VÝSLEDKY MATURITNÍ GENERÁLKY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol Špindlerův Mlýn 9. října 2012.
Advertisements

LOGISTIKA NOVÉ MATURITNÍ ZKOUŠKY TELČ CERMAT - Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání
JARNÍ TERMÍN MATURITNÍ ZKOUŠKY 2011 Signální výsledky a základní poznatky Informace pro školy.
Informace k přijímacímu řízení obor Matematická studia.
VÝSLEDKY MATURITNÍ GENERÁLKY A KROKY K ÚSPĚŠNÉMU ZVLÁDNUTÍ MATURITNÍ ZKOUŠKY V ROCE 2011 Tisková konference MŠMT
MATURITNÍ GENERÁLKA 2010 Jedinečná příležitost pro studenty i učitele středních škol připravit se na změnu maturitní zkoušky v roce 2011 tisková konference.
Programové období 2014 – 2020 a proces SEA Mgr. Zuzana Plešková Ministerstvo životního prostředí 14. února 2014.
1 Profilová část maturitní zkoušky a poznatky z 5leté praxe Mgr. Petra Pátková, odbor vzdělávací soustavy jednání Asociace SPŠ Špindlerův Mlýn, 7. říjen.
Přijímací řízení ve školním roce 2015/ ÚVOD Kde je/bylo možné získávat informace:  Návštěvy SŠ a SOU, dna otevřených dveří  Výstava EDUK ART.
Přijímací řízení pro školní rok 2012/2013 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy oddělení organizační a vzdělávání.
Maturita 2017 YMNÁZIUM BLANSKO Základní informace o maturitní zkoušce v roce 2017.
INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP Vzdělávání ředitelů středních škol Kraje Vysočina Téma: Prezentuje: Ing. Josef Crha, ředitel SŠT Žďár nad.
ORGANIZACE PŘIJÍMACÍHO ŘÍZENÍ 2016/2017 část I. - Přihláška na SŠ
Jsou venkovské školy horší než městské?
Maturita 2017.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Přijímací řízení 2016/17.
Výsledky přijímacího řízení
Přijímací řízení pro školní rok 2017/2018
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ 2017 / 2018.
Ing. Kateřina Lichtenberková
Legislativní změny novela školského zákona zákonem č. 178/2016 Sb., která mj. zavádí jednotnou přijímací zkoušku do oborů vzdělání s maturitní zkouškou.
Maturitní zkoušky 2014 ke dni
Přijímací řízení 2017 Porada ředitelů škol a školských zařízení Libereckého kraje Ing. Eva Kotková.
Státní maturita Jindřich Kitzberger.
Maturita, přijímací zkoušky
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Evaluace předmětů studenty (Anketky)
Střední vzdělávání Maturitní zkoušky Změny právních předpisů
Jednotné principy klasifikace na GJKT
Střední vzdělávání Maturitní zkoušky 2013
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 07 Vytýkání I
Přijímací řízení pro školní rok 2011/2012
GVID – MATURITA 2018 aktuální stav – říjen 2017.
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Vykazování postupu nebo stavu
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Informace k přijímacímu řízení na střední školy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Přijímací řízení na střední školy pro školní rok 2018/2019
Maturity 2017/2018 listopad 2017 L. Jíša.
Maturita 2018.
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Přijímací řízení ve školním roce 2015/2016
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ 2018 / 2019.
Pravidla a doporučené postupy pro vytváření studijních programů
Přijímací řízení ve školním roce 2017/2018
Přijímací řízení na střední školy pro školní rok 2018/2019
Přijímací řízení na střední školy 2016/2017
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2018/19
MATEMATIKA Obsah přednášky. Opakování, motivační příklady Funkce.
Informace k přijímacímu řízení na střední školy
MATEMATIKA Obsah přednášky. Opakování, motivační příklady Funkce.
Přijímací řízení ve školním roce 2017/2018
Přijímací řízení ve školním roce 2015/2016
Přijímací řízení ve školním roce 2017/2018
JEDNOTNÉ PŘIJÍMACÍ ZKOUŠKY V ROCE 2018
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ PRO ŠKOLNÍ ROK 2019/2020
Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol
Přijímací řízení ve školním roce 2017/2018
Gymnázium Na Vítězné pláni, Praha 4
ÚVODEM… PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM 12. prosince 2018 I Liberec.
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Přijímací řízení na víceletá gymnázia pro školní rok 2019/2020
Přijímací řízení ve školním roce 2017/2018
Přijímací řízení pro školní rok 2019/2020.
GVID – MATURITA 2019 aktuální stav – říjen 2018.
Přijímací řízení v roce uchazeč může pro 1
Přijímací řízení ve školním roce 2017/2018
Transkript prezentace:

