VY_32_INOVACE_Čp z 1 Č í slo š ablony: Jak si žije strom po celý rok? Mgr. Pavlína Šantrochová Základní škola a Mateřská škola pro tělesně postižené, Liberec, Lužická 920/7, příspěvková organizace Číslo šablony: Ročník: VIII. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Byl uskutečněn z prostředků grantového projektu OPVK.
Škola: Základní škola a Mateřská škola pro tělesně postižené, Liberec, Lužická 920/7, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: Kvalita, interaktivita a kreativita (KIK) Název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název výukového materiálu: Jak si žije strom po celý rok? Autor výukového materiálu: Mgr. Pavlína Šantrochová Datum (období), ve kterém byl vzdělávací materiál vytvořen: Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – speciální I. Vzdělávací obor a tematický okruh: např. Člověk a příroda Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII. Druh učebního materiálu: prezentace Anotace: Prezentace slouží k seznámení žáků interaktivním způsobem se změnami v přírodě v závislosti na střídání ročních období. Přibližuje život stromu během jednoho kalendářního roku. Klíčová slova: strom, roční období (jaro, léto, podzim, zima), příroda, počasí Druh interaktivity: kombinovaná
Jak si žije strom po celý rok ?
Jaro
Léto
Podzim
Zima
Metodický postup: Hodina: Člověk a příroda – strom a jeho vegetační období Čas: 30 minut 1. snímek - seznámení s názvem hodiny, názorná ukázka stromu, kterého budeme celou hodinu sledovat jak si žije v přírodě 2. snímek - jaro - žák popíše, co vidí na obrázku – jak vypadá strom, jeho okolí a sleduje co se děje kolem - postupně uvidí, co se všechno děje kolem stromu v přírodě – slunce, první jarní květiny, mláďata, rozkvetlý strom, opylování 3. snímek - léto - žák popíše, co vidí na obrázku – jak vypadá strom, jeho okolí a sleduje co se děje kolem - postupně uvidí, co se všechno děje kolem stromu v přírodě – změna koruny stromu, listy, květiny, šnek, motýl 4. snímek - podzim - žák popíše, co vidí na obrázku – jak vypadá strom, jeho okolí a sleduje co se děje kolem - postupně uvidí, co se všechno děje kolem stromu v přírodě – změna trávy, barev, počasí, opadávání listí, ježek 5. snímek - zima - žák popíše, co vidí na obrázku – jak vypadá strom, jeho okolí a sleduje co se děje kolem - postupně uvidí, co se všechno děje kolem stromu v přírodě – změna prostředí, sníh, počasí, zajíc, kos, sněhulák 6. snímek - opakování - žák popíše, co vidí na obrázku – závěrečné opakování, porovnání všech ročních období – hledání rozdílů
Zdroje: Snímky 3,4,5,6,7,8 – © Pavlína Šantrochová