Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co bude plavat? Co bude plavat na hladině a co ne? PROČ?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Advertisements

Výpočet hmotnosti tělesa
Hustota II. Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , únor.
Jednotky objemu. Měření objemu kapalin.
Fyzika 2. stupeň VY_52_INOVACE_01_12 Hustota látky
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
MĚŘENÍ HUSTOTY.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Hustota Hustota látky (Učebnice strana 86 – 89)
VY_32_INOVACE_03_ VÝPOČET HUSTOTY
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Hustota LC.
Archimédův zákon (Učebnice strana 118 – 120)
Ú VODNÍ HLAVIČKA Doplň číslo lab. práce Ú KOL 1: Z OPAKUJ ZÁKLADNÍ POJMY 1) Co je to hustota? odvozená fyzikální veličina, která určuje hmotnost látky.
Hustota.
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina H u s t o t a Creation IP&RK.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Hustota
Výpočet hmotnosti tělesa Hmotnost tělesa lze určit nejen vážením, ale také výpočtem, známe-li objem tělesa a hustotu látky, ze které těleso je. Vzorec.
VÝPOČET HMOTNOSTI Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_2_Výpočet hmotnosti Téma: Fyzika.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Najdi černé ovce metr tuna látka miligram atom l kilogram kg gram.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co mají tyto věci společného?
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F Datum ověření ve výuce: Téma: Hustota látky Tématický okruh: Hustota Vzdělávací obor: Fyzika Vzdělávací.
ÚLOHY - HUSTOTA Seminář didaktiky fyziky 1 FY2MP_SDF1/01 Vypracovala : Bc. Lenka Dobešová.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
HUSTOTA LÁTKY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_1_Hustota látky Téma: Fyzika 6. ročník.
F YZIKA Hustota látky Vypracoval: Lukáš Karlík. H MOTNOST RŮZNÝCH LÁTEK Co je těžší kilogram peří nebo kilogram železa? Jsou stejně těžké. Mají však stejný.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Hustota Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co vidíš? Co vidíš, když se podíváš do těchto předmětů?
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1.Co se děje? Když se potápěč potápí do stále větší hloubky?
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Jaký druh energie předávají následující tělesa?
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová; datum: Název:
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Jakou fyzikální veličinou se budeme dnes zabývat?  Závodník uběhl 60.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co je potřeba na všech obrázcích?
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co se na obrázku pohybuje? Z tohoto pohledu. Z pohledu, když budeš sedět.
1. Rozděl dané látky do dvou skupin
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8
Hustota-výpočet hustoty
Interaktivní procvičování hustoty
Hustota a její měření.
Co mají společného zlomky
1. Co mají společného násobky těchto čísel?
1. Najdi násobky čísel 4 a Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické.
Koule – popis, praktické úlohy
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 1. ???
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 9 1. Co slyšíš?
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Objem tělesa Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
1. ? Může se pevná látka měnit přímo na plyn?
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8
Hustota-odvozená fyzikální veličina
zpracovaný v rámci projektu
Animovaná hodina fyziky na téma: hustota látky
Animovaná hodina fyziky na téma: hustota látky
1. Urči co se pohybuje snáze?
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B31Fy6_Hustota 1
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7
1. Co je to astronomie? Jedna z nejstarších věd.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 6
zpracovaný v rámci projektu
1. Svět kolem nás je tvořen tělesy a látkami
1. Co všechno umíš určit u trojúhelníku?
VY _52_INOVACE_A_08_Hustota látky
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Transkript prezentace:

Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co bude plavat? Co bude plavat na hladině a co ne? PROČ?

Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 2. Co o tématu znám Látky jste si již rozdělovali podle toho, zda plavou na hladině nebo se potápějí. Tedy zda mají hustotu větší nebo menší než voda. K tomu abychom mohli určit přesnou hodnotu hustoty ale musíme zavést hustotu, jako fyzikální veličinu. Otázky zda je železo těžší než peří, pak začnou dávat smysl. Protože je kovová lžička opravdu těžší než peřina plná peří?

Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 3. Jaké si řekneme nové termíny

Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 4. Co si řekneme nového Hustota je vlastnost látky, která nám určuje kolik kg se vejde do 1 m³. Tedy hmotnost látky v jednotce objemu. Každá látka má jinou hustotu. LátkaHustota kg/m³ voda998 železo7870 zlato2700 benzín750 Hustotu kapalin měříme hustoměry.

Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 5. Procvičení a příklady Porovnej následující dvojice, které těleso má větší hustotu. železoolovo vodaled rtuťhliník vzduchvodík zlatostříbro Použij tabulky. Z jaké látky je těleso, jestliže váží 6 kg a jeho objem je 8,5 dm³?

Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 6. Něco navíc Ze vzorce pro výpočet hustoty můžeme odvodit ještě vzorce pro výpočet hmotnosti a objemu. m ρ. V hustotahmotnostobjem

Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 7. CLIL DENSITY Density measured by densimeter. Dnesity is percent by weight and volume. What is the density of solids, when 5 cm³ weighs 2 kg?

Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 8. Zpětná vazba - test Doplň tabulku LátkaHustotaObjemHmotnost voda0,6 dm³ zlato0,3 kg olovo0,008 m³ měď1500 g Zjisti hustotu tělesa, jehož hmotnost je 800 g a má tvar kvádru o rozměrech 30 cm, 25 cm, 40 cm.

Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 9. Použité zdroje