ROSA – Pomoc dětem zasaženým domácím násilím Mgr. Eva Šilarová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Systematická práce s dětmi jako svědky domácího násilí Zdena Bednářová Psychosociální centrum Acorus Psychosociální centrum AcorusPraha dne 22. října 2009.
Advertisements

PŘÍBĚH O LOCICE Praha. Pomáháme dětem, které zažívají domácí násilí obnovit pocit bezpečí a zdravé vztahy v rodině.
Spolupráce Odboru sociálně-právní ochrany dětí Magistrátu města Karviné s poskytovateli sociálních služeb.
Příčiny a možnosti zvládání nevhodného chování žáků Se zaměřením na negativní sebehodnocení.
Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích mladšího školního věku a především změny v dospívání. Výukový materiál.
IX. Krajská konference k primární prevenci rizikového chování Prima třída PRIMA Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov Mgr. Zdeněk Hrnčiřík.
Formy a druhy sociálních služeb. Sociální služby Činnost zajišťující pomoc a podporu osobám za účelem sociálního začlenění nebo v rámci prevence před.
Proč jsou případy DN domácího násilí podceňovány či přeceňovány pohled z praxe.
Fokus Praha o.s. Nová struktura vedení Fokusu Praha – rok 2005.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
Raná péče. terénní, popřípadě ambulantní služba poskytovaná dítěti a rodičům dítěte ve věku do 7 let, které je zdravotně postižené, nebo jehož vývoj je.
SPONDEA, o.p.s., Brno Prevence narušení procesu vývoje osobnosti dítěte jako svědka DN.
ZÁKLADNÍ POTŘEBY DĚTÍ MUDr. EVA VANÍČKOVÁ,CSc. Ústav zdraví dětí a mládeže.
Centrum Kašpar Liberec školám. Natoč vlastní film a dej (si) příležitost 1.Centrum Kašpar pracuje s nadhledem a prostřednictvím neotřelých formátů 2.Centrum.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Stříhání malých a velkých dětí. Technika stříhání dětských vlasů. Bezpečnost práce a ochrana zdraví. EU-3-3.
Mobbing a Bossing Marková. M obbing C o je M obbing  je druh rafinované šikany na pracovišti  nejrůznější formy znepříjemňování života na pracovišti.
Mapování činnosti ambulantních středisek výchovné péče
Následky falešných nařčení ze sexuálního zneužití u dětí
SLABIKÁŘ DĚTSKÝCH PRÁV VY_32_INOVACE_01_10
Střední pedagogická škola J.H.Pestalozziho Litoměřice
Příprava na multikulturní výchovu pro učitele a učitelky MŠ
Název projektu: Drogové závislosti - násilníci a oběti Bc
Proč původci domácího násilí nemluví o svých problémech s kolegyněmi a kolegy v zaměstnání a proč o nich nemluví ani jeho oběti?
Současné pojetí školní TV Zážitková pedagogika
EMPATIE - JAK SE MAMINKA CÍTÍ… CO BY SE STALO KDYBY…
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Informatorium školy mateřské J. A. Komenský 3.část
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Najdi jarní květinu, která se nachází jen jednou
Zvuky hudebních nástrojů
Školkáčci jedou na výlet
Rodinné systémy a domácí násilí Mgr. Eva Oujezská
ZVÍŘATA Kde které potkám?.
Jsem děvče - čím budu? Povolání.
VÝROBA ŚÍPKOVÉHO ČAJE sebeobsluha.
Děti na cestě z ústavů Zlata Brůžková, LUMOS
Bc. Miloslava Vavříková
2. ROČNÍK KONFERENCE K RODINNÉ POLITICE MĚSTA OLOMOUCE,
Hra na barevná auta IV. Jaroslava Růžičková.
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
Sůl nad zlato Zdraví, bezpečí.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
RC Heřmánek, průvodce na cestě rodičovstvím
Životní cyklus.
Role a možnosti spolupráce s orgány sociálně-právní ochrany dětí
Od semínka k pastelkám Řešení problémů, učení   .
Jak správně zacházet s knihou
Psychologie test.
SOS-Kinder- und Jugendhilfen
Metody Reuvena Feuersteina
Poznávací schopnosti, zrakové vnímání
JAK SE ŽIJE S AUTISMEM.
Rodové stereotypy napříč generacemi
phdr. Hana pazlarová, ph.d.
VYPRÁVĚNÍ PODLE OBRÁZKŮ
Reflexe: teorie a modely
Co si vezmu na….
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Pracovní výchova – dívky 9.tř. Prezentace č. 18
GEOMETRICKÉ TVARY PoZNÁVEJ.
Nevhodné zacházení s dítětem PhDr.Hana Pazlarová, ph.d.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání na Písecku II
Nevhodné zacházení s dítětem PhDr.Hana Pazlarová, ph.d.
DOMÁCÍ NÁSILÍ UTEČ, DOKUD JE ČAS
Centrum J. J. Pestalozziho, o. p. s.
Hudební nástroje vnímání.
Pozn.: Při komunikaci přes přichází odpověď obvykle do 2-3 dnů.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

ROSA – Pomoc dětem zasaženým domácím násilím Mgr. Eva Šilarová

Definování problému  Děti se stávají svědky násilí, když vidí nebo slyší násilí mezi rodiči nebo když vidí jeho důsledky (zranění, rozbité věci atd.)  95 % dětí v rodinách klientek s DN je jeho svědkem (ROSA, 2004,2005,2006, 2007, 2008)  20 % obětí vyrůstalo v rodině, kde docházelo k násilí (ROSA 2005)  72 % pachatelů vyrůstalo v rodině s přítomností jevů jako násilí a rozvod rodičů (ROSA 2005)  11–20 % dospělých si pamatuje, že viděli násilí mezi rodiči (Henning 1996, Straus 1990)

Důsledky prožitého násilí  Nebezpečí přímého násilí na dítěti  Emoční problémy a problémy v chování pramenící ze snahy vyrovnat se s traumatickou zkušeností (vina, strach, regrese, zmatek)  Přebírání modelu agresivního chování  Tělesné, sociální efekty

Práce s dětmi svědky DN ROSA – centrum pro týrané a osamělé ženy  2004: Skupinová terapie – Prevence kriminality  2008: Skupinová a herní terapie (mladší děti, azylový dům) – podpora Nadace 02  2009: Skupinová terapie – mladší a starší děti – díky podpoře grantu MV ČR a Nadace O2

Potřeba terapie pro děti se zkušeností násilí  Zpracování traumat, „prolomení tajemství“ – násilí v rodině  Korektivní a edukativní příležitosti ve skupině vrstevníků, posílení sebevědomí  Podpora a posílení vlastních kompetencí  Naučit se ochránit sebe samé

Terapeutická skupina  Techniky: práce s tělem, rytmem, hlasem, emocemi, symboly, arteterapie, muzikoterapie, imaginace, hry, rituály v atmosféře bezpečí a důvěry.  Děti pracují se svými emocemi a zážitky, s pocity strachu, učí se rozpoznat a bránit násilí.

Skupinová terapie – o.s. ROSA, 2008 

Skupinová terapie – o.s. ROSA, 2009 

ROSA  ROSA, Podolská 242/25, Praha 4  SOS linka  