STROMY LISTNANTÉ Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/21.2165 Vypracovala: Soňa Koukalová ZŠ a MŠ Mladoňovice 5.9.2011.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Společenstva lesů I..
Kvetoucí rostliny Michaela Běhůnková.
Stromy.
Listnaté stromy a keře 4. ročník
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
EKOSYSTÉM LES – stromy jehličnaté a listnaté
Rostliny rybníka a jeho okolí
Prvouka – 2. ročník „Podzim v sadu“
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
Listy, květy a plody rostlin
Dřeviny – listnaté stromy
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
R O S T L I N Y K R Y T O S E M E N N É
PŘÍRODOVĚDA.
Listnaté lesy Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.23
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Jaroslava Jašová Název materiálu:
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace LISTNATÉ STROMY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
VY_32_INOVACE_414, 21. sada, Přírodověda
LISTNATÉ STROMY A KEŘE V OKOLÍ ŠKOLY
OVOCNÉ STROMY A OVOCE PODPORA PRO VÝUKU
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Trénink krytosemenných dřevin
PRACOVNÍ LISTY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
ANOTACE Materiál seznamuje žáky s charakteristikou, vzhledem a využitím lípy srdčité. Druh učebního materiáluDUM Očekávané výstupyŽák se seznámí s lípou.
Podzemní a nadzemní části rostlin.
PRAHA, STÁTNÍ SYMBOLY Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/ Vypracovala: Soňa Koukalová ZŠ a MŠ Mladoňovice
Zpracovala: Mgr. Z. Pavlů
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Libuše Sochorová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Lesy a jejich význam Škola: SŠ, ZŠ a MŠ, Karviná, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hulejová VY_32_INOVACE_17_LESY A JEJICH VÝZNAM_HULEJOVÁ Člověk.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_32_INOVACE_11_PRVOUKA.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Meclov, příspěvková organizace AUTOR: Blanka Petlánová NÁZEV: VY_32_INOVACE_Pr2_17_Listnaté stromy TEMA: Listnaté.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského v Novém Strašecí Komenského nám. 209, Nové Strašecí tel , ,
Důležitou část přírody tvoří stromy a keře. Strom má tyto části:
Ekosystém les Stromy Přírodověda 4. ročník
TEST - SPOLEČENSTVO LES
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
LISTNATÉ STROMY A JEJICH PLODY
STROMY JEHLIČNATÉ Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život
VY_32_INOVACE_Sib_III_16 Dřeviny
Stromy a rostliny v lese Zařazení: Autor: Jana Fabiánková Škola:
Název školy: Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny Autor:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
autor: Helena Petrůvová název: VY_52_INOVACE_28_PRVOUKA_OVOCNÉ STROMY
STROMY – odkryj a vyhraj!
OVOCNÉ STROMY A OVOCE PODPORA PRO VÝUKU
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
05 Květiny a stromy na jaře
Ovoce, ovocné stromy, keře VY_32_INOVACE_16
Název školy: ZŠ a MŠ Unkovice, příspěvková organizace
Autor: PaedDr. Jana Čechová
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
LISTNATÉ DŘEVINY Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_02_12_PODZIM TÉMA: PODZIM
Základní škola a mateřská škola Bukovec
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí,
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lenka.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_61_PRV1
Sada 3 Rodinná a Občanská výchova MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
VY_32_INOVACE_04_Rozmanitost přírody-lesy v ČR
Podzim v lese a plody. Jehličnaté a listnaté stromy.
TÉMA: Listnaté stromy (bez ovocných)
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Př_06_Listnaté stromy
VY_52_INOVACE_05_ Ovocné stromy a keře
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
VY_32_INOVACE_17_STROMY, KEŘE, BYLINY_BLECHOVÁ
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_03_Les_stromy
Transkript prezentace:

STROMY LISTNANTÉ Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/ Vypracovala: Soňa Koukalová ZŠ a MŠ Mladoňovice

