ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONA ČÍSLO: III/2 NÁZEV: INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PŘEDMĚT: Pracovní výchova ROČNÍK:6 TÉMA: Pěstitelství – kořenová zelenina AUTOR:Mgr.Iva Škvarlová DATUM VYTVOŘENÍ: VY_32_INOVACE_27_IŠ
ANOTACE a)Cílová skupina: Práce je určena pro žáky 6. ročníku b)Téma: Kořenová zelenina c)Cíl: Seznámení s pěstováním a využitím kořenové zeleniny d)Pomůcky: kvíz, psací potřeby e)Klíčová slova: kořenová zelenina f)Pilotáž: Žáci si ověřili schopnost rozlišovat jednotlivé druhy zeleniny a využívat je při vaření. Žáci ocenili názornost nákresu a zápisu, příklady využití v pracovní výchově a na školním pozemku.
KOŘENOVÁ ZELENINA VYBRANÉ DRUHY: 1.MRKEV 2.PETRŽEL 3.ŘEDKVIČKA
Mrkev PĚSTOVÁNÍ 1. SETÍ OSIVA – PŘÍMÝ VÝSEV NA ZÁHON 2. KLÍČENÍ ROSTLIN 3. PŘETRHÁVÁNÍ = JEDNOCENÍ ROSTLIN NA VZDÁLENOST 2CM 4. ZALÉVÁNÍ A HNOJENÍ 5. SKLIZEŇ UŽITÍ V KUCHYNI: polévky, saláty, oblohy
Petržel PĚSTOVÁNÍ 1. SETÍ OSIVA - PŘÍMÝ VÝSEV NA ZÁHON 2. KLÍČENÍ ROSTLIN 3. PŘETRHÁVÁNÍ = JEDNOCENÍ ROSTLIN NA VZDÁLENOST 2CM 4. ZALÉVÁNÍ A HNOJENÍ 5. SKLIZEŇ UŽITÍ V KUCHYNI: polévky, saláty, oblohy, omáčky
ŘEDKVIČKY PĚSTOVÁNÍ 1. SETÍ OSIVA - PŘÍMÝ VÝSEV NA ZÁHON 2. KLÍČENÍ ROSTLIN 3. PŘETRHÁVÁNÍ = JEDNOCENÍ ROSTLIN NA VZDÁLENOST 2CM 4. ZALÉVÁNÍ A HNOJENÍ 5. SKLIZEŇ UŽITÍ V KUCHYNI: saláty, oblohy
KVÍZ PRO ŽÁKY 1.JAKOU BARVU MÁ MRKEV? 2.KTERÁ ČÁST MRKVE SE SPOTŘEBOVÁVÁ V KUCHYNI? 3.UVEĎ 3 DRUHY UŽITÍ MRKVE. 4.JAKOU BARVU MÁ PETRŽEL? 5.UVEĎ UŽITÍ PETRŽELE. 6.UVEĎ UŽITÍ ŘEDKVIČKY.
Seznam zdrojů Zdroj: vlastní tvorba autora Foto: vlastní fotoalbum autora Dostupný z cz/images/