VÝSLEDKY MATURITNÍ GENERÁLKY

PROČ BYLA MATURITNÍ GENERÁLKA ? V ROCE 2011 POPRVÉ MATURITNÍ ZKOUŠKA SE SPOLEČNOU (STÁTNÍ) ČÁSTÍ CÍLE MATURITNÍ GENERÁLKY: 1.Prověřit připravenost logistického systému a technické infrastruktury nové maturitní zkoušky 2.Přímá zkušenost škol, tj. učitelů i žáků s písemnými zkouškami společné (státní) části nové maturity 3.Informace školám a žákům, kam zaměřit přípravu na maturitní zkoušku a jak si maturitní zkoušku „vyskládat“ 4.První přímá zkušenost učitelů s výkonem funkcí, zajišťujících maturitní zkoušku (komisaři, zadavatelé a hodnotitelé písemných prací) 5.První přímá zkušenost vedoucích pracovníků škol s organizací písemných zkoušek společné (státní) části nové maturity ve škole

SPLNILA MATURITNÍ GENERÁLKA SVÉ CÍLE? 1.Prověřila připravenost logistického systému a technické infrastruktury nové maturitní zkoušky všechny logistické systémy až drobné výjimky fungovaly bezchybně technologické zajištění bez významných chyb, spolehlivost systémů vyšší proti výchozím očekáváním centrálně řízené procesy nevykázaly žádná systémová pochybení, dílčí nedostatky identifikovány a jsou řešeny lokálně řízené procesy nevykázaly žádná systémová pochybení, nekorektní průběh zkoušek a hodnocení identifikován v cca 3,8 % škol

SPLNILA MATURITNÍ GENERÁLKA SVÉ CÍLE? 2.První přímá zkušenost vedení škol a pedagogických pracovníků se zajištěním administrace a hodnocením výsledků zkoušek Na většině škol proběhla administrace zkoušek korektně a bez výraznějších pochybení Nekorektní průběh, výrazné porušení metodik identifikováno zhruba v desetině případů Na základě analýzy průběhu administrace a hodnocení dojde k některým úpravám, které procesy administrace zkoušek zefektivní Bude třeba zvýšit podporu hodnotitelů ve školách

SPLNILA MATURITNÍ GENERÁLKA SVÉ CÍLE? 3.Přímá zkušenost žáků a učitelů s novou formou zkoušek, významná informace a)pro zacílení přípravy na maturitní zkoušku b)pro výběr zkoušek a předmětů ostré maturity Orientační výsledky zkoušek maturitní generálky svědčí o tom, že nejméně na polovině škol bude muset být příprava na maturitní zkoušku velmi intenzivní Žáci si s novou formou zkoušek až na výjimky poradili; nejnovějším prvkem byl prokazatelně poslechový subtest z cizího jazyka a způsob zadání písemných prací (vazba na kriteriální hodnocení) CERMAT posílí podporu učitelů a žáků v rámci jejich předmaturitní přípravy

CO SI MOHLI ŽÁCI ZKUSIT? 2 POVINNÉ A 1 NEPOVINNÁ ZKOUŠKA PŘEDMĚTY:český jazyk a literatura (povinně) – test + písemka cizí jazyk (volitelně) – test + písemka matematika (volitelně) - test ÚROVEŇ OBTÍŽNOSTI ZKOUŠEK:základní nebo vyšší VOLBA JAZYKA:angličtina němčina francouzština španělština ruština