Anotace Materiál obsahuje prezentaci listnatých stromů, keřů a ovocných stromů. Žáci vytváří projekt – Čtyřikrát v jiném kabátě. AutorSoňa Koukalová Očekávaný výstup Pozná vybrané listnaté stromy podle nápadných určujících znaků, uvede příklady výskytů stromů ve známé lokalitě. Druh učebního materiáluPrezentace Cílová skupinaŽáci druhého ročníku Metodický postupPři prezentaci se žáci seznamují s jednotlivými listnatými stromy a všímají si jednotlivých rozdílů mezi stromy – tvar, barva kůry, tvar listů. Své poznatky si ověří při otázkách od jednotlivých stromů, kteří nám sdělí o sobě zajímavost. Poznávají listnaté keře a ovocné stromy. Čtyřikrát v jiném kabátě - projekt, který je zaměřen na zaznamenávání změn stromu v jednotlivých ročních obdobích. S žáky si projdeme okolí školy a vybereme si strom, který budeme sledovat. Začínáme v podzimním období, žáci si provedou podrobnou charakteristiku, kterou doplní nákresem stromu, listu a fotografii. V projektu pokračujeme v zimě, na jaře a v létě. Všímáme si postupných proměn stromu, které zaznamenáváme - fotografie, nákres.

KORUNA KMEN KOŘENY VĚTEV S LISTY

LÍPA SRDČITÁ

DUB LETNÍ

JAVOR

BUK LESNÍ

JÍROVEC MAĎAL

BŘÍZA BĚLOKORÁ

VÍŠ PROČ LISTY NA PODZIM OPADAJÍ? LISTY PŘIVÁDĚJÍ STROMŮM ŽIVINY A VODU, TA BY V ZIMNÍCH MĚSÍCH ZMRZLA, PROTO NA PODZIM OPADÁVAJÍ. ÚKOL:OTISK LISTU Čerstvý list se nabarví hustou barvou po žilkované straně. List otiskneme nabarvenou stranou na výkres. VODA A ŽIVINY JSOU PŘIVÁDĚNY TAKÉ KOŘENY.

POZNÁŠ JAKÝ JSEM STROM? JSEM VELKÝ STROM, MOJE DŘEVO JE TVRDÉ A POUŽÍVÁ SE K VÝROBĚ NÁBYTKU. MÉ PLODY SE NAZÝVAJÍ ŽALUDY, TEĎ UŽ URČITĚ VÍŠ, ŽE JSEM DUB

JÁ JSEM TAKÉ VELKÝ, MOHUTNÝ STROM, Z MÝCH KVĚTŮ SE VAŘÍ ČAJ. JSEM VAŠIM NÁRODNÍM STROMEM, ANO, JÁ JSEM LÍPA NEBUDU VÁS DLOUHO NAPÍNAT A NAPOVÍM, ŽE MÁM BÍLOU KŮRU A VYUŽÍVÁM SE V KOSMETICE BŘÍZA

MÉ JMÉNO MÁ POUZE TŘI PÍSMENA, NEJSEM DUB, ANI VALIBUK MOJE PLODY NEJSOU JAHODY, DIVOČÁCI V LESE VÍ, ŽE BUKVICE JSOU MOC DOBRÝ. ANO, ANO JÁ JSEM BUK

JÁ SE MOHU POCHLUBIT, ŽE JSEM U DĚTÍ VELICE OBLÍBENÝ. PTÁTE SE PROČ? Z MÝCH PLODŮ KAŠTANŮ SI VYRÁBÍTE ZVÍŘÁTKA, PROTO MI TAKÉ ŘÍKÁTE KAŠTAN, ALE CHYTRÉ HLAVIČKY VÍ, ŽE JSEM JÍROVEC MAĎAL

ZAPIŠ NÁZVY STROMŮ

MEZI LISTNATÉ SROMY PATŘÍ TAKÉ KEŘE ŠÍPKOVÝ KEŘ ŠEŘÍK

ZLATÝ DÉŠŤ

ŘÍKEJ ROZDÍLY MEZI STROMEM A KEŘEM.

K LISTNATÝM STOMŮM PATŘÍ OVOCNÉ STROMY JABLOŇ plody JABLKA TŘEŠEŇ plody TŘEŠNĚ HRUŠEŇ plody HRUŠKY ŠVESTKA plody ŠVESTKY MERUŇKA plody MERUŇKY BROSKVOŇ plody BROSKVE

controlling-lilac-sucker-growth-1.jpg PRAMENY: