NEŽ USEDNEME NA KOLO
Jízdní kolo musí být vybaveno: dvěma na sobě nezávislými účinnými brzdami se stupňovatelným ovládáním brzdového účinku
Jízdní kolo musí být vybaveno: přední odrazkou bílé barvy
Jízdní kolo musí být vybaveno: zadní odrazkou červené barvy
Jízdní kolo musí být vybaveno: na paprscích obou kol nejméně jednou boční odrazkou oranžové barvy na každé straně kola
Jízdní kolo musí být vybaveno: odrazkami oranžové barvy na obou stranách pedálů
Jízdní kolo musí být za snížené viditelnosti vybaveno: světlometem svítícím dopředu bílým světlem
Jízdní kolo musí být za snížené viditelnosti vybaveno: zadní svítilnou červené barvy
Zdroj elektrického proudu musí svou kapacitou zajistit svítivost světel po dobu nejméně 1,5 h bez přerušení ZA SNÍŽENÉ VIDITELNOSTI:
Nepovinou výbavou jízdního kola jsou: -Zvonek -Blatníky -Kryt řetězu -a pod
Ochranné reflexní plochy mohou být také na oděvu, či vybavení kola
Dopravní značení týkající se cyklistů: Dopravní značka „Cyklisté“ upozorňuje ostatní účastníky silničního provozu na místo, kde cyklisté vjíždějí na vozovku nebo ji přejíždějí, anebo na úsek, kde se cyklisté často vyskytují.
Dopravní značení týkající se cyklistů: Zákaz vjezdu jízdních kol. Značka se užívá zpravidla tam, kde je pro cykloprovoz určena jiná trasa, např. stezka pro cyklisty.
Dopravní značení týkající se cyklistů: Stezka pro cyklisty, přikazuje cyklistům užít v daném směru takto označeného pruhu nebo stezky
Dopravní značení týkající se cyklistů: Konec stezky pro cyklisty ukončuje platnost předchozí značky
Dopravní značení týkající se cyklistů: Dopravní značka „Jiný příkaz“
Dopravní značení týkající se cyklistů: Dopravní značka „Přechod pro chodce“ – svislé a vodorovné značení
Dopravní značení týkající se cyklistů: Dopravní značka „Přejezd pro cyklisty“ – svislé a vodorovné značení
Dopravní značení týkající se cyklistů: Vyznačení přejezdu pro cyklisty souběžně s přechodem pro chodce, vodorovné značení
POZOR NA ROZDÍL mezi přechodem pro chodce a přejezdem pro cyklisty
PŘECHOD PRO CHODCE -ZA DODRŽENÍ JISTÝCH PRAVIDEL MÁ CHODEC PŘEDNOST -CYKLISTA MUSÍ KOLO VÉST, NESMÍ VOZOVKU NA PŘECHODU PŘEJÍŽDĚT, STEJNĚ JAKO NESMÍ JEZDIT PO CHODNÍKU!
PŘEJEZD PRO CYKLISTY je to místo určené k přejíždění vozovky, ale cyklista nemá přednost
ÚDRŽBA JÍZDNÍHO KOLA Mazání řetězu1. Řetěz nejprve očistíme
ÚDRŽBA JÍZDNÍHO KOLA Mazání řetězu1. Řetěz nejprve očistíme
ÚDRŽBA JÍZDNÍHO KOLA Mazání řetězu 2. Olej je nutno aplikovat mezi váleček a čep řetězu
ÚDRŽBA JÍZDNÍHO KOLA Mazání řetězu 3. Olej nanášíme pomocí kapátka,
ÚDRŽBA JÍZDNÍHO KOLA Mazání řetězu 3. Nebo pomocí spreje
ÚDRŽBA JÍZDNÍHO KOLA Mazání řetězu 3. Nebo pomocí spreje (zvládne to i malý kluk)
ÚDRŽBA JÍZDNÍHO KOLA Mazání řetězu 4. Potom řetěz znovu otřeme suchým hadrem
Kontrola tlaku v pneumatikách Manometr integrovaný na hustilce
Kontrola tlaku v pneumatikách Analogový a digitální manometr na jízdní kola
Kontrola tlaku v pneumatikách Tlak měříme: 1. V desítkové soustavě - Bar; kPa 1 Bar = 100 kPa (kiloPascalů) Setkáme se také ještě se starými jednotkami: Atm – atmosféra 1 Bar = 1 atm
Kontrola tlaku v pneumatikách Tlak měříme: 2. v anglosaských mírách Jednotka PSI (pound-force per square inch, libra síly na čtverečný palec) 1 Bar = 14,7 PSI 1 PSI = 6,89 kPa nebo 0,069 Bar 1 kPa = 0,145 PSI nebo 0,01 Bar
Kontrola tlaku v pneumatikách INFLATE TO MIN 50 MAX 75 P.S.I. Provozní tlak pláště kola je uveden na jeho boku
Kontrola tlaku v pneumatikách Zápis znamená: HUSTIT DO MIN 50 MAX 75 P.S.I.:, tj. přepočítáno: 50/14,7 = 3,4 Bar (atm.) až 75/14,7 = 5,1 Bar (atm.) Tlak v plášti volíme dle hmotnosti jezdce, druhu kola (silniční trekové, horské) a terénu, ve kterém se budeme pohybovat.
DEFEKT KOLA Nejčastější závadou na kole je asi píchlá duše. K opravě budeme potřebovat: Montážní páky Novou duši nebo alespoň soupravu na lepení duší Hustilku
DEFEKT KOLA Nejprve kolo vyjmeme z vidlice, montážní páku zasuneme pod plášť a zajistíme o drát výpletu
DEFEKT KOLA Pomocí druhé montážní páky dokončíme sejmutí pláště z ráfku a vyjmutí duše.
DEFEKT KOLA Místo poškození nejprve očistíme,
DEFEKT KOLA potřeme lepidlem určeným k opravám duší, necháme krátce zaschnout,
DEFEKT KOLA přiložíme záplatu a silně ji přitiskneme k duši, poté odstraníme ochranou fólii.
DEFEKT KOLA Zkontrolujeme čistotu vnitřní strany pláště, vložíme duši a nasadíme plášť opět pomocí montážních pák.
DEFEKT KOLA Před nasazením kolo nahustíme na předepsaný tlak, jak bylo uvedeno dříve.
DEFEKT KOLA Při zpětné montáži kola do vidlice dbáme na správné seřízení brzdových špalíků, aby naše kolo při každém brzdění nevydávalo nepěkné zvuky. Směr otáčení ráfku 2 mm
Celková údržba kola V době mimo hlavní jezdeckou sezonu necháme nejlépe v autorizovaném servisu provést kontrolu a případnou opravu našeho kola a to zejména: - kontrola brzd, výměna bovdenů, brzdových špalků - kontrola nebo výměna řetězu - seřízení přesmykače a přehazovačky - centrování kol - dotažení všech šroubových spojů
abychom měli na cestách co nejméně defektů a mohli jezdit NA KOLE VŽDY S ÚSMĚVEM!