ÚČAST NA MATURITNÍ GENERÁLCE ÚČAST ŠKOL V MATURITNÍ GENERÁLCE DOBROVOLNÁ ÚčastnIlo se z škol (96 %), neúčastnilo 50 (4 %) V ROCE 2011 OČEKÁVÁME CELKEM TISÍC MATURANTŮ Maturitní generálky se zúčastnilo celkem žáků (cca 94 %) CELKEM PROBĚHLO ZKOUŠEK souhrnných zkoušek dílčích zkoušek ADMINISTRACI A VYHODNOCENÍ ZKOUŠEK VE ŠKOLÁCH ZAJISTILO CELKEM 16.5 TIS. UČITELŮ

ÚČAST NA MATURITNÍ GENERÁLCE - žáci V ROCE 2011 OČEKÁVÁME CELKEM TISÍC MATURANTŮ Maturitní generálky se zúčastní celkem 93,8 tisíc žáků (cca 94 %) ÚČAST NA MATURITNÍ GENERÁLCE - zkoušky Počet zkoušek (dílčích zkoušek) celkem:223,2 tisíc (403,6 tis.) Počet zkoušek (dílčích zkoušek) / 1 žáka:2,34 (4,23) Základní : vyšší úrovni obtížnosti - 3:1 Volba předmětů:český jazyk : 100 % žáků (Z/V = 75:25 %) cizí jazyk: 90 % žáků (Z/V = 73:27 %) matematika: 45 % žáků (Z/V = 77:23 %) Volba jazyků (AJ:NJ:FJ:ŠJ:RJ):76 % : 20 % : 2 % : 1 % : 2 %

VÝSLEDKY ZKOUŠEK MATURITNÍ GENERÁLKY Výsledky budou zejména orientačním vodítkem pro žáky a učitele a signální informací pro školy Žáci obdrží své výsledky ve středu 3. listopadu tak, aby mohli výsledky zúročit při volbě předmětů a úrovní obtížnosti pro maturitní zkoušku 2011 Pro modelování rizika neúspěšnosti byla nasazena kritéria (mezní hranice úspěšnosti zkoušek) pro maturitní zkoušku v roce

POČET BODŮ, KTERÉ BUDE MUSET ŽÁK DOSÁHNOUT U ZKOUŠEK SPOLEČNÉ ČÁSTI MZ V ROCE

ZÁKLADNÍ VÝSLEDKY ZKOUŠEK KDYBY SE MATURITNÍ ZKOUŠKA KONALA DNES: neúspěšnost v řádném termínu 33,6 % žáků v tom: neúspěšní z 1 zkoušky:14,6 % neúspěšní z obou zkoušek:19,0 % v tom:neúspěšní z českého jazyka:22,2 % neúspěšní z druhé zkoušky:30,4 % v tom: z matematiky (31 % žáků)40,1 % z cizího jazyka (69 % žáků)26,1 % (pokud žák konal tři zkoušky, tedy kromě češtiny ještě 2, započítala se mu ta, u níž dosáhl lepšího výsledku) Interní odhady neúspěšnosti zkoušek u maturitní generálky se potvrdily (30-35 %)

NEJDE O POPLAŠNÁ ČÍSLA ODHAD : NEÚSPĚŠNOST U ŘÁDNÉHO TERMÍNU MATURITY V ROCE 2011 SE PROTI GENERÁLCE SNÍŽÍ NA POLOVINU (tj. 15–21 %) PROČ? U OSTRÉ MATURITY: 1.žákům nebude chybět učivo posledního ročníku 2.žáci budou mít za sebou intenzivní předmaturitní přípravu 3.žáci budou více a dostatečně motivováni 4.žáci budou odpovědněji volit předmětovou skladbu 5.žáci budou mít zkušenosti s testy a formou zkoušek SITUACE DNES:12,5 %

GENERÁLKA VERSUS MATURITA příklad matematiky

NEÚSPĚŠNOST Z JEDNOTLIVÝCH PŘEDMĚTŮ Započítány jsou všechny zkoušky: Český jazyk22,2 % (konalo 100 % žáků) Matematika48,4 % (konalo 44 % žáků) Angličtina34,1 % (konalo 72 % žáků) Němčina39,3 % (konalo 22 % žáků) Neúspěšnost u testů vyšší úrovně obtížnosti byla v průměru zhruba o 5 procentních bodů vyšší než u základní obtížnosti

