Matematika - 7. ročník Procenta % % % % % Stavební spoření 25 % státní příspěvek % Některé díly se vyskytují častěji. Pro setiny byl zaveden zvláštní název.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Advertisements

Prvňáci a matematika Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rozklad mnohočlenů na součin Rozkladové vzorce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Druháci a matematika 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr. Marie Janků. Dostupné z Metodického portálu
Mnohočleny Sčítání, odčítání Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu
Rotační válec Síť, povrch, objem
Objem a povrch kvádru a krychle
Výpočet procentové koncentrace roztoku
Výpočet hmotnostního zlomku
MYŠ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
SESTAVENÍ ELEKTRICKÉHO OBVODU
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Převody – jednotky délky
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Konstrukce trojúhelníku
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
LEŽET Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
MĚŘENÍ HMOTNOSTI TĚLESA
Části kruhu Matematika 8 – I.díl
Výpočet procentového složení sloučenin
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Poznávačka - sudokopytníci a lichokopytníci
Najdi rozdíl II. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Barvy a tvary A Pracovní list určený pro rozvoj zrakového vnímání a abstraktně vizuálního myšlení Postup práce: Spoj čarou stejné trička – jedno je barevné,
Pravidla pro počítání s mocninami
Orofacionální cvičení I
Procenta - úvod Název : VY_32_inovace_01 Matematika – procenta úvod
Pořadí obrázků – domeček
Hyperoskulační kružnice elipsy
PROVĚRKY Převody jednotek délky - 2.část
Převody délky MATEMATIKA
Porovnávání obrázků Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Druhá mocnina a odmocnina
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Určení severního pólu cívky s proudem pomocí pravidla pravé ruky
Začínáme se slovesy I Autor obrázků Tomasz Nogol souhlasí s jejich zveřejněním na Metodickém portálu. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Vyberte správně definiční obor funkce podle obrázku
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Interaktivní hra s různými obrazci a jejich skládání
Procenta - opakování Výukový materiál pro 9.ročník
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Procenta v úlohách Název : VY_32_inovace_08 Matematika - procenta.
Ivana Kuntová, Pětiúhelník Přesná konstrukce velikosti strany pětiúhelníku ze zadaného poloměru opsané kružnice Ivana Kuntová,
ČLOVĚK – VNITŘNÍ ORGÁNY A KOSTRA
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rotační válec Síť, povrch, objem
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
SČÍTÁME A ODČÍTÁME DO 5 S KAMARÁDEM
Převody – jednotky délky
Ruský obrázkový slovník XV Tvary – формы
Převody jednotek hmotnosti – 2. část
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Pořadí obrázků – auto Postup práce:
Definiční obor funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Kvadratická rovnice Vlastnosti kořenů kvadratické rovnice
Převody jednotek obsahu - 2.část
Vyberte správně definiční obor funkce podle obrázku
Definiční obor funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Transkript prezentace:

Matematika - 7. ročník Procenta % % % % % Stavební spoření 25 % státní příspěvek % Některé díly se vyskytují častěji. Pro setiny byl zaveden zvláštní název PROCENTO. Pochází z latinského „per centum“. Znak se stal symbolem pro celku teprve v 19. století. SLEVA AŽ 60 % % O 15 % levněji než u výrobce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

100 % Celek základ všichni obyvatelé ČR všichni obyvatelé Klatov všichni obyvatelé Plzeňského kraje všichni žáci VII.B všichni žáci 7. ročníků všichni žáci školy všichni žáci ZŠ v Klatovech

Procento je setina celek základ 100 % 1 % 1 koruna 1 metr 1 hektolitr 1 haléř 1 centimetr 1 litr 1 %0,01

0,10 0,20 0,25 0,50 0,75 1 % 10 % 20 % 25 % 50 % 75 % PROCENTA Desetinné čísloZLOMEK Zlomek v základním tvaru

50 % 25 % 75 % 20 % 10 % 60 % Kolik % obrázku je vybarveno?

100 % je m 1 % je 10 % je 5 % je 20 % je 50 % je 75 % je 80 % je 40 % je 60 % je 50 % je 25 % je 75 % je 10 % je 20 % je 90 % je 80 % je 70 % je 40 % je 100 % je 300 kg 25 m 250 m 125 m 500 m m m m m m 150 kg 75 kg 225 kg 30 kg 60 kg 270 kg 240 kg 210 kg 120 kg

Výdaje domácností v roce % 34 % 10 % 11 % 12 % 100 %

polovina fotbalového mužstva čtvrtina sýru pětina objemu tři čtvrtiny metru padesátina ceny třetina litru dvanáct setin gramu Zapiš v procentech tyto části celku 50 % mužstva 25 % sýru 20 % objemu 75 % metru 2 % ceny 33 % litru 12 % gramu

Z bonbonů představuje bonbonů Ve třídě chybí z 25 žáků 4 žáci, tj. 16 %. Odpovězte: 1) Co je základ? 2) Kolik % odpovídá základu? 3) Kolik žáků chybí? 4) Kolik žáků je ve škole? 5) Urči procentové části. 6) Kolik procent žáků chybí? 7) Kolik procent žáků je ve škole? základ Počet procent Procentová část z čp % 21 žáků 4 žáci 25 žáků 100 % 4 žáci % 84 % 21 žáků 4

Výpočet procent pomocí vzorce základ procentová část počet procent z č p Vypočítej z Kč % z = p = č = 300 Kč 45 % = 0,45 č =0, č = % z 300 Kč je 135 Kč. 2 Vypočítej 148 % ze 350 kg.1 Vypočítej 56 % ze 120 dm Vypočítej 26 % ze Kč. Určete číslo, z kterého 81 % je Určete číslo, z kterého 5 % je 0,2. Určete číslo, z kterého 42 % je 71,4.