OPAKOVÁNÍ NA ZÁVĚREČNOU PÍSEMNOU PRÁCI 7.ROČNÍK Procenta Zlomky Čtyřúhelníky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vlastnosti čtyřúhelníků v příkladech
Advertisements

Co o nich víme a nevíme Vypracovala Mgr. Helena Černá
19_Obvody a obsahy rovinných obrazců
Povrch krychle a kvádru
KRYCHLE POVRCH A OBJEM.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
 Základní údaje obdélníka  Obdélníkové tvary  Základní údaje kvádru  Kvádrové tvary Obdélník, kvádr.
Obsahy základních obrazců
Ve třídě je 24 dívek a 8 chlapců. Jakou procentuální část třídy tvoří chlapci? Co tvoří základ? Základ je 100 % Základ je celkový počet dětí ve.
Obvody obrazců Za předpokladu použití psacích a rýsovacích potřeb.
* Pythagorova věta Matematika – 8. ročník *
OBVOD TROJÚHELNÍKU.
Obvod a obsah lichoběžníku
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
SHODNOST GEOMETRICKÝCH ÚTVARŮ
Obvody základních obrazců
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Opakování před 1. pís. prací Pythagorova věta, mocniny, číselné výrazy
Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Matematika 7.ročník ZŠ P r o c e n t a % IV. Základ Creation IP&RK.
Vyjádření neznámé ze vzorce
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
P r o c e n t a % II. Procentová část Matematika 7.ročník ZŠ Creation IP&RK.
Neznámá ze vzorce. Vypočtěte výšku c kvádru o objemu V = 300 cm 3, když a = 3 cm, b = 2 cm a = 5 cm, b = 10 cm a = 4 cm, b = 5 cm a = 6 cm, b = 2 cm délky.
Procenta.
Povrch hranolu – příklady – 1
Pythagorova VĚTA. PYTHAGORAS (6. století před naším letopočtem) Πυθαγορασ (Pí & ypsílon & théta & alfa & gamma & omíkron & ró & alfa & sígma)
Kolmé hranoly - povrch a objem Matematika – 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka.
Elektronické učební materiály - I. stupeň Matematika 4 Autor: Mgr. Helena Záděrová 1. Obvod rovinných obrazců Pojmenuj geometrické tvary a urči kolik mají.
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Jan Podlena Autor: Mgr. Jan Podlena Zkus vyjmenovat další příklady z běžného života kde.
Obvod a obsah čtverce a obdélníku VY_42_INOVACE_11_02.
Autor: Mgr. Radek Martinák Kruh – popis, praktické využití Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Rovnoběžník Jaká je plocha střechy?Kolik látky je potřeba na zhotovení.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Slovní úlohy (EUPŠM10),
Autor: Mgr. Radek Martinák Kužel – popis, praktické využití Kuželové vrtáky Kornout do školy Kornout na zmrzlinu Kužely na silnici Ještěd Elektronické.
Matematika pro 6. ročník Trojúhelník – obvod a obsah Projekt: Hledání nové cestičky k výuce matematiky Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ Autor: Mgr.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika Autor: Mgr. Martina Durinová SLOVNÍ ÚLOHY.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Elektronické učební materiály - I. stupeň Matematika 4
Opakování na 3.písmenou práci 6.ročník
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Výpočet obsahu rovnoběžníku
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Mocniny Druhá mocnina.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Výpočty s mocninami Počítáme výměru pole. Vypočteme velikost pozemku.
Přirozená čísla Jednotky délky Obvod a obsah
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená
Matematika pro 8. ročník Hranoly – příklady – 1.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Čtyřúhelníky Druhy čtyřúhelníků.
VY_32_INOVACE_02_GEOMETRIE_13
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Pravoúhlý trojúhelník, Pythagorova věta, přepona, odvěsna
Opakování na 2. písemnou práci
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník – obsah čtverce
Konstrukce lichoběžníku
Opakování na závěrečnou písemnou práci 7.ročník
Opakování na závěrečnou písemnou práci 7.ročník
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Výpočty v rovinných obrazcích
Obvod a obsah rovinného obrazce III.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Slovní úlohy na procenta
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená
Výpočet obsahu rovnoběžníku
Transkript prezentace:

OPAKOVÁNÍ NA ZÁVĚREČNOU PÍSEMNOU PRÁCI 7.ROČNÍK Procenta Zlomky Čtyřúhelníky

Pravidla hodnocení Z každé části si vyber 1 příklad dané úrovně A – základní B - pokročilá C- expertní Hodnocení: všechna B správně známka 1 všechna A správně známka 3

1. Zlomky V březnu stálo kolo 4800,-Kč. Kolik Kč stálo kolo téhož roku A) v červnu, když jeho cenu snížili o třetinu a ještě o 400,- Kč? B) v lednu, když od té doby cenu snížili o šestinu? C) v lednu, když od té doby cenu snížili o čtvrtinu a ještě o 600,-?