POROVNÁNÍ ÚSPĚŠNOSTI ŽÁKŮ PODLE KRAJŮ Nejlepších výsledků dosáhli žáci v: 1.Kraji Vysočina1,51 násobek průměru ČR 2.Jihočeském kraji1,35 3.Pardubickém kraji1,28 Nejhorších výsledků dosáhli žáci v: 14.Karlovarském kraji0,81 násobek průměru ČR 13.Ústeckém kraji0,86 12.Moravskoslezském kraji0,89

POROVNÁNÍ ÚSPĚŠNOSTI ŽÁKŮ PODLE TYPŮ ŠKOL A ZŘIZOVATELŮ PODLE TYPŮ ŠKOL Gymnázia1,92 Střední odborné školy0,79 Střední odborná učiliště0,44 PODLE ZŘIZOVATELŮ ŠKOL Školy veřejné1,02 Školy církevní0,91 Školy soukromé0,89 Soukromé školy mají ve srovnání s veřejnými školami zhruba stejné zastoupení ve skupině „úspěšných“ škol, ale výrazně vyšší zastoupení ve skupině „výrazně neúspěšných škol

CO NAZNAČUJÍ VÝSLEDKY KONCEPCE A NÁROČNOST TESTŮ A ZADÁNÍ ZKOUŠEK Testy a zadání zkoušek odpovídají požadavkům a není třeba v jejich koncepci, obsahu a náročnosti nic měnit V žádném případě nebudou u maturity použity více či méně náročné testy ! MATEMATIKA Úroveň matematických dovedností a schopností žáků SŠ je na poměrně nízké úrovni a vykazuje klesající trend Klesající trend je patrný i na určité části gymnázií Velmi nízká úroveň matematických dovedností je na „netechnických“ oborech SOŠ a na SOU

CO NAZNAČUJÍ VÝSLEDKY ČESKÝ JAZYK Nejméně výrazné rozdíly mezi školami a typy škol Přesto zejména na SOU může být základní úroveň zkoušky dosti rizikovým faktorem CIZÍ JAZYKY Mezi školami existují značné rozdíly v úrovni dovedností žáků; odborné školy (SOŠ a SOU) zjevně kladou na výuku nižší důraz Zřetelně nejhorší situace je v případě němčiny; důvodem je vysoké zastoupení žáků SOU a SOŠ (ve srovnání s AJ) Protože na SOU a netechnických SOŠ je velmi slabá i matematika, mohou mít žáci těchto škol komplikovanou volbu předmětu pro druhou povinnou zkoušku

INFORMACE O VÝSLEDCÍCH PRO ŽÁKY Ve středu 3. listopadu obdrží ředitelé výzvu ke „stažení“ výsledků žáků z centrálního informačního systému Výsledky budou prezentovány v podobě protokolu o výsledcích maturitní generálky žáka Ředitelé zajistí vytištění protokolů a jejich předání žákům

PROTOKOL O VÝSLEDCÍCH MATURITNÍ GENERÁLKY ŽÁKA

MATURITNÍ ZKOUŠKA 2011 PŘIHLAŠOVÁNÍ ŽÁKŮ K ŘÁDNÉMU TERMÍNU MATURITNÍ ZKOUŠKY PRO ROK 2011 Žáci podávají do 15. listopadu řediteli školy přihlášku k maturitní zkoušce V přihlášce volí předměty pro profilovou i společnou část maturitní zkoušky (u společné části rovněž úroveň obtížnosti) Ředitel školy zajistí registraci přihlášek v centrálním informačním systému maturit do 30. listopadu

MATURITNÍ ZKOUŠKA 2011 Každý žák obdrží v průběhu tohoto týdne prostřednictvím své školy první instruktážní materiál PODÁVÁM PŘIHLÁŠKU K MATURITĚ 2011 aneb co je dobré vědět před podáním přihlášky k maturitní zkoušce základní informace o termínech a způsobu podání přihlášky odpovědi na nejčastější otázky okolo volby předmětů a obtížnosti zkoušek, opravných zkoušek apod. rady jak se vyhnout rizikům špatné volby doporučení, s čím je třeba počítat upozornění na některé nepříliš frekventované informace orientační hodnoty mezní hranice úspěšnosti (jak číst výsledky maturitní generálky praktické rady a kroky při vyplnění a podání přihlášky