zaměstnanosti Litoměřicka“ CZ.1.04/3.3.05/ Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a.
„Zavedení systematické podpory procesu plánování sociálních služeb a péče sociálně potřebným na Středním Vsetínsku, Velkokarlovicku a Hornolidečsku“ Operační.
Druhy DV a strategické směry Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Otevřená diskuse pro občany obcí Ctiněves, Černouček, Horní Beřkovice, Jeviněves a Ledčice.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Setkání starostů u kulatého stolu Hoštejn Projekt „MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů“ CZ.1.04/4.1.00/B Tento.
Projekt: „Aktualizace Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb na území ORP Veselí nad Moravou “ Bc. Gabriela Fellingerová 1. Veřejné setkání 1. října.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Otevřená diskuse pro občany obcí Černěves, Dobříň, Dušníky, Krabčice, Kyškovice, Libkovice.
Komunitní školy - kulturní, vzdělanostní a prorodinná centra v malých obcích Mgr. František Eliáš.
Problémová analýza – shrnutí Návrh scénářů řešení –
Projekt Sdružení místních samospráv ČR „MAS jako nástroj spolupráce pro efektivní chod úřadů“
Regionální rozměr podpory zemědělství Ing. Josef Ryšavý Litoměřice.
Projekt Jihlava Zdravé město.  město Jihlava je členem Národní sítě Zdravých měst ČR od června 2007  politikem zodpovědným za PZM a MA21 je náměstkyně.
5 POTŘEBNÝCH SOUČÁSTÍ místní Agendy 21
PROGRAM ROZVOJE OBCE TUPESY NA OBDOBÍ 2017–2024 Úvodní informace
Integrovaný regionální operační program
Sdružení AMIGA - Agency for Migration and Adaptation
Angažovanci Petr Holý - ORR.
Komunitní plánování Mirka Wildmannová.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko
SDRUŽENÍ NERATOV,o.s.
V. Setkání se starosty obcí
PS Vzdělávání NS MAS ČR – Pardubický kraj 2017
Transkript prezentace:

Mgr. Vladimír Halámek ZŠ a MŠ Rokytnice nad Rokytnou

 Je soubor činností, který pro členy komunity(obce) vytváří prostor k dalšímu vzdělávání a poznávání. Vychází ze tří základních principů: 1. Vzdělávání je celoživotní proces. 2. Zapojuje členy komunity. 3. Efektivně využívá zdroje komunity.

 Komunitní škola je vzdělávací instituce, která nabízí možnost celoživotního učení komunitě(obci). 1. VKŠ funguje jako občanské sdružení nebo obecně prospěšná společnost. 2. VKŠ zpřístupňuje celoživotní vzdělávání dospělým obyvatelům nejen vlastní obce, ale i obyvatelům spádových obcí. 3. VKŠ se podílí na rozvojových aktivitách a komunitním životě obce.

1. Organizační tým.  Iniciátor.  Zástupce ZŠ – nejčastěji ředitel.  Zástupce obce – nejčastěji starosta.  Obecní koordinátor – absolvuje rekvalifikační program pro obecní koordinátory(18 modulů v šesti blocích + e-learningový kurz)  Další aktivisté – vedoucí zájmových organizací v obci.

2. Situace v obci – je třeba zmapovat zájem lidí v obci o aktivity VKŠ. Možno využít:  Setkání obyvatel při nějaké příležitosti.  Místní zpravodaj.  obce.  Rozhovory s občany. 3. Materiální zázemí.  Škola v obci – ideální.  Kulturní dům, klubovna, místnost na OÚ.

4. Jak argumentovat  Zřízení VKŠ je významným argumentem pro udržení ZŠ v obci.  VKŠ přispívá k rozvoji obce, zvyšuje její atraktivitu pro obyvatele.

1.Mít vlastní argumenty- průzkum zájmu lidí, poptávka od občanů. 2.Přínos pro obec – zatraktivnění obce pro nové obyvatele, získat zájem mladých o to zůstat v obci, zviditelnění obce, dostupnější vzdělávání obyvatel, větší šance obyvatel na trhu práce. 3.Přínos pro školu – změna pohledu na školu, zvýšení prestiže, zachování školy, šance pro učitele se v obci realizovat, reklama škole od frekventantů kurzů. 4.Finance – mimořádná příležitost získat peníze, úspora času a peněz pro občany.

1.Vzdělanost v kraji – udržení školy, blíže zpřístupnit vzdělání pro venkovské obyvatele. 2.Přínos pro kraj – zvýšit prestiž kraje, rozvoj venkova, zvýšení zaměstnatelnosti, rozvoj podnikání… 3.Finanční dopady – využití prostor škol, vyšší efektivita využití veřejných zdrojů, možnost většího přílivu peněz z EU. 4.Příklady dobré praxe – realizací VKŠ být dobrým vzorem pro ostatní obce. Převzato z materiálů NSVKŠ se sídlem v Borech

 Jak si hledat pracovní místa, jak uspět u přijímacích pohovorů.  Jak financovat aktivity na venkově.  Rozvíjet PC gramotnost, nabízet jazykové vzdělávání.  Seznamovat občany se základy podnikání, ekologickým zemědělstvím či tradičními venkovskými řemesly.  Organizovat cvičení pro zdraví.

 Atraktivní nabídkou kurzů.  Pestrostí a kvalitou nabízených programů.  Finanční a dopravní dostupnost (kurzy organizované přímo v obci).  Zaměřit se na cílové skupiny občanů – např. nezaměstnaní, matky na MD, senioři apod.  Zájem občanů o programy lze zjistit formou dotazníků, anket, využitím obecního zpravodaje, setkání s občany.

 Bývá většinou vícezdrojové. 1. Grantový program určený k rozjezdu VKŠ. 2. Příspěvky účastníků kurzů. 3. Příspěvek z rozpočtu obce. 4. Sponzoři a další zdroje.

 Zaslání ankety občanům a její vyhodnocení.  Nabídka konkrétních kurzů.  Realizace kurzů – organizační, finanční.  Osvědčení o absolvování kurzu.  Zpětnovazební dotazník o spokojenosti účastníků.

 Naše VKŠ vznikla za podpory MAS Podhorácko se sídlem v Okříškách společně s VKŠ v Okříškách a Předíně.  R byl vytvořen organizační tým, který prošel přípravným kurzem k založení VKŠ 2. byly získány finanční prostředky (obec) 3. bylo vytvořeno občanské sdružení VKŠ 4. sestaveny jednotlivé kroky vedoucí k propagaci VKŠ – anketa pro občany, článek ve zpravodaji 5. byla sestavena žádost a rozpočet pro MAS vedoucí k pořízení potřebných prostředků pro pořádání jednotlivých kurzů v budově ZŠ

 interaktivní tabule s dataprojektorem  šest PC, multifunkční tiskárna  dva notebooky  keramická pec  židle k PC  skříně pro uložení věcí pro VKŠ  pracovní stůl a židle pro obecního koordinátora

  Specializovaný kurz AJ pro podnikání  Specializovaný kurz NJ pro podnikání  Specializovaný kurz práce s PC  Keramický kurz  Kurz tradičních řemesel  Zumba  Jednorázové akce – pletení košíku z pedigu, jarní dekorace pro váš domov, výroba vitráží

 2011/2012  Kurz anglického jazyka  Keramický kurz  Zumba  Jednorázové akce – vánoční dekorace