CZ.1.07/1.4.00/21.2634 "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI VY_32_INOVACE_16_1_5 NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/
Advertisements

CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
VÝPOČET ČISTÉ MZDY VY_32_INOVACE_12_1_5 VÝPOČET ČISTÉ MZDY Autor: Ing. Jana Rauscherová Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace Gymnázium a Střední.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ VY_32_INOVACE_14_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná.
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Inf Tabulkový procesor - funkce. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD VY_32_INOVACE_15_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím.
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Geometrická tělesa Matematika a její aplikace (matematika pro 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Kód DUM : VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Desetinná čísla v geometrii - obvod geometrických útvarů
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
25.1 Druhy a vlastnosti rovnoběžníků II. OBSAH a OBVOD
Obvod a obsah mnohoúhelníků
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Obvody a obsahy rovinných obrazců 3.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Digitální učební materiál
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Obvody a obsahy obrazců
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
OBVOD A OBSAH SLOŽITĚJŠÍCH OBRAZCŮ
Šablona 32 VY_32_INOVACE_05_30_ Převody jednotek obsahu-procvičení.
Kilogram Matematika a její aplikace (matematika pro 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Transkript prezentace:

CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT (DUM) Sada: VY_32_INOVACE_08_02_03 DUM:16 Datum ověření ve výuce: Ročník: 7. Jméno autora: Jan Klimeš Vzdělávací oblast:Matematika a její aplikace Tematická oblast:Rovinné útvary Vzdělávací obor:Matematika Téma: Slovní úlohy – obdélník, čtverec

Podrobnější popis, co je cílem a obsahem: obdélník a čtverec ve slovních úlohách Konkrétně: Výpočet obsahu a obvodu pravoúhelníku s ohledem na praxi Způsob využití: Vyučující zopakuje se žáky vlastnosti obdélníku a čtverce, připomene vzorce Následně předvede základní postupy řešení na typických úlohách. Poté ž áci obdrží zadání dalších podobných příkladů a společně nebo samostatně je řeší. Správné řešení lze poté vysvětlit za využití interaktivní tabule nebo projektoru. Čas: Vyučovací hodina nebo i hodiny (lze upravit dle vyspělosti žáků) Očekávané výstupy: Žáci jsou schopni aplikovat znalost čtverce a obdélníku a jejich vlastností ve slovních úlohách Druh výukového zdroje: Výukový software a interaktivní tabule Klíčová slova: čtverec, obdélník, obvod, obsah ANOTACE Škola: Základní škola Brno, Tuháčkova 25, příspěvková organizace

Obdélník a čtverec Slovní úlohy Vzorové řešení + příklady k řešení

Základní vzorce ČTVEREC obsah S=a·a S=(e·f):2 obvod o=4a OBDÉLNÍK obsah S=a·b obvod o=2a+2b=2·(a+b)

Vzorový příklad č.1 Kolik metrů pletiva potřebuje pan Sedlák k oplocení zahrady ve tvaru obdélníku s rozměry 15 metrů a 50 metrů? Kolik zaplatí, jestliže 1 metr pletiva stojí 45 Kč? Řešení Nejprve spo č ítáme obvod zahrady (obdélníku) o = 2 ·15+2·50 o = 130 m Potom vypočítáme cenu x=130·45 = Kč Pan Sedlák zaplatí za pletivo Kč.

Vzorový příklad č.2 Kolik stojí dlaždice potřebné k vydláždění čtvercové haly o rozměrech 7 krát 7 metrů. 1 m 2 dlaždic stojí 499 Kč. Dlaždice jsou baleny v balení po 1,5 m 2 a musíš počítat s odpadem, který tvoří 1/10 plochy. Řešení 1.výpočet plochy:S=7·7=49 m 2 2.přičteme odpad:49:10=4,9 m 2 celkem 53,9 m 2 3.vypočteme počet balení:53,9:1,5=35,93=36 4.Vypočteme cenu:36·1,5= 54 m 2 cena=54·499= Kč

Příklady k řešení 1.Kolik kachliček je potřeba na obložený stěn koupelny do výšky 2 metrů. Koupelna má obdélníkový půdorys 3,2 m krát 3,9 m. 2.Kolik dm 2 bílé, červené a modré látky je potřeba na ušití české vlajky o rozměrech 2 m krát 3 m. Modrý klín sahá přesně do poloviny vlajky.(tedy zabírá přesně čtvrtinu vlajky) 3.Kolik sazenic tulipánů musíme koupit, chceme- li je nasázet v deseticentimetrových rozestupech okolo obdélníkového trávníku 4 m krát 3 m? 4.Kolik stojí sklo do vitríny. Vitrína má rozměry 55 cm krát 80 cm. 1 m 2 skla stojí 280 Kč.

Řešení 1.Kolik kachliček je potřeba na obložený stěn koupelny do výšky 2 metrů. Koupelna má obdélníkový půdorys 3,2 m krát 3,9 m. x=2·(2·3,2+2·3,9)=28,4 m 2 2.Kolik dm 2 bílé, červené a modré látky je potřeba na ušití české vlajky o rozměrech 2 m krát 3 m. Modrý klín sahá přesně do poloviny vlajky.(tedy zabírá přesně čtvrtinu vlajky) celá vlajka...S=2·3=6 m 2 =600 dm 2 modrá...600:4=150 dm 2 bílá=červená=( ):2=225 dm 2 3.Kolik sazenic tulipánů musíme koupit, chceme-li je nasázet v deseticentimetrových rozestupech okolo obdélníkového trávníku 4 m krát 3 m? obvod záhonu...o=14 m = cm počet tulipánů...x = 1400:10=140 sazenic 4.Kolik stojí sklo do vitríny. Vitrína má rozměry 55 cm krát 80 cm. 1 m 2 skla stojí 280 Kč. S=55·80=4400cm2=0,44 m2 cena...0,44·280=123,20 Kč