2. Procenta Úroveň B Porovnej výsledky, zapiš znaménko nerovnosti či rovnosti a hodnotu rozdílu 30% z % z 80 Vypočítej 0,5% z je 2,5 % z 5 je 20 Úroveň A Úroveň C Porovnej výsledky, zapiš znaménko nerovnosti či rovnosti a hodnotu rozdílu 1% z % z 8 Vypočítej 46% z je 138 % z 120 je 6 cc

3. Procenta Rozhodni, zda je dané tvrzení pravda nebo nepravda A.Zvýšit cenu o 100% znamená cenu zdvojnásobit B.Snížit cenu o čtvrtinu znamená totéž, jako snížit cenu na čtvrtinu C.Pokud cenu 140Kč zvýším o 20% a potom výslednou cenu snížím o 20%, bude konečná cena opět 140Kč PRAVDANEPRAVDA PRAVDANEPRAVDA PRAVDANEPRAVDA

4. Procenta A. Boty byly zlevněny z 560Kč na 454Kč. O kolik procent zlevnil obchodník boty? B. V obchodě zlevnili oblek o 185Kč a nyní stojí 1725Kč. Kolika procentní bylo zlevnění? C. MP3 přehrávač stál původně 2730Kč, potom byl dvakrát zlevněn celkem o 650Kč. Při prvním zlevnění se cena snížila o 12%. Určete, o kolik procent se snížila cena při druhém zlevnění.

5. Procenta A. Ovocnáři založili sad. Z vysázených stromků se ujalo 1200, což je 96% úspěšnost. Kolik stromků původně vysadili? B. Sušením ztrácejí jablka 85% své hmotnosti. Kolik kg sušených jablek získáme u 820kg čerstvých? C. Jak těžké bochníky těsta musí připravit v pekárně, ztratí-li chléb pečením 12% hmotnosti a mají-li bochníky po upečení vážit 2kg? Výsledek uveďte s přesností na gramy.

6. Procenta

7. Čtyřúhelníky – společné ABC Pojmenuj, co nejpřesněji geometrický útvar na obrázku a) b) c) d) e)

8. Čtyřúhelníky – společné ABC Napiš vzorce a jednotky pro výpočet VzorecJednotky výsledku Obvod kosodélníku Obsah kosodélníku Obvod trojúhelníku Obsah trojúhelníku Obsah pravoúhlého trojúhelníku Obvod lichoběžníku Obsah lichoběžníku

9. Čtyřúhelníky 42cm 15 cm 27 cm

10. Čtyřúhelníky A) Vypočítej obsah trojúhelníku na obrázku. B) Prudký vítr roztrhl několik stanů. Přední stěna stanu má tvar rovnoramenného trojúhelníku, se základnou o délce 1,6m a s výškou 90cm. Kolik m 2 látky a kolik metrů zipu je potřeba pořídit na opravu předních stěn u tří stanů? C) Štít střechy má tvar pravoúhlého trojúhelníku, v němž je umístěno obdélníkové okno. Štít je potřeba nově natřít barvou. Výška štítu je 4m, odpovídající strana k této výšce má délku 8m. Okno má rozměry 2m x 0,75m. Kolik plechovek je třeba koupit, jestliže jedna plechovka vystačí na 5m 2 plochy? 6,4 cm 2 cm

11. Čtyřúhelníky A) Vypočítej obvod a obsah lichoběžníku ABCD: základny a = 6m; c = 3cm ramena b = 4cm; d = 5cm Výška lichoběžníku je shodná se stranou b. Lichoběžník nejprve načrtni. B) Na obrázku je plán pozemku paní Štýrské. Pomoz jí vypočítat výměru pozemku. C) Pat a Mat chtějí zamést terasu ve tvaru pravoúhlého lichoběžníku. Pat ji rozdělil na dvě části. Kdo bude zametat větší část terasy? Proveď důkaz výpočtem. 90 m 40 m 50 m 60 m Pat Mat 1,5m 3 m 5m 8 m

Řešení 6 m 3 m 5 m 4 m